LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Topticketshop met topprijzen...

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
WJJansen
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2016 14:02

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door WJJansen »

@moneyman en julie444 het is jullie schijnbaar niet overkomen? Blijkbaar is dit een zinloos topic en stop ik met reageren op dit soort dingen via deze site

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, het is mij inderdaad nooit overkomen. Ik check de zaken namelijk altijd wél voordat ik veel geld uit ga geven. Scheelt een hoop gedoe ;)

WJJansen
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2016 14:02

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door WJJansen »

Moneyman schreef:Nee, het is mij inderdaad nooit overkomen. Ik check de zaken namelijk altijd wél voordat ik veel geld uit ga geven. Scheelt een hoop gedoe ;)
Doe je goed..helaas liep t hier anders

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:Nee, het is mij inderdaad nooit overkomen. Ik check de zaken namelijk altijd wél voordat ik veel geld uit ga geven. Scheelt een hoop gedoe ;)
Same, maar dat betekent niet dat wij niet begrijpen wat hier is gebeurd. In tegendeel zelfs... :mrgreen:

WJJansen
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2016 14:02

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door WJJansen »

ok nou dat vind ik fijn te horen als ik t goed begrijp...tis gewoon vervelend dat t blijft gebeuren en mijn reacties zijn puur om mensen die dit forum wel op tijd lezen te helpen...ik ben ook zo stom geweest om op google niet een paar pagina"s verder te kijken...maarja tis gebeurd en kijken wat we er nu vrder tegen kunnen doen om geld terug te krijgen

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb je hen al eens een ingebrekestelling gestuurd?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door moederslink »

@Wjjansen, waarom verander je steeds de topictitel en verwijder of verander je steeds je berichten?

WJJansen
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2016 14:02

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door WJJansen »

Moneyman schreef:Heb je hen al eens een ingebrekestelling gestuurd?
Zijn we idd mee bezig maar moesten eerst aangifte doen en zelf contacten leggen...thx iidg

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door Julie4444 »

WJJansen schreef:
Moneyman schreef:Heb je hen al eens een ingebrekestelling gestuurd?
Zijn we idd mee bezig maar moesten eerst aangifte doen en zelf contacten leggen...thx iidg
Wat? Je hebt de volgorde fout.

Stap 1: ingebrekestelling sturen met finale termijn (in normaal en enigsinds netjes taalgebruik)
Stap 2: eventuele volgstappen en eventueel aangifte doen

WJJansen
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2016 14:02

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door WJJansen »

Ow echt? Mm ik heb wel zelf contact opgenomen voor ik aangifte deed maar dan zijn we verder niet echt goed geinformeerd dus...dankje voor het aangeven

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door Julie4444 »

WJJansen schreef:Ow echt? Mm ik heb wel zelf contact opgenomen voor ik aangifte deed maar dan zijn we verder niet echt goed geinformeerd dus...dankje voor het aangeven
Graag gedaan. Het helpt overigens wel zelf enig initiatief te nemen en om informatie te vragen of op te zoeken in dit soort situaties.

WJJansen
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2016 14:02

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door WJJansen »

Ja dat ben ik ook zeker aan het doen en ben volop contact aan t zoeken met hen en met een jurist die ons kan helpen mocht dat echt nodig worden...ik vind t belachelijk dat dit soort dingen gewoon ongestraft door kunnen gaan...we gaan t beleven

WJJansen
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2016 14:02

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door WJJansen »

Na al mijn negatieve reacties, die overigens ook gewoon logisch waren, moet ik ook melden dat ik mijn geld terug krijg van topticketshop, ze hebben me zojuist gemaild! Of ik er nog een keer kaartjes koop? Nee ik heb hiervan geleerd. Maar voor iedereen die valse tickets heeft gekregen zoals in mijn geval, doe aangifte en blijf ze achter hun kont aan zitten. Laat het er vooral niet bij zitten en leer ervan!!!

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooi resultaat, top! Jammer dat het via deze weg moest, maar goed, het resultaat telt :wink:

Jaap_de_K
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2016 09:55

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door Jaap_de_K »

hallo allemaal,

Mijn naam is Jaap Dom, Jaap niet slim, Jaap Hoekunje.... ook ik ben waarschijnlijk slachtoffer van Topticketshop. We zaten met een paar vrienden een bakkie te doen en zo kwam het op Najib, zouden we allemaal wel eens heen willen, we gaan namelijk nooit naar een cabaretier (dus geen ervaring met tickets boeken) Ja leek iedereen wel wat en snel hadden we 6 man bij elkaar.

Even google zoeken tickets nabij en jawel daar stond bovenaan Topticketshop, prijs 69 euro pp, ach voor een avondje uit, geen probleem, niet verder kijken, niet verder zoeken, naar bv goedkopere/andere tickets, nee alles zag er netjes uit, geen seconde wantrouwen, prijs kunnen we betalen, dus boeken. bijna 450 euro, netjes betaald en klaar.

Sh*t roepen er 4 man, die week zijn we op vakantie, nee meen je niet.... balen maar goed dan bestellen we ze weer af, netjes mailtje gestuurd (5 minuten na de boeking) en toen het antwoord.... "Helaas gekochte tickets kunnen niet geannuleerd worden" !

Huuuu???? maar in het wetboek staat dat men een aankoop op afstand binnen 14 dagen mag annuleren, er staat ook iets over bedenktijd enz enz. Dan gaan we eens surfen over het net....

Je zoekt op "ervaring Topticketshop" en toen viel ik van mijn stoel, nu blijkt dat Topticketshop al sinds 2009 al bezig is met praktijken die niet helemaal in orde zijn en schik ook van alle reacties op vele andere websites en merk dat ik wellicht mijn geld sowieso al kwijt was geweest, of de kaarten nooit zou ontvangen, of op een andere datum zou moeten gaan of we niet die 1e rang krijgen die we gekocht hadden.

Kan toch niet waar zijn dat iemand die nooit zoiets boekt, ten goede trouwe is en dan voor 450 euro het schip in gegaan ? Kan dit zomaar ? en hoe kan het zijn dat dit bedrijf en alle BN-ers (waarvoor zij kaarten verlopen) dit accepteren, hoe kan het zijn dat "oom agent", de wet, Radar, consumentenbond en alle andere organisaties hier niets aan kunnen doen ? Ik bedoel als ik 5km te hard rij heb ik een bon te pakken en dit soort bedrijven mogen dus als sinds 2009 (zie 1e bericht Tros Radar) even rekenen meer dan 7 jaar, gewoon mensen voor honderden euro's op lichten en Google doet hier aan mee, zij maken tenslotte de reclame, als ze een heleboel dingen kunnen blokken kunnen ze dit toch ook blokken ?

Nu lees ik hier ook heel veel reacties met een wijzende vinger, "eigen schuld, had je maar op moeten letten, dom dom, je bent gewaarschuwd en heel veel verwijten", maar er bestaat ook nog zoiets als "onschuld" ik bedoel, wij waren niet op zoek naar via via via via nog goedkoper, wij waren bereid om te betalen en zochten gewoon tickets voor Najib Amhali, wij gaan nooit weg, boeken nooit tickets voor iets, dus ja dan ben je niet op de hoogte. Ik bedoel als ik een TV koop ga ik ook niet kijken of dit wel een eerlijk bedrijf is, je hebt vertrouwen.... maar goed dit vertrouwen heeft me nu 450 euro gekost.

Triest dat dit allemaal kan in Nederland.....
Laatst gewijzigd door Radar op 29 sep 2016 16:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast vanwege onduidelijkheid

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Jaap_de_K schreef:hallo allemaal,

Mijn naam is Jaap Dom, Jaap niet slim, Jaap Hoekunje.... ook ik ben waarschijnlijk slachtoffer van Topticketshop. We zaten met een paar vrienden een bakkie te doen en zo kwam het op Najib, zouden we allemaal wel eens heen willen, we gaan namelijk nooit naar een cabaretier (dus geen ervaring met tickets boeken) Ja leek iedereen wel wat en snel hadden we 6 man bij elkaar.

Even google zoeken tickets nabij en jawel daar stond bovenaan Topticketshop, prijs 69 euro pp, ach voor een avondje uit, geen probleem, niet verder kijken, niet verder zoeken, naar bv goedkopere/andere tickets, nee alles zag er netjes uit, geen seconde wantrouwen, prijs kunnen we betalen, dus boeken. bijna 450 euro, netjes betaald en klaar.

Sh*t roepen er 4 man, die week zijn we op vakantie, nee meen je niet.... balen maar goed dan bestellen we ze weer af, netjes mailtje gestuurd (5 minuten na de boeking) en toen het antwoord.... "Helaas gekochte tickets kunnen niet geannuleerd worden" !

Huuuu???? maar in het wetboek staat dat men een aankoop op afstand binnen 14 dagen mag annuleren, er staat ook iets over bedenktijd enz enz. Dan gaan we eens surfen over het net....

Je zoekt op "ervaring Topticketshop" en toen viel ik van mijn stoel, nu blijkt dat Topticketshop al sinds 2009 al bezig is met praktijken die niet helemaal in orde zijn en schik ook van alle reacties op vele andere websites en merk dat ik wellicht mijn geld sowieso al kwijt was geweest, of de kaarten nooit zou ontvangen, of op een andere datum zou moeten gaan of we niet die 1e rang krijgen die we gekocht hadden.

Kan toch niet waar zijn dat iemand die nooit zoiets boekt, ten goede trouwe is en dan voor 450 euro het schip in gegaan ? Kan dit zomaar ? en hoe kan het zijn dat dit bedrijf en alle BN-ers (waarvoor zij kaarten verlopen) dit accepteren, hoe kan het zijn dat "oom agent", de wet, Radar, consumentenbond en alle andere organisaties hier niets aan kunnen doen ? Ik bedoel als ik 5km te hard rij heb ik een bon te pakken en dit soort bedrijven mogen dus als sinds 2009 (zie 1e bericht Tros Radar) even rekenen meer dan 7 jaar, gewoon mensen voor honderden euro's op lichten en Google doet hier aan mee, zij maken tenslotte de reclame, als ze een heleboel dingen kunnen blokken kunnen ze dit toch ook blokken ?

Nu lees ik hier ook heel veel reacties met een wijzende vinger, "eigen schuld, had je maar op moeten letten, dom dom, je bent gewaarschuwd en heel veel verwijten", maar er bestaat ook nog zoiets als "onschuld" ik bedoel, wij waren niet op zoek naar via via via via nog goedkoper, wij waren bereid om te betalen en zochten gewoon tickets voor Najib Amhali, wij gaan nooit weg, boeken nooit tickets voor iets, dus ja dan ben je niet op de hoogte. Ik bedoel als ik een TV koop ga ik ook niet kijken of dit wel een eerlijk bedrijf is, je hebt vertrouwen.... maar goed dit vertrouwen heeft me nu 450 euro gekost.

Triest dat dit allemaal kan in Nederland.....
Maar, de wet van koop op afstand geldt toch helemaal niet voor tickets?

En ja, het boeken van plaatsen bij een show zonder te kijken of je überhaupt wel beschikbaar bent op die datum is natuurlijk niet bijster slim. Sorry hoor.

Jaap_de_K
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2016 09:55

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door Jaap_de_K »

Ja Julie44444 ik had toch al gezegd dat het niet slim is, jammer dat er vaak alleen een wijzende vinger wordt gegeven, "foei je bent fout" en "foei had je beter moeten lezen" typisch Nederlands denk ik, de lange vinger wordt het ook wel eens genoemd, alleen hebben we er iets aan ? Maar goed ik ben wellicht de enige in Nederland die wel eens even niet goed nadenkt, trouwens, wij konden wel, onze vrienden niet.

Anyway.... antwoord van Topticketshop dat we ons geld niet terug krijgen, door deze wet. Ik mag wel voor 5000 euro goederen kopen en dan zeggen, nee wil ze toch niet, maar een paar simpele tickets heb je geen bescherming.

Maar ik heb veel geleerd in dit forum, dus precies 10 dagen voor de show, zit ik voor de brievenbus en als de tickets er niet zijn, meld ik me meteen bij de Politie, want ok geen geld terug, dag 450 euro, dan zou ik maar wel zorgen dat we die kaarten krijgen op het juiste tijdstip en de rij die ons is bevestigd, zo niet zijn ze in gebreke gebleven en dien ik een aanklacht in en die kans is dus heel groot.

Toch jammer allemaal en vooral dat niemand in NL iets kan doen aan dit soort praktijken.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je piept voor je geknepen wordt. De fout die jij maakt, kan je TTS niet toerekenen. En of TTS anderszins jegens jou in gebreke zal blijven, is nog slechts een aanname.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Jaap_de_K schreef:Ja Julie44444 ik had toch al gezegd dat het niet slim is, jammer dat er vaak alleen een wijzende vinger wordt gegeven, "foei je bent fout" en "foei had je beter moeten lezen" typisch Nederlands denk ik, de lange vinger wordt het ook wel eens genoemd, alleen hebben we er iets aan ? Maar goed ik ben wellicht de enige in Nederland die wel eens even niet goed nadenkt, trouwens, wij konden wel, onze vrienden niet.

Anyway.... antwoord van Topticketshop dat we ons geld niet terug krijgen, door deze wet. Ik mag wel voor 5000 euro goederen kopen en dan zeggen, nee wil ze toch niet, maar een paar simpele tickets heb je geen bescherming.

Maar ik heb veel geleerd in dit forum, dus precies 10 dagen voor de show, zit ik voor de brievenbus en als de tickets er niet zijn, meld ik me meteen bij de Politie, want ok geen geld terug, dag 450 euro, dan zou ik maar wel zorgen dat we die kaarten krijgen op het juiste tijdstip en de rij die ons is bevestigd, zo niet zijn ze in gebreke gebleven en dien ik een aanklacht in en die kans is dus heel groot.

Toch jammer allemaal en vooral dat niemand in NL iets kan doen aan dit soort praktijken.
Wat? Jij bent degene die hier piept dat, en ik citeer:
Jaap_de_K schreef:Huuuu???? maar in het wetboek staat dat men een aankoop op afstand binnen 14 dagen mag annuleren, er staat ook iets over bedenktijd enz enz. Dan gaan we eens surfen over het net....
Dat is pertinent onjuist.

Daarnaast kun je echt niet zomaar een ander laten opdraaien voor je eigen stommiteiten. Sorry dat ik het zo zeg, maar de waarheid is dan maar hard.

Verder heb je bij hen al aangegeven de tickets niet te willen ontvangen, dus ja... Gaan ze die dan sturen? Dat is nog maar de vraag, maar lijkt me dat ze die vast wel gaan leveren. Sta jij dan erg sterk? Ik zou er geen zaak van maken.

AVE1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2016 23:42

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door AVE1987 »

Nou ik ben er ook ingetrapt hoor,

Is er dan ook geen enkele mogelijkheid om hier onder uit te komen ? Ik heb de optie afschrijving aangevinkt maar echter ook ik had de voorwaarden moeten lezen. Kom op hier is toch wel wat aan te doen ?

Please let me know

Gesloten