LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sylvesterb schreef:
08 aug 2020 23:11
16again schreef:
08 aug 2020 22:58
sylvesterb schreef:
08 aug 2020 22:37
Daarnaast stelt de wet:

Het "meer lezen" knopje is zeer duidelijk zichtbaar en in het oog springend aanwezig. Hiermee voldoet de webshop naar mijn mening gewoon aan de wet.
Maar het "meer lezen" knopje an sich toont niet de voornaamste kenmerken. Daarvoor moet je er eerst op klikken.
Oftewel: is het moeten doorklikken op te vatten als "onmiddelijk …. tonen" ?
Het knopje wordt "onmiddellijk" getoond bij het artikel. Los dat webpagina op schermen anders worden weergegeven door de verschillende formaten. Zo zal op veel telefoons je naar beneden moeten scrollen. In dit geval is het ook niet "onmiddellijk" zichtbaar.

Ik denk persoonlijk dat deze argumentatie te zwak is voor een kort geding bij de rechtbank.

Maar het staat TS natuurlijk vrij om te gaan procederen als ze er echt een principe kwestie van wilt maken. Maar dat het een feit is dat je geen "meer lezen" knopje mag gebruiken is gewoon onjuist.
Idem bij vele andere webshops. Even een ventilator bekeken bij Bolletje: Productbeschrijving en daaronder productspecificatie. Allebei een incomplete lijst met na 5 regels een grijze 6de met "toon meer". Wasmachine bij BCC, tussen de foto en de informatie 5 linkjes: "productinformatie, specificaties, reviews, service, accessoires.

Uiteindelijk zullen we weer in een impasse gaan belanden met als weerwoord dat alle bedrijven het fout zouden doen, maar zo lang het tegendeel niet bewezen is is iemand onschuldig. Als er duidelijk staat "lees meer", "toon meer", enz, dan staat er duidelijk dat er meer informatie is. En deze informatie komt meteen in beeld onder de direct zichtbare tekst. Dus geen linkjes naar externe pagina's of andere fratsen, gewoon het uitrollen van alle specificaties.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:
08 aug 2020 22:58
sylvesterb schreef:
08 aug 2020 22:37
[...]
Maar het "meer lezen" knopje an sich toont niet de voornaamste kenmerken. Daarvoor moet je er eerst op klikken.
Oftewel: is het moeten doorklikken op te vatten als "onmiddelijk …. tonen" ?
Het antwoord daarop zou in dit geval best een volmondig 'ja' kunnen zijn.
Dat lijkt mij althans een goed te verdedigen antwoord.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
08 aug 2020 23:24
Idem bij vele andere webshops. Even een ventilator bekeken bij Bolletje: Productbeschrijving en daaronder productspecificatie. Allebei een incomplete lijst met na 5 regels een grijze 6de met "toon meer".
Dat kan juist prima zijnvolgens de wet. De belangrijkste producteigenschappen kun je zo tonen.
tttlocke schreef:
08 aug 2020 23:29
16again schreef:
08 aug 2020 22:58
sylvesterb schreef:
08 aug 2020 22:37
[...]
Maar het "meer lezen" knopje an sich toont niet de voornaamste kenmerken. Daarvoor moet je er eerst op klikken.
Oftewel: is het moeten doorklikken op te vatten als "onmiddelijk …. tonen" ?
Het antwoord daarop zou in dit geval best een volmondig 'ja' kunnen zijn.
Dat lijkt mij althans een goed te verdedigen antwoord.
In het hierboven aangehaalde voorbeeld worden 5 regels info direct getoond, die wel voldoen aan de wet:
schreef:…..is het verplicht om de voornaamste kenmerken op een duidelijke en in het oog springende manier en onmiddellijk voordat de consument zijn bestelling plaatst te tonen.
lijkt mij maar voor een uitleg vatbaar.
De voornaamste kenmerken dienen duidelijk getoond te worden, klip en klaar dat het duidelijk tonen van een link naar producteigenschappen daar niet aan voldoet

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

tttlocke schreef:
08 aug 2020 23:29
16again schreef:
08 aug 2020 22:58
sylvesterb schreef:
08 aug 2020 22:37
[...]
Maar het "meer lezen" knopje an sich toont niet de voornaamste kenmerken. Daarvoor moet je er eerst op klikken.
Oftewel: is het moeten doorklikken op te vatten als "onmiddelijk …. tonen" ?
Het antwoord daarop zou in dit geval best een volmondig 'ja' kunnen zijn.
Dat lijkt mij althans een goed te verdedigen antwoord.
Ik zou zeggen doe een poging. Het argument "ik heb de voornaamste kenmerken op een in het oogspringde manier getoond, omdat ik deze informatie onder het knopje 'meer tonen' had verborgen" vind ik niet sterk.
Rb Amstersdam, 12 mei 2020, ECLI:NL:RBAMS:2020:2519, r.o. 4 en 5
4. (...) Op grond van artikel 6:230m jo. 6:230v lid 1 BW was Energiedirect daarom verplicht om voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst – kort gezegd – op passende, duidelijke en begrijpelijke wijze de in artikel 6:230m lid 1 BW opgesomde informatie aan de consument te verstrekken. Voor wat betreft:
- de voornaamste kenmerken van de zaak of dienst,

- de (totale) prijs en bijkomende kosten,

- de duur van de overeenkomst of, wanneer de overeenkomst voor onbepaalde duur is of stilzwijgend wordt verlengd, de voorwaarden voor opzegging en

- de minimumduur

had Energiedirect daarbij, onmiddellijk voorafgaand aan het plaatsen van de bestelling, tevens op een in het oog springende wijze op deze informatie moeten wijzen (zie 6:230v lid 2 jo. 6:230m lid 1 sub a, e, o, p BW).

5. Het doel van artikel 6:230m lid 1 BW is om de consument de mogelijkheid te geven een weloverwogen besluit te nemen over zijn aankoop. Een verwijzing achteraf naar waar de informatie als bedoeld in artikel 6:230m lid 1 BW op de website dan wel in de algemene voorwaarden kan worden gevonden is, gelet op voornoemd doel, in beginsel niet afdoende.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2020:2519

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat er allerhande specificaties achter een knopje "toon meer" zitten is natuurlijk niet te vermijden en daar zal ook niemand bezwaar tegen hebben. Maar voor een zeer bijzondere en beperkende eigenschap, zoals hier een extreem korte levensduur, vind ik dat niet passend.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:
08 aug 2020 20:57
Laten we eerlijk zijn: deze verkoper is niet tevreden totdat zijn klanten niet tevreden zijn. Anders stond die waarschuwing wel op een plek waar de klant het niet kon missen.
Voor mij is die waarschuwing niet te missen. Schijnbaar zijn er mensen die hem wel kunnen missen. Misschien zijn die mensen niet geschikt om online aankopen te doen.

Nogalwiedes
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 dec 2019 16:54

Re: Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Ongelezen bericht door Nogalwiedes »

Frantic2 schreef:
06 aug 2020 20:15
Wat bazelen jullie nou? Het is normaal dat je voor €78,00 keepershandschoenen koopt en na 1 uurtje trainen kan je ze weggooien??? Van KKt had ik wel verwacht dat hij ook verstand zou hebben van keepen..Hij weet nl. alles! Althans.. als iemand anders het al heeft geschreven, dan doet hij zich voor als uitvinder van het wiel!

Dat er verschil in kwaliteit zit... geloof ik ook maar 1 keer gebruiken en dan weggooien?? Ik ben mijn hele jeugd keeper geweest bij handballen en heb misschien 3 keer nieuwe handschoenen moeten kopen.

TS ik zou het zeker op een misbaksel zetten. Kan mij ook niet voorstellen dat keepers voor iedere wedstrijd een nieuwe set handschoenen kopen, 2 zelfs...want een wedstrijd duurt langer dan 1 uur.
Verschil zit hem niet in de tijd maar in hoeveel ballen je als keeper in de wedstrijd krijgt! En dat is flink minder dan tijdens een keeperstraining, spreek uit ervaring, dus mijn advies een paar goedkope voor de trainingen en de goede voor de wedstrijd. En tijdens de wedstrijd natte handdoek in de goal leggen om schoon te maken!

mh73

Re: Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Ongelezen bericht door mh73 »

Wel of niet geschikt om online aankopen te doen: dat heeft dan misschien wel weer te maken met 13-jarigen zulke aankopen laten doen. Uit de post van de TS maak ik op dat hij daar geen probleem in ziet, maar de consequentie kan dan wel zijn dat er soms iets mis gaat.

Nogalwiedes
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 dec 2019 16:54

Re: Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Ongelezen bericht door Nogalwiedes »

Aan TS,

Maar in ieder geval flink blijven trainen zodat ze een topkeeper wordt, krijgt ze alle handschoenen gratis van de club! :D

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
09 aug 2020 12:21
Voor mij is die waarschuwing niet te missen. Schijnbaar zijn er mensen die hem wel kunnen missen. Misschien zijn die mensen niet geschikt om online aankopen te doen.
Dat laatste staat hier niet ter discussie. Het gaat erom of de website voldoet aan bestaande regelgeving.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
09 aug 2020 12:21
Voor mij is die waarschuwing niet te missen.
Je mist de waarschuwing als je alleen het hoogst noodzakelijk doet om de koop te sluiten. "Op een niet te missen plek" betekend dat ook deze groep koper de waarschuwing te zien krijgen.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:
09 aug 2020 13:08
Nijogeth schreef:
09 aug 2020 12:21
Voor mij is die waarschuwing niet te missen.
Je mist de waarschuwing als je alleen het hoogst noodzakelijk doet om de koop te sluiten. "Op een niet te missen plek" betekend dat ook deze groep koper de waarschuwing te zien krijgen.
Ja, hoe zie je het dan voor je dat het anders moet? Volgens mij doet deze webwinkel niets verkeerd en ligt het puur aan de klant, doordat deze alleen het hoogst nodige doet en niet leest wat op een 'niet te missen plek' staat.

Je kunt een consument niet tegen de eigen fouten beschermen als er niets tegen te doen is als webwinkel. Of ga je nu beweren dat iedere webwinkel het fout doet, want ze zetten overal de eigenschappen onder de plaatjes en vaak naast of onder de bestelknop.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:
09 aug 2020 07:06
schreef:…..is het verplicht om de voornaamste kenmerken op een duidelijke en in het oog springende manier en onmiddellijk voordat de consument zijn bestelling plaatst te tonen.
lijkt mij maar voor een uitleg vatbaar.
De voornaamste kenmerken dienen duidelijk getoond te worden, klip en klaar dat het duidelijk tonen van een link naar producteigenschappen daar niet aan voldoet
Iemand die spreekt over 'een link naar de producteigenschappen' wekt in sterke mate de indruk dat hij de website in kwestie niet eens bekeken heeft. Dat is dan ook vooralsnog mijn conclusie.
Is jouw oordeel echt alleen gebaseerd op de informatie in die je in dit topic aantreft? (Meerdere personen lijken dat overigens te doen,
gezien de terminologie die men gebruikt. Op zijn zacht gezegd vind ik dat opmerkelijk).

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
09 aug 2020 08:34
tttlocke schreef:
08 aug 2020 23:29
16again schreef:
08 aug 2020 22:58
Maar het "meer lezen" knopje an sich toont niet de voornaamste kenmerken. Daarvoor moet je er eerst op klikken.
Oftewel: is het moeten doorklikken op te vatten als "onmiddelijk …. tonen" ?
Het antwoord daarop zou in dit geval best een volmondig 'ja' kunnen zijn.
Dat lijkt mij althans een goed te verdedigen antwoord.
Ik zou zeggen doe een poging. Het argument "ik heb de voornaamste kenmerken op een in het oogspringde manier getoond, omdat ik deze informatie onder het knopje 'meer tonen' had verborgen" vind ik niet sterk.
alfatrion schreef:
09 aug 2020 08:34
Rb Amstersdam, 12 mei 2020, ECLI:NL:RBAMS:2020:2519, r.o. 4 en 5
4. (...) Op grond van artikel 6:230m jo. 6:230v lid 1 BW was Energiedirect daarom verplicht om voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst – kort gezegd – op passende, duidelijke [...]
Ik vind jouw verhaal allerminst sterk.
De wet is duidelijk. De aangehaalde jurisprudentie bevestigt wat in de wet staat, maar heeft geen toevoegde waarde voor jouw standpunt dat de ondernemer hier de wet overtreedt. Maar om dat punt gaat het juist.

Maar je laat dat niet zien. In plaats daarvan probeer je een niet naar voren gebracht argument voor de tegenovergestelde opvatting dat de ondernemer zich aan de wet houdt, te ridiculiseren door te spelen met taal.
Iemand die krachtige argumenten heeft vóór zijn standpunt, heeft dat soort taalkundige spitsvondigheid niet nodig, zou ik zeggen.
Ook dat verzwakt jouw verhaal.

De terminologie die jij en anderen (16again bijvoorbeeld) gebruiken in eerdere bijdragen om de feiten te beschrijven (je kunt het 'framing' noemen) vind ik op zijn zachts gezegd dubieus. Het overtuigt daarom niet.
Dat brengt mij tot de volgende vraag: heb jij de website in kwestie onderzocht voordat je je standpunten formuleerde of ga je louter af op de informatie die hier in dit topic gedeeld wordt?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar even een " break " nu: ( :idea: )
wat gaat TS MarBelen nu doen met al deze informatie?
Heeft zij hier verder iets aan?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Ongelezen bericht door tttlocke »

fonsflons schreef:
09 aug 2020 13:29
Het gevolg is dat de gemiddelde klant luier en luier wordt, want even verder lezen voor een aankoop is wettelijk niet meer nodig, het moet in hapklare brokken aangeboden worden. Je moet een klant zelfs onmiskenbaar vertellen dat als hij op de knop kopen drukt hij ook iets koopt.
En het is nog erger.
Als het dan 'mis' gaat, wordt in plaats van de consument te wijzen op de 'eigen verantwoordelijkheid' ('een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen'), geroepen om meer regelgeving die de consument nog beter moet beschermen, wat de consument weer bevestigt in de opvatting dat hem geen blaam treft. De bekende consumentenprogramma's (Radar!) lopen daarbij dan voorop natuurlijk.

MarBelén
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 aug 2020 17:02

Re: Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Ongelezen bericht door MarBelén »

Na het lezen van alle reacties, wil ik iets toelichten. Ik ben een consument die alles goed doorneemt voordat ik op het knopje ‘bestellen’ druk. Het liefst doe ik mijn aankopen nog ouderwets in een ‘echte’ winkel. Maar je kunt niet meer om het online-kopen heen. Daarom zou het fijn zijn als online-winkels je gewoon eerlijk online adviseren. Ik ben het helemaal eens met wat Erthanax zegt: “Dat er allerhande specificaties achter een knopje ‘toon meer’ zitten is natuurlijk niet te vermijden en daar zal ook niemand bezwaar tegen hebben. Maar voor een zeer bijzondere en beperkende eigenschap, zoals hier een extreem korte levensduur, vind ik dat niet passend.” Ik ben zo iemand die altijd op het knopje ‘productspecificaties’ drukt om het globaal door te nemen. Meestal staat daar niets bijzonders in. Ook hier lijkt het te gaan om productspecificaties, want net boven het knopje “laat meer zien” staat iets over foam, Passvorm en Upper. Ik vraag me dan ook af waarom in plaats van deze woorden de verkoper niet gekozen heeft voor: “Let op! Belangrijke informatie over het product.” Of zo iets dergelijks. Had hier toch echt makkelijk gekund. Het is maar waar de verkoper voor kiest. In vergelijking met de rest van het assortiment keepershandschoenen op de site zijn dit handschoenen die daar van af wijken. Want, deze handschoenen zijn eigenlijk niet bedoeld/geschikt voor de doorsnee consument, maar voor profvoetballers die voetbal als beroep hebben. Daarom gaat het hier niet zomaar om ‘gewone productspecificaties’ die je onder een knop kunt verwachten.

Mijn dochter, die al jaren keepster is en op een vrij hoog niveau speelt, is wat dit onderwerp betreft de ‘kenner’. Uiteindelijk kijk ik naar hetgeen zij heeft gekozen en bepaal ik wat er gekocht wordt, nadat ik de site heb doorgenomen. Om eerlijk te zijn ben ik er dan ook van overtuigd, dat op het moment dat wij de handschoenen kochten (midden in coronatijd) de betreffende melding onder de knop nog niet op de site stond, maar pas later is toegevoegd. Los daarvan, ben ik van mening dat de informatievoorziening van deze webwinkel toch echt beter kan en ook moet.

sake1987

Re: Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Ongelezen bericht door sake1987 »

MarBelén schreef:
09 aug 2020 14:43
Na het lezen van alle reacties, wil ik iets toelichten. Ik ben een consument die alles goed doorneemt voordat ik op het knopje ‘bestellen’ druk. Het liefst doe ik mijn aankopen nog ouderwets in een ‘echte’ winkel. Maar je kunt niet meer om het online-kopen heen. Daarom zou het fijn zijn als online-winkels je gewoon eerlijk online adviseren. Ik ben het helemaal eens met wat Erthanax zegt: “Dat er allerhande specificaties achter een knopje ‘toon meer’ zitten is natuurlijk niet te vermijden en daar zal ook niemand bezwaar tegen hebben. Maar voor een zeer bijzondere en beperkende eigenschap, zoals hier een extreem korte levensduur, vind ik dat niet passend.” Ik ben zo iemand die altijd op het knopje ‘productspecificaties’ drukt om het globaal door te nemen. Meestal staat daar niets bijzonders in. Ook hier lijkt het te gaan om productspecificaties, want net boven het knopje “laat meer zien” staat iets over foam, Passvorm en Upper. Ik vraag me dan ook af waarom in plaats van deze woorden de verkoper niet gekozen heeft voor: “Let op! Belangrijke informatie over het product.” Of zo iets dergelijks. Had hier toch echt makkelijk gekund. Het is maar waar de verkoper voor kiest. In vergelijking met de rest van het assortiment keepershandschoenen op de site zijn dit handschoenen die daar van af wijken. Want, deze handschoenen zijn eigenlijk niet bedoeld/geschikt voor de doorsnee consument, maar voor profvoetballers die voetbal als beroep hebben. Daarom gaat het hier niet zomaar om ‘gewone productspecificaties’ die je onder een knop kunt verwachten.

Mijn dochter, die al jaren keepster is en op een vrij hoog niveau speelt, is wat dit onderwerp betreft de ‘kenner’. Uiteindelijk kijk ik naar hetgeen zij heeft gekozen en bepaal ik wat er gekocht wordt, nadat ik de site heb doorgenomen. Om eerlijk te zijn ben ik er dan ook van overtuigd, dat op het moment dat wij de handschoenen kochten (midden in coronatijd) de betreffende melding onder de knop nog niet op de site stond, maar pas later is toegevoegd. Los daarvan, ben ik van mening dat de informatievoorziening van deze webwinkel toch echt beter kan en ook moet.
Dan is het nu aan u om dit in gang te zetten, neem een advocaat in de arm en begin een procedure tegen de site.
U zorgt voor een uitspraak en we hebben voor latere kopers jurisprudentie.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hoezo zijn die handschoenen alleen geschikt voor profvoetballers? Die opvatting is gewoon al fout. Bijna iedere keeper die ik ken of die ik getraind heb die hebben een paar wedstrijdhandschoenen en een paar voor de training. En deze vallen onder de eerste categorie en daar kun je gerust een wedstrijd of 15 mee keepen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Keepershandschoenen na een uur versleten, geen garantie

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
09 aug 2020 08:34
Rb Amstersdam, 12 mei 2020, ECLI:NL:RBAMS:2020:2519, r.o. 4 en 5
4. (...) Op grond van artikel 6:230m jo. 6:230v lid 1 BW was Energiedirect daarom verplicht om voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst – kort gezegd – op passende, duidelijke en begrijpelijke wijze de in artikel 6:230m lid 1 BW opgesomde informatie aan de consument te verstrekken. Voor wat betreft:
Deze zaak heeft niets te maken met een "lees meer" knopje. Het merendeel hier vind dat passend en duidelijk en begrijpelijk. Waarom zou een rechter dit niet vinden?

Gesloten