LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog een UGG garantie drama

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door Jolijn »

joju schreef:
Jolijn schreef: Lopen er echt zoveel mensen mee in Nederland? Met de echte? Is dat met het blote oog te zien? (Heb er de ballen verstand van).
Als ze heel warm zijn zou ik denken dat Nederland niet het klimaat bij uitstek heeft om die dingen te dragen.
De echte herken je aan klein scheurtje op de naad boven de wreef.
:lol: Geen schaap zo warm of er zit wel een scheurtje in.

joju
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2009 16:11

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door joju »

Ik hoop dat het probleem nu is opgelost en dat Bakker zijn verantwoordelijkheid neemt. :D :lol: :P :arrow: :mrgreen: :| :roll:

kika67
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 feb 2012 21:07

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door kika67 »

Nog even voor de goede orde. Dit is wat ik heb:

Een 'klachtenpaartje'van aankoopdatum 01-10-2011
Een pinbon (uit het apparaat van Bakker)
Een bankafschrift die de pinbon matchet (defeats the purpose, maar ja)
De originele doos met Bakker barcodes en prijsstickers

Wat kan ik zo gauw niet vinden: De andere rotbon van Bakker Ugg store.

Mevrouw Bakker van Ugg store Wilhelminastraat Breda meent in haar post zich te herinneren dat zij mijn klacht gegrond vond (raar dat ze dan niet meer weet of ik een man of vrouw ben?). Ik heb haar dat op die bewuste dag niet horen zeggen. Ik werd na 90 seconden al weggebonjourd. Mevrouw leek geen interesse te hebben, want ze liep hautain weg, terwijl ik nog midden in een zin was. I praatte dus letterlijk tegen een toonbank. Dat vond ik niet zo beleefd, maar goed ik wilde in mijn initiele post niet meteen allerlei waarde-oordelen spuien.

Mevrouw de eigenaresse van Ugg store is niet zielig.
Als we toch "emo" gaan doen :D , misschien interessant om te weten dat mijn zoontje van 8 (maar liefst 1.26 m met een gewicht van 20 kg), op het moment dat hij omzwikte en zijn laars openscheurde hij onderweg was van school naar de BSO en in de vrieskou (het was de dag voor de grote sneeuwbui) nog 10 minuten op een sok heeft moeten lopen. Want tja, ze konden hem niet dragen. Nou dat is pas zielig En dat doet mijn moederhart nog meer zeer dan dat gat in mijn portemonnaie :(

Het was een dure les. Ik koop er niets meer. Niet bij Ugg store van Bakker en ook niet aan de overkant bij de reguliere Bakker schoenenzaak.

kika67
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 feb 2012 21:07

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door kika67 »

Jolijn schreef:
sephora30 schreef:Als je kijkt naar hoeveel mensen in Nederland deze laarzen dragen staan er relatief weinig klachten op het net.

Kan begrijpen dat een winkel lastig doet als je geen bon kan tonen, ze staan daarmee ook in hun recht, maar in dit geval kan de klant de pintransactie tonen en de doos met sticker vd winkel. Dan zou de winkel wat mij betreft de klant wel het voordeel vd twijfel mogen geven.

Wat ik wel raar vindt is dat je zo slordig omgaat met een bon van zulke dure laarzen, maar dit terzijde :D
Wellicht heeft ze niet gedacht dat ze bij zulke dure (en waarvan ze aannam daarom kwalitatief goede) laarzen de bon nodig zou hebben?

Lopen er echt zoveel mensen mee in Nederland? Met de echte? Is dat met het blote oog te zien? (Heb er de ballen verstand van).

Als ze heel warm zijn zou ik denken dat Nederland niet het klimaat bij uitstek heeft om die dingen te dragen.

Jammer van die aannames. Ik bewaar ALLE bonnen en dat is misschien ook het probleem. Ik kan hem gewoon nergens vinden. Ik heb wel de pinbon. Ik had ze beiden vastgeniet aan de schoenendoos, maar een bon is er af. Gewoon zoek. Ik snap er niks van.

Vraag het me voortaan eerst voordat je een oordeel klaar hebt over wat ik wel en niet bewaar bij dure artikelen. :D Dank je wel.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Begrijp totaal niet waarom die winkelier zo moeilijk doet, je kunt het
aantonen op diverse wijzen alleen heb je die bon te goed opgeborgen en
kun je die nu niet vinden die waarschijnlijk echt wel een keer boven water komt.

In ieder geval weten de mensen die hier lezen en dat zijn er heel veel waar je
geen Ugg's moet kopen want owee als er een probleem is met die dure dingen dan heb je een probleem.

En het ergste van alles vind ik om te lezen dat de winkelier het op de leverancier afschuift..........hallo winkelier ze zijn bij jullie gekocht !
En hoe jij dat oplost met jou leverancier dat is de consument worst !

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door olaf79 »

sephora30 schreef:Tja, als je geen bon meer hebt dan kan ik het standpunt van de winkel begrijpen. Je kunt de laarzen nl ook 2e hands hebben gekocht. De pin transactie bewijst niet dat het die laarzen zijn die je daar hebt gekocht.

Beetje jammer dat je dat er niet bij vermeld hebt.
Dat is dus onzin, want de pin bon dient gewoon als aankoopbewijs te worden geaccepteerd. Met een kassabon kun je ook stellen dat je de bon van een vriendin geleend hebt. Op die manier kun je nooit iets bewijzen.
Feit is en blijft dat het hier een ondeugdelijk product betreft dat winkelier zonder morren dient te vervangen, dan wel geld terug te geven.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door olaf79 »

Chocomelk schreef:Begrijp totaal niet waarom die winkelier zo moeilijk doet, je kunt het
aantonen op diverse wijzen alleen heb je die bon te goed opgeborgen en
kun je die nu niet vinden die waarschijnlijk echt wel een keer boven water komt.

In ieder geval weten de mensen die hier lezen en dat zijn er heel veel waar je
geen Ugg's moet kopen want owee als er een probleem is met die dure dingen dan heb je een probleem.

En het ergste van alles vind ik om te lezen dat de winkelier het op de leverancier afschuift..........hallo winkelier ze zijn bij jullie gekocht !
En hoe jij dat oplost met jou leverancier dat is de consument worst !
Ik zou zeggen koop uberhaupt geen UGGS, want de regels komen van de importeur, en die heeft ook lak aan de consument.
UGG is gewoon een wanproduct, en bovendien zijn ze ook nog zeer slecht voor je voeten.

MAXIEM

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door MAXIEM »

olaf79

Voor de afwisseling ben ik het eens met je eens. Ik vind dat de winkel (Bakker Schoenen in Breda) haar garantieverplichtingen moet na komen en dat haar voorschakel (Decker outdoor Corporation) zich aan de wet moet houden. Kika hoort gewoon nieuwe laarzen te krijgen of het volledige aankoopbedrag retour.

Maxiem.

kika67
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 feb 2012 21:07

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door kika67 »

Dank je.

Ik zelf vind, dat de shophouder van Bakker Ugg Store op zijn minst de laars had aan kunnen pakken, had kunnen kijken en mij vriendelijk te woord had kunnen staan. Uiteindelijk vind ik dat ik voor € 159,95 best wat service heb gekocht, aangezien het product rommel is.
De bon was op dat moment een non-issue. Dat is nu pas op het forum aan de orde, omdat Bakker dat zo hier meldt. Feit is en blijft, dat mevrouw gewoon wegliep terwijl ik nog aan het praten was.
De aankoopnota kwam pas ter sprake toen er later nog eens werd gebeld. Mevrouw greep dat aan als excuus, terwijl zij mij 2 dagen daar voor al de deur had gewezen met een "helaas pindakaas".

Helaas is tussen "iets vinden"en "iets krijgen" een wereld van verschil.

Het is gewoon mijn eigen stomme schuld. Ik had nooit zo toegeeflijk moeten zijn naar de kids toe en die laars moeten kopen, omdat hij het zo graag wilde. Zoals ik eerder al aangaf, voor die prijs had ik een goede kwaliteitslaars plus een grote doos lego kunnen kopen. Ik heb hier weer van geleerd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door sephora30 »

http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... r_kassabon

Hier heb je misschien iets aan. Uitprinten en naar de winkel sturen of weer langsgaan?

joju
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2009 16:11

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door joju »

is het nu opgelost en heb je de poen terug of is Bakker nog aan het zeuren,

kika67
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 feb 2012 21:07

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door kika67 »

Nee het is niet opgelost.

Bakker weigert elke medewerking. Ik kan hoog springen, laag springen, een leuk dansje doen..smijten met wetteksten..
Ik heb echter geen pressie middel.

Dus zit er niets anders op dan mijn wonden te likken en door te gaan met het leven.

Met UGG ben ik helemaal klaar. Met Bakker Schoenen in Breda ook.

Ik hoop dat met mij nog vele volgen :mrgreen: :mrgreen:

joju
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2009 16:11

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door joju »

Waardeloos bedrijf die bakker ik zal eens wat reclame voor hem maken op Cast en komende weekeinde in Milaan arrogante winkelier!!!!! Daar moet je als klant en leverancier weg blijven ! B

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door olaf79 »

kika67 schreef:Nee het is niet opgelost.

Bakker weigert elke medewerking. Ik kan hoog springen, laag springen, een leuk dansje doen..smijten met wetteksten..
Ik heb echter geen pressie middel.

Dus zit er niets anders op dan mijn wonden te likken en door te gaan met het leven.

Met UGG ben ik helemaal klaar. Met Bakker Schoenen in Breda ook.

Ik hoop dat met mij nog vele volgen :mrgreen: :mrgreen:
Dat is misschien toch nog een pressiemiddel dan

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik zou nog steeds een zaterdagje flyeren voor de deur :wink:

joju
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2009 16:11

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door joju »

Flyeren zal er niet in zitte :mrgreen: Maar n de reacties te zien zou die bakker toch wakker moeten worden. MISSCHIEN DAT EEN HANDIG IEMAND DIT EVEN OVER EEN DOZIJN FORA KAN VERSPREIDEN. Opkossen doen ze het toch niet meer maar het is een beroerd bedrijf. Net als de importeur overigens. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door olaf79 »

joju schreef:Flyeren zal er niet in zitte :mrgreen: Maar n de reacties te zien zou die bakker toch wakker moeten worden. MISSCHIEN DAT EEN HANDIG IEMAND DIT EVEN OVER EEN DOZIJN FORA KAN VERSPREIDEN. Opkossen doen ze het toch niet meer maar het is een beroerd bedrijf. Net als de importeur overigens. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Google is daar heel behulpzaam mee die weet alles...
Bakker schoenen breda ugg, en dit topic komt bij google op de 6e plaats. Niet slecht

kika67
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 feb 2012 21:07

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door kika67 »

Update:

Eigenlijk valt er helemaal niets te melden. Ik heb nooit meer van Bakker of Decker iets gehoord. Ik ben niet gaan flyeren, maar ik vertel wel zo veel mogelijk mijn verhaal aan bekenden en vrienden, opdat ze vooral hun zuurverdiende centjes niet naar waardeloze retailers wegbrengen.
Heel gemeen, maar ik kan niet wachten op Bakker's faillisement!

Het is mooi weer, de voeten van mijn zoon zijn inmiddels ook te groot voor de laarzen, als ze nog heel zouden zijn.

Ik heb ze wel bewaard, want ik vind het emotioneel moeilijk om 169 euro in de kliko te gooien :mrgreen:

MAXIEM

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door MAXIEM »

olaf79

Bedoel je deze verwijzing?
TROS Radar - Toon onderwerp - Nog een UGG garantie drama
11 feb 2012 ... Mevrouw Bakker van Ugg store Wilhelminastraat Breda meent in .... dat de winkel
(Bakker Schoenen in Breda) haar garantieverplichtingen ...

forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=2&t=111538&start... - In cache - Vergelijkbaar
Maxiem.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door olaf79 »

MAXIEM schreef:olaf79

Bedoel je deze verwijzing?
TROS Radar - Toon onderwerp - Nog een UGG garantie drama
11 feb 2012 ... Mevrouw Bakker van Ugg store Wilhelminastraat Breda meent in .... dat de winkel
(Bakker Schoenen in Breda) haar garantieverplichtingen ...

forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=2&t=111538&start... - In cache - Vergelijkbaar
Maxiem.
Ja ik bedoel dat een klacht op een veel bezocht forum veel effectiever is dan "flyeren". Kost je niks (behalve wat tijd) en je bezoekersaantallen zijn veel groter

Gesloten