LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Devion
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2008 11:53

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door Devion »

Dat is inderdaad erg veel backlight leaking.

Tip: Ga naar de winkel, vraag naar de manager, laat de foto´s zien en vraag wat hij er wil aan doen.

Wilt hij niks voor je betekenen? Direct hard spelen en dreigen met rechtsbijstand.(Wijs hem op dat hij deugelijk product moet leveren etc)

In zulke gevallen, de aanhouder wint.

Verwijzing naar sony moet je direct afwijzen. BCC is de verkopende partij en je hebt een overeenkosmt met BCC, NIET met Sony. Sterker nog je hebt zelfs risico dat je rrechten vervallen wanneer je direct contact opneemt met de fabrikant.

Wil B.
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2008 16:35

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door Wil B. »

Praat me niet van BCC. Eenmaal iets gekocht, nooit weer al zijn ze 10x de goedkoopste. Kocht er een Senseo. "Meneer, ik heb een ANWB pas en dan geeft u 5% Show your card korting. Helaas meneer, niet op dit artikel". Nou lig ik niet wakker van die Euro 2,50, dus laat maar zitten.
Echter na een paar dagen zie ik hetzelfde artikel bij Media Markt zo'n Euro 10,-- goedkoper. Nou ja, je denkt laagste prijsgarantie, neem die advertentie maar eens mee, kunnen we gelijk een wasdroger kopen. Verkoper: "Ja, u heeft gelijk maar ik moet het eerst met de bedrijfsleider overleggen". Komt even later terug en u raadt het al. Deze vlieger gaat niet op want Media Markt hanteert andere garantievoorwaarden en dan kunnen (lees: willen) we u het prijsverschil niet terug betalen. Nou laat maar zitten hoor, de wasdroger hebben we gelijk maar bij S&F gekocht (Heb ik ze ook gezegd).
Hoe het ook kan? Philips kleuren t.v. gekocht bij de Makro. Deed het gelijk niet. Teruggebracht, geld terug gekregen en gelijk een nieuwe uitzoeken. Dus niks repareren. Zo hoort het.

rijk
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 feb 2006 20:58

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door rijk »

Ben blij dit gelezen te hebben, wil een nieuwe surround set kopen een goede maar dit gelezen te hebben ga ik niet naar BCC, mijn dochter die mij hierop attendeerde gaat ook tv,(die ze wilde kopen bij BCC) nu elders kopen.

kruikenzijker
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2008 19:51

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door kruikenzijker »

hallo ALPERT1

mag ik eerlijk zeggen dat je je een beetje dom hebt gedragen tijdens deze hele toestand.
als je je een beetje verdiept in waar de consument allemaal recht op hebt ,heb je je echt als een domme sukkel weten te strikken.
(www.consumentenbond.nl)
je had allang naar de politie moeten gaan en moeten zeggen dat je aangiften zou doen van oplichting.
want 14 daagse omruiling garantie (en dat staat op papier ook) daar moeten ze op in gaan, daarmee basta.
doen ze dat niet dan ben jij de gene die de touwtjes in handen heeft en als je dan zegt dat je naar de politie toe gaat voor oplichting,ik weet zeker dat ze dan ineens wel mee inéén stemmen want jij staat in je recht, want dat staat zwart wit op papier.
waarom doen mensen zo moeilijk als het om zoiets gaat.
jij als consument word als het ware bedrijgt en je pikt het allemaal maar.
NEEEEE, jij staat in het recht en zeker als je het op papier hebt staan, dan ben jij degene die het laatste woord hebt.
maar neem dan ook het laatste woord.
geloof me.....ze buigen voor je.
maar je moet wel laten blijken dat je gelijk hebt en dat je het anders hogerop gaat zoeken.
laat je toch niet aflullen door van die verkoop sukkels,die hebben er de ballen verstand van en lullen ook maar wat raak.

laat je BALLEN ZIEN en ga ervoor.
ik durf er voor te wedden dat je dan je gelijk krijgt.

negenelfje
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2008 20:42

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door negenelfje »

Waarom in vredesnaam voor een Sony gekozen.
Merkbekendheid, laten aanpraten??
Wij repareren dagelijks zulke apparaten en verkopen ook.
Als u een beetje had opgelet had u gezien dat de Sony beslist niet de beste is. Of hadden ze bij de BCC geen andere merken? Het is niet voor niets dat de vakhandel door Sony worden benaderd om hun producten weer te gaan verkopen. Eerst voor afbraakrijzen bij de ketens gaan staan en vervolgens met hangende pootjes weer naar de echte kenners (vakhandel) Is nu echter een beetje aan de late kant.
Ook de internet stuntprijzen worden door Sony afgedaan als "we kunnen er niet aan doen hoor, parallelimport." Lulverhalen noem ik dit
Het zijn dezelfde apparaten van de zelfde productielijn met hetzelfde typenummer. Wie houdt wie nu voor de gek ???

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het wordt onderhand inderdaad tijd om te overwegen of je het hoger op wilt zoeken. Het licht het meest voor de hand om zelf een rechtzaak te voeren bij de kantonrechter. Dit mag zonder advocaat zodat je nadien geen kosten hebt. Maak voor af duidelijk wat je allemaal wil (ontbinding + veroordeling in de proceskosten).
negenelfje schreef:Als u een beetje had opgelet had u gezien dat de Sony beslist niet de beste is. Of hadden ze bij de BCC geen andere merken?
Dit is niet de schuld van de koper.

koningsjpc
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:29

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door koningsjpc »

Ik wilde enkele maanden geleden een Sony HD-recorder bij Maxwell kopen, aangezien deze in hun folder geprijsd stond voor € 199,-- (bij Harense Smid zelfde toestel, zelfde typenummer € 299,--, bij BCC € 259,--). Maxwell kon hem niet leveren, aangezien er maar een paar waren ingekocht en dus ook niet in het filiaal Eindhoven (dus lokkertje). Ben naar BCC gegaan i.v.m. laagste prijsgarantie en daar was het helemaal GEEN probleem. Had uiteraard de folder meegenomen. Er werd de prijs in de computer ingevoerd en i.p.v. € 199,-- kreeg ik hem voor € 191,-- (incl. verwidjeringsbijdrage) mee.
Dus in Eindhoven is er WEL een laagste prijsgarantie. De verkoper besliste zelf. Er werd geen bedrijfsleider bijgehaald. Dus ik heb inzake laagste prijsgarantie geen klachten.
J.Konings

ati
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2008 09:42

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door ati »

Helpt een ander merk ook?

ComputerBeesje
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2008 19:23

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door ComputerBeesje »

alper

een kleine 2 weken geleden is er een klant bij mij in de winkel geweest BCC den haag megastores tv is zonder blikken of blozen omgeruild klant wou een samsung le40a656 deze had een pixel uitval is vervolgens meteen weer omgeruild.

als het in den haag kan moet het bij jouw daar ook kunnen.

of is het al op gelost.

p.s. heb filiaal ossdorp wel gemaild maar geen reactie gekregen :shock:

anyways hou je topic nog steeds in de gaten. hoop nog steeds op een goede oplossing alwel VEEL TE LAAT

Alper1
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 aug 2008 21:58

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door Alper1 »

Nee, hier in Amsterdam is dat niet mogelijk. Als je wil ruilen bedenken ze allemaal smoesjes om je er van toch te overtuigen dat de TV goed is. Ik heb geen verdere acties ondernomen, want ik heb ook een leven. Ik moet ook denken aan mijn studie en andere zaken. De volgende keer nooit meer BCC voor mij.


LATE REACTIE, MAAR TOCH GEPOST OM HET EEN BEETJE UP TO DATE TE HOUDEN.......

mike066
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:23

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door mike066 »

Hier mijn ervaring met BCC , proline wasdroger gekocht en na een halfjaar springt de stop eruit , externe servicedienst van BCC erbij en de motor bleek sluiting te hebben, kreeg een toestel uit dezelfde prijs klasse terug , netjes opgelost na 6mnd gewoon weer een nieuwe dus.

Weegschaal van tefal gekocht op internet via bcc , na een paar maanden vond ik dat ie wel weinig aangaf dit kon niet kloppen, ik ga ermee langs het filiaal hier in O-hout en werd ie meteen omgeruilt voor een nieuwe ondanks dat ik het online gekocht had , geen enkel probleem dus.

Voor mij een reden om ook bij een volgende aankoop naar BCC te gaan.

Gesloten