LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nordland Wasdroogcombi kapot, winkelier failliet.

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
milestone
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2012 14:52

Nordland Wasdroogcombi kapot, winkelier failliet.

Ongelezen bericht door milestone »

Drie jaar geleden heb ik een Nordland Easy Logic WD 8126 EL gekocht bij It's. Dit betreft een was/droogcombinatie. Helaas is It's failliet gegaan en functioneert mijn droger niet meer. De was wordt wel warm maar droogt niet meer. Ik heb een een-persoonshuishouden en zoveel is de machine dus niet eens gebruikt. Aangezien It's failliet is heb ik contact opgenomen met de fabrikant, ze zitten om de hoek bij mij, ongeveer een km hier vandaan. Volgens de monteur was het een bekend probleem en is de electronica kapot. Deze vervangen kost ongeveer 250 euro. De monteur heeft een rekening achtergelaten van dik 76 euro voorrijdkosten, welke ik op rekening kan betalen. Ik ben het hier echter niet mee eens, ook al is het product nu een jaar uit de garantie, het kan toch niet zo zijn dat de levensduur van de combinatie slechts 2 jaar bedraagt. De voorrijdkosten wil ik niet betalen zonder dat de machine gerepareerd wordt. Hoe handel ik het beste in deze situatie? Graag uw reactie.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Nordland Wasdroogcombi kapot, winkelier failliet.

Ongelezen bericht door dhc »

Heel simpel: de toko is failliet en er is, naar mijn weten, geen firma meer die de garantiegevallen van it's overneemt.
De fabrikant is überhaupt geen aanspreekpunt. U heeft de machine daar niet gekocht.

Er zit niets anders op dan de machine door "derden" te laten herstellen....

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Nordland Wasdroogcombi kapot, winkelier failliet.

Ongelezen bericht door dhc »

Aanvulling: U zou het eens bij Expert kunnen proberen, maar na drie jaar geef ik u weinig kans, Nordland is namelijk niet zo'n kwaliteitsproduct...

http://www.expert.nl/shop/UserTemplate/itsvoorwaarden

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Nordland Wasdroogcombi kapot, winkelier failliet.

Ongelezen bericht door berndv »

Expert heeft inderdaad de service van it's overgenomen na het faillisement. Zij zullen zich echter niet verantwoordelijk voelen voor de voorrijkosten, aangezien u zelf deze monteur heeft laten komen zonder te overleggen met expert. Het del betrouwbaarheid en langer dan 2 jaar laat ik mij niet over uit, dat is een discussie op zich.

VanTels
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:41

Re: Nordland Wasdroogcombi kapot, winkelier failliet.

Ongelezen bericht door VanTels »

Op nordland apparaten aangeschaft na 1 juni 2010 heeft u 3 jaar garantie.
Wat was uw aanschafdatum?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Nordland Wasdroogcombi kapot, winkelier failliet.

Ongelezen bericht door dhc »

VanTels schreef:Op nordland apparaten aangeschaft na 1 juni 2010 heeft u 3 jaar garantie.
Wat was uw aanschafdatum?
Uhh...mijn bericht van 04-09-2012 gelezen?

stofzuigertje

Re: Nordland Wasdroogcombi kapot, winkelier failliet.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een huismerk koopt is het altijd lastiger daar op de garantie te verkrijgen.
De winkel Expert nam de lopende fabrieksgarantie over en verder niets.

De voorrijkosten waren vooraf bekend en gebruikelijk en je had dit ook vooraf kunnen vragen.
Een winkel met eigen monteur wil nog vaak deze niet rekenen als je daar ook een nieuwe koopt als je niet laat repareren dus wie was die monteur en welke winkel stuurde hem?

Gesloten