LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie overdraagbaar??

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: garantie overdraagbaar??

Ongelezen bericht door magel725 »

De post was ook sarcastisch bedoeld. De aansprakelijkheid hangt alleen af van een KvK nummer. Dat gaat nergens meer over.

tis wat
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:00

Re: garantie overdraagbaar??

Ongelezen bericht door tis wat »

Dus als een kennis overlijdt en heeft nieuwe elektrische dingen staan en de bonnen liggen in het laadje heb je GEEN garantie, het gaat toch niet om de aanschaf prijs???? GARANTIE is toch GARANTIE voor het produkt en NIET de persoon.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: garantie overdraagbaar??

Ongelezen bericht door magel725 »

Je gaat als persoon een verkoopovereenkomst aan.

ikbenik

Re: garantie overdraagbaar??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dus als een kennis overlijdt en heeft nieuwe elektrische dingen staan en de bonnen liggen in het laadje heb je GEEN garantie, het gaat toch niet om de aanschaf prijs???? GARANTIE is toch GARANTIE voor het produkt en NIET de persoon.
Zonder garantiebewijs géén garantie!

De garantie staat op naam van de verkopende partij én de kopende partij.

De fabrikanten willen nog wel eens garantie toewijzen. Dan kijken ze naar het serienummer.

Dan is er sprake van de fabrieksgarantie en niet de garantie van de winkelier.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: garantie overdraagbaar??

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Als je bij o.a. Kruitvat, Trekpleister, Marskramer, ITS etc. etc. electrische, electronische, of digitale apparatuur koopt...... (laptops, computers, camera's)
Is je bon, het betalingsbewijs (uit de kassa) het garantiebewijs, niets op naam....!!! Alleen de datum van aankoop telt!
Dus overdraagbaar!

Toolboy

Re: garantie overdraagbaar??

Ongelezen bericht door Toolboy »

De aankoopbon is voldoende .Met op de bon het artikelnr en omschrijving van het product en de aanschafprijs
Gaat het om een kostbare aankoop dan zult u zich moeten legitimeren
Er hoeft niets op naam te staan.

ikbenik

Re: garantie overdraagbaar??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Er hoeft niets op naam te staan.
Wel van de verkopende partij.

Toolboy

Re: garantie overdraagbaar??

Ongelezen bericht door Toolboy »

Het volgende berust op waarheid.
3 jaar geleden zag ik op mkpl een bb tv te koop staan van 2 maanden oud met een kapote beeldbuis.Deze heb ik direkt gekocht.(zonder bon)
vervolgens de fabrikant/importeur gebeld en het defekt gemeld.
Aan de hand van het serienummer wisten zij te vertelen waar en wanneer deze tv gekocht was.
Het vervolg of ik de transportkosten wilde vergoeden zodat ik een nieuwe tv kreeg.
Ik kijk nu al 3 jaar met een smile naar deze tv.

Alles is dus mogelijk zonder aankoop bon en ten naam stelling

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: garantie overdraagbaar??

Ongelezen bericht door magel725 »

Dat ligt eraan. Als je alleen een kassabon hebt kan niemand ooit aantonen dat je de eigenaar niet bent. Als je een bon op naam hebt is dat anders.

ikbenik

Re: garantie overdraagbaar??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik geef altijd facturen af met mijn bedrijfsgegevens en de persoonlijke gegevens van de klant.
Op de factuur staan dan ook de serienummers genoteerd.

Als een klant bijvoorbeeld met een computer terugkomt en hij geeft aan dat de harde schijf defect is en het serienummer van de harde schijf komt niet overeen met wat er op de factuur staat, heeft hij een probleem.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: garantie overdraagbaar??

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Dat is logisch, het staat in de garantie voorwaarden dat het apparaat in ongeopende toestand, dus in origenele fabriekstoestand moet worden aangeboden.
Dikwijls zit er een garantiezegel op en is dat verbroken geweest, jammer, dan geldt geen garantie aanspraak meer.
Dit geldt ook voor verkeerd gebruik, bv. als er extra speakers op een apparaat waren aangesloten met de verkeerde impendantie en het apparaat was daardoor defekt geraakt.
Garantie staat op het product en niet op naam. Als de kinderen besloten hadden om Ma een nieuwe TV te geven, dan waren de kinderen de kopers en dat zou dan betekenen dat Ma geen garantie zou kunnen claimen, dat is natuurlijk onzin.
Zelfs artikelen van de uitverkoop hadden de volle garantie, hoewel de verkoper dat niet bij de fabrikant kan claimen. Aan de serienummers is de fabrikage datum af te lezen en daar worden 3 maanden als opslag termijn bij geteld.

Vr. Gr. Hans.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: garantie overdraagbaar??

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Hoi, ikbenik,
Ik begrijp dat als je een eigen bedrijf hebt en je alle mogelijke service aan je klanten moet verlenen er grenzen zijn.
Opboksen tegen drogisterijen en aanverwanten die zich tegenwoordig ook op deze markt begeven zij, het je er niet gemakkelijker op maken.
Maar eh... het is echt zo, zelfs na een duurdere aankoop bij hen en nu praat ik over een bedrag van ong. Euro 1300,00, gebleken is dat alleen al een kopie van de aankoopbon, de beloofde 2 jaar garantie bood .... zij kwamen die zonder ook maar enige kosten in rekening te brengen na toen dat aan de orde was, (binnen deze termijn), (halen/terugbrengen). Ik woonde echt niet "naast de deur". Sorry ,maar hoe graag ik ook de plaatselijke middenstand steun en dat ook zoveel mogelijk probeer te doen, ik moet wel rondkomen van mijn budget en soms zijn hun aanbiedingen zoveel lager... en de service dus ook nog eens echt perfect...
Als deze aankoop een cadeautje voor iemand was geweest, hadden hij/zij echt dezelfde garantie gehad als ik hen de kassabon erbij had gegeven....

patrick91
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 nov 2006 09:32

Re: garantie overdraagbaar??

Ongelezen bericht door patrick91 »

Ik heb een xbox 360 overgenomen van iemand, nu gaat het klepje niet open als er geen spel inzit, zit er wel een spel in dan is er geen probleem. Klepje gaat ook te snel dicht soms..
Ik bel microsoft en we proberen wat, helpt niet en vervolgens geef ik het serienummer door. Hij zegt: even de adresgegevens nakijken.. dus ik zeg: die kloppen niet want ik heb hem van iemand overgenomen.. dan vervalt de garantie kreeg ik te horen.. Is alleen voor de 1e koper.. en zulks staat ook in de algemene voorwaarden.. Ik heb er nog een mailtje aan besteed maar daar kreeg ik van microsoft geen reaktie op.
Leuk allemaal!

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: garantie overdraagbaar??

Ongelezen bericht door Anastasia »

Garantie is wel overdraagbaar!

U mag verhuizen dus adres mag ook veranderen.

Bij Echtscheiding word de imboedel verdeeld, dus zowel Man als Vrouw naam kunnen erop staan.

Als U de orginele bon heeft, kunt U vaak het beste doen alsof U deze persoon is als er een naam op staat en verhuist bent.

Mensen die naar buitenland gaan waar andere stopcontacten zitten en soms 115 volt en 60 Hrtz. dus daarom, en als ik een Digitale Camera win die beter is als de oude, mag ik deze toch weggeven, ook als ik een kado koop, op mijn naam, geld de garantie voor de persoon die het uitpakte.

Dus op het Goeden Horloge van de zaak na 25 jaar zou U anders ook geen garantie hebben?

Onzin, een regel om misbruik te voorkomen, maar ze weten niet wie U bent, en als ik een Credit Kaart nodig heb leen ik deze, dus koop ik iets op andermans naam, maar ben wel de ontvanger en eigenaar van het product.

Omdat ik voor eenmalig gebruik geen credit kaart aanschaf zou ik dus dit product zonder garantie krijgen?
Ook als de Postbank pas weigerde bij NS mogen ze mij contant geven en dan pin ik wel met mijn Argenta pasje!

Dus die naam kan ook nog een bezorg adres zijn, ik ben vaak niet thuis en oma altijd!

Dus Oma krijgt vaak postpakketten, die voor onze familie zijn, en dan staat alles op haar naam, en dat werkte prima, gelukkig kopen jullie veel, anders krijg ik zelden visite zegt ze dan.

Groetjes en laat je niets wijs maken, Anastasia.

patrick91
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 nov 2006 09:32

Re: garantie overdraagbaar??

Ongelezen bericht door patrick91 »

Bedankt voor de reaktie, ik had zelf ook al in gedachten dat ik een adreswijziging wil doorgeven en me voor de ander itgeef, probleem is wel dat ik al heb gezegd dat het mijn adres niet is en misschien is daar een notitie van gemaakt.. Maar ik ga het wel even proberen natuurlijk..

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: garantie overdraagbaar??

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hij zegt: even de adresgegevens nakijken.. dus ik zeg: die kloppen niet want ik heb hem van iemand overgenomen.. dan vervalt de garantie kreeg ik te horen.. Is alleen voor de 1e koper.. en zulks staat ook in de algemene voorwaarden..
De algemene voorwaarden van MS zijn waarscheinlijk niet van toepassing verklaart op de overeenkomst die de 1e koper had. Is de eerste koper een consument dan gaat het hier zo wie zo om een verboden beding.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: garantie overdraagbaar??

Ongelezen bericht door magel725 »

Een artikel staat op naam als de bon op naam staat. Of je het artikel nou met een andere pas betaalt (pinpas en credit card mogen NIET uitgeleend worden) of voor een ander koopt: zodra het op naam staat is de garantie voor hen. Wil je daarna garantie, dan zul je het via die persoon moeten regelen.

Zo werkt het nu eenmaal.

Gesloten