LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog een UGG garantie drama

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
kika67
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 feb 2012 21:07

Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door kika67 »

Als ik dit forum eerder had gelezen en de klachten over UGG had gelezen, had ik me wel 2x bedacht.

Mijn zoon van 8, smeekte om UGG Ultimate laarzen en uiteindelijk ging ik overstag, had gespaard en kocht voor hem bij Bakker Schoenen in Breda voor maar liefst 160 euro. Het winkelpersoneel was uiterst vriendelijk toen ik dat bedrag neertelde.

Mijn zoontje was er erg zuinig mee, tot onlans, hij verzwikte zijn voet en de laars scheurde boven helemaal open, boven op de naad. Ik ging eerst naar een schoenmaker, die gaf al aan dat er geen beginnen aan was, aangevuld met dat UGG rotzooi is en dat een kinderschoen zo helemaal niet behoort te scheuren. Hij raadde me aan om naar de winkelier te gaan.

Dat deed ik, maar nu ik met een claim kwam, was het personeel niet meer aardig en uiterst vriendelijk. Het kwam er op neer, dat daar het gat van de deur was. Dat wettelijke garantieregelingen in Nederland niet van toepassing zijn op UGG en dat Decker outdoor Corporation geen laarzen terug neemt.

Het huilen stond mij nader dan het lachen. Maar ik kon niet anders dan vertrekken.

Het is toch belachelijk dat een dergelijk merk zo veel klachten heeft maar zijn geld niet pompt in service, enkel alleen in winstmarges en het bestrijden van look alikes, die 10x minder kosten?

Hoe kan het dat een dergelijk miljardenbedrijf weg komt met een anti-klant policy?

En wat kan ik überhaupt nog doen? Naar de rechter stappen?

Afbeelding

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Hoe lang heeft uw zoontje de laarzen al? Want als dit al snel gebeurt, zou je toch denken dat de winkel iets kan doen, volgens mij zijn uggs van schapenvacht (leer dus), en dat hoort écht niet zo te scheuren :? Lijkt dat het in dat geval gewoon onder garantie valt, ik zou dan teruggaan naar de winkel en net zo lang blijven tot er wat gebeurt. (zeker als er andere klanten in de winkel zijn, dan is personeel ineens héél hulpvaardig :lol: )

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door dhc »

Dat wettelijke garantieregelingen in Nederland niet van toepassing zijn op UGG
Kul, en dat weet de winkel ook.
ALLE in Nederland verkochte consumentengoederen,of dat nou een pot pindakaas is of dure Uggs, vallen daaronder.
Wat is de aankoopdatum van de laarzen?

kika67
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 feb 2012 21:07

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door kika67 »

Natuurlijk weet ik dat dat kul is. Maar ik kan hoog springen, laag springen, een leuk dansje doen, de regels laten zien, voorlezen, reciteren, rappen etc. Wanneer de winkelier elke medewerking weigert, dan houdt het op.

De winkel was vol toen ik er was. Niks gemerkt van een crisis :(
En het bleek de klanten ook niet te deren, dat laarzen kunnen scheuren boven de naad.

In het land der blinden is Eenoog immers koning.

De aankoopdatum is 1 oktober 2011.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Ik zou het er toch niet bij laten zitten, het is gewoon 'stom' dat een winkelier hier mee wegkomt. Vraag hem eens op welke géldige grond hij je garantie weigert? Of anders misschien langsgaan bij het juridisch loket (of contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering), wellicht dat zij je verder kunnen bijstaan. Ik wens je in ieder geval veel succes!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door bprosman »

Foto paar keer uitprinten, met je verhaal en in een bomvolle winkel even "Flyeren". Als je buitengezet wordt (zal niet zo heel lang duren) voor de winkel gaan staan om "Reclame" te maken.

kika67
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 feb 2012 21:07

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door kika67 »

Volgens mij valt een dergelijke actie onder "smaad en laster" en ben ik dan helemaal de Sjaak :oops:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door bprosman »

Nee hoor... je hoeft niet te schrijven "Dat alle Uggs slecht zijn" , jouw foto is echt en de "service" die het bedrijf verleend ook. Dat hij garantie weigert.
Op zn hoogst bellen ze de politie om je te verwijderen, kun je die ook nog even t verhaal doen.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door alfatrion »

kika67 schreef:Volgens mij valt een dergelijke actie onder "smaad en laster" en ben ik dan helemaal de Sjaak :oops:
Voor laster moet het OM aantonen dat jij wist dat het niet waar is. En smaad is het m.i. niet omdat je de verspreiding van deze informatie in het algemeen belang is. Andere klanten mogen weten hoe het er na de koop er aan toe gaat. Als je de verkoper er maar niet mee gaat chanteren.

kika67
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 feb 2012 21:07

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door kika67 »

Natuurlijk ben ik niet gaan flyeren, wel heb ik nog een x contact gehad met Bakker Schoenen hodn Ugg Store Breda. De eigenaresse blijft er bij dat ons probleem niet het probleem van Bakker Schoenen is. Ik heb ook contact gehad met Decker Outdoor International (de UGG company is dat). Van hun ontving ik een dooddoener:

Beste,

Wat vervelend om te horen dat u een klacht ervaart met uw UGG paar. Wij zouden u hier graag verder mee willen helpen, echter leveren wij aan onze retailers en niet aan particulieren. Om die reden hebben wij besloten om niet tussen het contact van onze klanten en particulieren te komen.

Ik raad u aan naar een oplossing te zoeken samen met de verkooppunt waar u het paartje heeft gekocht. Zij bezitten over de juiste expertise om uw klacht te kunnen beoordelen.
Onze excuses voor het ongemak.
Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet/ Kind regards,

Deckers Benelux BV
Postbus 905
2900 AX Capelle aan den IJssel
Tel: + 31 (0)10 3401200
Fax: + 31 (0)10 3401299
Email: [email protected]



Kortom, leuk en aardig dat er regels bestaan ten aanzien van garantie en rechten voor de consument, maar als die regels met voeten worden getreden, dan ben je als consument nergens.

En nee, de verzekering ziet er voor het geringe bedrag geen brood in.

Bakker dan maar zelf dagen in een civiele procedure?

joju
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2009 16:11

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door joju »

Deze laarzen zijn gescheurd omdat ze verkeerd gestikt zijn. Tekort heet dat vertelt U dat aan deze Bakker en ze moeten U gewoon vergoeden. Hier komen ze nergens mee weg. De misselijke brief van Dekker die hier spreekt over een paartje!!!!! Van 160 euro met een kostprijs van nog geen 20 Dollar!!!!! Ik begrijp niet dat mensen dit blijven kopen. Mevrouw ZATERDAG middag paar vriendinnen mee en nogmaals naar Bakker Breda. Wat denkt die omhooggevallen idioot wel niet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door bprosman »

Je zou Bakker in ieder geval op de hoogte kunnen brengen van het feit "Smile you're on the Radar forum". Idem met Deckers.

kika67
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 feb 2012 21:07

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door kika67 »

Dank jullie voor de reacties. Dat doet mijn zelfvertrouwen wat goed. Ik weet immers dat IK niet gek ben en dat de kwaliteit veel te wensen over laat. Ik weet ook dat ik nooit UGG had moeten kopen voor zo een belachelijke prijs, ik ben gezwicht om de verkeerde redenen :?

Ik heb Deckers nog een keer gemaild.
(Geachte heer/mevrouw,
Ik snap dat u retailers heeft, maar als de retailer weigert mij te helpen, wat moet ik dan?
Ik vind, en velen met mij, dat een laars van die prijs niet zo maar op de naad mag openscheuren.
Het is dus in mijn situatie, gewoon pech gehad?
Hoogachtend,)

Natuurlijk zonder resultaat. Het is allemaal hand's off. Verschrikkelijke bedrijven. :oops: :twisted:

Geachte mevrouw,

Wij vinden het erg vervelend om te horen dat de dealer de klacht in uw geval niet positief heeft beoordeeld. Echter heeft u de schoenen bij de desbetreffende retailer aangeschaft, wij vertrouwen erop dat al onze retail stores vakkundig en bekwaam zijn om het klachtpaartje te kunnen beoordelen. Zelf beoordelen wij geen klachtparen. Om die reden kunnen wij u ook helaas niet helpen en hopen wij toch dat u samen met de retailstore tot een oplossing kunt komen.

Met vriendelijke groet,
Customer Service
Deckers Benelux BV
Postbus 905
2900 AX Capelle aan den IJssel

Tel: + 31 (0)10 3401200
Fax: + 31 (0)10 3401299
Email: [email protected]


kika67
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 feb 2012 21:07

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door kika67 »

Oh en dank je voor de tip. Ik zal beide partijen informeren dat ze op Radar forum staan.

Mijn "gutt"zegt echter dat het ze niet zo boeit...maar dat is slechts mijn gevoel. Ik kan het verkeerd hebben.

joju
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2009 16:11

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door joju »

Het feit dat Deckers naamloos regageert zegt genoeg, ze wuiven alle verantwoordelijkheid weg. U heeft echt de pech een paar te hebben die een cosntructie fout hebben. Tekort gestikt komt vaker voor en is geen ramp, maar er is blijkbaar geen enkele wil deze klacht naar behoren op te lossen. Melding maken dat ze op Trosradar staan zal helpen, ik zal ze ook even de link sturen.

joju
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2009 16:11

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door joju »

En Kika heb je al bericht ontvangen van Bakker of de Leverancier???

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door sephora30 »

Echt een belachelijke reactie van deze winkel. Wij hebben hier 3 paar in huis waarvan 1 paar in maatje 27. Kosten 130 euro. En ja, kinderen gaan op een andere manier met hun schoenen om dan wij volwassenen das logisch, en daar moeten zulke dure laarzen tegenkunnen.

Iedereen kan zich verstappen en daar moet een laars in mijn ogen tegenkunnen.

Hoop dat ze toch nog het licht zien daar in die zaak :twisted:

kika67
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 feb 2012 21:07

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door kika67 »

Nee, ik heb noch van Bakker Schoenen Breda noch van Decker Outdoor een reactie ontvangen.

Beiden hullen zich in stilte. Decker had wel gereageerd met dat badinerende "het is niet ons probleem"- mailtje en daar hebben ze het verder bij gelaten.

Kortom, ik kan de middelvinger krijgen met mijn "klachtenpaartje".

joju
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2009 16:11

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door joju »


bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nog een UGG garantie drama

Ongelezen bericht door bprosman »

Toch nog een keer gaan flyeren voor, en in de winkel ? :-)

Gesloten