LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Grietjefee
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jun 2007 17:13

Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door Grietjefee »

Meer dan een maand geleden, deed mijn tv het ineens niet meer! Wilde net na de afwas ff op de bank gaan hangen, ben aan het zappen en FLOEPS! Beeld op zwart!! Met geen mogelijkheid weer beeld en/of geluid uit te krijgen. Aangezien ik nog maar sinds december eigenaar van het ding was, ben ik ermee teruggegaan naar de winkel waar ik em gekocht had: de Blokker.

Dus ik er maar meteen naartoe (het ding is immers nog geen half jaar oud) Vraag ik of er even iemand met me mee wil lopen om dat ding uit de auto te huffen (loodzwaar immers...) maar nee, dan moet ik maar een winkelwagentje van de Albert Heijn pakken en em daarin zetten... Van klantvriendelijkheid hebben ze daar blijkbaar nog nooit gehoord...

Nou prima, dan toch maar een winkelkar gepakt, tv erin gehesen (halve hernia aan over gehouden) en naar de Blokker gebracht. Of er ook een vervangende tv tegenover staat, voor de tijd dat die van mij ter reparatie gestuurd wordt? nou, nee dus. Als het erg lang duurt, mag ik wel weer eens bellen... In de ondertoon merk ik: hoe durft ze dat te vragen?!

Ben ik - geïrriteerd en bezweet - weer thuis, bellen ze me meteen alweer op: of ik de afstandsbediening nog wel even wil brengen... Nooit aan gedacht natuurlijk, maar goed, lijkt me dat ze die dingen ook bij de fabriek wel hebben... Nou ja, nog maar ff op de fiets gestapt en dat ding heen gebracht...

Tja, dat was inmiddels een dikke maand geleden... Nu hoorde ik vrijdag een berichtje op mijn voicemail, ik kon een nieuwe tv komen halen. Dus meteen vrijdagmiddag weer naar de Blokker toe, helemaal blij en een nieuwe tv meegekregen...

Thuis uit de doos gehaald, op de kast gezet en... ik vind em helemaal niet mooi!! Hij is heel anders, veel vierkanter en hoekiger dan de eerste tv... Bovendien past ie niet goed op de kast, de kast moest zelfs een heel eind naar voren geschoven, anders valt de tv eraf... Dat was met de eerste tv niet het geval... Ik wist niet zo goed wat ik hiermee aanmoest...

Uiteindelijk, na een wijze raad van mijn zus en mijn eigen overpeinzingen heb ik besloten alle verpakkingsmaterialen er weer omheen te doen, het ding weer in de doos te doen en de boel vanmorgen vroeg meteen terug te brengen. Leuk werk, maar niet heus, aangezien dat ding niet te tillen is natuurlijk... maar goed, je moet er wat voor over hebben.

Dus zaterdagochtend, negen uur stond ik weer in de Blokker met de tv die ik vijf minuten voor zes de vorige dag had opgehaald... Gelukkig was hetzelfde meisje er weer dat mij gisteren ook geholpen had... Ik heb haar het probleem voorgelegd (met de zenuwen in mijn keel... ) en tja, hoe nu verder?

Ze kon me geen geld teruggeven, aangezien de ontstane schade aan het andere toestel niet onder de garantie viel (volgens de fabriek was het stoot- of valschade, nou dat lijkt me sterk, ik was gewoon aan het zappen toen het beeld wegviel, er is verder nog nooit iets raars met dat ding gebeurd!), maar ik kon wel een tegoedbon krijgen voor een ander toestel... Ze hadden momenteel namelijk niets op voorraad dat op mijn tv leek...

Volgende week komt er een LCD-tv met dvd-speler in de folder... wel dubbel zo duur... maar goed, laten we maar zeggen dat het vakantiegeld dan toch ergens goed voor is... dus die heb ik nu maar gereserveerd... Eén ding weet ik daarvan in elk geval zeker: DIE PAST WÉL OP MIJN KAST!!

Maar nu mijn vraag, na dit hele verhaal: mag de Blokker dit doen? Want ik heb liever mijn geld terug dan een tegoedbon voor € 150. Die televisies van hun vertrouw ik toch voor geen meter meer en bovendien is de bon maar 60 dagen geldig... Zoals ik zei geven zij aan dat dit al "service" is, aangezien de schade zogenaamd niet onder de garantie viel, maar ja daar ben ik het dus absoluut niet mee eens!

Hoe zit dit wettelijk gezien? Ik zie door de bomen het bos even niet meer met alle websites over garantie en tegoedbonnen en dergelijke... Kan iemand mij hier een eensluidend antwoord op geven?

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door caruso »

Er zijn al heel veel topics verschenen over hetzelfde onderwerp:Garantie.
Simpelweg komt het erop neer dat Blokker U een vervangend toestel óf reparatie MOET verlenen. U heeft namelijk binnen 6 maanden garantie over alles! Daarover is geen discussie mogelijk , óf Blokker MOET bewijzen dat U de door hun genoemde stoot/valschade heeft veroorzaakt! Dat kunnen ze niet dus U heeft gewoon recht op reparatie óf een ander vergelijkbaar toestel. Ze hebben U kennelijk een toestel aangeboden dat niet bij Uw interieur/meubel past en dehalve hoeft U dat niet te accepteren! Ook een tegoedbon hoeft U niet te accepteren! Simpelweg geld terug óf een ander identiek toestel leveren!
Nog één tip: doe geen zaken met een "simpele" winkeljuf, vraag meteen naar de bedrijfsleider!

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Lachen zeg over dit verhaal!! Typisch electronica kopen in de winkel die het niet hoort te verkopen. Vragen om een uitleentoestel bij een niet electronicazaak. Mischien achter in het magazijn bij de kop en schotels.
Worden we nou nog steeds niet wakker dat we dit soort artikelen bij een wit/bruingoed zaak moeten kopen. Nu sta je voor het BLOK(KER).
Ik kan er geen medelijden mee hebben! :twisted:

ikbenik

Re: Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dat valt me inderdaad ook op.

Mensen kopen de producten bij de degene die er geen verstand van hebben.

En dan vinden ze het vreemd dat de echte vakmannen ermee stoppen, omdat er niets te verdienen valt.

Hoezo hypocriet? :evil:

Volgende week komt er een LCD-tv met dvd-speler in de folder... wel dubbel zo duur... maar goed, laten we maar zeggen dat het vakantiegeld dan toch ergens goed voor is... dus die heb ik nu maar gereserveerd... Eén ding weet ik daarvan in elk geval zeker: DIE PAST WÉL OP MIJN KAST!!
Echt zielig!
Niets geleerd! :evil:

WORD WAKKER DOMKOP!!!!!!

Grietjefee
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jun 2007 17:13

Re: Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door Grietjefee »

@ audiofreak1
Lachen zeg over dit verhaal!! Typisch electronica kopen in de winkel die het niet hoort te verkopen. Vragen om een uitleentoestel bij een niet electronicazaak. Mischien achter in het magazijn bij de kop en schotels.
Worden we nou nog steeds niet wakker dat we dit soort artikelen bij een wit/bruingoed zaak moeten kopen. Nu sta je voor het BLOK(KER).
Ik kan er geen medelijden mee hebben!
Ik zal even uitleggen waarom ik destijds op deze aanbieding ben ingegaan. Ik ging net op mezelf wonen, en dat brengt genoeg kosten met zich mee. Dan ga je dus op zoek naar aanbiedingen. En ook al komt een tv bij de Blokker vandaan, je gaat er toch vanuit dat zo'n ding het langer dan een half jaar doet... Dat u alles zo goed weet, heel fijn voor u, maar plaats dan geen reactie...

@ ikben ik:
Quote:
Volgende week komt er een LCD-tv met dvd-speler in de folder... wel dubbel zo duur... maar goed, laten we maar zeggen dat het vakantiegeld dan toch ergens goed voor is... dus die heb ik nu maar gereserveerd... Eén ding weet ik daarvan in elk geval zeker: DIE PAST WÉL OP MIJN KAST!!


Echt zielig!
Niets geleerd!

WORD WAKKER DOMKOP!!!!!!
Nooit gehoord van SARCASME?!

En hoezo niets geleerd? Ik zal toch van die tegoedbon af moeten en tja, die valt alleen te besteden bij.. juist: Blokker!

En leuk trouwens dat we hier gaan schelden... ik plaats geen reactie op het forum om uitgescholden te worden... Geef me liever een antwoord op mijn vraag, en reageer anders niet...

ikbenik

Re: Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Nooit gehoord van SARCASME?!

En hoezo niets geleerd? Ik zal toch van die tegoedbon af moeten en tja, die valt alleen te besteden bij.. juist: Blokker!
Het was ook sarcastisch bedoeld.

Wat ik met mijn uitspraak bedoel is simpel:

Je koopt bij Blokker een tv.
Je hebt er veel problemen mee en ook met Blokker.
Je wilt de tv inruilen.
Tot zover heb je helemaal gelijk.
Maar dan...
Ga je bij die dezelfde Blokker een LCD-tv bestellen.

Niets geleerd???????

Vandaar mijn sarcastische opmerking.


Als je zoveel problemen met de garantieafwikkeling gehad hebt, dan ga je toch niet gelijk bij de dezelfde winkel een andere tv bestellen?

Je bent door die winkel slecht geholpen en je gaat daar weer een tv bestellen, terwijl het vertrouwen compleet geschaadt is?

En daarom zeg ik ook:

Wordt wakker!

Trek je lering hieruit, en bestel dan bij Blokker géén nieuwe LCD-tv, en ga die dan ergens anders kopen.

Grietjefee
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jun 2007 17:13

Re: Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door Grietjefee »

Ik moet toch af van die stomme tegoedbon! :evil: En € 150 ben je ook niet zomaar kwijt bij de Blokker! :lol: Bovendien is die bon maar zestig dagen geldig, dus de kans dat er binnen die termijn een gewéldige aanbieding komt is nihil natuurlijk...

En bestellen is iets anders dan reserveren... Ik kan er altijd nog van af zien, en dat ben ik momenteel ook van plan... ik wil gewoon mijn geld terug!

Maar goed, ik ga vandeweek nog eens even langs bij de Blokker, want volgens de site www.consuwijzer.nl hoef ik met een tegoedbon niet accoord te gaan, zelfs niet als de schade niet onder de fabrieksgarantie valt, want de tv is korter dan zes maanden geleden gekocht...

ikbenik

Re: Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ontopic:

Je hebt een tv gekocht en die is in de garantieperiode kapot gegaan.
Je gaat ermee terug en wordt opgestuurd.

Omdat de tv niet meer te maken is, krijg je een andere tv.

Echter is deze totaal anders dan de oorspronkelijke.

En dan komen de problemen.

Hoe zit het nu juridisch?

Omdat de tv niet meer te repareren is, heb je 2 mogelijkheden:
- Of je krijgt een nieuwe tv, welke gelijk of beter is dan de oorspronkelijke.
- Of je krijgt je geld terug.

Je hebt een andere tv gekregen.
Echter is deze dermate afwijkend dan de oorspronkelijke, dat je deze niet hoeft te accepteren.

Dus dien je je geld terug te krijgen.
Je hoeft die waardebon niet te accepteren, en Blokker is wettelijk verplicht om het complete aankoopbedrag aan je terug te betalen.

Grietjefee
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jun 2007 17:13

Re: Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door Grietjefee »

Kijk, dat is tenminste duidelijke taal! :wink: Dank je wel voor de verhelderende uitleg...

ikbenik

Re: Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Maar goed, ik ga vandeweek nog eens even langs bij de Blokker, want volgens de site www.consuwijzer.nl hoef ik met een tegoedbon niet accoord te gaan, zelfs niet als de schade niet onder de fabrieksgarantie valt, want de tv is korter dan zes maanden geleden gekocht...
Klopt niet helemaal.
Eigen schade valt nooit onder garantie.
Dus als die schade door jouwzelf veroorzaakt was, dan had Blokker wel degelijk gelijk en mogen ze je dan wel degelijk een tegoedbon verstrekken.

Persoonlijk denk ik dat de fabrikant wel gelijk heeft dat de tv val en stootschade heeft.

Deze is, volgens mijn vermoeden, ontstaan bij de transporteur. Toen de tv op weg was van Blokker, naar de fabrikant.

Transporteurs gooien en smijten met de producten, en zetten de producten vaak ook hard neer.
En bestellen is iets anders dan reserveren... Ik kan er altijd nog van af zien, en dat ben ik momenteel ook van plan... ik wil gewoon mijn geld terug!


Is ook zo. Mijn excuses dat ik het verkeerd gelezen heb.

Mijn advies:

Cancel die bestelling en ga ergens anders een tv kopen.
En ga dan wel naar de degene die er verstand van heeft en ook goede service biedt.

ikbenik

Re: Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Kijk, dat is tenminste duidelijke taal! Dank je wel voor de verhelderende uitleg...
Graag gedaan! :lol:

Hopelijk ben je wakker geworden :wink:


En dat is alleen maar goed. :wink:

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Nu de rest van Nederland nog en het komt misschien nog eens goed.

ikbenik

Re: Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Nu de rest van Nederland nog en het komt misschien nog eens goed.

Laten we het hopen. :lol:

Het zal wel veel moeite kosten, maar ik denk wel dat het zal lukken. :wink:

We doen in ieder geval ons best! :lol:


Ik denk dat we ons zelf moeten aanmoedigen.

Misschien met een spandoek:



HUP OGENOPENERS! HUP! :wink: :lol:

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door caruso »

Volgens mij had ik de oplossing voor dit probleem al in de eerste bijdrage vermeld! Leuk dat anderen dat dan nog eens doen!

Toolboy

Re: Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door Toolboy »

@caruso.

Ik geef je in deze gelijk.
Jij gaf het enige juiste antwoord op de vraag van de topic starter.
De vraag ging over haar/zijn rechten en indirect over fa blokker

ikbenik

Re: Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door ikbenik »

U heeft namelijk binnen 6 maanden garantie over alles! Daarover is geen discussie mogelijk
Eigen schade valt daar niet onder.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door 16again »

Hoe kan blokker zich beroepen op val/stootschade (=verantwoording klant) en toch tegoedbon of vervangende TV aanbieden?

Hiermee geeft Blokker al aan dat het wel garantie is, als de vervangende TV niet voldoet heb je gewoon recht op geld terug.

Grietjefee
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jun 2007 17:13

Re: Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door Grietjefee »

Persoonlijk denk ik dat de fabrikant wel gelijk heeft dat de tv val en stootschade heeft.

Deze is, volgens mijn vermoeden, ontstaan bij de transporteur. Toen de tv op weg was van Blokker, naar de fabrikant.

Transporteurs gooien en smijten met de producten, en zetten de producten vaak ook hard neer.
Tja, maar dat valt lastig te bewijzen natuurlijk... Aangezien mijn oude tv inmiddels vernietigd is, omdat ie niet meer gerepareerd kan worden... :?

Ikzelf weet dat ik niks raars met het ding gedaan heb, hij heeft echt alleen maar op de kast gestaan, is zelfs nooit verplaatst in die vijf maanden dat ik em heb... dus valt het wat mij betreft gewoon onder de wettelijke garantie en is Blokker mij dus verplicht het geld terug te betalen.

(je begrijpt misschien, ik ben mezelf moed aan het inspreken... :lol: ) Helaas heb ik niet eerder dan woensdag de tijd om weer heen te gaan, maar ik houd jullie op de hoogte!

O ja, ik ben een ZIJ! :wink:

ikbenik

Re: Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Hoe kan blokker zich beroepen op val/stootschade (=verantwoording klant) en toch tegoedbon of vervangende TV aanbieden?


Blokker kan dat niet, de fabrikant wel.

Mits dat ze er bewijzen van hebben.

ikbenik

Re: Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Voor alle duidelijkheid:

Je hoeft die tegoedbon niet te accepteren.

Je hebt gewoon recht om je geld terug te krijgen.
Deze schade valt gewoon onder garantie.

Gesloten