LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bauknecht bovenlader roest enorm na 2.5 jr

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
hercu1965
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

bauknecht bovenlader roest enorm na 2.5 jr

Ongelezen bericht door hercu1965 »

Wij hebben gekocht bij BCC een Bauknecht bovenlader type WATECO4560 ter waarde van 640 euro. Deze is overigens hetzelfde als de whirlpool.
Deze Bauknecht bovenlader roest als een gek op de bovenklep, wel ca 3cm van de witte lak krab je er zo af met je nagel.
De Bauknecht wasmachine is slechts 2.5 jaar oud !
Bij BCC zeggen ze dat ze hier geen garantie op kunnen geven omdat de wasmachine ouder is als 2 jaar.
Ze hebben ons verwezen naar Bauknecht, die op hun beurt zeggen dat het geen garantie is omdat;

Een apparaat kan eigenlijk niet uit zichzelf roesten, Dit zou komen door beschadiging of verkeerd onderhoud !

Daar het apparaat buiten de garantie valt zijn de herstelkosten voor een nieuw bovendeksel 110 euro

Wij hadden hiervoor ook een bovenlader van Bauknecht deze stond op dezelfde plek en was na 8 jaar nog helemaal roest vrij.

Ik vind het niet normaal dat een toch wel best dure wasmachine van een merk als Bauknecht na 2,5 jaar al zwaar aan het roesten is.

het is ook alleen de bovenklep, en nu schuiven ze de schuld op beschadiging of verkeerd onderhoud, maar wat kan je meer doen dan

een schoonmaakdoekje over de klep halen ?

zie de foto's
Bijlagen
20170814_162148b.jpg
roest langs de rand naar boven gekropen, volgens Bauknecht slecht onderhoud. ik denk dat er gewoon geen lak heeft gezeten.
(30.11 KiB) 1731 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: bauknecht bovenlader roest enorm na 2.5 jr

Ongelezen bericht door Brahms »

Ik denk dat er wel lak heeft gezeten, maar er geen beschermende laag onder de lak heeft gezeten.
Misschien zelf even met menie en verf aan de slag ?

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: bauknecht bovenlader roest enorm na 2.5 jr

Ongelezen bericht door 16again »

hercu1965 schreef:Bij BCC zeggen ze dat ze hier geen garantie op kunnen geven omdat de wasmachine ouder is als 2 jaar.
Op de eigen BCC website lees ik toch wat anders:
http://www.bcc.nl/klantenservice/garantie-en-retouren
Garantie

Je hebt altijd recht op de wettelijke garantie van je product. Bij een defect aan je product, kun je natuurlijk bij ons terecht voor een reparatie. Wij repareren je product kosteloos als het defect onder de garantie valt. De garantievoorwaarden kun je nalezen in het meegeleverde garantieboekje bij je product of op de website van de fabrikant.

Repareren buiten de garantievoorwaarden

Heb je jouw product langer dan 2 jaar geleden gekocht, of is je product defect gegaan als gevolg van val-, druk-, stoot-, of vochtschade? Ook dan zorgen wij dat het voor je wordt opgelost. Het kan dan voorkomen dat de reparatie dan niet binnen de garantievoorwaarden valt en er kosten in rekening worden gebracht. Wij berekenen altijd dan wel de onderzoekskosten aan je door. We nemen dan altijd eerst contact met je op over de mogelijkheden om je product tegen betaling te repareren.

Bij een beschadiging roest niet de gehele rand, maar alleen bij de beschadiging. Het lijkt alsof deskel niet goed in de lak gezeten heeft, en bijvoorbeeld slecht ontvet was voor aanbrengen van de verf

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: bauknecht bovenlader roest enorm na 2.5 jr

Ongelezen bericht door hänschen klein »


hercu1965
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: bauknecht bovenlader roest enorm na 2.5 jr

Ongelezen bericht door hercu1965 »

Op schuren en in de menie zetten en verven heeft geen nut. De roest zit heel diep in het ijzer, zgn. pit corrosie, dat zou gezandstraald moeten worden en daarna in de menie , maar verven met een kwast ziet er sowieso niet uit . Bauknecht heeft mij 1x genaaid met een waardeloos roest product , dit merk komt er bij mij nooit meer in. Dan kan je beter nog een INDESIT kopen voor 350 euro achteraf had ik dat nog beter kunnen doen, die heeft nog betere lak misschien. Nu 640 euro betaald voor Bauknecht Chinese roest rotzooi over een jaar zitten de gaten in de klep geroest !

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: bauknecht bovenlader roest enorm na 2.5 jr

Ongelezen bericht door BreejKC »

Dat een bovenklep van een wasmachine na ca. 2 1/2 jaar al zo erg aan het wegroesten is, is niet normaal te noemen. Wat je aan de binnen- of achterkant van zo'n klep kan onderhouden is natuurlijk een kul-argument van de BCC medewerkers. Die dozenschuivers hebben ook nergens verstand van, behalve hoe je "gewaardeerde" klanten het meest makkelijk kan afwimpelen.

Ik denk dat je wel kunt stellen dat het corroderen van die bovenklep in 2 1/2 jaar in die mate niet conform is wat je van zo'n bovenklep mag verwachten. In dat geval kun je een beroep doen op het non-conformiteitsbeginsel en vervanging van die bovenklep vragen. Dát zullen de kosten toch niet zijn voor een grote fabrikant als Bauknecht? Ook kan ik me niet voorstellen dat zo'n bedrijf met een bekende naam om één bovenklep haar naam zo te grabbel zou gooien.

Hoe je een beroep doet op het non-conformiteitsbeginsel kun je, denk ik, wel lezen op de site van consuwijzer.nl.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: bauknecht bovenlader roest enorm na 2.5 jr

Ongelezen bericht door Brahms »

hercu1965 schreef:maar verven met een kwast ziet er sowieso niet uit
Dat advies had ik dan ook niet gegeven. Al hoewel, kan je mooi schilderen dan zou het met een kwast ook zeer strak kunnen :D

Bij merken als AEG, Bauknecht en Miele betaal je vooral voor de naam, de techniek en kwaliteit is in principe allemaal hetzelfde en komt gewoon uit dezelfde fabriek

stofzuigertje

Re: bauknecht bovenlader roest enorm na 2.5 jr

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Deze firma heeft nu in Nederland ook onderhoud van Indesit over genomen!

Verder is gezien de foto deze roest al meer dan jaar oud.
Je had in eerste jaar bij beginnende bobbels al moeten klagen.
Eerst 3 jaren wachten terwijl dit zeker na het eerste jaar al zichtbaar was......

Verder vermoed ik dat deze in vochtige ruimte staat en daar kan goedkoop staal made in Italy vaak niet tegen!
Gezien de omzet komen vele merken uit 1 fabriek en vooral de laatste jaren zijn enkele bekende merken gestopt en hebben deze bovenladers uitbesteed.

Er is nog veel keuze uit merken maar aantal modellen is nihil.
Geen bovenlader meer kopen, verouderde zooi en uit enkele die het nog maken......

hercu1965
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: bauknecht bovenlader roest enorm na 2.5 jr

Ongelezen bericht door hercu1965 »

De roest zagen we pas na 2,5 jaar omdat je de roest niet kon zien !
Ik zag dat de lak gebobbeld was, toen je er met je nagel overheen kraste liet de lak spontaan los en kwam de roest te voor schijn.
Ik denk dat het na 1.5 jaar ook al geroest was , maar je zit niet iedere dag het deksel van je wasmachine te bestuderen toch ?

Het verhaal over verouderde techniek klopt niet ! Er zit de allernieuwste koolborstel loze motor in met 10 jaar garantie.

De wasmachine staat gewoon in een badkamer met afzuiger met vochtsensor, na het douchen zuigt deze door tot de laatste druppel water opgedroogd is dus er is maar 15 min. van de 24 uur wat vocht.

Het is gewoon pisbakken staal en er is ik denk zonder grondlak zo op het blik gespoten.

Bauknecht lijkt een kwaliteitsmerk kost 640 euro voor een bovenlader terwijl een indesit bovenlader 350 euro lost, echter je koopt chinese troep waar
veel geld aan verdient wordt, en garantie daar doen ze niet aan dat is nog het ergste.

Ik ga via de consumentenbond dit verder uitvechtten op basis van dat het niet normaal is dat een wasmachine van 640 euro binnen 3 jaar zwaar staat te verroestten.

Gesloten