Pagina 2 van 2

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Geplaatst: 19 mar 2020 15:21
door Wehkamp_klacht
Het is geen flutmachine. Het is een machine met een verwachte levensduur van 7 jaar.

Het aantal wasjes en mijn woonplaats zijn niet relevant. Het gaat niet om 6,5 jaar maar 4 jaar. De machine is dus net iets over de helft van de economische levensduur.

De afspraak is gemaakt met Wehkamp. Zij dienen deze na te komen en een monteur te sturen.

Ik heb wel degelijk recht op een monteur. Ten eerste dit is mij meerdere malen door meerdere personen toegezegd. Ten 2e heb ik de machine gekocht bij Wehkamp. Indien de monteur beoordeeld dat ik de schuldige ben aan de schade (Bijvoorbeeld, eh, bakstenen in de machine gedaan. Van de trap gevallen) dan zal Wehkamp inderdaad gerechtigd zijn de factuur van de monteur naar mij door te sturen.

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Geplaatst: 19 mar 2020 15:40
door Komkommertijd
Woonplaats is belangrijk want dan weet ik of je in Zachte of regio met erg Hard water woonde!
Dat is bepalend voor levensduur verwarmingselement.

Verder aantal wasjes, hoe vaker je gebruikte, die 7 jaren is gemiddelde.... maar 1x per week of meerdere keren per dag maken veel uit!

Ook of je 30, 40 of 60 graden was vaak draaide, want ik vermoed kalk aanslag en als het water niet meer warm werd kan een element zeer snel doorbranden.
Maar hier eisen dat een Webshop doet wat jij vraagt en je beantwoorde niet eens de vragen, dan zal ik als oud monteur ook niet graag bij een dergelijke klant komen.

Kalk aangroei en draaiuren is slijtage bij een wasmachine.... tenzij deze weinig gebruikt is of op lagere temperaturen draaide.

Zonder info kan ik niet beoordelen of jou claim terecht is of niet.

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Geplaatst: 19 mar 2020 15:54
door Wehkamp_klacht
Jij bent van Wehkamp?

Er is iets kapot aan mijn wasmachine. Pas als de monteur er is kan die beoordelen wat er kapot is en of dit mijn schuld is of niet.

Hoe kom je erbij dat mensen uit het ene gebied meer of minder garantie hebben dan in een ander gebied. Garantie gaat om verwachte levensduur. Deze staat op jaren. Niet op het aantal wasjes. Wat jij noemt is dus helemaal niet relevant.

En het is al helemaal onzin dat ik niet op 60 graden zou mogen wassen omdat de levensduur van mijn wasmachine zou verkorten. Ik ga met mijn wasmachine om volgens de gebruikershandleiding. Als de wasmachine stuk is gegaan wegens ' wassen op 60 graden' dan heb ik gewoon een ondeugelijk product.

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Geplaatst: 19 mar 2020 16:19
door Moneyman
Wehkamp_klacht schreef:
19 mar 2020 15:54
Jij bent van Wehkamp?
Jij bent af.
Wehkamp_klacht schreef:
19 mar 2020 15:54
Er is iets kapot aan mijn wasmachine. Pas als de monteur er is kan die beoordelen wat er kapot is en of dit mijn schuld is of niet.
Onzin. Je kunt zelf ook gewoon een monteur laten komen. Daar heb je Wehkamp niet voor nodig.
Wehkamp_klacht schreef:
19 mar 2020 15:54
Hoe kom je erbij dat mensen uit het ene gebied meer of minder garantie hebben dan in een ander gebied.
Je mist zijn punt (toegegeven: dat gaat bij kromkommert nogal makkelijk). De regio kan relevant zijn vanwege het verschil in waterhardheid.

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Geplaatst: 19 mar 2020 20:54
door thecure
Wehkamp_klacht schreef:
19 mar 2020 11:39

Nee ik ga nu niet mijn wasgoed bij de buren wassen. Waar als jaren de buurman zijn vuile ondergoed als jaren in wast dankjewel. Je snapt een wasserette hetzelfde (Zijn die nog open?)

Jij was alleen schonewas uit? :lol:

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Geplaatst: 20 mar 2020 07:54
door sake1987
TS roept hard, leest in haar/ zijn voordeel, wordt geïrriteerd als er terecht tegen argumenten komen. Zal dus een hele tijd niet wassen.

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Geplaatst: 20 mar 2020 21:39
door Methusalah
Hilarisch ook dat je om rationele reacties vraagt en in het zelfde stuk aangeeft niet te willen wassen bij de buren vanwege hun vuile ondergoed. Waarom heb je dan een wasmachine nodig, blijkbaar geloof je toch niet dat ze werken. Niet echt rationeel.

Maar nee, je hebt geen recht op een monteur. Je mag er wel om vragen. En gezien de huidige omstandigheden snap ik dat hij niet gaat komen. Dus je hebt twee opties, koop een nieuwe of breng hem weg ter reparatie (naar een bedrijf die dat op dit moment wil doen).

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Geplaatst: 20 mar 2020 21:50
door alfatrion
Je kan ook zelf een monteur in de arm nemen die naar je toekomt.

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Geplaatst: 20 mar 2020 21:55
door Komkommertijd
Deze persoon is straks gewoon op de geur te vinden!

Hij heeft geen Hard water maar harde kop blijkbaar....
en Wehkamp, nee, ik had een ietsje kleiner bedrijfje... gelukkig wel.

En als je op deze manier een monteur zou vragen, en ik deze klant zou krijgen......
meld ik gelijk me ziek met een uit China afkomstig griepje.... doei.....!

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Geplaatst: 20 mar 2020 23:08
door sylvesterb
Wehkamp_klacht schreef:
19 mar 2020 15:21
Indien de monteur beoordeeld dat ik de schuldige ben aan de schade (Bijvoorbeeld, eh, bakstenen in de machine gedaan. Van de trap gevallen) dan zal Wehkamp inderdaad gerechtigd zijn de factuur van de monteur naar mij door te sturen.
Nee het is aan u om aan te tonen dat de storing komt door een non-conformiteit dat is niet aan Wehkamp. Los dat er tal van redenen te noemen zijn, behalve de extremen die u noemt, waardoor het toch uw "schuld" is. Dit bijvoorbeeld iets zijn wat uit een zak van een broek is gekomen.

Wehkamp of Bosch gaan u geen monteur sturen, hoe u ook klaagt en dreigt simpel om het feit dat u geen gelijk heeft. U wilt dit enkel niet horen en dan krijg je wel eens klantenservice medewerkers die maar een aanvraag indienen of roepen dat ze dit doen. Niet goed, maar gewoon een gevolg van uw eigen gedrag.

En Wehkamp of Bosch gaan u ook geen monteur sturen als ze dit niet doen door de corona crisis, u kunt dit eisen en willen maar u heeft hierin niets te eisen en Wehkamp kan dit simpel uitleggen omdat ze kiezen voor de veiligheid van hun monteurs.

Dat ze nog bezorgen klopt, maar daarbij zetten ze de machine voor deur. Ik moest gisteren mijn bestelde Pizza's ook zelf van de bezorg scooter afpakken, terwijl ze hem normaal aangeven. De werkelijkheid is nu anders dan een paar weken geleden. Deal with it!

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Geplaatst: 20 mar 2020 23:44
door Revoked
Gewoon ff langs de kringloopwinkel. Wasmachine voor €30,-. Oud, maar functionerend. En wachten op de monteur enzo. Het is een vreemde tijd nu en de wereld draait helaas niet om u.

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Geplaatst: 21 mar 2020 00:59
door mahadma
Probleempje Revoked, Op dit moment/deze tijd zijn vooral kringloop winkels dicht. En binnen bezorgen doet zelfs de media markt niet meer volgens hun meest recente email.

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Geplaatst: 21 mar 2020 08:20
door sake1987
Revoked schreef:
20 mar 2020 23:44
Gewoon ff langs de kringloopwinkel. Wasmachine voor €30,-. Oud, maar functionerend. En wachten op de monteur enzo. Het is een vreemde tijd nu en de wereld draait helaas niet om u.
Maar hoeveel mensen hebben hierin hun vieze ondergoed gedraaid? 🙃☹️

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Geplaatst: 21 mar 2020 08:48
door Komkommertijd
Het probleem is de landelijke verkopers!

Een plaatselijk winkeltje met eigen monteur zit in een gebied met Hoge Duitse Hardheid!
Hij verkoopt de wasmachines van een beperkt aantal merken en modellen met een extra duur verwarmingselement!
Die is met een keramische coating waardoor de kalk niet kan hechten en eraf valt, geen Calgon nodig!

Ik heb voor een metaalbewerkingsbedrijf die jaarlijks of soms vaker een nieuw element nodig had nu ook een dergelijke geleverd.
6x per week extra vuile werkkleding! En die is nu al 2¾ jaren heel ondanks 5x 60 graden en 2x 90 graden wasjes voor de vuile en extreem vuile overal.

Maar een Bosch zonder type en ook geen Postcode, hij gaf toe wel eens 60 graden te draaien.....
en ik weiger nu deze 40% duurdere element te monteren!

Gezien de toon die Topic starter hier gebruikte is het niet uit te sluiten dat de Wehkamp Helpdesk niet meer verschil weet
tussen de Enter en Delete knop!
Alle overige Forum leden weten dus als ze in Harde gebieden wonen dat er voor Siemens en Miele een oplossing is tegen kleine meerprijs.... zowel bij nieuwe die speciaal besteld worden als bij diverse types die vaak achteraf deze kunnen krijgen, niet allemaal helaas!

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Geplaatst: 21 mar 2020 13:09
door v.d.Heyden
Ben ik toch blij dat ik TS geen wasmachine of scooter of auto heb verkocht.....
Mensen die meteen met website-links gaan strooien om hun gelijk te halen bij een defect aan een 4 jaar oude machine, zouden bij mij aan de laatste mem hangen.

Overigens, wat let het TS om zelf even contact met Bosch op te nemen? Zou maar zo kunnen dat de stapel vuile was niet verder hoeft te groeien.

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Geplaatst: 21 mar 2020 14:58
door Komkommertijd
Ik hoop dat hij op monteur bleef wachten,
kleding winkels willen graag nieuwe schone kleding leveren in deze Corona tijden!

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Geplaatst: 28 mar 2020 21:14
door Webcarewehkamp.nl
Goedenavond,

Vervelend om te lezen dat er nog geen monteur is langs geweest voor je defecte wasmachine. Helaas zijn de wachttijden bij de reparatieservice op dit moment langer dan normaal, onder andere door zieke monteurs. We proberen iedereen zo snel als mogelijk te helpen, hierbij ook oog houdend op de prioriteit van het klachtartikel. Wasmachines, fornuizen en koelkasten krijgen voorrang, maar de wachttijden kunnen jammer genoeg nog steeds oplopen.

We kijken graag met je mee naar wanneer je een monteur kan verwachten, en wat we voor je kunnen betekenen met betrekking tot de economische levensduur van je wasmachine.
Graag ontvangen we daarvoor je klantgegevens via de mail, samen een samenvatting van of link naar dit forumbericht. Dit mag gemaild worden naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Webcareteam Wehkamp

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Geplaatst: 29 mar 2020 01:26
door Justmeagain
Ts schrijft
Deze staat op jaren. Niet op het aantal wasjes. Wat jij noemt is dus helemaal niet relevant.
U bent echt verkeerd geïnformeerd.
Als u een AEG koopt van 600 duo is deze gebaseerd op het maken van een x aantal wasjes. Als u na 2 haar ruim boven het gemiddelde van dat aantal zit wordt de machine overmatig gebruikt en belast.
Een Miele stond voor 5500 gemiddelde wasbeurten over de levensduur gezien. Als jij na 3 jaar belt en je hebt 4800 wassen gedraaid heb je toch echt geen garantie. Ook al is de levensduur 50 jaar.
Wordt Wakker!

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Geplaatst: 29 mar 2020 08:50
door Jablan
Zo is het. Levensduur hangt af van het aantal draai-uren van de machine.
Webcarewehkamp.nl schreef:
28 mar 2020 21:14
Graag ontvangen we daarvoor je klantgegevens via de mail, samen een samenvatting van of link naar dit forumbericht. Dit mag gemaild worden naar [email protected].
Een mail daarheen zal niet aankomen, wel een mail naar [email protected]

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Geplaatst: 29 mar 2020 11:57
door Erthanax
snuffel1 schreef:
29 mar 2020 10:18
Na aanleiding van een ander topic heb ik de richtlijnen voor wat betreft de garantie op gezocht en er blijkt geen wet op garantie te zijn enkel richtlijnen en regelgeving die ieder Europees land naar wens in mag vullen. (...)
Europese Richtlijnen kan een land niet "naar wens invullen", volgens mij:
Europese Unie schreef:Richtlijnen
Een "richtlijn" is een rechtshandeling die een bepaald doel vastlegt dat alle EU-landen moeten bereiken. Maar zij mogen zelf de wetgeving vaststellen om dat doel te bereiken. Een voorbeeld is de richtlijn consumentenrechten, waarmee de rechten van de consument in de hele EU zijn aangescherpt. Zo mogen bij aankopen via internet geen verborgen kosten in rekening worden gebracht en is de bedenktijd voor de consument verlengd.
Bron EU
Het in de Richtlijn vastgelegde doel moet dus bereikt worden en er is niets vrijblijvends aan. Dat is dus iets anders dan een richtlijn in het normale spraakgebruik, waarvan gewoon afgeweken mag worden.