LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mankementen aan 5 jaar oude wasmachine

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
ronaldhorde
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2018 13:30

Mankementen aan 5 jaar oude wasmachine

Ongelezen bericht door ronaldhorde »

Op 22-04-2013 een Samsung wasmachine aangeschaft welke nu mankementen vertoont, de wasmachine pakt water en doet en gaat daarna niet verder ,geen foutmeldingen hij blijft op resttijd van het programma staan,als je wisselt van programma (willekeurig)gaat hij het soms spontaan weer doen,dit kan na drie keer zijn maar ook na 15 keer het is dus een verrassing of en op welk programma de was gedaan word.
deze klacht bij BCC weggelegd die je vervolgens doorverwijst naar Samsung die je weer doorverwijst naar een door hun geautoriseerde reparatiedienst welke alleen wil komen repareren als je op voorhand akkoord gaat met (het dan nog onbekende)reparatie bedrag welke bestaat uit voorrijkosten manuren en eventueel onderdelen .
de rekening mag je dan indienen bij BCC en die kijken dan of en hoeveel coulance ze eventueel toepassen.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jun 2018 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Mankementen aan 5 jaar oude wasmachine

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ronaldhorde schreef:Op 22-04-2013 een Samsung wasmachine aangeschaft welke nu mankementen vertoont, de wasmachine pakt water en doet en gaat daarna niet verder ,geen foutmeldingen hij blijft op resttijd van het programma staan,als je wisselt van programma (willekeurig)gaat hij het soms spontaan weer doen,dit kan na drie keer zijn maar ook na 15 keer het is dus een verrassing of en op welk programma de was gedaan word.
deze klacht bij BCC weggelegd die je vervolgens doorverwijst naar Samsung die je weer doorverwijst naar een door hun geautoriseerde reparatiedienst welke alleen wil komen repareren als je op voorhand akkoord gaat met (het dan nog onbekende)reparatie bedrag welke bestaat uit voorrijkosten manuren en eventueel onderdelen .
de rekening mag je dan indienen bij BCC en die kijken dan of en hoeveel coulance ze eventueel toepassen.
Na 5 jaar heb je geen garantie meer, dus logische dat de reparatie dienst niet wilt komen als je niet vooraf akkoord gaat met de kosten voor voorrijden en het uurloon.

Wanneer blijkt tijdens de reparatie dat iets defect is gegaan waarvan je na 5 jaar niet mag verwachten dat het kapot gaat kun je bij BCC claimen, echter heb je geen idee wat er defect is.

stofzuigertje

Re: Mankementen aan 5 jaar oude wasmachine

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zonder de storingscode die deze zou moeten geven word het lastig....

Eerst vuil filter verwijderen en schoonmaken,
Ook het zeepbakje eruit en goed schoon maken.
en dan leeg met machine reiniger laten draaien op 60 graden programma.
Het lijkt op vervuilde sensor die soms wel en dan weer niet werkte.

Vervuiling door iets teveel zeep gebruik komt vaker voor en een nieuwe sensor lost het wel op, duur maar een wasmachine eens goed schoonmaken en vooral minder zeep gebruiken, dat is een helaas veel gemaakte fout die weinig mensen weten...
ik doe al jarenlang zoveel maar een zuiniger machine heeft gewoon minder zeep nodig!



Dat kost weinig en ik hoor later wel of dit de oplossing was.

juliomariner
Berichten: 4822
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Mankementen aan 5 jaar oude wasmachine

Ongelezen bericht door juliomariner »

De oplossing van Stofzuiger lijkt me het proberen waard. Voor technische dingen heeft hij vaak een simpele oplossing die vaak ook nog werkt

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Mankementen aan 5 jaar oude wasmachine

Ongelezen bericht door mahadma »

En geen lokale reparateurs in uw woonplaats of directe omgeving?

stofzuigertje

Re: Mankementen aan 5 jaar oude wasmachine

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

mahadma schreef:En geen lokale reparateurs in uw woonplaats of directe omgeving?
In Amsterdam zijn er enkele die hier ook wel eens langs komen dus plaatselijke adviseren?
Google dan eerst even!
Diverse online goed te vinden rekenen soms zoveel dat ik dit advies zeker niet zomaar zal geven.
Eerder volgende keer een winkel met eigen werkplaats... dat is beter advies maar die worden steeds zeldzamer helaas.



Ik zie verder geen woonplaats staan.

stofzuigertje

Re: Mankementen aan 5 jaar oude wasmachine

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Uh.... ik lees geen storing melding maar blijven hangen in programma en dat zou een vervuilde sensor kunnen zijn.

Daarom vroeg ik deze keer niet om het type... weet veel van de 2012/2014 serie en toen zijn de machines veel zuiniger geworden en bij niet aanpassen hoeveelheid zeep.......

Geen storing dus ook niet met welk boek dan ook uit te lezen.
ander programma en hij draaide weer dus op 60 en eventueel 90 graden draaien zonder zeep, maar met machine reiniger.

De goedkoopste aanbieder is de Action en die heeft meestal voor Vaatwasser en Wasmachine dus koop je goede!
Ik vermoed de eerste Eco Bubble generatie die hier erg gevoelig voor is.

Word een echte Nederlandse vrek en probeer eens of je met minder zeep ook een schone was kreeg!

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Mankementen aan 5 jaar oude wasmachine

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

snuffel1 schreef:Een wasmachine van dit kaliber moet probleemloos en zonder reparaties minstens tien jaar meegaan dus lijkt het mij het slimste om BCC te contacteren en BCC daar op aan te spreken want zij hebben u een non conforme wasmachine geleverd.
Ik wil niet de wijsneus uithangen, maar om te beweren dat een wasmachine (welke dan ook) tenminste 10 jaar dient mee te gaan behoeft toch enige nuance.
In een gezin met 3 kleine kinderen zal de wasmachine waarschijnlijk elke dag meer dan eens een was draaien.
In het geval van een alleenstaande zal de machine misschien 1x per week gebruikt worden.
Het lijkt mij dat in het eerste geval de machine wellicht wat eerder problemen gaat geven.

v.d.Heyden

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Mankementen aan 5 jaar oude wasmachine

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

ronaldhorde schreef:deze klacht bij BCC weggelegd die je vervolgens doorverwijst naar Samsung die je weer doorverwijst naar een door hun geautoriseerde reparatiedienst
BCC pretendeert op de eigen website alle kennis voor reparatie in huis te hebben.
BCC heeft alle service zelf in huis

- Toch een defect product? We beschikken over een eigen technische dienst, zodat u snel en vakkundig wordt geholpen.
- Bovendien bieden wij u een snelle reparatie, voor een aantal productsoorten een leenapparaat en anders een nieuw product.
- Wij rekenen nooit onderzoekskosten binnen de wettelijke garantieperiode.
https://www.bcc.nl/dit-is-bcc/zes-beloften-bcc

Wellicht handig om bij BCC aan te geven dat het naar uw mening binnen de wettelijke garantieperiode valt. Oftewel stellen dat er sprake is van een non-conform product. Of dat ook het geval is kan alleen een deskundige beoordelen.

stofzuigertje

Re: Mankementen aan 5 jaar oude wasmachine

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vervuiling door teveel zeep en neerslag op enkele sensoren en daardoor storing valt zelfs binnen 2 jaren fabrieksgarantie er nog buiten!

Als ze kunnen aantonen dat je verkeerde zeep of extreem veel gebruikte mogen ze weigeren!
Maar een gezin met 6 kinderen kreeg een door mij zelf geleverde Samsung in 2003.
Na enkele maanden display kapot en dit 3x vervangen.... en nu nog steeds perfect draaiende en meer dan 10 jaren in groot gezin.

Maar ik weet ook van ouderen die plotseling een zuiniger machine kosten en de zeep niet aanpasten en binnen 2 jaren hierdoor stoorden.
De ruim 30 jaren oude Miele was op en de nieuwe binnen 2 jaren storing....

Tussen de wettelijke regels van herstel en misbruik door niet goed te lezen zit ook nog een groot gat.
Het word tijd dat alle mede forum leden eerst de eerdere antwoorden lezen en ik verwacht dat de vragensteller eerst mijn reinig advies opvolgde en over enkele dagen meld of het geholpen heeft.
Dit kan natuurlijk ook een weekje duren.

bennieol
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 apr 2011 16:50

Re: Mankementen aan 5 jaar oude wasmachine

Ongelezen bericht door bennieol »

kan sensor zijn of verwarmingselement

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Mankementen aan 5 jaar oude wasmachine

Ongelezen bericht door Franskia »

Om even bij het begin te blijven: Het aanspreekpunt voor je garantie, ook na verstrijken van de 2 jaar wettelijke garantie, is de verkoper en niet de fabrikant. In de witgoedbranche wordt een gebruiksduurlijst gebruikt, die uitgaat van de aanschafprijs. Al naar gelang het feit of je machine nog deze "garantie" heeft, is het zo dat de verkoper een klein gedeelte van de reparatiekosten voor zijn rekening neemt. Aangezien we leven in een weggooimaatschappij is het zo dat als je zelf niet handig bent of een handig iemand weet, je beter kunt kijken wat voordeliger is; repareren of nieuw kopen. Bij een wasmachine kun je uitgaan van ca. € 100,00 per jaar, dus een machine van € 500,00 mag 5 jaar meegaan. Een reparatie van € 150,00 loont zich dan niet meer, want je weet niet wat het volgende is wat defect kan gaan. Soms heb je bij reparatie wel nog een beperkte garantie op het onderdeel, maar zijn de arbeids- en voorrijkosten voor eigen rekening.

ConchitaM
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2017 18:23

Re: Mankementen aan 5 jaar oude wasmachine

Ongelezen bericht door ConchitaM »

Dat BCC nog coulance zou willen toepassen is al heel wat. Onze Miele droger had na 7 jaar 2000 uur gedraaid terwijl eigenlijk 7.500 uur de normale levensduur is. Leverancier (It) failliet, Miele doet niks.

Gesloten