TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
El_Aspiradora
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2021 16:56

TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit

Ongelezen bericht door El_Aspiradora »

30 maart hebben wij bij Mediamarkt (MM) een Tav gekocht.
2 April hebben wij deze uitgepakt en geïnstalleerd om erachter te komen dat er een barst in het scherm zat.

Wij hebben de TV dezelfde dag nog ingeleverd op hoop van ruilen maar deze werd opgestuurd naar de leverancier ter reparatie.

Het is nu vijf Mei en het enige contact dat wij met MM hebben gehad is contact dat wij zelf op hebben gezocht want het desbetreffende filiaal is muisstil.

Wij hebben tien keer contact gehad met de algemene klantenservice, een enkele keer via Facebook en ook een keer met de winkel (dat nummer is nu niet meer in gebruik).

Wij worden steeds wijs gemaakt dat zij wachten op terugkoppeling van de leverancier wat betreft verdere informatie/en of mogelijke handelen. Dit is al drie weken zo. In een topic uit 2020 las ik dat mediamarkt zo'n 15 werkdagen acht om haar reparatie rond te krijgen anders ontbint ze de overeenkomst. (is dat juist?).

Ik heb laatst in het hiervoorgenoemde gesprek op FB gevraagd wat ik kan doen om mijn geld terug te vragen en zij zeiden dat ze die wens in een bericht naar de desbetreffende afdeling zouden sturen.



Nu is mijn vraag wat hierin mijn recht is, wat ik hier kan doen als klant zijnde, en wellicht om wat kennis te vergaren door de meer ervaren mensen op dit forum.

Alvast bedankt!

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Natuurlijk hoef je geen genoegen te nemen met een barst in je TV. Je hebt recht op een nieuwe TV. Je hoeft niet genoege te nemen met reparatie, je garantie geld als iets stuk gaat. Echter is er niks stuk gegaan maar het is kapot geleverd.

Je hebt media markt al de gelegenheid gegeven voor een oplossing
Dit is je niet aangeboden. Je kunt de koop ontbinden. Doe dit schriftelijk (per mail, Facebook en/of aangetekende brief) en bewaar het bewijs. Zie https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... aan-maken/ en https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... lde%20tijd. hoe je dat moet doen.

Als je je geld niet terug krijgt, dan kan je een klacht indienen bij thuiswinkel, en/of naar hun geschillencommissie gaan voor een bindend uitspraak. https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Als je betaald hebt met je creditcard, neem dan met hun contact op voor de aflevering garantie. Of neem contact op met je rechtsbijstandverzekering voor hulp.

Echter, MediaMarkt mag zich verdedigen. Als MediaMarkt zegt, u heeft (vermoedelijk) de TV thuis of tijdens transport beschadigd, dan is het de vraag wie gaat de rechter (eventueel aan de hand van een deskundige) gaat geloven.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er is een non-conform product geleverd. U heeft dan recht op herstel of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. U mag hieruit kiezen, tenzij dat onredelijk is. Voor zover mij bekent, is er geen jurisprudentie over wat een redelijke termijn is. Meer dan acht weken is waarschijnlijk wel een onredelijke termijn. De beste actie lijkt mij daarom om schriftelijk aan te geven dat u vervanging verlangt. Als u naar de rechter gaat dan heeft u daarmee de beste kans op succes.
Seinhuis schreef:
07 mei 2021 12:23
Echter is er niks stuk gegaan maar het is kapot geleverd.
Non-conform is non-conform.
Seinhuis schreef:
07 mei 2021 12:23
Je kunt de koop ontbinden.
Dat vind ik een risicovol advies. Na acht weken zou ik dat rustig als optie durven aan te geven.
Seinhuis schreef:
07 mei 2021 12:23
Doe dit schriftelijk (per mail, Facebook en/of aangetekende brief) en bewaar het bewijs.
Aangetekende brief levert amper extra bewijskracht op terwijl het wel de kosten fors verhoogt. Ik zou gewoon een brief sturen en aangegeven dat je binnen twee weken graag een reactie wilt.
Seinhuis schreef:
07 mei 2021 12:23
Als MediaMarkt zegt, u heeft (vermoedelijk) de TV thuis of tijdens transport beschadigd, dan is het de vraag wie gaat de rechter (eventueel aan de hand van een deskundige) gaat geloven.
Dan mogen ze dat bewijzen vanwege twee redenen. Ten eerste, MediaMarkt brengt die stelling is. Ten tweede, het gebrek is binnen zes maanden na de aflevering ontdekt.

bennietgek
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 dec 2014 20:49

Re: TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit

Ongelezen bericht door bennietgek »

Heb tweemaal iets gekocht bij de Mediamarkt waarbij ik heb laten weten dat het absoluut nieuw in de doos moet zijn en geen retourzending die weer opnieuw verkocht word. Misschien heb je ook zo'n geval gehad dat een keer flink gebutst is.
Ik koop tegenwoordig alles bij Coolblue, die zetten een retourzending die uit de verpakking is geweest als TWEEDE KANS op hun website, dit heb ik zelf gecontroleerd.
Zo weet je zeker dat je een nieuw exemplaar krijgt.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit

Ongelezen bericht door Revoked »

bennietgek schreef: Ik koop tegenwoordig alles bij Coolblue, die zetten een retourzending die uit de verpakking is geweest als TWEEDE KANS op hun website, dit heb ik zelf gecontroleerd...
Nou ben ik ineens heel benieuwd hòe je dat gecontroleerd en geconstateerd hebt.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

Iets kopen, uit de verpakking halen en dan retour sturen.

sake1987

Re: TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit

Ongelezen bericht door sake1987 »

alfatrion schreef:
09 mei 2021 19:36
Iets kopen, uit de verpakking halen en dan retour sturen.
En dan weer kopen ?

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kijken of het product wordt aangeboden als een tweede kansje.

Kenneth1980
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2021 22:55

Re: TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit

Ongelezen bericht door Kenneth1980 »

Als klant heb je recht op een deugdelijk product. En als het binnen 6 maanden stuk gaat dan moet de verkopende partij bewijzen dat de kopende partij onzorgvuldig is geweest.

In het geval van TS is het product niet goed bij aflevering, echter krom als het klinkt mag Mediamarkt het product opsturen voor reparatie of vervanging. Althans als ik Consuwijzer mag geloven.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

Keuze tussen herstel en vervanging ligt in beginsel bij de koper. Vervanging kan snel geregeld zijn.

riddert
Berichten: 2116
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit

Ongelezen bericht door riddert »

Let wel; er is niet online gekocht. Tv is bij een filiaal gekocht.

Gesloten