LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
DannyL
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2012 20:31

MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door DannyL »

Omdat onze oude wasmachine zaterdagavond stopte heb ik via de internet pagina van Media markt een nieuwe uitgezocht en zondag zelf afgehaald in het filiaal in Rotterdam centrum, de weekend was moet immers ook gewoon gedaan worden.

Helaas bleek de nieuwe wasmachine zodra hij water begon in te nemen kortsluiting te veroorzaken waardoor de stop in de meterkast uitschakelde en nu springt de stop er uit zodra de stekker in het stopcontact wordt teruggestopt.
Vervelend maar kan gebeuren, derhalve vanochtend direct contact met de winkel opgenomen en die bood mij, omdat in het betreffende filiaal geen voorraad van de machine meer is, twee opties terug brengen en opnieuw bestellen via de webshop (waar nog wel voorraad is), of 2 tot 3 weken wachten tot dat de fabrikant een nieuwe kan leveren in het pand in Rotterdam en dan wordt de machine bij mij omgeruild. U zult begrijpen dat beide oplossingen niet wenselijk zijn, indien er vanuit het magazijn van de webshop een nieuwe wordt geleverd is het voor de hand liggend om direct de defecte machine mee retour te nemen (voor mij de meest wenselijke oplossing), optie 2 (2 tot 3 weken zonder wasmachine) betekend dat ik gedurende deze periode gebruik moet maken van een wasserette, en dat terwijl het hier geen overmacht maar onwil vanuit de Mediamarkt betreft.

Saillant detail is dat de betreffende machine vandaag als “alleen vandaag aanbieding” voor 30 euro meer in de webshop staat als waar ik hem gisteren voor gekocht heb.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door ciske »

Saillant detail is dat de betreffende machine vandaag als “alleen vandaag aanbieding” voor 30 euro meer in de webshop staat als waar ik hem gisteren voor gekocht heb
Ik neem toch aan dat je de defecte die je gisteren hebt gekocht gewoon kan inruilen zonder bij betaling, hun leveren een defecte machine.

Trek je mond open en van wat je hier zet zou ik zeggen via de website , 3 weken zonder is 10x niks.

DannyL
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2012 20:31

Re: MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door DannyL »

was het maar waar. Ik kon hem terug brengen en het originele aankoop bedrag terug krijgen om hem vervolgens via de website voor de nieuwe hogere prijs te bestellen. Uiteraard niet gedaan en ze dus aansprakelijk gesteld voor de gevolg schade. Was naar de wasserette en rechtsbijstand naar de MediMarkt.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door Jolijn »

2 à 3 weken zonder wasmachine zal best tegen vallen, maar moet je echt naar een wasserette? :o Geen familie, buren, vrienden?

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door pima »

[quote="DannyL"]was het maar waar. Ik kon hem terug brengen en het originele aankoop bedrag terug krijgen [quote]
Doen en met het geld bij de concurent een machine kopen (wel een beetje onderhandelen).

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door VioletPrue »

DannyL schreef:was het maar waar. Ik kon hem terug brengen en het originele aankoop bedrag terug krijgen om hem vervolgens via de website voor de nieuwe hogere prijs te bestellen. Uiteraard niet gedaan en ze dus aansprakelijk gesteld voor de gevolg schade. Was naar de wasserette en rechtsbijstand naar de MediMarkt.
U kunt toch ook ergens anders een wasmachine kopen?
Om de MM voor de 'gevolgschade' aansprakelijk te stellen is zwaar overdreven.
Er is een andere oplossing naast de wasserette.

DannyL
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2012 20:31

Re: MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door DannyL »

Ook dat zou kunnen, maar helaas niet voor dezelfde prijs en vergelijkbare specificaties, en dan zou ik zelf de wasmachine weer van zolder naar de auto moeten sjouwen en terug brengen naar de MediaMarkt, dat als omdat MediaMarkt weigert een door hen bij levering defect product te vervangen binnen een normale termijn.
Als ze hem uberhaupt niet op voorraad hadden gehad, dan was het een ander verhaal geweest.
In de Algemene Voorwaarden stelt MediaMarkt dat je bij elk Nederlands filiaal terecht kan met een garantie claim (en de webshop is volgens de definitie in de AV ook een filiaal van MediaMarkt) Ik vermoed dat met de "dag aanbieding" van afgelopen maandag dat de MediaMarkt er voor heeft gekozen voorrang aan verkoop te geven ten koste van mijn garantie claim en dat vind ik een slechte zaak.
Ik vind het niet meer als normaal dat, wanneer de Media Markt zich niet aan de (nota bene door de MM zelf opgestelde regels) houdt dat de gevolgschade voor rekening van de partij die zich niet aan de afspraken houdt (de MediaMarkt dus) is.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hai,

misschien begrijp ik het probleem niet. Maar op mij komt het als volgt over:

Er is een wasmachine gekocht, die blijkt stuk te zijn, de winkel wordt gebeld en TS krijgt zijn geld terug.

Prima geregeld denk ik dan.

groetjes

Isabel

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Isabel1 schreef:Hai,
misschien begrijp ik het probleem niet. Maar op mij komt het als volgt over:
Er is een wasmachine gekocht, die blijkt stuk te zijn, de winkel wordt gebeld en TS krijgt zijn geld terug.
Prima geregeld denk ik dan.
groetjes
Isabel
Isabel, punt van TS is, dat hij graag een nieuwe wasmachine wil, ding is immers niet voor niets aangeschaft.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door Isabel1 »

ja dat begrijp ik, maar die kan hij dan toch gewoon kopen, hij heeft zijn geld toch terug?

Ik snap wel dat ts dat snel wil, maar tja, dat lukt natuurlijk niet altijd. Ik begrijp gewoon even niet waarom media markt in deze iets fout doet. Ze geven toch netjes het volledige aankoop bedrag terug?

Isabel

DannyL
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2012 20:31

Re: MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door DannyL »

Isabel, Ik zie hem toch iets anders, op het moment dat ik belde hadden ze de betreffende machine nog gewoon op voorraad alleen niet in het filiaal waar ik hem had gekocht. Ik kreeg toen twee optie's aangeboden, wachten tot hij weer geleverd wordt in het filiaal waar ik hem had aangeschaft (3weken) of terug brengen en opnieuw bestellen in een ander filiaal (de webshop) en 40 euro meer betalen (30 euro duurder en 10 euro bezorgkosten, afhalen is in de webshop, voor wasmachines, geen optie).
3de alternatief heb ik uiteraard ook bedacht, terug brengen, geld terug en vervolgens elders een nieuwe aanschaffen, maar even buiten het feit dat dat net zo krom als 40 euro bijbetalen om binnen de kortst mogelijke termijn binnen het Mediamarkt concern garantie te krijgen op een aangeschaft product, zou het eindresultaat hetzelfde zijn. Ik was natuurlijk niet voor niets bij de MediaMarkt aangeland, ik ben toch niet gek, dus voor aanschaf heb ik eerst gezocht op internet waar ik deze machine het goedkoopst kon aanschaffen, wanneer ik dus een nieuwe zou bestellen bij de Expert of Megapool of noem ze maar op zou ook op een duurdere machine uitdraaien, en nog steeds een flink bedrag meer moeten betalen om een apparaat wat defect uit de doos kwam te vervangen.
Laagste prijsgarantie waar diverse winkels mee adverteren was ook geen optie, immers MediaMarkt had als "speciale dag aanbieding" de prijs 30 euro verhoogt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door ciske »

Ik was natuurlijk niet voor niets bij de MediaMarkt aangeland, ik ben toch niet gek, dus voor aanschaf heb ik eerst gezocht
Waarschijnlijk niet goed genoeg gezocht, maar alsnog kan je dan toch voor de optie gaan om dan via de webshop te nemen?

Er zijn beter winkels dan MM, maar goed dat is persoonlijk.

MAXIEM

Re: MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door MAXIEM »

DannyL

Het adagium blijft toch: goedkoop is vaak duurkoop. Bovendien blijkt op vrijwel alle consumentenfora dat de service van dit bedrijf (waar je wél afhankelijk van bent als er iets niet klopt) nogal eens te wensen overlaat.

Maxiem.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door olaf79 »

DannyL schreef:Isabel, Ik zie hem toch iets anders, op het moment dat ik belde hadden ze de betreffende machine nog gewoon op voorraad alleen niet in het filiaal waar ik hem had gekocht. Ik kreeg toen twee optie's aangeboden, wachten tot hij weer geleverd wordt in het filiaal waar ik hem had aangeschaft (3weken) of terug brengen en opnieuw bestellen in een ander filiaal (de webshop) en 40 euro meer betalen (30 euro duurder en 10 euro bezorgkosten, afhalen is in de webshop, voor wasmachines, geen optie).
3de alternatief heb ik uiteraard ook bedacht, terug brengen, geld terug en vervolgens elders een nieuwe aanschaffen, maar even buiten het feit dat dat net zo krom als 40 euro bijbetalen om binnen de kortst mogelijke termijn binnen het Mediamarkt concern garantie te krijgen op een aangeschaft product, zou het eindresultaat hetzelfde zijn. Ik was natuurlijk niet voor niets bij de MediaMarkt aangeland, ik ben toch niet gek, dus voor aanschaf heb ik eerst gezocht op internet waar ik deze machine het goedkoopst kon aanschaffen, wanneer ik dus een nieuwe zou bestellen bij de Expert of Megapool of noem ze maar op zou ook op een duurdere machine uitdraaien, en nog steeds een flink bedrag meer moeten betalen om een apparaat wat defect uit de doos kwam te vervangen.
Laagste prijsgarantie waar diverse winkels mee adverteren was ook geen optie, immers MediaMarkt had als "speciale dag aanbieding" de prijs 30 euro verhoogt.
MediaMarkt is wettelijk verplicht het vervangende product tegen dezelfde voorwaarden (en dus ook prijs) te leveren als het defecte product. MediMarkt is ook wettelijk verplicht de gevolgen en schade voor de koper zo veel mogelijk te beperken. Aangezien het product in een ander filiaal op voorraad is, is het redelijk te eisen dat MM dan vanuit het andere filiaal levert. De 3 weken wachttermijn is in deze onredelijk omdat MM gemakkelijk het product eerder uit voorraad kan leveren.
Tevens is het dus onredelijk en onwettig dat MM geld vraagt voor het vervangen van het product, terwijl dit kostenloos zou moeten zijn, ook dit weer volgens de wet.

Mijn advies: laat het er niet bij zitten. Je hebt gewoon recht op een snelle, kostenloze levering van hetzelfde apparaat.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door olaf79 »

MAXIEM schreef:DannyL

Het adagium blijft toch: goedkoop is vaak duurkoop. Bovendien blijkt op vrijwel alle consumentenfora dat de service van dit bedrijf (waar je wél afhankelijk van bent als er iets niet klopt) nogal eens te wensen overlaat.

Maxiem.
Goedkoop hoeft niet slecht te zijn, vaak wordt de prijs bepaald door functionaliteit (bij wasmachine, het aantal wasprogramma's, centrifuge kracht, etc) en uiteraard de merknaam, in feite gewoon de marketing euro's die terugverdiend worden door het product duurder te maken.
Dit alles neemt niet weg dat TS gewoon zijn wettelijk recht op kostenloze vervanging van het product kan inroepen.

MAXIEM

Re: MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door MAXIEM »

olaf79

'k ben het helemaal eens met jouw reactie, maar dat laat onverlet dat ook mij opmerking van belang blijft.

Met collegiale groet, Maxiem.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door olaf79 »

MAXIEM schreef:olaf79

'k ben het helemaal eens met jouw reactie, maar dat laat onverlet dat ook mij opmerking van belang blijft.

Met collegiale groet, Maxiem.
Mediamarkt is een dozenschuiver. Daar hoef je niet al te veel van te verwachten. De conclusie dat een goedkop(er) product slechter is dan een duur(der) van hetzelfde soort is niet gegrond op enig bewijs. Sterker nog tests van consumentenorganisaties bewijzen vaak het tegenovergestelde.
Anyway, de MM is gewoon fout in deze en ik raad TS aan het er niet bij te laten zitten.

DannyL
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2012 20:31

Re: MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door DannyL »

Ik heb ze maandag direct aansprakelijk gesteld voor de gevolgschade, nakoming geëist en een ultimatum (morgen) gegeven. De pech is dat ze een callcentrum in hebben gehuurd (Sitel) om de klachten af te handelen en daar lijkt personeel te zitten met een strikt script wat gevolgd moet worden, en alles wat daar niet in past wordt eerst van een standaard "Moet u voor in de winkel zijn" beantwoord en vervolgvragen worden genegeerd.

MAXIEM

Re: MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door MAXIEM »

olaf79

Ik begrijp nu het misverstand. Mijn "goedkoop is vaak duurkoop" slaat niet op het produkt, maar in dit geval op de verkoper. De een vraagt 399 (bijvoorbeeld MM) en de ander (bijvoorbeeld de speciaalzaak op de hoek 439 euro). Mijn advies is dan: koop bij de speciaalzaak, waar de service nog in het vaandel staat.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door Muskusrat »

DannyL schreef:Ik heb ze maandag direct aansprakelijk gesteld voor de gevolgschade, nakoming geëist en een ultimatum (morgen) gegeven. De pech is dat ze een callcentrum in hebben gehuurd (Sitel) om de klachten af te handelen en daar lijkt personeel te zitten met een strikt script wat gevolgd moet worden, en alles wat daar niet in past wordt eerst van een standaard "Moet u voor in de winkel zijn" beantwoord en vervolgvragen worden genegeerd.
Gevolgschade is kansloos... Je kon je geld terug krijgen en ergens anders een andere kopen. Dat je dit niet wil is je eigen keuze (ik laat in het midden of dit juist is of niet).

Gesloten