Misleidende informatie retourzending bol.com

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 6198
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 14 nov 2019 08:08

alfatrion schreef:
14 nov 2019 08:03
NeoDutchio schreef:
13 nov 2019 22:07
En dat is het verschil tussen u en mij. Ik heb de rechtbank niet nodig omdat ik zorg dat problemen vooraf al voorkomen worden.
Hoe draagt jouw schrijven bij aan de oplossing van de situatie waarin TS zich nu bevind?
Dat staat in mijn eerste reactie, mocht de persoon in kwestie daar vragen over hebben kan hij deze stellen.

Peternag
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2019 20:54

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door Peternag » 14 nov 2019 08:31

Beste NeoDutchie.
Evn voor de duidelijkheid, toen de tv defecten begon te vertonen heb ik dit gemeld bij de leverancier (tv-plaza) en tevens aangegeven de tv retour te sturen omdat ik een goed werkende tv wilde hebben. Na 2 dagen heeft de leverancier (tv-plaza) de tv retour naar moj gestuurd met de volgende mededeling : omdat u de tv 29 uur in gebruik heeft gehad in plaats van de maximale toegestane 3 uur is het niet mogelijk de tv te om te wisselen of u geld terug te storten. Het defect door u aangegeven is een gevolg van impact schade en valt dus niet onder de garantie. We zullen dus de tv weer naar u retour sturen.

Peternag
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2019 20:54

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door Peternag » 14 nov 2019 08:44

Na alle negatieve publiciteit heeft tv-plaza de naam veranderd in tv-store maar blijft gewoon nog te bestellen via bol.com. Het bedrijf is eigendom van el-vidas.nl.

alfatrion
Berichten: 15841
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion » 14 nov 2019 09:38

NeoDutchio schreef:
14 nov 2019 08:08
alfatrion schreef:
14 nov 2019 08:03
NeoDutchio schreef:
13 nov 2019 22:07
En dat is het verschil tussen u en mij. Ik heb de rechtbank niet nodig omdat ik zorg dat problemen vooraf al voorkomen worden.
Hoe draagt jouw schrijven bij aan de oplossing van de situatie waarin TS zich nu bevind?
Dat staat in mijn eerste reactie, mocht de persoon in kwestie daar vragen over hebben kan hij deze stellen.
In je eerste reactie staat:
1. Je merkt op dat een kapotte TV is teruggestuurd. (geen praktische oplossing)
2. Je merkt op dat een beroep op het herroepingsrecht daarom faalt. (geen praktische oplossing)
3. Je merkt op dat TS vooraf had moeten (kuch) aangeven dat de TV defect is. (geen praktische oplossing)
4. Dat Bol.com 30 dagen neer zet en dat bij elke externe leverancier andere voorwaarden kunnen gelden. (geen praktische oplossing)
5. Dat TS gebruik kan maken van de garantie. (geen praktische oplossing, de verkoper wil ook dat niet, bovendien, TS wil herroepen)
6. Dat een TV getest mag worden en dan nog herroepen kan worden. (geen praktische oplossing)
7. Dat TS de televisie in gebruik heeft genomen. (geen praktische oplossing en je suggereert hier iets mee over wet en regelgeving dat onjuist is.)

NeoDutchio
Berichten: 6198
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 14 nov 2019 10:07

alfatrion schreef:
14 nov 2019 09:38
5. Dat TS gebruik kan maken van de garantie. (geen praktische oplossing, de verkoper wil ook dat niet, bovendien, TS wil herroepen)
Waar leest u dat de verkoper dat niet wil? Er is gesproken over herroeping, niet over garantie.

alfatrion
Berichten: 15841
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion » 14 nov 2019 11:10

Dat staat in het eerste bericht van TS.

tttlocke
Berichten: 2451
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door tttlocke » 14 nov 2019 11:35

Peternag schreef:
12 nov 2019 21:17
Ook de ontstane defecten die u aangeeft valt onder de zgn impactschade waardoor alle garantie vervalt.
En inmiddels nogmaals bevestigd in een bericht specifiek voor NeoDutchio:
Peternag schreef:
14 nov 2019 08:31
Het defect door u aangegeven is een gevolg van impact schade en valt dus niet onder de garantie.

Lady1234
Berichten: 11164
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door Lady1234 » 14 nov 2019 11:49

Maar wat is impact schade?

Erthanax
Berichten: 3699
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door Erthanax » 14 nov 2019 12:00

Stoot- of valschade.

alfatrion
Berichten: 15841
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion » 14 nov 2019 12:02

Je kan denken aan een botsing, een schok, een slag, een stoot. In de praktijk zal de winkelier gewoon bepaalde soorten schade uitsluiten zonder te kijken wat de oorzaak er van is. Over een barst in het scherm zal de winkelier zeggen dat dit van buitenaf kwam, terwijl deze schade ook kan ontstaan als gevolg van teveel spanning tijdens montage.

Peternag
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2019 20:54

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door Peternag » 16 nov 2019 16:23

Beste alphatrion,
Wat kan ik nu het beste doen?
Wat is jou advies in deze?
Groetjes, peter.

Daikan
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2019 23:53

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door Daikan » 16 nov 2019 17:34

alfatrion schreef:
06 nov 2019 11:31
- In de wet staat dat van het wettelijk herroepingsrecht niet van kan worden afgeweken in het nadeel van de consument.
Ja maar dat is het hem hier: er wordt nergens van afgeweken.

alfatrion
Berichten: 15841
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion » 16 nov 2019 19:23

Peternag schreef:
16 nov 2019 16:23
Beste alphatrion,
Wat kan ik nu het beste doen?
Wat is jou advies in deze?
Groetjes, peter.
Je hebt twee opties: 1. het er bij laten zitten; 2. naar de kantonrechter gaan. Bij de kantonrechter heb je geen advocaat of jurist nodig.

Lady1234
Berichten: 11164
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door Lady1234 » 16 nov 2019 19:33

U zou natuurlijk ook naar de geschillencommissie kunnen gaan.

Plaats reactie