LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ondeugdelijke nieuwe auto van Mercedes

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Blauwplafond
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2020 21:44

Ondeugdelijke nieuwe auto van Mercedes

Ongelezen bericht door Blauwplafond »

Beste mede liefhebbers,
Ik heb bij Mercedes een nieuwe auto gekocht (A200).
Hij is nu 1,5 jaar oud, en is al zeker voor 40 defecten terug geweest. Iedere keer ben ik mijn auto dagen tot weken kwijt. Dr laatste 4 weken was ik hem kwijt voor 3 problemen, vandaag start ik hem en is hij weer kapot). Variërende problemen van, defect touchpad, defecte airbag, defecte stoelverwarming. Maar ook is de benzine toevoer, dakraam, kop lampunit en meer al defect geweest. De dealer lost dit keurig op door hem te maken, en een leenauto te geven. Ik heb echter geen vertrouwen in deze ondeugdelijke auto. Ik heb daarom contact opgenomen met Mercedes Nederland. Zij hebben mij een voucher van 100,- gegeven. Dit is natuurlijk niks ten opzichte van de aanschafwaarde (45.000).
Plus het feit dat ik geen vertrouwen heb in het product, en mij ongehoord voel. Heb ik nog andere rechten? Het liefst wil ik een andere auto, of een respectabele inruilwaarde. Ondanks dat de dealer het namelijk oplost, moet ik er iedere keer heen, dit kost tijd en geld, en daarbij zijn de leenauto”s niet altijd van hetzelfde kaliber. Ik betaal dus voor een auto waar ik niet van kan genieten. Heeft er iemand een tip voor mij? Ik heb vandaag Mercedes Nederland terug gebeld, omdat hij weer stuk is. Die vinden dat ze mij voldoende gecompenseerd hebben. En dat zelfs deze compensatie al uitzonderlijk is.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ondeugdelijke nieuwe auto van Mercedes

Ongelezen bericht door mahadma »

Stuur een aangetekende brief met uw wensen eisen ideeen met een reactie termijn van 10 dagen voor antwoord en ander het juridisch loket bezoeken.

sake1987

Re: Ondeugdelijke nieuwe auto van Mercedes

Ongelezen bericht door sake1987 »

Een collega heeft dit allemaal met een VW Golf beleefd, kreeg na 1,5 jaar klieren met de auto een nieuwe van de dealer.
Zou als ik u was, uitzoeken wat uw rechten zijn.
Maar goed dat ze deze problemen niet met de formule 1 wagens hebben

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ondeugdelijke nieuwe auto van Mercedes

Ongelezen bericht door Brahms »

Hagelnieuwe auto, 40 keer defect. Dat wil je haast niet geloven. en dan afgescheept worden met E 100, echt ?
Je belevenissen hier al eens gepost: https://www.mercedesforum.nl/

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Ondeugdelijke nieuwe auto van Mercedes

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Ik zou eens contact opnemen met de BOVAG, wellicht kan hun geschillencommissie iets voor u betekenen.
Iedere merkdealer is BOVAG lid.

Willifrid
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 dec 2020 18:10

Re: Ondeugdelijke nieuwe auto van Mercedes

Ongelezen bericht door Willifrid »

Als uw verhaal waar is, dan heeft Mercedes u een ondeugdelijk product geleverd en heeft u recht op ontbinding van de koop en volledige teruggave van uw geld. Schrijf een aangetekende brief naar de dealer met een opsomming van alle klachten en gebreken die uw auto nu heeft. Geef de dealer 14 dagen de tijd om alle gebreken definitief op te lossen. Als ze daarin niet slagen heeft u het recht om de koop te ontbinden en de auto terug te geven nadat de garage de aankoopsom heeft terug heeft gestort. Als ze dat weigeren rest u alleen nog een gang naar de rechter, maar die zal u zeker in het gelijk stellen als u dit trieste verhaal kunt documenteren. Succes.

sake1987

Re: Ondeugdelijke nieuwe auto van Mercedes

Ongelezen bericht door sake1987 »

Bij sommige auto's , ook wel genoemd maandag auto's lijkt de wet van Murphy zijn ingebouwd. Dus alles wat mis kan gaan gaat ook mis.
Zoals ik al boven schreef, heeft een collega dit met een VW Golf gehad, een prachtige auto van de duurste uitvoering, maar ze kregen hem in 1,5 jaar niet goed.
Toen hebben Century / Pon besloten om mijn collega een compleet nieuwe te verstrekken en is de betreffende auto voor onderzoek naar Duitsland gegaan.
Een dealer kan er wel van alles aan doen om het goed te maken, maar je koopt geen auto van A kwaliteit of wat voor kwaliteit dan ook om hem constant kwijt te zijn en in een leen auto te rijden.
En als het vertrouwen weg is , wil je de auto ook niet meer.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Ondeugdelijke nieuwe auto van Mercedes

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

schrijf de verkoper een brief en ontbind daarin de koop, ze moeten u dan terug zetten in de positie waarin u verkeerde voor u de auto kocht....

u mag bepaalde dingen verwachten van een product welke u duidelijk niet gekregen hebt met deze auto....

zijn vast wel voorbeeld brieven te vinden op het www....

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ondeugdelijke nieuwe auto van Mercedes

Ongelezen bericht door berndv »

Willifrid schreef:
20 dec 2020 01:07
Geef de dealer 14 dagen de tijd om alle gebreken definitief op te lossen.
Voor zover ik lees lost de dealer de gebreken wel op, maar als het ene gebrek opgelost is, doet zich binnen de kortste keren het volgende gebrek voor.

Wat ik mij in het verhaal van ts wel afvraag. TS heeft de auto bij een (merk) dealer gekocht, maar gaat nu zaken eisen van Mercedes Nederland. Dat is de verkeerde boom om tegen aan te trappen, ts moet hier met de dealer uit komen, dat is in eerste plaats het aanspreekpunt en ook degene waar ts een overeenkomst mee heeft.

Gesloten