4 maanden oude wasmachine lekt water

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
dmv
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 sep 2016 19:42

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door dmv »

Is de knoop eigenlijk wel gevonden, dan wel aan u getoond? Evenals het "gat" waar het om zou gaan?

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Erthanax »

In de OP lees ik niet dat er daadwerkelijk een knoop is gevonden, alleen dat de schade aan een knoop wordt toegeschreven.

En dan nog, zou je van een wasmachine niet mogen verwachten dat die niet direct lek geslagen wordt door een losse knoop? Bij mij is dat nooit gebeurd en ik heb toch echt wel eens vreemde voorwerpen in de kuip gevonden.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
03 jan 2020 17:54
Het vinden van een knoop op een plek waar dat niet hoort en bijbehorende schade lijkt mij een deugdelijke onderbouwing.
De verkoper moet bewijzen een conform product te hebben geleverd. Dit defect zou mogelijk ook op non-conformiteit kunnen wijzen.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door alfatrion »

snuffel1 schreef:
03 jan 2020 18:41
Het bewijs dat de knoop aangetroffen is maakt dat het een gebruikersfout is geweest.
Onjuist.
snuffel1 schreef:
03 jan 2020 18:41
@alfatrion, non conformiteit er bij halen gaat in dit geval niet op want als Ts die broek niet in de wasmachine gedaan had was de machine ook niet defect gegaan.
Het doel van een wasmachine is om daar kleding in te wassen. Je kan een koper niet verwijten een product normaal te hebben gebruikt.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Erthanax »

snuffel1 schreef:
03 jan 2020 18:41
Het bewijs dat de knoop aangetroffen is maakt dat het een gebruikersfout is geweest. (...)
Is die knoop ook echt aangetroffen? Dat staat namelijk niet ondubbelzinnig in de OP.
En zelfs als er een kboop is aangetroffen, hoe kan die dan de "voorkuip lek slaan"? Dan kan die knoop toch ook nog door een non-conforme afdichting tussen trommel en kuip terechtgekomen zijn?

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door witte angora »

snuffel1 schreef:
03 jan 2020 18:41

@alfatrion, non conformiteit er bij halen gaat in dit geval niet op want als Ts die broek niet in de wasmachine gedaan had was de machine ook niet defect gegaan.
Ik ga dit vanavond onder het genot van een glas bier en een chipje even rustig op me in laten werken. :lol:

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door alfatrion »

snuffel1 schreef:
03 jan 2020 19:08
Als een wasmachine op volle toeren gaat centrifugeren wordt alle wasgoed met zeer grote kracht tegen de trommel aangedrukt en kan een knoop grote schade aanrichten.
Waar staat dat kleren met knopen niet de wasmachine in mogen?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Revoked »

snuffel1 schreef:
03 jan 2020 19:08
Als een wasmachine op volle toeren gaat centrifugeren wordt alle wasgoed met zeer grote kracht tegen de trommel aangedrukt en kan een knoop grote schade aanrichten.
Nee, maar dat weet jezelf ook wel. Of was je nooit spijkerbroeken?
Bovendien: om water te lekken, moet er een gat in de buitenste kuip zijn geslagen. Dus niet in de draaiende wastrommel. En daar krijgt geen knoop een gat in.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
03 jan 2020 18:20
In de OP lees ik niet dat er daadwerkelijk een knoop is gevonden, alleen dat de schade aan een knoop wordt toegeschreven.

En dan nog, zou je van een wasmachine niet mogen verwachten dat die niet direct lek geslagen wordt door een losse knoop? Bij mij is dat nooit gebeurd en ik heb toch echt wel eens vreemde voorwerpen in de kuip gevonden.
Precies, mijn machine is al bijna 24 jaar oud en daar zijn zelfs sneakers in mee gewassen en tig spijkerbroeken. Het lijkt mij schier onmogelijk dat 1 knoop een dergelijk gat zou slaan waardoor de machine is gaan lekken.
Ik zou het " bewijs hiervan " wel eens met eigen ogen willen zien.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door omega19 »


Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb vele rubbers vervangen 1/3 gewoon ouderdom en gebarsten... 2/3 met iets tegen aan of vast gezeten.

De knoop hoef je niet te vinden, knopen die vastlopen komt voor, maar vaker ritsen die als een zaag het rubber bewerken!
Ik adviseer, doe rits en knopen dicht, ook minder slijtage dus je vuil filter voor de afvoer pomp gaat ook langer mee/ minder schoon te maken.

Dat er 30 jaren oude Miele zonder een monteur overleefde kan maar ook binnen 1 week kapot getrokken door stalen rits, die broek zat muur vast... en knippen was noodzaak!
Naast het rubber was ook de zekering in meterkast..... dus het kan, de loterij wint ook niet iedereen!

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door witte angora »

omega19 schreef:
03 jan 2020 19:50
Kijk eens hierna
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... arter%5D=1
:shock:

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Erthanax »

omega19 schreef:
03 jan 2020 19:50
Kijk eens hierna
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... arter%5D=1
En wat valt daar uit te leren?

Iemand heeft een probleem met de manchet van zijn wasmachine, de leverancier wijst op de mogelijkheid van een gebruikersfout, maar het topic is gesloten voordat de afloop bekend was.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:
03 jan 2020 19:08
Als een wasmachine op volle toeren gaat centrifugeren wordt alle wasgoed met zeer grote kracht tegen de trommel aangedrukt en kan een knoop grote schade aanrichten.
Dat is zeker niet het probleem. Het wasgoed draait dan net zo hard met de trommel mee en staat vanuit de trommel gezien stil

Waarschijnlijker: draaiend wasgoed komt tussen stilstaand manchette. Met onze nieuwe wasmachine is zo een trui verziekt.
Volgens mij helpt de vorm van het deurglas hier niet in mee, waarom is dit tegenwoordig afgeschuind?
De nieuwe had deze vorm:
https://www.fiyo.nl/deurglas-glas-van-v ... ne-5895480
De oude wasmachine deze
https://www.beekman.nl/a/bosch-00118919 ... e-00526260
Dit waren de 2 eerste linkjes die ik kon vinden, ik heb niets met die sites/merken/type

Met afgeschuinde stuk is aan de bovenkant meer ruimte om tussen manchet te komen. Na 1e keer ellende doen we de machine nu minder vol, vooralsnog zonder verdere problemen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
03 jan 2020 19:15
snuffel1 schreef:
03 jan 2020 19:08
Als een wasmachine op volle toeren gaat centrifugeren wordt alle wasgoed met zeer grote kracht tegen de trommel aangedrukt en kan een knoop grote schade aanrichten.
Waar staat dat kleren met knopen niet de wasmachine in mogen?
Een losse knoop mag inderdaad niet in de wasmachine gewassen worden. Kleding met knopen is een ander verhaal. Een losse knoop is een projectiel dat tijdens het draaien het effect van een kogel kan krijgen. Een knoop aan een broek gaat net zo hard of zacht als de broek zelf.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
03 jan 2020 21:08
(...) Een losse knoop is een projectiel dat tijdens het draaien het effect van een kogel kan krijgen. Een knoop aan een broek gaat net zo hard of zacht als de broek zelf.
Hoe moet die losse knoop tijdens het centrifugeren het effect van een kogel krijgen?
Volgens mij wordt ook die losse knoop gewoon tegen de buitenkant van de trommel gedrukt, meer niet.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ook een losse knoop draait gewoon mee en wordt door de middelpunt vliegende kracht tegen de trommel aangedrukt.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Revoked »

NeoDutchio schreef:
03 jan 2020 21:08
alfatrion schreef:
03 jan 2020 19:15
snuffel1 schreef:
03 jan 2020 19:08
Als een wasmachine op volle toeren gaat centrifugeren wordt alle wasgoed met zeer grote kracht tegen de trommel aangedrukt en kan een knoop grote schade aanrichten.
Waar staat dat kleren met knopen niet de wasmachine in mogen?
Een losse knoop mag inderdaad niet in de wasmachine gewassen worden. Kleding met knopen is een ander verhaal. Een losse knoop is een projectiel dat tijdens het draaien het effect van een kogel kan krijgen. Een knoop aan een broek gaat net zo hard of zacht als de broek zelf.
Nee, in de draaiende trommel is het snelheidsverschil nul met de knoop. Of heb je zelf weleens onverklaarbare gaten in vers gewassen kledij gehad? Bovendien zitten er al gaten in de wastrommel, dus daar ligt het probleem ook niet. De manchet ook niet, TS heeft het over 70 liter in 1 was. Dat kan alleen bij een gat in de onderzijde van de buitentrommel. Ter hoogte van het verwarmingselement. Een knoop kàn daar geen schade aanrichten. Geen schoepen of andere bewegende delen die de knoop zo'n snelheid kunnen geven dattie over de draaiende trommel uit de "bocht" vliegt met zoveel enertie dat een gat in het metaal kan worden geslagen. Bovendien zou die knoop dan ook èn beschadigd zijn èn zich buiten de trommel begeven...
Volgens mij vertelt TS niet alles, het verhaal klopt gewoon niet.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Revoked schreef:
03 jan 2020 21:40
.. Geen schoepen of andere bewegende delen die de knoop zo'n snelheid kunnen geven dattie over de draaiende trommel uit de "bocht" vliegt met zoveel enertie dat een gat in het metaal kan worden geslagen. Bovendien zou die knoop dan ook èn beschadigd zijn èn zich buiten de trommel begeven...
Volgens mij vertelt TS niet alles, het verhaal klopt gewoon niet.
Lijkt mij ook; Ik heb zelf wel eens een kapot kunststof huis van de ventilator (die wel van die schoepen heeft) gehad, doordat er een 50 cent stuk in was gekomen; denk zelf, dat die monteur het met zoiets, al dan niet bewust, heeft verward.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 4 maanden oude wasmachine lekt water

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Met een knoop kan je hetzelfde effect krijgen als met een muntstuk los in de wasmachine. Tik het eens in op Google en zie hoe vaak het voorkomt en wat de schades zijn. Een knoop draait dus niet gewoon netjes mee.

Gesloten