LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
nakita
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jan 2009 17:22

stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Ongelezen bericht door nakita »

November 2013 naar de mediamarkt voor een nieuwe stofzuiger, gekozen voor Bosch BSGL52222 pastelblauw met jawel 5 jaar motorgarantie.

2015 ging de motor pufff brandlucht en toen niets meer wij naar de mediamarkt is gerepareerd we hoefden niets te betalen. 14 augustus gingen we weer terug met de stofzuiger want..... jawel hoor de motor was stuk.

toen we daar waren heb ik ook aangegeven dat de slang ook niet meer goed was of ze daar ook eventueel vervanging voor hadden. Krijg ik een prijsopgave van 230 euro daar ging wat van af i.v.m. garantie 125 euro ik zeg ik hoef geen accesoires alleen de motor vervangen want dat valt in de garantietermijn van 5 jaar. 48 euro want ik moest wel loonkosten betalen.

inderdaad op de website van bosch staan na 24 maanden moet je arbeidskosten betalen dus die 5 jaar motorgarantie van bosch was een lachertje ik neem aan dat de tweede motor een originele bosch motor is . 144 euro koste die hele stofzuiger.

dus 10 jaar motorgarantie 5 jaar dit garantie dat garantie het stelt niet veel voor blijkt weer uit de praktijk.

ik wilde mijn gal spugen ben niet kwaad of zo maar gewoon verbaasd dat een fabrikant zo lang garantie geeft op net dat onderdeel wat defect raakt.

dat ding koste 144 euro voor mij geen bosch.

Op hun website zag ik dat ze 10 jaar garantie op de motor van wasmachines gaven ik trap er niet in u wel?

vriendelijke groet allen

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat een onsamenhangend verhaal. U krijgt dus 5 jaar garantie op de motor en na 2 jaar hoeft u alleen maar de handjes te betalen. U heeft nu dus al 2 keer een gratis motor ontvangen. Dat is toch conform de garantievoorwaarden? Of had u liever alles willen betalen? De motor is nog altijd duurder dan de handje om die erin te zetten. Uw garantie loopt tot november 2018, dus tot die tijd kunt u aanspraak maken op de garantie. En waarom twijfelt u aan de motor of deze wel of niet van Bosch is. U kunt het beste bij Bosch vragen waar de motor vandaan komt in plaats van hier iets te suggereren.
En dat er geen garantie op de slang zit is natuurlijk te verwachten. Als u deze wilt vervangen zal u dat zelf moeten betalen. En wat heeft 10 jaar garantie op een wasmachinemotor er mee te maken? Als dat zwart op wit staat heeft een bedrijf zich daaraan te houden. En u heeft nu ook al 2 keer op garantie aanspraak gemaakt. Leugens zijn het dus niet.

nakita
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jan 2009 17:22

Re: stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Ongelezen bericht door nakita »

ik vindt het getuigen van een slecht product als net datgene waar jij met koeienletters zoveel jaar garantie op geeft kapot gaat. Ok dat kan de tweede motor gaat ook maar een jaar mee snap je het nu?

die gaat ook een jaar na installatie kapot, echter na 24 maanden moet je loonkosten betalen 50 % van de aanschafprijs dat zet toch geen zoden aan de dijk.

dit is in mijn ogen slecht product en slechte garantie dit is voor mij persoonlijk he hoeft niet voor jou te zijn.

was de motor nu na 4.5 jaar of 4 jaar kapot gegaan kan gebeuren. zoals ik het zie is het een slecht product want de 2de motor ging ook na een jaar kapot.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Maar wat is dan de reden dat het kapot gaat? Overigens kan alles kapot gaan. Heel mooi dat er garantie is dan en dan u in principe een nieuw product krijgt.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Ongelezen bericht door JvandeW »

nakita schreef:inderdaad op de website van bosch staan na 24 maanden moet je arbeidskosten betalen dus die 5 jaar motorgarantie van bosch was een lachertje ik neem aan dat de tweede motor een originele bosch motor is . 144 euro koste die hele stofzuiger.
Als Bosch inderdaad arbeidskosten rekent 24 maanden na aanschaf voor reparatie, dan mag dit. Fabrikanten mogen namelijk grotendeels zelf de voorwaarden bepalen voor fabrieksgarantie. Daar is weinig overheidsbemoeienis.

Daarentegen is het consumentenrecht in Nederland heel erg goed geregeld waarbij je garantie geldt op de levensduur van een apparaat, maar daarvoor moet je wel bij de verkoper van het product zijn en niet bij de fabrikant. In dit geval moet je dus terug naar de Media Markt en daar herstel of vervang eisen. Immers mag je van een stofzuiger uit die prijsklasse verwachten dat deze enkele jaren naar behoren zal werken. En als zelfs de verkoper een garantie van 5 jaar op een product geeft, moet de verkoper hier ook minimaal aan voldoen. Alleen de verkoper mag wettelijk gezien geen arbeidskosten in rekening brengen.

Als Media Markt weigert over te gaan op herstel of vervang of zelfs reparatiekosten in rekening brengt, kun je uiteindelijk de koopovereenkomst ontbinden. Meer info daarover op Consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

[Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd]

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dus als ik het goed begrijp , Stofzuiger koste 144,00 euro bij aankoop. Nu nieuwe motor 230,00 euro.
Of je wordt belazerd door de winkelier of het verhaal is een beetje aangedikt , om het netjes te zeggen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Ongelezen bericht door Julie4444 »

nakita schreef:dus 10 jaar motorgarantie 5 jaar dit garantie dat garantie het stelt niet veel voor blijkt weer uit de praktijk.
Begrijp je zelf wel wat je hier probeert te zeggen? Ik snap er namelijk helemaal niks van.

En uh, als je niet juist met het apparaat omgaat kan het ook eerder kapot gaan. Je zuigt toch geen huisdierharen op, of wel?

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Ongelezen bericht door JvandeW »

Julie4444 schreef:
nakita schreef:dus 10 jaar motorgarantie 5 jaar dit garantie dat garantie het stelt niet veel voor blijkt weer uit de praktijk.
Begrijp je zelf wel wat je hier probeert te zeggen? Ik snap er namelijk helemaal niks van.
Ik begrijp het wel. Maar ik ben ook niet gestopt met lezen na die zin.

stofzuigertje

Re: stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vermoed dat de motor binnen 5 jaren stuk ging omdat ze de zak te laat vervingen.....
En de slang, ja dan weet ik hoe deze gebruikt is want als je stofzuigertje achter een tafel poot blijft hangen....
En dan flink trekken en ja, hij komt dan los maar hoe lang het slangetje dan heel bleef.

Ik vermoed dat deze zwaar gebruikt of moet ik misbruikt zeggen.
Ik denk dat een Nilfisk of Miele bij hun ook niet langer mee zal gaan.

nakita
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jan 2009 17:22

Re: stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Ongelezen bericht door nakita »

gosewijn schreef:Dus als ik het goed begrijp , Stofzuiger koste 144,00 euro bij aankoop. Nu nieuwe motor 230,00 euro.
Of je wordt belazerd door de winkelier of het verhaal is een beetje aangedikt , om het netjes te zeggen.
ik heb niets aangedikt, ik heb niets te winnen of te verliezen in mijn verhaal gaf ik aan mischien onduidelijk dat de motor kapot was en dat ik tevens heb aangegeven dat de slang ook kapot was .

wat mediamarkt doet is het product opsturen naar hun herstelbedrijf in mijn geval zes van hun krijg ik een overzicht

Wij hebben van het geautoriseerde servicecentrum Z.E.S. GOES B.V. onderstaande prijsopgave ontvangen; hieruit blijkt
dat uw product niet binnen de fabrieksgarantie valt en de economische levensduur is verstreken.
Zie bijlage originele prijsopgave van servicecentrum/leverancier.
Reparatieomschrijving:
Motor dient vervangen te worden.
Kosten servicecentrum: EUR: 184.92 excl. BTW
BTW: EUR: 38.83
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Subtotaal: EUR: 223.75
-/- Wettelijk verplichte bijdrage: EUR: -79.75
-/- Extra bijdrage Bosch (incl. BTW): EUR: -16.69
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Te betalen reparatiekosten incl. BTW: EUR: 127.31
Wij verzoeken u om hieronder uw keuze aan te geven en deze prijsopgave binnen 7 dagen na dagtekening ondertekend

uit coulance doen ze bedragen eraf

uiteindelijk komen ze met een bedrag van 127 later na 7 keer heen en weer gemail krijg ik dit

Reparatieomschrijving:
Motor wordt onder garantie vervangen. Kosten staan voor de arbeid- en handelingskosten.
Reparatiekosten servicecentrum: EUR: 40.00 excl. BTW
BTW: EUR: 8.40
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Subtotaal: EUR: 48.40
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Te betalen reparatiekosten incl. BTW: EUR: 48.40


de bedoeling van mijn verhaal is ervaringen delen . in de garantievoorwaarden die ik nu pas heb gelezen natuurlijk staat duidelijk na 24 maanden kunnen we arbeidskosten in rekening brengen. bosch staat in zijn recht, echter daar ga ik weer: na een kleine anderhalf jaar ging de motor stuk en dat zou niet moeten en na anderhalf jaar weer . Ik ga geen 50 euro betalen voor een apparaat wat 144 euro heeft gekost en waarvan de motor anderhalf jaar meegaat heb ik ook gezegd nadat ik had uitgezocht of ik hier iets mee kon.

ps. ik heb ook een mail naar klantenservice van bosch gestuurd ben benieuwd of daar iets uitkomt.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Ongelezen bericht door JvandeW »

nakita schreef:hieruit blijkt dat uw product niet binnen de fabrieksgarantie valt en de economische levensduur is verstreken.
Dat is onzin. De fabrikant geeft zelf al minstens 5 jaar garantie op de motor en dus moet gesproken worden van een minimale levensduur van 5 jaar, technisch of economisch maakt niet uit.

Confronteer Media Markt hiermee en met de informatie van ConsuWijzer zorg je er vervolgens voor dat als zij niet bereid zijn kosteloos over te gaan op vervang of herstel. je de koopovereenkomst ontbindt.

nakita
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jan 2009 17:22

Re: stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Ongelezen bericht door nakita »

JvandeW schreef:
nakita schreef:inderdaad op de website van bosch staan na 24 maanden moet je arbeidskosten betalen dus die 5 jaar motorgarantie van bosch was een lachertje ik neem aan dat de tweede motor een originele bosch motor is . 144 euro koste die hele stofzuiger.
Als Bosch inderdaad arbeidskosten rekent 24 maanden na aanschaf voor reparatie, dan mag dit. Fabrikanten mogen namelijk grotendeels zelf de voorwaarden bepalen voor fabrieksgarantie. Daar is weinig overheidsbemoeienis.

Daarentegen is het consumentenrecht in Nederland heel erg goed geregeld waarbij je garantie geldt op de levensduur van een apparaat, maar daarvoor moet je wel bij de verkoper van het product zijn en niet bij de fabrikant. In dit geval moet je dus terug naar de Media Markt en daar herstel of vervang eisen. Immers mag je van een stofzuiger uit die prijsklasse verwachten dat deze enkele jaren naar behoren zal werken. En als zelfs de verkoper een garantie van 5 jaar op een product geeft, moet de verkoper hier ook minimaal aan voldoen. Alleen de verkoper mag wettelijk gezien geen arbeidskosten in rekening brengen.

Als Media Markt weigert over te gaan op herstel of vervang of zelfs reparatiekosten in rekening brengt, kun je uiteindelijk de koopovereenkomst ontbinden. Meer info daarover op Consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

PS. negeer NeoDutchio. Behalve als het hem zelf uitkomt, heeft hij totaal geen weet van de wet en reageert hij alleen op dit forum om anderen het leven nog zuurder te maken door foute informatie te geven of zelfs de schuld bij degenen met problemen te leggen als daarvoor een kans zichtbaar is. Ook in dit topic wordt duidelijk dat NeoDutchio totale onzin uitkraamt.

Heel vreemd dat Radar het toelaat mensen zoals NeoDutchio op het forum te laten reageren.
binnen 2 jaar kapot heb je gelijk de eerste keer hoefde ik ook niets te betalen maar na 24 maanden wel en dat heb ik nu geleerd ik ga de voorwaarden
van eventuele garantie goed lezen

ze willen een europese regelgeving brengen geloof ik met een standaard levensduur dus als je een wasmachine koopt dat hij een x aantal jaren meegaat ben benieuwd of dat er komt .

nakita
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jan 2009 17:22

Re: stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Ongelezen bericht door nakita »

JvandeW schreef:
nakita schreef:hieruit blijkt dat uw product niet binnen de fabrieksgarantie valt en de economische levensduur is verstreken.
Dat is onzin. De fabrikant geeft zelf al minstens 5 jaar garantie op de motor en dus moet gesproken worden van een minimale levensduur van 5 jaar, technisch of economisch maakt niet uit.

Confronteer Media Markt hiermee en met de informatie van ConsuWijzer zorg je er vervolgens voor dat als zij niet bereid zijn kosteloos over te gaan op vervang of herstel. je de koopovereenkomst ontbindt.
wat u zegt zo voelde het ook voor mij aan het klopt niet maar als je de kleine letters leest dan staan zij in hun recht ik heb ook met de rechtsbijstand gebeld hoor.

dat ding koste 144 euro ik laat het los heeft geen zin om mezelf te stressen in mijn beleving klopt het ook niet. deze forum is bedoeld om ervaringen te delen.

hierboven had iemand op een nare manier gereageerd dat ik dat ding niet goed zou gebruiken dat kunnen ze natuurlijk zo zien als je de zakken en filter niet op tijd wisselt zit de motor vol stof of als je dat ding laat vallen dan zit er een deuk of meerdere deuken erin echter onzin reacties wou ik niet op reageren. Maar tussen neus en lip reageer ik er wel op.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ondanks dat ik hier weer kritisch wordt weggezet ben ik toch benieuwd wat de reden is dat de motor maar zo'n korte levensduur heeft. Een motor waar 5 jaar garantie op wordt gegeven en al 2 keer vervangen is, is een reden voor.
@JvandeW, kunt u even aangeven waar ik in deze topic de mist mee in ga? Hoe vervelend het is voor TS, alles kan kapot. Of het door een fabricagefout komt of door verkeerd gebruik wordt niet duidelijk gemaakt en de fabrikant levert netjes volgens voorwaarden de garantie. Ik leg hier bij niemand de schuld aangezien simpelweg niet alle gegevens bekend zijn.

nakita
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jan 2009 17:22

Re: stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Ongelezen bericht door nakita »

NeoDutchio schreef:Ondanks dat ik hier weer kritisch wordt weggezet ben ik toch benieuwd wat de reden is dat de motor maar zo'n korte levensduur heeft. Een motor waar 5 jaar garantie op wordt gegeven en al 2 keer vervangen is, is een reden voor.
@JvandeW, kunt u even aangeven waar ik in deze topic de mist mee in ga? Hoe vervelend het is voor TS, alles kan kapot. Of het door een fabricagefout komt of door verkeerd gebruik wordt niet duidelijk gemaakt en de fabrikant levert netjes volgens voorwaarden de garantie. Ik leg hier bij niemand de schuld aangezien simpelweg niet alle gegevens bekend zijn.
ik heb trouwens 2 stofzuigers thuis een voor beneden en 1 voor de slaapkamers 2de en 3de verdieping deze gebruik ik alleen voor de woonkamer en keuken.Ik ben een dombo wat betreft schoonmaken ik moet eerst alles met een bezem doen dus dan veeg ik alles op pas dan ga ik met de stofzuiger overheen. echt intensief gebruik ik dat ding niet.

ps die voor de slaapkamers is een nilfisk ik denk dat ik weer voor een nilfisk ga.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

nakita schreef:
NeoDutchio schreef:Ondanks dat ik hier weer kritisch wordt weggezet ben ik toch benieuwd wat de reden is dat de motor maar zo'n korte levensduur heeft. Een motor waar 5 jaar garantie op wordt gegeven en al 2 keer vervangen is, is een reden voor.
@JvandeW, kunt u even aangeven waar ik in deze topic de mist mee in ga? Hoe vervelend het is voor TS, alles kan kapot. Of het door een fabricagefout komt of door verkeerd gebruik wordt niet duidelijk gemaakt en de fabrikant levert netjes volgens voorwaarden de garantie. Ik leg hier bij niemand de schuld aangezien simpelweg niet alle gegevens bekend zijn.
ik heb trouwens 2 stofzuigers thuis een voor beneden en 1 voor de slaapkamers 2de en 3de verdieping deze gebruik ik alleen voor de woonkamer en keuken.Ik ben een dombo wat betreft schoonmaken ik moet eerst alles met een bezem doen dus dan veeg ik alles op pas dan ga ik met de stofzuiger overheen. echt intensief gebruik ik dat ding niet.

ps die voor de slaapkamers is een nilfisk ik denk dat ik weer voor een nilfisk ga.
Of u een dombo bent met schoonmaken kan ik niet beoordelen. Maar de reden waarom de stofzuiger kapot gaat is wel van belang. Mocht het een productfout is waardoor de motor kapot gaat heeft u recht op een nieuwe, geheel kosteloos. Echter een productiefout zou inhouden dat er (veel) meer klachten moeten zijn. Het product is ouder dan 6 maanden, dan zou u moeten bewijzen dat het niet uw schuld is.

U heeft nu €144+€48 uitgegeven en heeft nu bijna 4 jaar kunnen zuigen. Even ervan uit gaan dat u nu weer een jaar vooruit kunt heeft u voor €38,40 per jaar gezogen. Als ik u was zou ik na het einde van de garantie mocht de zuiger weer kapot gaan weer voor een ander merk gaan. Echter zijn er over elk merk en type natuurlijk klachten over te vinden.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Ongelezen bericht door Julie4444 »

nakita schreef:
NeoDutchio schreef:Ondanks dat ik hier weer kritisch wordt weggezet ben ik toch benieuwd wat de reden is dat de motor maar zo'n korte levensduur heeft. Een motor waar 5 jaar garantie op wordt gegeven en al 2 keer vervangen is, is een reden voor.
@JvandeW, kunt u even aangeven waar ik in deze topic de mist mee in ga? Hoe vervelend het is voor TS, alles kan kapot. Of het door een fabricagefout komt of door verkeerd gebruik wordt niet duidelijk gemaakt en de fabrikant levert netjes volgens voorwaarden de garantie. Ik leg hier bij niemand de schuld aangezien simpelweg niet alle gegevens bekend zijn.
ik heb trouwens 2 stofzuigers thuis een voor beneden en 1 voor de slaapkamers 2de en 3de verdieping deze gebruik ik alleen voor de woonkamer en keuken.Ik ben een dombo wat betreft schoonmaken ik moet eerst alles met een bezem doen dus dan veeg ik alles op pas dan ga ik met de stofzuiger overheen. echt intensief gebruik ik dat ding niet.

ps die voor de slaapkamers is een nilfisk ik denk dat ik weer voor een nilfisk ga.
Als je huisdieren hebt en daar de haren van opzuigt kan dat een oorzaak zijn.

Drie stofzuigers is overigens niet wat overdreven? ...

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Ongelezen bericht door gosewijn »

Betaal die 48,40 , en je kan weer een kleine 2 jaar stofzuigen. Is een redelijk bedrag .
Wil je dat niet doen om welke reden dan ook, pak je de Nilfisk . En anders kun je altijd onze forum stofzuiger wel lenen. Denk dat de meeste hier dat wel goed vinden.

mh73

Re: stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Ongelezen bericht door mh73 »

Waarom zouden haren van huisdieren de motor stukmaken, julie? Ik heb twee flink verharende honden, zuig heel wat af maar de motor van mijn zeker 10 jaar oude stofzuiger doet het nog prima. Die haren komen toch in de zak terecht, niet in de motor?

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: stofzuiger Bosch 5 JAAR MOTORGARANTIE

Ongelezen bericht door Slobberbone »

nakita schreef:
NeoDutchio schreef:Ondanks dat ik hier weer kritisch wordt weggezet ben ik toch benieuwd wat de reden is dat de motor maar zo'n korte levensduur heeft. Een motor waar 5 jaar garantie op wordt gegeven en al 2 keer vervangen is, is een reden voor.
@JvandeW, kunt u even aangeven waar ik in deze topic de mist mee in ga? Hoe vervelend het is voor TS, alles kan kapot. Of het door een fabricagefout komt of door verkeerd gebruik wordt niet duidelijk gemaakt en de fabrikant levert netjes volgens voorwaarden de garantie. Ik leg hier bij niemand de schuld aangezien simpelweg niet alle gegevens bekend zijn.
ik heb trouwens 2 stofzuigers thuis een voor beneden en 1 voor de slaapkamers 2de en 3de verdieping deze gebruik ik alleen voor de woonkamer en keuken.Ik ben een dombo wat betreft schoonmaken ik moet eerst alles met een bezem doen dus dan veeg ik alles op pas dan ga ik met de stofzuiger overheen. echt intensief gebruik ik dat ding niet.

ps die voor de slaapkamers is een nilfisk ik denk dat ik weer voor een nilfisk ga.

Weet je dat zeker want ook gros van de stofzuigers bij Nilfisk is geen haar beter dan een Bosch. Ga dan voor een Numatic ook goedkoper dan een goede Nilfisk.

Gesloten