LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback Apeldoorn geen garantie bij 4 maand oude product

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Veenapd
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:18

Feedback Apeldoorn geen garantie bij 4 maand oude product

Ongelezen bericht door Veenapd »

Hallo,

Ik heb 4 maanden geleden bij Feedback Apeldoorn een synthesizer gekocht.
Een Korg M50 van 900 euro.
Nu heb ik eerder problemen gehad met een drumstel en toen heb ik een tegoedbon gekregen.
Na 4 maanden heb ik sinds een maand problemen met de Synt, het begon met het scherm, dat is zo'n aanraakscherm en dat werkte niet altijd goed.
+dat de audio out uitgang niet altijd signaal door gaf.
Nu heeft hij bij Feedback op de 'testbank' gestaan en ze konden geen problemen constateren.
Nu is er een volgend probleem bij gekomen, met het eruit halen van de hoofdtelefoon is een stukje van de verloop-plug erin blijven zitten.

Nu zegt Feedback dat dit niet onder garantie valt en nu zit ik hier dus met een kapot apparaat.
Mijn vraag is wat zijn mijn rechten? in mijn ogen heb ik dit apparaat normaal gebruikt en had dat verloop stekkertje niet mogen afbreken.
Of dat had niet in dat apparaat moeten blijven zitten, ik weet niet waar de fout zit, die plug of het apparaat?
Feedback zegt 'als ik een Tosti in een dvd speler stop heb ik ook geen garantie meer'
Dat klopt, maar dit is een plug die daar speciaal voor gemaakt is.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Feedback Apeldoorn geen garantie bij 4 maand oude product

Ongelezen bericht door crazyme »

Er zijn 2 problemen :

Beeldscherm.
Wanneer u even samen met een medewerker het apparaat test moet dit toch snel duidelijk te krijgen zijn.

Verloop.
Het kan ook aan een gebrekkige verloopstekker liggen dat deze in delen uiteenvalt na gebruik. Dat lijkt mij waarschijnlijker dan dat het aan de connector in het apparaat ligt. Met een beetje prutsen moet dat er toch wel uit te halen zijn?

drako
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2010 11:54

Re: Feedback Apeldoorn geen garantie bij 4 maand oude product

Ongelezen bericht door drako »

heb wel vaker iets over feedback gehoord, ik koop er alleen iets wat niet duur is, en verder ga na Vrieze in Doetichem.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback Apeldoorn geen garantie bij 4 maand oude product

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een tegoed bon hoef je bij non-conformiteit niet te accepteren.
Veenapd schreef:Nu heeft hij bij Feedback op de 'testbank' gestaan en ze konden geen problemen constateren.
Soms komt het voor dat de winkel niet het probleem constateert wat de klant wel ervaart. In die gevallen zul je als klant moeten aantonen dat het gebrek er is. Dit kun je bijvoorbeeld doen met foto's of een filmpje.
Veenapd schreef:Nu is er een volgend probleem bij gekomen, met het eruit halen van de hoofdtelefoon is een stukje van de verloop-plug erin blijven zitten.
Ik vermoed net als crazyme dat er een probleem was met je verloop stukje.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Feedback Apeldoorn geen garantie bij 4 maand oude product

Ongelezen bericht door Remster »

Je zou eens een mailtje kunnen sturen naar Voerman in Amersfoort. Die zijn Korg importeur en kunnen je misschien vertellen of de problemen vaker voorkomen. Wellicht dat je daar ook terecht kan voor coulance of garantie als je er met de feedback niet uitkomt.

Gooi anders eens een balletje op op synthforum.nl. Daar zitten volgens mij veel m3 gebruikers. Misschien worden de problemen daar herkend of worden oplossingen aangedragen.

Succes

edit: ik bedoel m50 gebruikers natuurlijk, sorry

kjbkv
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 sep 2010 14:39

Re: Feedback Apeldoorn geen garantie bij 4 maand oude product

Ongelezen bericht door kjbkv »

Hallo @Veenapd,
Repareerd men in Apeldoorn ter plaatse?
Anders zou je kunnen vragen of men de synth naar feedback Rotterdam of
Utrecht/Eindhoven doorstuurt voor second opinion.
Zelf heb ik 2 keyboards en 6 synthesizers.
Bij mijn Roland exr-5 (van Feedback Rotterdam) bleef ook een keer de punt
van een stekkertje achter. (kan ook zijn dat de klem waar de punt in komt te veel druk geeft?).
In mijn geval heb ik hem open geschroeft dan kun je er van binnenuit bij.
Even op z'n kant houden kan ook helpen.

(In digitale synths zit nauwelijks electronica tov analoge
maar dat terzijde)

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Feedback Apeldoorn geen garantie bij 4 maand oude product

Ongelezen bericht door wiseger »

Veenapd schreef:Na 4 maanden heb ik sinds een maand problemen met de Synt, het begon met het scherm, dat is zo'n aanraakscherm en dat werkte niet altijd goed.
+dat de audio out uitgang niet altijd signaal door gaf.
Nu heeft hij bij Feedback op de 'testbank' gestaan en ze konden geen problemen constateren.
Het is altijd lastig wanneer problemen af en toe optreden waardoor de winkelier het probleem niet erkend. Wellicht kan je op Internet kijken of er meerdere gebruikers dit probleem ook hebben ?
Veenapd schreef: Nu is er een volgend probleem bij gekomen, met het eruit halen van de hoofdtelefoon is een stukje van de verloop-plug erin blijven zitten. Nu zegt Feedback dat dit niet onder garantie valt en nu zit ik hier dus met een kapot apparaat.
Als je het verloopstekkertje ook bij Feedback hebt gekocht dan mag je wel degelijk Feedback hierop aan mag spreken. Komt het verloopstekkertje van een andere leverancier, dan moet duidelijk worden of deze stekker ondeugelijk was of dat de stekkeringang ondeugelijk was.

Spreek in dit geval de andere leverancier erop aan zodat je in ieder geval ook zijn mening weet. Wellicht is die ervan overtuigd dat het de stekkeringang van de Korg het probleem is.

In ieder geval ben je beschermt door de wet en moet Feedback duidelijk aantonen dat de oorzaak niet in de stekkeringang ligt.

Gesloten