LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie Canexel op chalet

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
dezwamendan?
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mei 2016 16:59

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door dezwamendan? »

Beste mensen,
Wij hebben ook problemen met ons chalet. Alles is heel herkenbaar wat ik hier lees. Dan doel ik op de canexel . Het wordt poreus, de lak laat los enz. Nu zou ik graag willen weten of je de garantiebepalingen op schrift heb. Want ik kan het wel zeggen maar heb het graag in mijn handen. Ons chalet is van mijn schoonouders geweest. Wij hebben alleen een nota van de aankoop en plaatsing op de camping. Het is een Zaro chalet. Ik wil namelijk met Zaro in gesprek gaan. Een brief sturen waar ik wil benoemen dat ze het chalet hebben afgeleverd met een ondeugdelijk product. Het betreft de hele caravan die vervangen zou moeten worden of iets anders.
Graag hoor ik zo spoedig mogelijk een reactie.
Vriendelijke groeten
dezwamendan

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door harkja »

dezwamendan? schreef:Beste mensen,
Wij hebben ook problemen met ons chalet. Alles is heel herkenbaar wat ik hier lees. Dan doel ik op de canexel . Het wordt poreus, de lak laat los enz. Nu zou ik graag willen weten of je de garantiebepalingen op schrift heb. Want ik kan het wel zeggen maar heb het graag in mijn handen. Ons chalet is van mijn schoonouders geweest. Wij hebben alleen een nota van de aankoop en plaatsing op de camping. Het is een Zaro chalet. Ik wil namelijk met Zaro in gesprek gaan. Een brief sturen waar ik wil benoemen dat ze het chalet hebben afgeleverd met een ondeugdelijk product. Het betreft de hele caravan die vervangen zou moeten worden of iets anders.
Graag hoor ik zo spoedig mogelijk een reactie.
Vriendelijke groeten
dezwamendan
Volgens mij kunt u het chalet beter verkopen aan een sloper zo te lezen.

natuurlijklimburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2016 10:11

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door natuurlijklimburg »

Ook hier op de camping staat een chalet van de Bergjes met dezelfde problemen. Bergjes schuift af naar Boon beheer. Boon beheer handelt af voor Canexel. Voorstellen zijn gelijk als in eerdere reacties genoemd. Kan hier nog gesproken worden van gewone garantiebepalingen als er klaarblijkelijk toch een daadwerkelijk productieprobleem lijkt te zijn met het product van bepaalde periode???

J.Bonte
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2016 17:35

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door J.Bonte »

Hallo,
Ook ik heb problemen met Canexel.
In 2007 mijn vakantie huisje in Hoek van Holland opnieuw bekleed met Canexel kleur Almond White en deze sloeg na 5 jaar zwart gespikkeld uit
In 2013 gebeld met mijn leverancier Stiho in Schiedam/Vlaardingen en deze stuurde mij direct een klachtenformulier op.
Opgestuurd naar Canada en zonder problemen is mijn huisje opnieuw geschilderd door een bedrijf uit Amsterdam.
Helaas ben ik nu 3 jaar verder en de zwarte spikkels komen terug en het ergste is dat de gaten in het Canexel vallen.
Op bepaalde plekken duw je zo je vinger door het materiaal.
Als ik bovenstaande reacties lees komt men niet echt met een oplossing terwijl er een garantie gegeven is van 15 tot 20 jaar.
Ga mijn klachtenformulier maar weer invullen, opsturen en afwachten op antwoord.
Ik ga u op de hoogte houden.
gr John Bonte

dezwamendan?
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mei 2016 16:59

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door dezwamendan? »

Hallo,
Wij zijn nog niet zo ver. Nu is de brief naar Zaro gestuurd. Deze geeft een reactie dat ze dit calexel probleem uit handen hebben gegeven. Formulier gekregen om in te vullen en het verder met het bedrijf van de calexel te corresponderen. Dit vind ik al een verlegging van de verantwoordelijkheid. Ik heb dat bedrijf niet gecontracteerd om materialen te leveren. Ik heb met Zaro te maken. Die laten mij nu het werk doen. Belachelijk.
Wij willen een vergoeding. Zodat wij zelf materiaal over het bestaande gevelmateriaal kunnen plaatsen. Want als je op het forum leest wat ze hebben gedaan of aanbieden is niets afdoende. Het materiaal wat wij nu willen is van Bevers uit Gemert.
Ik ga nu het formulier invullen en geef er een opsomming bij wat ze bij andere hebben gedaan en dat dit niet goed is. Geef maar een vergoeding en dan heb ik ook niets met garantie te maken betreffende het gevelmateriaal. Betreffende Canexel!

cieniemini
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2016 15:01

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door cieniemini »

Zijn er nog positieve vorderingen op canexel te constateren? mijn ouders hebben zojuist een rotte met canexel behandelde kunststof chalet overgenomen en weten niet wat te doen. navraag bij de leverancier leverde op dat het een bekend probleem is, canexel zou de kunststof verteren. ze proberen de koop ongedaan te maken maar zijn er nog opties mbt vervanging/garantie vanuit canexel of leverancier?

dezwamendan?
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mei 2016 16:59

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door dezwamendan? »

Wat vervelend. Koop ongedaan maken lijkt mij het beste. Verborgen gebreken en het verkopen van een ondeugdelijk product. Wij zijn met Zaro en de leverancier nog bezig. Hebben een claimformulier ingevuld. En stellen Zaro verantwoordelijk. Eerlijk gezegd verwachten wij niet veel van dit alles. Niet geschoten....!
Wij willen over de bestaande geveldelen vinylgevelbekleding gaan doen. Van firma Bevers uit Gemert. Kan er zo overheen geplaatst worden. Wel een klus maar ja?

cieniemini
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2016 15:01

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door cieniemini »

Bedankt voor je reactie; het lijkt mij ook dat de leverancier aansprakelijk is, maar kan dat nog wel na zo'n lange tijd? We hebben wel een claimformulier van The Hap gekregen voor Fetim, de producent van de verf / de canexel, hopelijk komt daar nog wat uit en vraag me af of daar ook een duurzame oplossing uit komt. Heb nu met iemand gesproken (Hiemstra kozijnen) die al het canexel van een chalet heeft vervangen door kunststof, komt uit op circa 3.500/4.000 euro uiteraard afhankelijk van de grootte van het chalet.

dezwamendan?
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mei 2016 16:59

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door dezwamendan? »

Ja dat zijn hele bedragen. Waarschijnlijk is alles er dan af gehaald. Wij gaan er kunstof overheen plaatsen. Chalet is 11. 50 en dan komt het op ongeveer €500,- en dan nog startblokken, hoeken enz. Wij verwachten het onder de €1000,-te kunnen houden.
Een reactie op onze claim kan ook lang duren. Geduld!

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2016 13:04

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door [email protected] »

Is er ook iemand die het adres of liever e-mail adres heeft van Boon Beheer ? Ook ik heb dezelfde klachten en heb een klachtenformulier ingevuld maar ben het adres van hen kwijt en kan het ook nergens op internet vinden.

kaelem
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jun 2016 18:06

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door kaelem »

Ik heb een jaar of 8 terug durawood gekocht bij de praxis en dat lijkt op het oog 100% canexel.
Nu na een jaar of 8 ben ik ook aan de beurt het lijkt niet alleen op canexel het begint net zo te rotten al canexel.
Het vreemde is dat ik helemaal niets terug kan vinden van durawood dubbel rabat wit,ja de advertentie van praxis die het een keer in de aanbieding had.

Ik ga nu eerst maar klagen bij de praxis want daar had ik het gekocht,ik heb nog 1 pak liggen gelukkig en daar staan de garantievoorwaarden op.
Mijn vraag is eigenlijk waar komt dit durawood vandaan.........????

dezwamendan?
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mei 2016 16:59

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door dezwamendan? »

Sorry maar daar heb ik geen idee van.
Succes!!

Tilburgertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2016 12:24

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Tilburgertje »

Hier nog iemand met het zelfde probleem.
in 2013 reeds door de vorige eigenaar een klachtgedaan bij boon beheer en prima opgelost.
Echter zagen we nu weer planken met schade en houtrot.

Contact gehad met boon beheer en schade formulier ontvangen.
Bouwer Muller failliet.
En geen kopie van aankoop bewijs.

Eens kijken hoe we dit gaan oplossen.

Japi9999
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2016 12:14

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Japi9999 »

Ook wij hebben een tweedehands chalet van Muller, bouwjaar 2002, waarbij er rotte plekken zichtbaar worden in het Canexel.
Muller is failliet, kunnen wij nog ergens terecht. Ik lees over Boon beheer, hoe komen wij daar mee in contact?
Heeft iemand ook een indicatie van kosten van reparatie?

dejongwest
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2016 13:51

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door dejongwest »

Ook ik heb met Canexel dezelfde problemen, Chalet is gebouwd in 2004. Toplaag laat los en rotte plekken. Bij wie kan ik een claimformulier aanvragen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door berndv »

altijd fijn, van die topics waar mensen hun probleem neerzetten en vervolgens nooit meer terugkomen, ook niet als er eventueel iets opgelost is, als dat tenminste het geval is. Handig voor toekomstige gevallen.

Ik lees in de eerdere berichten dat de meesten een claimformulier hebben ingevuld van/voor de verkoper waar ze de chalet hebben gekocht

dejongwest
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2016 13:51

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door dejongwest »

Ja dat klopt, maar wanneer deze inmiddels failliet dan gaat dat niet lukken.

willzautsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2016 18:36

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door willzautsen »

Ben ook al verschillende jaren bezig met de garantie die zowel het verkoop bedrijf ( Continental Rekreatie BV Harderwijkseweg 23 6732ER Harskamp ) als met de Nederlandse importeur van canexel gevelbekleding. Er zijn 2 rottende planken en in het algemeen is de deklaag al lang niet meer in orde. Hoewel hun garantie bepaling nr. 10184 duidelijk is, wijzen zij beiden af dat het überhaupt Canexel is. Ik sluit mij dan ook aan bij meerdere mensen op de website die door deze praktijken benadeelt zijn.

Met vriendelijke Groet;

Will Zautsen
Overpelt
Laatst gewijzigd door Radar op 30 sep 2016 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: adres verwijderd

dezwamendan?
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mei 2016 16:59

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door dezwamendan? »

Hoi,
Hoe vervelend kan het zijn. Bij ons is afgelopen juli iemand bij het chalet wezen kijken. Wij waren er niet bij. Later Zaro gemaild over de bevindingen maar leverde niets op. Na een aantal weken gebeld. Maar ook dit leverde niets op. Alleen het bericht dat het gerust een jaar kan duren voor je iets hoort. Geduld!
Zou Radar iets voor ons kunnen betekenen?

kaelem
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jun 2016 18:06

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door kaelem »

Het schijnt dat Canexel failliet is.Het word in ieder geval niet meer geleverd.Garantiegevallen worden nog wel gedaan maar voor hoelang,,,,?????

Gesloten