LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie Canexel op chalet

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Billy1947
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2016 13:49

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Billy1947 »

Daar ik verschillende berichten hoor,en ik ook het slachtoffer ben van dit product het volgende.
Ik ben de tweede eigenaar met een koop over eenkomst.
Heb ik recht op herstel, of alleen de eerste eigenaar.

dezwamendan?
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mei 2016 16:59

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door dezwamendan? »

Volgens mij heb je net zoveel recht. Het gaat om het niet deugelijke product. Niet om de eigenaar eerste of tweede. Je moet bij het indienen van de claim de eigendomspapieren kunnen tonen.

Billy1947
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2016 13:49

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Billy1947 »

Wat zijn eigen domst papieren.
Billy1947

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door berndv »

Billy1947 schreef:Wat zijn eigen domst papieren.
Billy1947
de papieren die aantonen dat je eigenaar bent

Billy1947
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2016 13:49

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Billy1947 »

De papieren die aantonen dat je de eigenaar bent?
Als je een koop overeenkomst van de verkoper en koper hebt ben je er nog niet.
Ook word er verlangd een kopie van je staanplaats van je schalet,en een kopie van de aankoop van de
eerste eigenaar.
En individuatie nummer van het chalet en bouwjaar.
Dan moet je nog weten waar het schalet weg komt gekocht is,om de aanvraag indienen voor herstel
Is de eerste eigenaar niet meer te achterhalen dan word het zeer moeilijk om er aanspraak op te maaken
,Billy1947

Billy1947
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2016 13:49

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Billy1947 »

minimaliseren1010 schreef:Hoe bedoelt u summier?

Ik zou graag meer mensen willen horen met hetzelfde probleem over dit product Canexel en welke stappen ik verder zou kunnen nemen.

minimaliseren1010

Tilburg
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2005 18:17

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Tilburg »

Ben nu al enige tijd bezig met Boon om tot een oplossing te komen.
Het is nu aan mij te bewijzen dat het challet uit 2005 is zoals de vorige eigenaar in de eerste klacht heeft opgegeven.
Anders gaan ze ook hier uit van de datum in de ramen van 2002.

Vorige eigenaar zegt geen papieren van het challet meer te hebben en op het type plaatje staat geen datum van bouw.
En ja Muller is failliet dus dat werkt ook niet mee.

Als je Boon vraagt wat het verschil is in afhandeling bij een datum van 2005 of 2002 krijg je geen antwoord en walzen ze er gewoon over heen.

FrankZee
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2017 14:08

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door FrankZee »

Hier ook problemen met gevelplanken van chalet (bjr 2013). Planken ogen nu al erg verouderd met scheuren, verf eraf en stukjes die eraf zijn. Echter niet helemaal duidelijk of er nu Canexel of facapanel op ligt. Dit wordt nu uitgezocht. Gelden de problemen voor beide materialen? Verder zou de montage ivm beluchting garantieproblemen geven. Moet 20 cm ruimte tot maaiveld zitten. Iemand ervaring hiermee?

Tilburg
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2005 18:17

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Tilburg »

Ik heb inmiddels bericht.

Hierbij informeren wij u dat er een inspectie is uitgevoerd op uw chalet. Naar aanleiding van deze inspectie kunnen wij u de volgende voorstellen doen op basis van de officiële garantievoorwaarden van LP om tot een goede oplossing te komen.

Optie 1:
LP stelt volgens de garantievoorwaarden van chalets tussen 11 – 15 jaar tot een bedrag van € 2.500,- aan herstelwerkzaamheden beschikbaar. Indien men toch over wil gaan tot het vervanging (66,00 m2 moet vernieuwd worden) vergoedt LP tot een bedrag van maximaal € 2.500,- inclusief BTW. De eigenaar dient het restantbedrag, te weten € 4.829,45 inclusief BTW bij te betalen. Dan blijft de garantie vanaf de bouwdatum geldig t/m 15 jaar op de toplaag.

Optie 2:
Vervanging van het gehele chalet met nieuw Canexel op kosten van LP. Hiervoor dient u een Afstandsverklaring c.q. Vaststellingsovereenkomst te tekenen waarbij u afstand doet van de garantie met betrekking tot het CanExel.

Als extra optie is het mogelijk om tegen een gereduceerde prijs van € 1.051,50 inclusief BTW het chalet preventief dekkend te laten schilderen. Deze kosten worden door de ToekomstGroep gefactureerd en dienen vooraf te worden betaald. Mocht u van deze optie gebruik willen maken, dient u dit bij uw keuze van dit voorstel kenbaar te maken. Daarna is deze aanbieding niet meer mogelijk en kunt u hier geen beroep meer op doen.

Tijdens de inspectie is geconstateerd dat de goten aan de voor- en achterzijde lekken op de lasnaden. Dit is de verantwoordelijkheid van de eigenaar.

Optie 3:
Een afkoopsom is mogelijk van € 4.000,00 waarbij ook van te voren een Afstandsverklaring c.q. Vaststellingsovereenkomst getekend moet worden. LP, de fabrikant, zal na ondertekening van beide partijen de Afstandsverklaring c.q. Vaststellingsovereenkomst (waarin alle gegevens vermeld staan) binnen een maand overgaan tot het uitkeren van genoemd bedrag.

Boeidelen/windveren, gootbodems en daklijsten vallen buiten de garantie aangezien Canexel niet toegepast mag worden op deze delen. Dit staat vermeld in de technische omschrijving.

Mocht tijdens de werkzaamheden blijken dat de bouwconstructie onjuist is of dat het geen CanExel betreft dan zal de claim alsnog afgewezen worden. Wij zullen de panelen zo goed mogelijk terug plaatsen. U kunt ons hiervoor niet aansprakelijk stellen.

Nu 3 maanden de tijd om te beslissen.
Iemand die ook deze opties gehad heeft.

Chalet232
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2017 12:21

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Chalet232 »

Beste Tilburg,
Na het indienen van een claim bij LP en een inspectie van Boon beheer heb ik onderstaande, soortgelijke mail ontvangen:

Geachte familie,

Hierbij informeren wij u dat er een inspectie is uitgevoerd op uw chalet. Naar aanleiding van deze inspectie kunnen wij u de volgende voorstellen doen op basis van de officiële garantievoorwaarden van LP, de fabrikant, om tot een goede oplossing te komen.

Optie 1:
LP stelt volgens de garantievoorwaarden van chalets na het tiende en tot en met het vijftiende jaar een maximaal bedrag van € 2.500,- inclusief BTW aan herstelwerkzaamheden beschikbaar. Indien men over wil gaan tot vervanging (52,00 m2 moet vernieuwd worden), dient de eigenaar  het restantbedrag van € 5.246,56 inclusief BTW bij te betalen. Dan blijft de garantie vanaf de bouwdatum geldig t/m 15 jaar op de toplaag.

Optie 2:
Vervanging van het gehele chalet met nieuw Canexel op kosten van LP. Hiervoor dient u van te voren een Afstandsverklaring c.q. Vaststellingsovereenkomst te tekenen waarbij u afstand doet van de garantie met betrekking tot het CanExel.

Als extra optie is het mogelijk om tegen een gereduceerde prijs van € 786,50 inclusief BTW het chalet preventief dekkend te laten schilderen. Deze kosten worden door de ToekomstGroep  gefactureerd en dienen vooraf te worden betaald. Mocht u van deze optie gebruik willen maken, dient u dit bij uw keuze van dit voorstel kenbaar te maken. Daarna is deze aanbieding niet meer mogelijk en kunt u hier geen beroep meer op doen.

Optie 3:
Een afkoopsom is mogelijk van € 5.000,00 inclusief BTW waarbij ook van te voren een Afstandsverklaring c.q. Vaststellingsovereenkomst getekend moet worden. LP zal na ondertekening van de Afstandsverklaring c.q. Vaststellingsovereenkomst door beide partijen (waarin alle gegevens vermeld staan) binnen een maand overgaan tot het uitkeren van genoemd bedrag.

Boeidelen/windveren, gootbodems en daklijsten vallen buiten de garantie aangezien Canexel niet toegepast mag worden op deze delen. Dit staat vermeld in de technische omschrijving.

Mocht tijdens de werkzaamheden blijken dat de bouwconstructie onjuist is of dat het geen CanExel betreft dan zal de claim alsnog afgewezen worden. Wij zullen de panelen zo goed mogelijk terug plaatsen. U kunt ons hiervoor niet aansprakelijk stellen.

Dit voorstel heeft een geldigheidsduur van 3 maanden en is pas officieel als beide partijen voor akkoord hebben getekend. Indien wij geen reactie van u hebben ontvangen binnen genoemd termijn komt uw claim te vervallen.

In de bijlage treft u de garantievoorwaarden aan.

In afwachting van uw reactie verblijven wij.
Met vriendelijke groeten,


Boon Service Bureau

Tilburg
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2005 18:17

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Tilburg »

Zelf heb ik nog geprobeerd het inspectie rapport op te vragen.
Van zowel LP als Boon beheer.

NEE die krijgt u niet.
LP wij hebben hiervoor betaald dus u krijgt hem niet
Boonbeheer wij werken in opdracht van LP dus kunnen wij die niet zomaar geven.

Ik heb het nu uitbesteed aan mijn rechtsbijstand.

Canexel_chalet
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2017 23:17

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Canexel_chalet »

Hier nog een gebruiker van canexel dat niet aan de kwaliteitseisen voldoet. Onlangs inspectie gehad van Boon. Ik ga er vanuit dat het canexel ook hier afgekeurd gaat worden aangezien mijn chalet gaten heeft en veel zachte plekken.

Ik zit min of meer in dezelfde situatie als @Tilburg. chalet is nu 12.5 jaar oud. Ik ben bijzonder geïnteresseerd of iemand zijn advocaat of rechtsbijstand heeft ingeschakeld en wat daar het resultaat van is.

Zijn er inmiddels al alternatieven bekend voor Canexel die niet van houtvezel zijn, maar van kunstof. Iemand die daar ervaringen mee heeft?

Nu wachten op terugkoppeling van LP cq Boon.

Tilburg
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2005 18:17

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Tilburg »

ik heb rechtsbijstand ingeschakeld echter kunnen deze tegen LP geen zaak beginnen aangezien zij in het buitenland zitten.
1 ding stem niet zomaar in met alles wat boon voorlegd.
binnenkort hoop ik op een gesprek met de rechtsbijstand en dan maar eens kijken wat ze kunnen doen.

thoisy
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2017 17:43

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door thoisy »

Wij hebben hetzelfde probleem. Vorig jaar een chalet uit 2003 overgenomen. Bouwer Riant in Maarssen schijnt al failliet te zijn. Begrijp ik nu goed dat Boon de firma is die ik in Nederland aan moet spreken naast LP de fabrikant. En wat zijn hun contactgegevens? kan iemand me die geven? dank, Thijs

Tilburg
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2005 18:17

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Tilburg »

Stuur een mail naar.
[email protected] en vraag om een schade formulier.
Dit formulier moet je naar LP sturen.

thoisy
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2017 17:43

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door thoisy »

dank.

jebo
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2017 12:35

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door jebo »

Ik heb het vroeger veel verkocht en ook weleens verwerkt. Ik heb het zelfs bij mij thuis nog toepast 16 jaar terug en ondervind nog steeds geen problemen.
En dan lees ik nu de treurigheid die door jullie is ervaren met een mooi product als Canexel. Heel vervelend, twee problemen rotting en los laten verf

Garantie op Canxel is 15 jaar op de laklaag en 25 jaar op het product, bij juiste toepassing!
Rotting in de delen is geen of onvoldoende ventilatie achter de bekleding. Daar zit het probleem bij alle gevelbekleding, voorschrift bij Canexel is 28mm ventilatie het moet dan ook flink tochten achter de bekleding, is dit er niet dan is het Canexel verkeerd toegepast en zou je het probleem bij de verwerker/bouwer van een chalet moeten neerleggen welke dan ook met billen bloot moet omdat het verwerken van Canexel niet juist is gedaan. Erger dan is het product Chalet/ caravan niet deugdelijk. En je moet je zelfs afvragen of de rotting ook in de achterliggende konstuktie komt/zit, want dan ben je verder van huis.
Herstelling van de ventilatie is een kostbare aangelegenheid, maar wel mogelijk. Je moet je dan wel afvragen of dit voor de huidige bekleding nog wel wilt doen, er heel veel alternatieven die onderhoudsarm zijn.
De laklaag zou bij juiste ventilatie dus 15 jaar goed moeten blijven zitten, is dit niet het geval is het probleem voor de importeur, die weet er wel raad mee en weet oa. ook of er meer partijen problemen ondervinden met dat productiejaar van het Canexel.
Is het product ouder dan de 15 jaar dan is er een deugdelijk hersteladvies van Sikkens.
Het is niet meer op de markt onder deze naam en ook niet meer via Fetim. Het is er nog wel!

Veel succes

kaelem
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jun 2016 18:06

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door kaelem »

De fabricant is een nieuw protocol aan het schrijven mbt de garantie.
Bij ons staan alle claims in de afwachting van dit nieuwe protocol en afhankelijk van een aantal factoren zullen er klachten worden aangenomen..
Was getekend boon beheer.

Kortom blijkbaar is er iets veranderd in het materiaal............of het kost teveel die troep.

Johnvanuuden57
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2017 19:23

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Johnvanuuden57 »

Ook wij hebben problemen met het canexel verf laat los en canexcel rotte plekken,in2014 reparatie uitgevoerd en opnieuw geschilderd netjes onder garantie uitgevoerd. 6 maande later weer schade gemeld maar nu gewoon nee zeggen om dat je niet aan bepaalde voorwaarde voldoet.
Ik zie dat Boon een bericht geschreven heeft over andere eventuele voorwaarde ,dat kunnen we afwachten de reactie.
Als dat geen effect heeft stel ik voor gezamenlijk een proceduren te starten en een advocaat in handen te nemen en samen de kosten te dragen dan kunnen we wel een vuist maken naar Lp.

Groet JvU

loma4648
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2017 23:21

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door loma4648 »

Ik wil ook reageren over canexel. Ik zie dat alle schade gevallen zijn na het jaar 2000. Zelf heb ik een mobil home gekocht in1996. Kan het zijn dat er iets is veranderd in de samenstelling van Canexel? Ik heb namelijk nergens last van. Hij is inmiddels ruim 20 jaar oud, en er mankeert nog niets aan. Ik sta wel op een camping in Zuid Frankrijk, misschien is dat gunstig voor dit product! Op de camping stonden ook allemaal huisjes gemaakt van Canexel, ongeveer van de zelfde leeftijd als mijn mobil home. Deze zijn inmiddels allemaal vervangen, maar niet omdat er iets mankeerde aaan het Canexel. De delen zien er nog prima uit. Heb zelf nog een paar schaaldelen veilig gesteld, voor het geval er bij mij iets vervangen moet worden. Heb ze nu thuis leggen. Dus vreemd dat alle? gevallen na 2000 zijn ontstaan. Ik hoop u hiermee geholpen te hebben.

Gesloten