LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pioneer nieuw service.....

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
zonnig
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jun 2006 12:56

Pioneer nieuw service.....

Ongelezen bericht door zonnig »

Pioneer gaat eerdaags haar vertrouwde technische diensten in Nederland van de hand doen en laat de reparaties uitvoeren door een technische dienst in Duitsland....
Eerst de reparatie online/telefonisch aanmelden en bij een dealer brengen.
Apparatuur wordt opgehaald bij een dealer (kosteloos) en wordt vervoerd naar Duitsland. Daar wordt het gerepareerd/omgeruild en dan weer teruggestuurd naar de Nederlandse dealer. U krijgt een mailtje/smsje/belletje dat het klaar is en voila.
Indien U geen garantie heeft krijgt U direkt een prijsopgave bij uw klachtenmelding (knap dat ze dit telefonisch kunnen vertellen, zonder dat het apparaat bij de technische dienst is...).
Klink allemaal aardig maar ja, stel u had een accessoire meegestuurd en die wordt per ongeluk niet mee terug gestuurd. Probeer dat maar eens terug te krijgen (dat ligt in Duitsland).
Stel u heeft een dure navigatieset gekocht en die is defect; nu kunt u een aspraak maken met een Nederlandse technische dienst, zodat u kunt wachten op deze reparatie. Hoe moet dat straks als de technische dienst alleen maar in Duitsland zit?
Nu zijn de technische diensten nog vrij coulant mbt garantie of niet (okay, er zullen altijd wel "verkeerde" uitzonderingen zijn; ook te lezen op dit forum...) maar hoe wil de consument dat straks doen (bellen voor zoveel cent per minuut met de Pioneer helpdesk ofzo?).
Pioneer helpdesk gaat trouwens naar België..
Nu is het nog zo, dat je rechtstreeks kan bellen met een technische dienst, die je eventueel kan doorverbinden met een monteur.
Maar straks een helpdesk met mensen die een vaste route aan de consument doorgeven en waarschijnlijk daarna zeggen: "u dient het apparaat ter reparatie bij ons aan te bieden..." ipv zoeken naar een oplossing.
Pioneer, je maakt het voor ons Nederlanders er niet beter op.
Ik hoop dan ook niet dat de andere merken dit voorbeeld volgt.
Nederland is alleen nog goed voor de verkoop en de service gaat naar het buitenland....

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Pioneer nieuw service.....

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik denk wel dat je dit steeds meer gaat krijgen. Reparaties worden vanuit diverse landen op 1 punt gedaan, in dit geval in Duitslan. Het in stand houden of zaken doen met 1 technische dienst is tenslotte goedkoper dan voor elk land een aparte dienst.

Zolang de reparaties goed verlopen en gedaan worden is er niets aan de hand lijkt mij.

zonnig
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jun 2006 12:56

Re: Pioneer nieuw service.....

Ongelezen bericht door zonnig »

Als je nu vlak voor je vakantie je navigatie wil laten maken, dan is dat nu nog geen enkel probleem (bijv bij MENHO ESM in Mijdrecht of Kebe in Eindhoven), maar dat zal straks niet meer gaan. Of je moet naar Duitsland willen... Nu kan je nog technische vragen stellen bij de technische dienst, die hebben teneindelijk de ervaring met de apparatuur. Straks alleen maar met een "helpdesk". Die hebben de technische kennis echt niet; alleen maar theoretische kennis dmv een "flow chart". De helpdesk is een ingehuurd bedrijf en niet Pioneer zelf, zodat ze geen enkele binding hebben met het merk.
Nu een monteur spreken over je reparatie die hij/zij gerepareerd heeft? Geen probleem.
Straks: alleen maar bellen met de helpdesk.
Dat is geen service verbetering, maar een service verslechtering.

Sony heeft een paar jaar geleden ook zoiets geprobeerd (camera's naar Frankrijk, walkmans naar Zwitserland etc etc). Ze zijn er heel hard van teruggekomen en repararen weer alles in Badhoevedorp.
Blijkt toch niet zo goed te bevallen (ook niet bij de consument/klant).

Ik hoop voor de Pioneer klanten in ieder geval dat hun apparatuur niet defect gaat en indien het wel defect gaat, dat men moet beseffen dat er geen "spoed-reparaties aan de balie" behandeld kunnen worden.

Natuurlijk moet de praktijk uitwijzen of het inderdaad een verbetering/verslechtering wordt; maar het kan in ieder geval geen kwaad om dit nieuwe Pioneer service traject in je achterhoofd mee te nemen als je iets nieuws aanschaft.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Pioneer nieuw service.....

Ongelezen bericht door mr T. »

Pioneer, je maakt het voor ons Nederlanders er niet beter op.
Ik hoop dan ook niet dat de andere merken dit voorbeeld volgt.
Is op zich niet een heel bijzondere stap. Er zijn al wel meer electronicafabrikanten die dit doen.

zonnig
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jun 2006 12:56

Re: Pioneer nieuw service.....

Ongelezen bericht door zonnig »

Ja, dat klopt helaas, Mr T.
Eerst kon ik met mijn auto naar een Technische Dienst in Nederland rijden, als er iets met mijn navigatie niet goed was.
Nu kan dat niet meer; moet hem eruit halen en opsturen.
Niemand wil meer de klacht zien IN mijn auto, omdat de TD in het buitenland gaat zitten (het gaat over garantie).
Op dit moment kan ik nog naar verschillende TD's in Nederland gaan, die wel willend voor het merk zijn. Straks helaas niet meer.

Als bijv een printerfabrikant zijn service in het buitenland heeft, kan ik mij dat goed voorstellen.
Maar een fabrikant die oa navigatie levert en die zijn TD in het buitenland heeft, is toch een heel ander verhaal.
Het wordt ons dus lastiger gemaakt.

Toolboy

Re: Pioneer nieuw service.....

Ongelezen bericht door Toolboy »

Dat is het gevolg van de huidige cultuur.
We willen met z`n allen van alle gemakken willen zijn voorzien maar er neit teveel voor willen betalen.
Het gevolg is dat we buiten nederland moeten gaan produceren omdat hier de loonkosten te hoog zijn.
Het gevolg daar van is dat het daar ook weer onder garantie moet gerepareerd worden.

That`s the way

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Pioneer nieuw service.....

Ongelezen bericht door ronald g »

Wat ook meespeelt is dat de reparatie bedrijven waar toch de garantie reparaties uitgevoerd worden bij bosjes stoppen dan wel failliet gaan. Er is geen droog brood meer in te verdienen. Importeurs zullen dus wel uit moeten wijken naar het buitenland jammer genoeg. Temposervice was een grote speler ook voor pioneer maar failliet. We hebben dit ook wel aan ons zelf te danken want we willen alles maar het mag niets kosten.
Mijn tip koop toch de spullen bij de lokale blokker of zoiets en als het stuk is naar de kringloop ermee. Electronische apparatuur is net zoals het overtollige prakje wat niemand wil eten een wegwerp product geworden.

Toolboy

Re: Pioneer nieuw service.....

Ongelezen bericht door Toolboy »

Als het aan mij ligt ? gaan we weer terug naar de kleine vakzaak.
maar daar hebben we/wij de overheid bij nodig want die maakt alles kapot

zonnig
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jun 2006 12:56

Re: Pioneer nieuw service.....

Ongelezen bericht door zonnig »

De kleine vakzaak.... Ja, die bestaan helaas bijna niet meer.
Toch ff reageren op bovenstaande mails.
Produceren in het buitenland en daardoor ook de TD in het buitenland is niet waar.
Hier in Nederland is nog nooit iets van bijv Pioneer geproduceerd en toch hebben ze op dit moment zo'n 5 TD'S in Nederland.
Helaas niet meer voor lang....

En Temposervice is nog nooit een officiele TD van Pioneer geweest.

Ik vernam dat VDO-Dayton Navigatie nu bij Sony (MBS) in Badhoevedorp zit.
Probeer daar maar eens met je auto voor te rijden omdat iets niet goed werkt. Dat mag niet.. Dat is een tijdje geleden toch wel anders geweest toen ze bij een andere TD zaten.
Vooruitgang is goed, maar soms wordt er niet meer aan de klant gedacht en daar gaat het toch om.

Dat we maar bij Blokker ed een dvd speler moeten halen, daar kan ik mij wel in vinden (had je mij 2 jaar geleden ook niet horen zeggen, hoor).
Een DVDspeler van €39 incl scarkabel en afstandsbediening...
Tja, dan laat je natuurlijk je dvd speler niet meer voor repareren....
Hebben de kringloopwinkels ook weer werk...

Toolboy

Re: Pioneer nieuw service.....

Ongelezen bericht door Toolboy »

Zekers zijn er nog kleine vakzaken.
Edoch deze zijn aan het overleven aangezien tegenwoordig zelfs de drogisten stereo comp en huishoudelijke appies verkopen.
Vroegha op school heb ik geleerd iets over valse concurentie,maar heden ten dage geld dit niet meer blijkbaar.
En daar is de overheid schuldig aan :evil:

Gesloten