LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Installateur maakt misbruik van problemen Nefit...

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Installateur maakt misbruik van problemen Nefit...

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Hoi Allemaal,

Ter lering en vermaak wil ik hier mijn ervaring delen.

9 jaar jonge CV ketel met boiler van mijn ouders heeft problemen, Nefit wil het onderdeel gratis vervangen of we krijgen 795 Euro korting op een vanvangende nieuwe ketel (zelfde type of een lager zonder boiler).

Ik vind de prijzen hoog en vraag zelf (met zelfde achternaam) een offerte aan, 400 Euro goedkoper!!! (nog lang niet de goedkoopste)

Mijn ouders hebben ook een rekening gehad van 100 Euro voor constatering van het probleem (geen enkel onderhoud uitgevoerd).

Installateur heeft onder tussen al 400 Euro van de prijs afgedaan, maar wil zijn rekening van 100 Euro wel betaald hebben.

Ik heb hem voorgesteld de 100 Euro niet te betalen en een jaar gratis onderhoud aan te bieden, dat accepteert hij vooralsnog niet.

Dus heb ik Nefit om advies gevraagd.

(waarom is ketel vervangen en bestaande boiler behouden geen optie?)

Wat zijn jullie ervaringen / wat is jullie advies?

Groetjes,

Joep

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Installateur maakt misbruik van problemen Nefit...

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Joepie Joepie schreef:
18 sep 2018 18:49
Hoi Allemaal,

Ter lering en vermaak wil ik hier mijn ervaring delen.

9 jaar jonge CV ketel met boiler van mijn ouders heeft problemen, Nefit wil het onderdeel gratis vervangen of we krijgen 795 Euro korting op een vanvangende nieuwe ketel (zelfde type of een lager zonder boiler).

Ik vind de prijzen hoog en vraag zelf (met zelfde achternaam) een offerte aan, 400 Euro goedkoper!!! (nog lang niet de goedkoopste)

Mijn ouders hebben ook een rekening gehad van 100 Euro voor constatering van het probleem (geen enkel onderhoud uitgevoerd).

Installateur heeft onder tussen al 400 Euro van de prijs afgedaan, maar wil zijn rekening van 100 Euro wel betaald hebben.

Ik heb hem voorgesteld de 100 Euro niet te betalen en een jaar gratis onderhoud aan te bieden, dat accepteert hij vooralsnog niet.

Dus heb ik Nefit om advies gevraagd.

(waarom is ketel vervangen en bestaande boiler behouden geen optie?)

Wat zijn jullie ervaringen / wat is jullie advies?

Groetjes,

Joep
Je verhaal is erg warrig. Volgens mij lopen er twee problemen:

1. Je vind de € 100,00 teveel voor het onderzoeken van het probleem van je CV ketel.
2. De offerte die jouw vaste monteur doet is € 400,00 hoger dan een andere partij

Punt 1, de monteur heeft zijn werk gedaan namelijk de oorzaak van het probleem in de CV achterhalen. Je zult hem gewoon moeten betalen het bedrag klinkt niet echt hoog of vreemd.

Punt 2, je hebt het aanbod van Nefit en je bent volgens mij vrij waar je de CV ketel koopt met de korting?

Moneyman
Berichten: 30000
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Installateur maakt misbruik van problemen Nefit...

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zie vooralsnog geen misbruik. Maar misschien kijk ik er overheen, want echt helder is het verhaal natuurlijk niet.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Installateur maakt misbruik van problemen Nefit...

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Het gaat om dezelfde installateur!!!

Mijn ouders krijgen 800 Euro korting van Nefit als ze een nieuwe kopen. Installateur denkt: ik zal voor hen de prijs 400 Euro hoger maken, dan maak ik meer winst.

Ik vraag bij dezelfde installateur een offerte op en jawel de prijs zonder korting is 400 Euro lager dan de prijs die mijn ouders hebben gekregen.

Ik vraag installateur of mijn ouders gebruik mogen maken van de offerte die ik heb gekregen i.c.m. de korting van Nefit.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Installateur maakt misbruik van problemen Nefit...

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

De installateur heeft geen onderhoud gedaan, hij heeft alleen een probleem geconstateerd (niet schoongemaakt zoals voorgaande keren altijd gedaan werd).

En bij deze installateur komt een nieuwe ketel altijd met een jaar gratis onderhoud (dat moet ik ook nog onderhandelen met hem)...

Of is vervanging van ketel een goede reden ter ontbinding van onderhoudscontract?

Moneyman
Berichten: 30000
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Installateur maakt misbruik van problemen Nefit...

Ongelezen bericht door Moneyman »

Joepie Joepie schreef:
18 sep 2018 23:39
Ik vraag installateur of mijn ouders gebruik mogen maken van de offerte die ik heb gekregen i.c.m. de korting van Nefit.
Dat lijkt mij een heel wat logischer stap dan, nog voordat je de vraag gesteld hebt, een misbruik-topic te openen op een consumentenforum...
Joepie Joepie schreef:
18 sep 2018 23:42
Of is vervanging van ketel een goede reden ter ontbinding van onderhoudscontract?
De logische vraag is dan: wat zegt het contract daarover? Of heb je dat ook nog niet gecheckt?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Installateur maakt misbruik van problemen Nefit...

Ongelezen bericht door grun »

Ik zou de 100 euro voor de monteur betalen en het onderdeel gratis door Nefit laten vervangen, zoals ze volgens jou aangeboden hebben. Dat lijkt me de goedkoopste oplossing. Negen jaar voor een verwarmingsinstallatie is niet bijzonder veel, die kan nog jaren mee.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Installateur maakt misbruik van problemen Nefit...

Ongelezen bericht door GJS »

Gaat het om dit probleem?: https://welkombijnefit.nl/nl/waarschuwing
Vervanging van de brander zou dan kosteloos moeten zijn.

Waarom zou je überhaupt € 100 moeten betalen als je een onderhoudscontract hebt?

Bij zo'n installateur zou ik zeker geen nieuwe ketel aanschaffen.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Installateur maakt misbruik van problemen Nefit...

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

GJS schreef:
19 sep 2018 13:22
Gaat het om dit probleem?: https://welkombijnefit.nl/nl/waarschuwing
Vervanging van de brander zou dan kosteloos moeten zijn.

Waarom zou je überhaupt € 100 moeten betalen als je een onderhoudscontract hebt?

Bij zo'n installateur zou ik zeker geen nieuwe ketel aanschaffen.
Ja, dat probleem.

Mijn beeld:
Nefit heeft probleem met ketel en neemt haar verantwoordelijkheid (gratis vervanging onderdeel of korting op nieuwe ketel). Vervolgens biedt installateur mijn ouders een nieuwe ketel aan voor veel hogere prijs, ter compensatie van de korting van Nefit?!?!?!

Waarom kunnen nieuwe Nefit ketels niet samen werken met bestaande Nefit boilers (levensduur van boiler is langer dan ketel (dat stelt installateur - maar vraag ligt ondertussen bij Nefit))?

sake1987

Re: Installateur maakt misbruik van problemen Nefit...

Ongelezen bericht door sake1987 »

Betaal die 100 euro en ga naar een andere installateur. Heb 2 maanden geleden een nieuwe ketel gekocht, mijn abonnement bij de energiewacht opgezegd. 1 maand opzegtermijn.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Installateur maakt misbruik van problemen Nefit...

Ongelezen bericht door GJS »

Lijkt mij vreemd dat oude cv boilers niet meer zouden werken maar het zou kunnen als er b.v. kleppen o.i.d. inzitten waarvan de aansturing veranderd is.

Die installateur heeft die ketel ook geïnstalleerd en het onderhoud daaraan gedaan?
Zo ja dan wisten ze dus al dat die ketel dat probleem had kunnen hebben en hebben ze zelf verzuimd om die klemmen niet goed te sluiten.
Lijkt mij niet dat ze hier geld voor kunnen vragen, zou bovendien toch ook bij het onderhoudscontract in moeten zitten.
Als je toch nog aan een onderhoudscontract vast zit en die oude boiler niet op een nieuwer type ketel kan worden aangesloten dan zou ikzelf de oude ketel gratis laten repareren.

GertCapri
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 aug 2018 12:38

Re: Installateur maakt misbruik van problemen Nefit...

Ongelezen bericht door GertCapri »

Joepie Joepie schreef:
19 sep 2018 16:25
GJS schreef:
19 sep 2018 13:22
Gaat het om dit probleem?: https://welkombijnefit.nl/nl/waarschuwing
Vervanging van de brander zou dan kosteloos moeten zijn.

Waarom zou je überhaupt € 100 moeten betalen als je een onderhoudscontract hebt?

Bij zo'n installateur zou ik zeker geen nieuwe ketel aanschaffen.
Ja, dat probleem.

Mijn beeld:
Nefit heeft probleem met ketel en neemt haar verantwoordelijkheid (gratis vervanging onderdeel of korting op nieuwe ketel). Vervolgens biedt installateur mijn ouders een nieuwe ketel aan voor veel hogere prijs, ter compensatie van de korting van Nefit?!?!?!

Waarom kunnen nieuwe Nefit ketels niet samen werken met bestaande Nefit boilers (levensduur van boiler is langer dan ketel (dat stelt installateur - maar vraag ligt ondertussen bij Nefit))?
Wat ik niet uit je bericht kan halen is of de offerte voor de nieuwe ketel van Nefit inclusief montage is. Als dit zonder montage is dan kun je verwachten dat de offerte van de installateur hoger is.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Installateur maakt misbruik van problemen Nefit...

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Zowel de offerte van mij en als mijn ouders waren inclusief Installatie, zonder enige onderhandeling. alleen die van mijn vader was 400 Euro hoger, omdat hij toch 800 Euro inruilkorting kreeg van van Nefit...

Gesloten