LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie Merida fiets

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Koos96
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2017 19:45

Garantie Merida fiets

Ongelezen bericht door Koos96 »

Ik heb een nieuwe Merida fiets gekocht na een half jaar moet de voor rem klauw vervangen worden. Nooit in regen of modder gefietst. Voorzichtig vraag ik aan de dealer/importeur of dit het geval is. Het bedrag valt nog wel mee, maar toch gevraagd.
Op de website staat levenslange garantie, echter als je verder leest gaat het alleen over de sticker die op het frame wordt geplakt. Alles wat aan de fiets zit valt niet onder de garantie....... omdat de fiets uit onderdelen bestaat die bij 3de partijen zijn ingekocht en daar valt alles onder behalve de sticker.
Sportieve groeten!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Garantie Merida fiets

Ongelezen bericht door berndv »

Koos96 schreef:Ik heb een nieuwe Merida fiets gekocht na een half jaar moet de voor rem klauw vervangen worden. Nooit in regen of modder gefietst. Voorzichtig vraag ik aan de dealer/importeur of dit het geval is. Het bedrag valt nog wel mee, maar toch gevraagd.
Op de website staat levenslange garantie, echter als je verder leest gaat het alleen over de sticker die op het frame wordt geplakt. Alles wat aan de fiets zit valt niet onder de garantie....... omdat de fiets uit onderdelen bestaat die bij 3de partijen zijn ingekocht en daar valt alles onder behalve de sticker.
Sportieve groeten!
en wat heeft de verkoper voor u gedaan? De fabrikant geeft inderdaad meestal garantie op het frame. Maar u heeft de fiets neem ik aan bij een fietsenmaker gekocht, dat is de partij waar u garantie kunt claimen.

stofzuigertje

Re: Garantie Merida fiets

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Normaal is 2 jaren garantie en langer op frame.
Op het frame zit ook deze sticker.

Op de rest dus 2 jaren uitgezonderd slijtage, een versleten rem valt er buiten, scharnierpunt met goede rem voering valt dus wel onder garantie...
Draaipunten moeten langer mee gaan dan rem zelf.
De fabriek is verantwoordelijk voor ingekochte delen en moet op hun beurt bij dubieuze onderdelen bij hun leverancier de claim neer leggen.

Als er geen smeerpunt op draai deel zit en niets door slijtage is kun je met de nog aanwezige delen het bedrag claimen.
Wel moet je dus alle kapotte vervangen delen bewaren als bewijs, en vooral goede foto maken van de slijtage punt waar het om gaat.
Een extra foto met rem gedeelte dus voldoende voering voor te remmen dat het geen slijtage is erbij is wel handiger.

Koos96
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2017 19:45

Re: Garantie Merida fiets

Ongelezen bericht door Koos96 »

Antwoord van Merida

Het is zo dat wij als Merida importeur geen garantie mogen beoordelen van de onderdelen die op onze fietsen zijn gemonteerd. (Ben ik nou gek. Merida heeft ze toch gemonteerd.) Natuurlijk kan een dealer dit wel voor u in behandeling nemen door de rem terug te sturen naar de Merida importeur. Deze kan het op zijn beurt weer doorsturen naar het betreffende merk.
En die kan het ook weer doorsturen en die kan..... en dan zit je 5 jaar zonder rem. Blij dat het geen computer is.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Garantie Merida fiets

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je klopt ook nog steeds bij de verkeerde partij aan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Garantie Merida fiets

Ongelezen bericht door berndv »

Koos96 schreef:Antwoord van Merida

Het is zo dat wij als Merida importeur geen garantie mogen beoordelen van de onderdelen die op onze fietsen zijn gemonteerd. (Ben ik nou gek. Merida heeft ze toch gemonteerd.) Natuurlijk kan een dealer dit wel voor u in behandeling nemen door de rem terug te sturen naar de Merida importeur. Deze kan het op zijn beurt weer doorsturen naar het betreffende merk.
En die kan het ook weer doorsturen en die kan..... en dan zit je 5 jaar zonder rem. Blij dat het geen computer is.
nogmaals, wat zei de fietsenmaker waarmee je een overeenkomst hebt gesloten? Een merk afbranden op een forum kan iedereen, had er trouwens nog nooit van gehoord, maar nu ben ik ook niet zo van het fietsen.

De fietsenmaker heeft u een product verkocht, dat product functioneert nu niet meer. Normaliter zou u zich dan moeten melden bij de verkopende partij, de fietsenmaker dus, met hem heeft u een overeenkomst gesloten voor een (werkende) fiets, niet met de fabriek.

Gesloten