LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie op apparaten Whirlpool

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Karim Karim
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2017 15:43

Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Karim Karim »

Wij hebben drie jaar geleden vijf Whirlpool apparaten gekocht, hierbij hoort een tweejarige garantie. Door de vijf apparaten te registreren kreeg je een verlening hiervan van drie jaar.

Nu is onze vaatwasser na drie jaar kapot, wat is veelte snel is voor zo een apparaat. Nu denk je dit maakt niet uit, ik ben hier toch nog een garantie.

Wat blijkt je moet gewoon betalen voor deze garantie, als de monteur langs komt betaal je een bedrag tussen de € 60 en € 108.

De medewerkers aan de telefoon zijn slecht te verstaan en ook niet op de hoogte van alle regels, tevens is het Nederlands van deze medewerkers slecht. Je mag toch wel verwachten dat de gene die bij de klantenservice werken goede de taal beheersen.

Ik vindt het schandalig dat je € 60,- euro moet betalen voor een bezoek wat zogenaamd garantie is. De monteur doet een bezoek of zes per dag, zo dek je je zelf in als bedrijf en hebben ze alle kosten terug die op zo een dag gemaakt worden.

1 Een vaatwasser hoort niet na drie jaar al kapot te gaan.
2 Als je een garantie hebt afgesloten, hoor je niet per bezoek van de monteur een bedrag te betalen.
3 Medewerkers horen op de hoogte te zijn van de regels.
4 Medewerkers horen goed de taal te beheersen als deze op de klantenservice werken.
5 Buiten de taal, zijn ze ook gewoon niet goed te verstaan.

Mijn advies is: denk goed na voor je een apparaat van Whirlpool koopt, of nog beter koop deze niet.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Holy53 »

Op site Whirlpool : Voorrijkosten worden niet gedekt tijdens de drie jaar verlengde garantieperiode.

Karim Karim
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2017 15:43

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Karim Karim »

Holy53 schreef:Op site Whirlpool : Voorrijkosten worden niet gedekt tijdens de drie jaar verlengde garantieperiode.
Dit noem ik het, het beestje een naam geven. Een monteur van een bedrijf als Whirlpool doet een aantal bezoeken per dag, hiermee haalt whirlpool een paar honderd euro per dag binnen. Zo dekt Whirlpool zich volledig in en neemt het totaal geen risico, dit noem ik geen garantie maar OPLICHTING.

Garantie betekend dat je vaatwasser van pas DRIE jaar oud gewoon kosteloos gerepareerd wordt, een vaatwasser hoort zo i zo niet na drie jaar kapot te gaan.

De monteur wordt voor een dag in het zelfde gebied ingepland en rijd echt niet van her naar der.

7 x 60 = € 420 ongeveer per dag.

420 x 20 = € 8400,-

€ 8400,- per maand, hier mee haalt Whirlpool ruim de voorrijkosten en het maandsalaris van een monteur uit.
Garantie nee
Oplichting ja

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door 16again »

Doe de rekensom nog eens, en neem kostprijs van de onderdelen mee, die de monteur vervangt.
aanschaf/afschrijving auto, gereedschap etc
7 bezoeken per dag is ook erg optimistisch

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat oplichting noemen is smaad.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Het is toch wel algemeen bekend dat je bij dit soort artikelen garantie (kosten gedekt) krijgt van de reparatie, maar niet de kosten om de monteur bij de voordeur te krijgen? En mocht je dat oplichting vinden, dan breng je de machine toch zelf even naar het reparatiecentrum?

Wat worden de mensen toch lui. Alles verwachten, zichzelf totaal niet inlezen in voorwaarden en als het niet gaat zoals gedacht gelijk schande spreken en met termen als oplichting gaan roepen. En totaal blind voor het feit dat iedereen hier terecht gehandeld heeft behalve de klager die dus inderdaad als enige niet op de hoogte was van het door hem zelf afgesloten contract.

Karim Karim
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2017 15:43

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Karim Karim »

16again schreef:Doe de rekensom nog eens, en neem kostprijs van de onderdelen mee, die de monteur vervangt.
aanschaf/afschrijving auto, gereedschap etc
7 bezoeken per dag is ook erg optimistisch
Of het er nou 5 zijn of 7 op een dag het blijft veel geld. Onderdelen die in massa geproduceerd worden kosten ook niet zoveel. Maar als de consument voor alles moet opdraaien, wat is dan de garantie?

Hoort een vaatwasser na drie jaar al kapot te gaan, nee!

Ik heb het gevoel dat ik hier met iemand van Whirlpool aan het discussiëren ben, net als aan de telefoon. Er wordt niet geluisterd naar de klant maar lekker in de verdediging.

Nogmaals als je een garantie aanbied moet je niet uiteindelijk de consument voor de kosten laten opdraaien!

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door GJS »

webshopeigenaar14 schreef:Het is toch wel algemeen bekend dat je bij dit soort artikelen garantie (kosten gedekt) krijgt van de reparatie, maar niet de kosten om de monteur bij de voordeur te krijgen?
Dat denk jij misschien maar dat klopt in het geheel niet, voorrijkosten mogen niet berekend worden, reparatie hoort kosteloos te zijn, zie:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... jn-rechten

Je moet dan wel bij de verkoper om garantie gevraagd hebben, als je zelf rechtstreeks naar de fabrikant gaat mag die wel kosten in rekening brengen.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door riddert »

Karim Karim schreef:
Hoort een vaatwasser na drie jaar al kapot te gaan, nee!
Een goede vaatwasser hoort inderdaad niet kapot te gaan na drie jaar gebruik. Voor een Whirlpool vaatwasser is het inderdaad wat je verwachten kunt. Het is nu niet een echt kwaliteitsproduct zeg maar.

Karim Karim
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2017 15:43

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Karim Karim »

riddert schreef:
Karim Karim schreef:
Hoort een vaatwasser na drie jaar al kapot te gaan, nee!
Een goede vaatwasser hoort inderdaad niet kapot te gaan na drie jaar gebruik. Voor een Whirlpool vaatwasser is het inderdaad wat je verwachten kunt. Het is nu niet een echt kwaliteitsproduct zeg maar.
Ik ben het idd met jou eens, zal mij ook niet nogmaals gebeuren.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er moeten aantal zaken van elkaar worden onderscheiden. Ten eerste, het is niet duidelijk wat er precies met TS gecommuniceerd. De opmerking dat in de algemene voorwaarden (nu) x staat, kan (nog) niet gemaakt worden, omdat niet bekent is of dit de garantievoorwaarden zoals die voor TS gelden noch of er een redelijke mogelijkheid is geboden om hier kennis van te nemen. Ten tweede, de prijs is een essentieel onderdeel van de overeenkomst, deze mag men niet wegstoppen in algemene voorwaarden. De mededeling dat de kosten van de monteur niet onder de garantie vallen, moet dus in het aanbod zelf zijn opgenomen. Ten derde, moet worden opmerkt dat Whirlpool zeer waarschijnlijk niet de verkoper is. De link naar ConsuWijzer gaat over de verplichtingen van de verkoper.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Nijogeth »

GJS schreef:
webshopeigenaar14 schreef:Het is toch wel algemeen bekend dat je bij dit soort artikelen garantie (kosten gedekt) krijgt van de reparatie, maar niet de kosten om de monteur bij de voordeur te krijgen?
Dat denk jij misschien maar dat klopt in het geheel niet, voorrijkosten mogen niet berekend worden, reparatie hoort kosteloos te zijn, zie:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... jn-rechten

Je moet dan wel bij de verkoper om garantie gevraagd hebben, als je zelf rechtstreeks naar de fabrikant gaat mag die wel kosten in rekening brengen.
Dat denk jij, maar dat klopt niet volgens die link van je. Daarin staat dat dit geldt wanneer je volgens de wet recht hebt op gratis reparatie.

TS is dat stadium al voorbij en zit nu in de aangekochte garantie, niet de wettelijke.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door GJS »

Nijogeth schreef:
GJS schreef:
webshopeigenaar14 schreef:Het is toch wel algemeen bekend dat je bij dit soort artikelen garantie (kosten gedekt) krijgt van de reparatie, maar niet de kosten om de monteur bij de voordeur te krijgen?
Dat denk jij misschien maar dat klopt in het geheel niet, voorrijkosten mogen niet berekend worden, reparatie hoort kosteloos te zijn, zie:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... jn-rechten

Je moet dan wel bij de verkoper om garantie gevraagd hebben, als je zelf rechtstreeks naar de fabrikant gaat mag die wel kosten in rekening brengen.
Dat denk jij, maar dat klopt niet volgens die link van je. Daarin staat dat dit geldt wanneer je volgens de wet recht hebt op gratis reparatie.

TS is dat stadium al voorbij en zit nu in de aangekochte garantie, niet de wettelijke.
Hij is dat stadium helemaal niet voorbij.
Wettelijke garantie gaat sowieso boven enige extra (aangekochte) garantie, stukje van die webpagina:
Wanneer hoef ik geen onderzoekskosten, voorrijkosten of verzendkosten te betalen?

Is uw product niet goed? En hebt u volgens de wet recht op een gratis reparatie? Dan hoeft u geen onderzoekskosten, voorrijkosten of verzendkosten te betalen. Ook als blijkt na het onderzoek dat een reparatie niet zinvol is. U hebt namelijk recht op een kosteloze oplossing bij een ondeugdelijk product.



Enige probleem voor hem is dat hij waarschijnlijk direkt met de fabrikant contact heeft opgenomen i.p.v. met de verkoper en aangezien hij geen overeenkomst met de fabrikant heeft mag die wel kosten berekenen.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Karim Karim schreef:
16again schreef:Doe de rekensom nog eens, en neem kostprijs van de onderdelen mee, die de monteur vervangt.
aanschaf/afschrijving auto, gereedschap etc
7 bezoeken per dag is ook erg optimistisch
Of het er nou 5 zijn of 7 op een dag het blijft veel geld. Onderdelen die in massa geproduceerd worden kosten ook niet zoveel. Maar als de consument voor alles moet opdraaien, wat is dan de garantie?

Hoort een vaatwasser na drie jaar al kapot te gaan, nee!

Ik heb het gevoel dat ik hier met iemand van Whirlpool aan het discussiëren ben, net als aan de telefoon. Er wordt niet geluisterd naar de klant maar lekker in de verdediging.

Nogmaals als je een garantie aanbied moet je niet uiteindelijk de consument voor de kosten laten opdraaien!
Nee, wat in massa geproduceerd wordt, kost inderdaad niet veel. Maar als dat massagoed gerepareerd moet worden, juist weer wel.
U krijgt een verlengde garantie op reparatie en onderdelen, omdat u vijf van diezelfde B merken hebt gekocht. Maar blijkbaar hebt u die voorwaarden nooit doorgelezen en staat u nu op uw achterste benen, omdat u voorrijkosten moet betalen. Jammer dan, als u geen verlengde garantie had, had u ook nog de werkzaamheden plus eventuele onderdelen moeten betalen, want u hebt zich rechtstreeks tot Whirlpool gewend.

En ja, ook ik werk uiteraard bij Whirlpool.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door mahadma »

1 Een vaatwasser hoort niet na drie jaar al kapot te gaan.
Dat is minder gebruikelijk, maar kàn gebeuren. Niet elk product gaat levenslang mee.

2 Als je een garantie hebt afgesloten, hoor je niet per bezoek van de monteur een bedrag te betalen.
Eerst de voorwaarden goed lezen, en als dat er ook echt staat heeft u gelijk, maar staat het er niet, moet u betalen. M<aar natuurlijk wel het hele verhaal vanaf stap 1 via uw verkoper.

3 Medewerkers horen op de hoogte te zijn van de regels.
Zeker niet alle medewerkers hebben alle voorwaarden in hun hoofd of harde schijf opgeslagen.

4 Medewerkers horen goed de taal te beheersen als deze op de klantenservice werken.
Als iemand het probleem kan oplossen in het NL is het voor het gros voldoende.

5 Buiten de taal, zijn ze ook gewoon niet goed te verstaan.
Bedoelt u een slechte telefoonverbinding of hun eventuele mogelijke niet NL afkomst?

Karim Karim
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2017 15:43

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Karim Karim »

mahadma schreef:1 Een vaatwasser hoort niet na drie jaar al kapot te gaan.
Dat is minder gebruikelijk, maar kàn gebeuren. Niet elk product gaat levenslang mee.

2 Als je een garantie hebt afgesloten, hoor je niet per bezoek van de monteur een bedrag te betalen.
Eerst de voorwaarden goed lezen, en als dat er ook echt staat heeft u gelijk, maar staat het er niet, moet u betalen. M<aar natuurlijk wel het hele verhaal vanaf stap 1 via uw verkoper.

3 Medewerkers horen op de hoogte te zijn van de regels.
Zeker niet alle medewerkers hebben alle voorwaarden in hun hoofd of harde schijf opgeslagen.

4 Medewerkers horen goed de taal te beheersen als deze op de klantenservice werken.
Als iemand het probleem kan oplossen in het NL is het voor het gros voldoende.

5 Buiten de taal, zijn ze ook gewoon niet goed te verstaan.
Bedoelt u een slechte telefoonverbinding of hun eventuele mogelijke niet NL afkomst?

Haha de reacties allemaal, om sommige moet ik echt lachen. :D

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Dirkie »

Karim Karim schreef:Wij hebben drie jaar geleden vijf Whirlpool apparaten gekocht, hierbij hoort een tweejarige garantie. Door de vijf apparaten te registreren kreeg je een verlening hiervan van drie jaar.

Nu is onze vaatwasser na drie jaar kapot, wat is veelte snel is voor zo een apparaat. Nu denk je dit maakt niet uit, ik ben hier toch nog een garantie.

Wat blijkt je moet gewoon betalen voor deze garantie, als de monteur langs komt betaal je een bedrag tussen de € 60 en € 108.

De medewerkers aan de telefoon zijn slecht te verstaan en ook niet op de hoogte van alle regels, tevens is het Nederlands van deze medewerkers slecht. Je mag toch wel verwachten dat de gene die bij de klantenservice werken goede de taal beheersen.
De laatste opmerking over het al dan niet beheersen van de Nederlandse taal laat ik geheel voor uw rekening. Maar over de verlengde garantie het volgende. Ook ik heb 5 jaar geleden 5 apparaten van Whirlpool gekocht voor mijn toen nieuwe keuken. 10 Dagen voor afloop hiervan hadden wij problemen met de koelkast. Wij hebben een service afspraak gemaakt en daarbij werd ook gesproken over deze kosten. De monteur kwam en constateerde dat de koelkast onherstelbaar was en vervangen moest worden. Ter plekke werd dit door de monteur geregeld met Whirpool waarbij ook bepaald werd dat wij de genoemde kosten niet hoefden te betalen. En tot onze verbazing werden er ook geen kosten in rekening gebracht voor de nieuwe koelkast en het plaatsen daarvan.
Kortom de regels worden soms ook wel eens wat aangepast aan de situatie.

Karim Karim
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2017 15:43

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Karim Karim »

Dirkie schreef:
Karim Karim schreef:Wij hebben drie jaar geleden vijf Whirlpool apparaten gekocht, hierbij hoort een tweejarige garantie. Door de vijf apparaten te registreren kreeg je een verlening hiervan van drie jaar.

Nu is onze vaatwasser na drie jaar kapot, wat is veelte snel is voor zo een apparaat. Nu denk je dit maakt niet uit, ik ben hier toch nog een garantie.

Wat blijkt je moet gewoon betalen voor deze garantie, als de monteur langs komt betaal je een bedrag tussen de € 60 en € 108.

De medewerkers aan de telefoon zijn slecht te verstaan en ook niet op de hoogte van alle regels, tevens is het Nederlands van deze medewerkers slecht. Je mag toch wel verwachten dat de gene die bij de klantenservice werken goede de taal beheersen.
De laatste opmerking over het al dan niet beheersen van de Nederlandse taal laat ik geheel voor uw rekening. Maar over de verlengde garantie het volgende. Ook ik heb 5 jaar geleden 5 apparaten van Whirlpool gekocht voor mijn toen nieuwe keuken. 10 Dagen voor afloop hiervan hadden wij problemen met de koelkast. Wij hebben een service afspraak gemaakt en daarbij werd ook gesproken over deze kosten. De monteur kwam en constateerde dat de koelkast onherstelbaar was en vervangen moest worden. Ter plekke werd dit door de monteur geregeld met Whirpool waarbij ook bepaald werd dat wij de genoemde kosten niet hoefden te betalen. En tot onze verbazing werden er ook geen kosten in rekening gebracht voor de nieuwe koelkast en het plaatsen daarvan.
Kortom de regels worden soms ook wel eens wat aangepast aan de situatie.
Eigenlijk zeg je nu dat de regels voor de één wel gelden en de andere niet.

Mijn conclusie is, dat ik voortaan gewoon geen whirlpool product moet kopen.

Ik heb natuurlijk veel op het internet gezocht en er staan zoveel klachten over whirlpool.

Eigenlijk wist ik niet dat het zo een slecht merk is.

stofzuigertje

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast de 2 jaren wettelijk verplichte garantie mogen ze voor 3 jaren aanvullende afwijkende voorwaarden hanteren mits duidelijk vooraf bekend was.
Als dit niet zo was mag je van dezelfde voorwaarden uitgaan.

Met bewijs van 5 jaren totaal worden geschreven rekeningen omdat je meer dan 2 jaren oud product had vaak geseponeerd.
De monteur doet zijn werk en als die niets van de 3 extra jaren weet....

Verder worden diverse producten van vele merken in meerdere fabrieken gemaakt en concurrenten leveren soms hetzelfde product met ander logo...
Anders is voor zeldzame producten geen rendabele productie meer mogelijk.
Kijk eens naar Bovenlader wasmachines, weinig keuze en ik zie vaak hetzelfde....... als je onder het plastic bovenkantje kijkt!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door olaf79 »

Karim Karim schreef:Of het er nou 5 zijn of 7 op een dag het blijft veel geld. Onderdelen die in massa geproduceerd worden kosten ook niet zoveel. Maar als de consument voor alles moet opdraaien, wat is dan de garantie?
De garantie is op de onderdelen en arbeidsloon. Het arbeidsloon is een grote kostenpost. Een goed monteur kost al snel 50-60 euro per uur. De fabrikant mag bijkoop garantie bieden volgens zijn eigen voorwaarden, de consumenten wetgeving is hierop niet van toepassing. Jij hebt die voorwaarden geaccepteerd en daarmee akkoord gegaan dat je betaald voor de voorrijkosten.
Hoort een vaatwasser na drie jaar al kapot te gaan, nee!
In principe niet, maar dit is afhankelijk van hoe en hoevaak je hem gebruikt. Als da 2-3x pw is, is dat natuurlijk anders dan bij dagelijks of meermaals per dag gebruik
Ik heb het gevoel dat ik hier met iemand van Whirlpool aan het discussiëren ben, net als aan de telefoon. Er wordt niet geluisterd naar de klant maar lekker in de verdediging.
Dat is een behoorlijk onzinnige opmerking die alle discussie doodslaat. Het zou helpen als je zelf woorden als oplichting weg laat omdat hiervan geen sprake is. Je bereikt meer door netjes te blijven en zeker op een forum waar niemand belang heeft behalve elkaar een beetje te helpen.
Nogmaals als je een garantie aanbied moet je niet uiteindelijk de consument voor de kosten laten opdraaien!
Een garantie is een dienst waar je voor betaald. De aanbieder van de dienst mag zelf bepalen welke voorwaarden daar aan vast zitten, en dat geldt ook voor de koper (jij dus), die zelf mag bepalen of hij de voorwaarden accepteert

Gesloten