LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe cv ketel van Feenstra

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Peter1950
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 feb 2016 13:08

nieuwe cv ketel van Feenstra

Ongelezen bericht door Peter1950 »

Koop je bij Feenstra een nieuwe cv ketel dan proberen ze je bij de nieuwe ketel een onderhoudscontract aan te smeren a 13,75 per maand voor 24 uurs service. het lijkt me logisch dat een installatiebedrijf 2 jaar fabrieksgarantie geeft ook 24 uur. Let bij vergelijkingen van installatiebedrijven dus op de prijs bij Feenstra en tel er 330 euro bij op en dan heb je de echte prijs.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: nieuwe cv ketel van Feenstra

Ongelezen bericht door bprosman »

het lijkt me logisch dat een installatiebedrijf 2 jaar fabrieksgarantie geeft ook 24 uur
Die logica (van 24 uur) ontgaat me even.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: nieuwe cv ketel van Feenstra

Ongelezen bericht door Frantic2 »

onderhoud is wat anders dan garantie....maar het is idd veel geld voor de jaarlijkse stofzuigbeurt.....

Mijn loodgieter doet het voor minder....

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: nieuwe cv ketel van Feenstra

Ongelezen bericht door scontra »

Peter1950 schreef:Koop je bij Feenstra een nieuwe cv ketel dan proberen ze je bij de nieuwe ketel een onderhoudscontract aan te smeren a 13,75 per maand voor 24 uurs service. het lijkt me logisch dat een installatiebedrijf 2 jaar fabrieksgarantie geeft ook 24 uur. Let bij vergelijkingen van installatiebedrijven dus op de prijs bij Feenstra en tel er 330 euro bij op en dan heb je de echte prijs.
Fout gedacht, u heeft garantie op de onderdelen binnen de ketelmantel en dat is iets heel anders dan een 24h service bij storingen zoals bijv. het uitvallen van de cv.
Overigens zou ik me maar twee, misschien wel drie, maal bedenken alvorens met de genoemde firma in zee te gaan en ik spreek uit zeer leerzame, maar vervelende, ervaringen met hen.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: nieuwe cv ketel van Feenstra

Ongelezen bericht door Moneyman »

bprosman schreef:
het lijkt me logisch dat een installatiebedrijf 2 jaar fabrieksgarantie geeft ook 24 uur
Die logica (van 24 uur) ontgaat me even.
Terecht, want het is een onjuiste aanname van TS. Net zoals het installatiebedrijf geen fabrieksgarantie geeft, dat doet (uiteraard) de fabrikant. TS trekt conclusies op basis van z'n eigen aannames. Altijd gevaarlijk.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: nieuwe cv ketel van Feenstra

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bij een onderhoudscontract wordt de ketel onderhouden. Elk jaar bekeken en schoongemaakt. Bij garantiekwesties hoeft u, met een onderhoudscontract, niets te betalen.
Bij garantie gaat het enkel om de werking van het apparaat. Een onderdeel kan vervangen worden, maar onderhoud wordt er niet gepleegd. En als er geen onderhoud gepleegd wordt is het maar de vraag of de recht op garantie blijft bestaan.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: nieuwe cv ketel van Feenstra

Ongelezen bericht door Brahms »

Zeer lucratief zo'n onderhoudscontract. Een beetje ketel heeft de eerste jaren eigenlijk helemaal geen onderhoud nodig. Veel CV ketels werken 8 jaren of langer zeer veilig en zonder onderhoud voordat er iets defect raakt. Als je hem dan openmaakt is ie vaak nog als nieuw en geheel schoon.
Na 8 jaartjes heb je al zoveel uitgespaard dat je "gratis" een nieuwe ketel kan kopen......

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: nieuwe cv ketel van Feenstra

Ongelezen bericht door sjohie »

Brahms schreef:Zeer lucratief zo'n onderhoudscontract. Een beetje ketel heeft de eerste jaren eigenlijk helemaal geen onderhoud nodig. Veel CV ketels werken 8 jaren of langer zeer veilig en zonder onderhoud voordat er iets defect raakt. Als je hem dan openmaakt is ie vaak nog als nieuw en geheel schoon.
Na 8 jaartjes heb je al zoveel uitgespaard dat je "gratis" een nieuwe ketel kan kopen......
Met 8 jaar neem je serieuze risico's, dattie blijft werken, wil niet zeggen dat dat ook veilig is. :wink: Volgens mijn zwager, installateur van beroep, is 1x 2 jaar nakijken en schoonmaken afdoende, mits professioneel geïnstalleerd en door de eigenaar bijvoorbeeld tussentijds bijgevuld etc.

stofzuigertje

Re: nieuwe cv ketel van Feenstra

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

8 jaren?
Het is maar waar je woonde.
Een auto van strand tent eigenaar moet ik elk jaar het lucht & Airco filter reinigen, gewoon stofzuigen en tot volgende jaar...
Het is dus makkelijk te verwijderen maar filter gaat wel dicht zitten.
Nieuwe hoeft niet, en zo zal de CV ketel ook regio afhankelijk onderhoud nodig hebben.

Mensen met zwarte vensterbank voor het raam zullen meer vuil krijgen als in de bossen op de Veluwe...

Wel vraag ik me nog af...
bij lezen website zou ik een kachel kunnen huren voor maar €22,- per maand!
Is dat inclusief onderhoud of komt die €13,75 er ook nog bij?

Na veel lezen, inclusief algemene voorwaarden is het voor mij niet echt 100% duidelijk.

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: nieuwe cv ketel van Feenstra

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ben toevallig ook aan het kijken naar een nieuwe ketel, heb nu een offerte van E Wacht, Warmgarant en Feenstra. Alle 3 bedrijven vragen je een onderhoudscontract af te sluiten voor minimaal 2 jaar.

Maar je kan ook bij alle 3 zonder onderhoudscontact kopen, betaal je alleen wat meer.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: nieuwe cv ketel van Feenstra

Ongelezen bericht door renewouters »

Brahms schreef:Zeer lucratief zo'n onderhoudscontract. Een beetje ketel heeft de eerste jaren eigenlijk helemaal geen onderhoud nodig. Veel CV ketels werken 8 jaren of langer zeer veilig en zonder onderhoud voordat er iets defect raakt. Als je hem dan openmaakt is ie vaak nog als nieuw en geheel schoon.
Na 8 jaartjes heb je al zoveel uitgespaard dat je "gratis" een nieuwe ketel kan kopen......
Sorry, maar dit soort "adviezen" zijn levensgevaarlijk. Wat als je zo'n geintje hebt als onlangs met Nefit en er wordt in geen regelmatige controle gedaan. Of denk je dat iedereen die waarschuwingen wel leest? Dit forum is het grote bewijs dat veel mensen totaal niet meekrijgen wat in de media besproken wordt.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: nieuwe cv ketel van Feenstra

Ongelezen bericht door BreejKC »

Nu er toch namen worden genoemd van diverse leveranciers, doe ik er nog eentje bij. Informeer eens bij Holland Warmte in Numansdorp. Daar gaat het onderhoudscontract pas in als de garantieperiode is verlopen. Verder levert deze firma, uit eigen ervaring en velen rondom mij, ook een zeer goede service en ze hanteren zeer scherpe all-in prijzen.

stofzuigertje

Re: nieuwe cv ketel van Feenstra

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Numansdorp, die doen niet geheel NL......

Een plaatselijk bedrijf vragen is vaak voordeliger en dus even zoeken.
Als ik op 3 km afstand iemand vraag is voordeliger dan Feenstra op 31.7 km.
Ja, dat opgezocht hoewel de meeste monteurs de bus voor het huis laten staan en ook in mijn straat een Feenstra busje....
maar ik heb deze persoon nooit gezien afgelopen 11 jaren want dat doet de planning.
Zouden ze daarom minder voordelig zijn dan ze zelf roepen?

En wat vinden deskundigen, of mensen die dat van zichzelf vinden...
Over een puber die gegoten brander met staalborstel reinigde en krassen achter liet?

Nu een RVS ketel + brander en daar die zo reinigen, kunnen ze gelijk nieuwe monteren!
Niet elke Feenstra medewerker lijkt me even deskundig helaas....
De goede zijn afgelopen jaren vaak voor zichzelf begonnen en die zou ik best een klusje gunnen!

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: nieuwe cv ketel van Feenstra

Ongelezen bericht door Lady1234 »

sjohie schreef:
Brahms schreef:Zeer lucratief zo'n onderhoudscontract. Een beetje ketel heeft de eerste jaren eigenlijk helemaal geen onderhoud nodig. Veel CV ketels werken 8 jaren of langer zeer veilig en zonder onderhoud voordat er iets defect raakt. Als je hem dan openmaakt is ie vaak nog als nieuw en geheel schoon.
Na 8 jaartjes heb je al zoveel uitgespaard dat je "gratis" een nieuwe ketel kan kopen......
Met 8 jaar neem je serieuze risico's, dattie blijft werken, wil niet zeggen dat dat ook veilig is. :wink: Volgens mijn zwager, installateur van beroep, is 1x 2 jaar nakijken en schoonmaken afdoende, mits professioneel geïnstalleerd en door de eigenaar bijvoorbeeld tussentijds bijgevuld etc.
Als alles goed is, hoef je natuurlijk helemaal niet tussentijds bij te vullen en ook niet om de twee jaar.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: nieuwe cv ketel van Feenstra

Ongelezen bericht door Brahms »

Bijvullen doe toch even zelf, daar laat je toch geen installateur voor komen !

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: nieuwe cv ketel van Feenstra

Ongelezen bericht door BreejKC »

@stofzuigertje. Ik weet niet waar TS woont. Maar TS zou HW eens kunnen bellen, dan hoort hij vanzelf of HW hem een nieuwe cv-installatie wil/kan leveren, of niet.

stofzuigertje

Re: nieuwe cv ketel van Feenstra

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn bevriende installateur doet alleen mijn regio, niet eens de provincie dus die is nooit blij met als ik zijn website hier zo melden.
Naast niet toegestane reclame is het 90% zeker dat deze elders woonde dus kost tijd en geld en geen klant.

Daarom, als ze geen woonplaats of regio vermelden alleen de landelijke aanbieders of laat ze plaatselijke zoeken.
Die doen niet elk jaar, 2 jaren of 3 of 4 maar afhankelijk van plek onderhoud als nodig.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: nieuwe cv ketel van Feenstra

Ongelezen bericht door sjohie »

Bij Intergas heb je voor 999/1099 euro een ketel met standaard installatie, gedaan door een lokale installateur. Simpele no-nonsense ketel, zonder driewegklep, dus een onderdeel minder wat kapot kan gaan. Ze hebben een installateur zoeker op de website, kijk daar eens naar een lokale installateur zou ik zeggen. Zoals al gezegd, mijn zwager is zelf gediplomeerd installateur, en inmiddels verantwoordelijk voor de hele storing- en onderhoudsdienst bij een middelgrote installateur, hij adviseerde me dit merk, en heeft er zelf ook recent eentje van op gehangen in zijn eigen huis.

feenstramede
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 feb 2011 17:05

Re: nieuwe cv ketel van Feenstra

Ongelezen bericht door feenstramede »

Geacht heer Peter1950,

Naar aanleiding van uw bericht op deze website kunnen wij u als volgt berichten.

Allereerst willen wij u melden dat wij het jammer vinden dat u ontevreden bent en het gevoel heeft dat wij onderhoudsabonnementen aansmeren.

Graag geven wij u via deze weg wat meer duidelijkheid over de aanschaf van een veilig geïnstalleerde cv-ketel.

In geval van aanschaf van een cv-ketel zijn er bij ons twee mogelijkheden. Namelijk:
- Kopen zonder onderhoudsabonnement
- Kopen met onderhoudsabonnement

Indien een cv-ketel wordt gekocht met onderhoudsabonnement is de initiële aanschafprijs lager. Dit heeft te maken met het volgende: u betaalt de niet direct door belaste kosten verspreid over de eerste twee jaar. Dit houdt in dat de kosten van de cv-ketel uiteindelijk, na het verstrijken van twee jaar, gelijk is aan de aanschafwaarde van de cv-ketel zonder onderhoudsabonnement.

Op onze website en de communicatie naar onze klanten zijn wij open en transparant geweest over de kosten en de mogelijkheden.

Voor eventuele vragen en/of opmerkingen kunt u een e-mail sturen naar [email protected].

Vertrouwende u naar behoren te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare

Peter1950
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 feb 2016 13:08

Re: nieuwe cv ketel van Feenstra

Ongelezen bericht door Peter1950 »

dus klopt het verhaal van 330 euro bij de prijs optellen nieuwe ketel. niet transparant vind ik. een ketel zonder onderhoudscontract heeft immers 2 jaar garantie die de installateur geeft en repareert en handelt zijn probleem verder af met de fabrikant (waarbij installateurs ook melden dat zij de 24 uur service ook leveren in die periode) na 2 jaar sluit je dan een onderhoudscontract af als je dat nodig vindt en laat je de ketel schoonmaken. dus het blijft onduidelijk wat het voordeel van dit onderhoudscontract is?

Gesloten