Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
moederslink

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door moederslink »

ElleFlowers schreef:
11 aug 2022 23:13
Ondanks de reacties hier waar niemand wat aan heeft raad ik u aan om eerst het juridisch loket te benaderen.
Wat voegt dát nu nog toe :roll: ??
Er zijn immers al rechtszaken gevoerd, Joep is immers al veroordeeld.

Joep.sr

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door Joep.sr »

witte angora schreef:
09 aug 2022 19:34
Het schnabbelcircuit zal ongetwijfeld meer opleveren dan die 100 euro, maar: principes, principes. Die strijd gaat natuurlijk gewoon door.

Op zijn grafsteen komt te staan:

Joep Sr
Strijdend tegen onrecht
Struikelend over allerlei hindernissen
kwam hij telkenmale overeind
Tot hij niet meer op stond.
Dan mag ik hopen dat het "Hiernamaals" echt bestaat, ga ik gelijk op zoek naar de afdeling "Valse Belgen".

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

U voelt dat er u onrecht is aangedaan, dat snap ik, er liggen echter 2 vonnissen die onherroepelijk zijn. Daar is denk ik dus weinig aan te doen.
Ik vind het ook onrechtvaardig dat als ik dood ga mijn nabestaanden nog een keer belasting over mijn nalatenschap moeten betalen terwijl ik er ook al belasting over heb betaald. Onrechtvaardig in mijn ogen maar ik leg me er bij neer. Mijn advies is om er na al die jaren er een punt achter te zetten en verder gaan met uw leven.

Joep.sr

Moneyman schreef:
11 aug 2022 21:01
Joep.sr schreef:
11 aug 2022 20:57
Snap ik, maar met de uitkomsten van de strafzaak staan de civiele zaken op losse schroeven …
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!! :!: :!: :!: :!: :!:

Sorry voor het schreeuwen, maar misschien valt het kwartje dan eindelijk… :roll: :roll:
Joep.sr schreef:
11 aug 2022 20:57

Bovendien ben ik van mening dat het civiele vonnis op onrechtmatige wijze (ik had de publicaties verwijderd) toegepast is.
Leuk, die mening, maar waardeloos. De vonnissen zijn immers onherroepelijk.
Moneyman, er is maar één ding onherroepelijk, en dat is dan tevens het einde.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Joep.sr schreef:
15 aug 2022 14:49
Check. Dan kunnen we dit topic dus eindelijk sluiten? :D

juliomariner

In tegenstelling tot Moneyman ben ik geen jurist en heb dus oom Google gevraagd. Deze zegt dat als een vonnis onherroepelijk is dus als de rechtzoekende geen beroep of cassatie meer kan instellen bijvoorbeeld omdat de termijn waarbinnen men beroep moet instellen verlopen is. De zaak is dan helemaal afgedaan.
Op de vraag of een vonnis herzien kan worden: dit kan ook bij een civiele zaak echter moeten er dan nieuwe feiten zijn en is de rechter hier heel terughoudend mee.
Aangezien er volgens mij geen nieuwe feiten zijn lijkt me dit in deze zaak ook een doodlopend pad.

Joep.sr

juliomariner schreef:
15 aug 2022 15:00
In tegenstelling tot Moneyman ben ik geen jurist en heb dus oom Google gevraagd. Deze zegt dat als een vonnis onherroepelijk is dus als de rechtzoekende geen beroep of cassatie meer kan instellen bijvoorbeeld omdat de termijn waarbinnen men beroep moet instellen verlopen is. De zaak is dan helemaal afgedaan.
Op de vraag of een vonnis herzien kan worden: dit kan ook bij een civiele zaak echter moeten er dan nieuwe feiten zijn en is de rechter hier heel terughoudend mee.
Aangezien er volgens mij geen nieuwe feiten zijn lijkt me dit in deze zaak ook een doodlopend pad.
juliomariner: Er is binnen de beroepstermijn een poging tot beroep gedaan (civiele zaak), deze werd als volgt afgewezen: "Moeilijk om het recht op kosteloze tweedelijnsbijstand na te gaan voor Nederlander, zaak doet denken aan vorige BJB-dossiers waar Nederlandse rechtsonderhorigen in België blijven procederen en in deze (voor) niets of niemand zwichten. Mijn advies luidt dat er na het arrest geen mogelijkheden meer zijn om een procedure te voeren" (lijkt verdraaid veel op etnisch profileren denk ik dan). Deze beslissing werd mede ondersteund door de pro deo advocaat die ons verdedigd had en die ik verteld had dat hij de zaak hopeloos verknald had.
Dan nog dit: Ik probeer steeds duidelijk te maken dat er WEL NIEUWE FEITEN en BEWIJZEN zijn voortgekomen uit de strafzaak die de kwader trouw van de tegenpartij in de civiele procedure bevestigen. De strafzaak is overigens pas aangespannen nadat tegenpartij erachter kwam dat er bij ons niet veel te halen was, blijkbaar probeerde men op die manier nog wat af te dwingen.

Joep.sr

Moneyman schreef:
15 aug 2022 14:53
Joep.sr schreef:
15 aug 2022 14:49
Check. Dan kunnen we dit topic dus eindelijk sluiten? :D
Moneyman, ik mag hopen dat jouw negatieve vooringenomenheid niet representatief is voor je beroepsgroep, maar het zal me niet verbazen als dat wel het geval is.

juliomariner

Tuurlijk vooringenomenheid. Dat was het dus wat mij betreft, succes met uw hopeloze strijd.
Mijn advies blijft, geef het gewoon op, vergeet de zaak en ga verder met uw leven

Hophophop

Ongelezen bericht door Hophophop »

Kan er niet gewoon een slotje op het topic? Dit gaat echt nergens over. TS heeft een bord voor zijn kop en we kunnen er inmiddels ook wel vanuit gaan dat dat niet te verhelpen is.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@Joep.sr, je bent TWEEMAAL veroordeeld.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Joep.sr schreef:
17 aug 2022 21:25
Er is binnen de beroepstermijn een poging tot beroep gedaan (civiele zaak), deze werd als volgt afgewezen: "Moeilijk om het recht op kosteloze tweedelijnsbijstand na te gaan voor Nederlander, zaak doet denken aan vorige BJB-dossiers waar Nederlandse rechtsonderhorigen in België blijven procederen en in deze (voor) niets of niemand zwichten. Mijn advies luidt dat er na het arrest geen mogelijkheden meer zijn om een procedure te voeren" (lijkt verdraaid veel op etnisch profileren denk ik dan). Deze beslissing werd mede ondersteund door de pro deo advocaat die ons verdedigd had en die ik verteld had dat hij de zaak hopeloos verknald had.
Volgens mij gaat het niet om etnisch profileren, maar om de ervaring dat Nederlanders (van welke etniciteit dan ook) met kosteloze rechtsbijstand maar blijven doorprocederen, ook als dat helemaal geen zin meer heeft. De Belgische rechtsbijstand kan zijn geld wel beter besteden dan aan het voeren van bij voorbaat kansloze zaken.
Joep.sr schreef:
Dan nog dit: Ik probeer steeds duidelijk te maken dat er WEL NIEUWE FEITEN en BEWIJZEN zijn voortgekomen uit de strafzaak die de kwader trouw van de tegenpartij in de civiele procedure bevestigen. De strafzaak is overigens pas aangespannen nadat tegenpartij erachter kwam dat er bij ons niet veel te halen was, blijkbaar probeerde men op die manier nog wat af te dwingen.
Staat in België een civiel vonnis wel open voor revisie als er sprake zou zijn van een novum? En als dat zo is, weet u dan heel zeker dat die nieuwe gegevens waarover u spreekt ook echt een novum zijn? Heeft u dat bevestigd gekregen van een jurist die goed thuis is in het Belgische civielrecht en de eventuele revisiemogelijkheden daarin? Een leek kan dat namelijk beslist niet beoordelen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Joep.sr schreef:
17 aug 2022 21:27
Moneyman, ik mag hopen dat jouw negatieve vooringenomenheid niet representatief is voor je beroepsgroep, maar het zal me niet verbazen als dat wel het geval is.
Wat jij negatieve vooringenomenheid noemt, zou je met een minder gekleurde bril ook gewoon realisme kunnen noemen.

Jij neemt ten onrechte jouw mening als maatstaf. Ik heb nieuws voor je: dat is niet het geval. Er is je al meermaals uitgelegd waarom de strafzaak géén gevolgen heeft voor de onherroepelijke civiele zaak.

Maar goed, het patroon is dat je heel hard blijft roepen, en ondertussen niets doet. Succes in de strijd dus ;)

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 »

@moneyman, trek het u niet aan. Joep schopt tegen iedereen aan die het niet met hem eens is maar inhoudelijk ontwijkt Joep alle vragen die hem worden gesteld domweg omdat die antwoorden tegen hem gebruikt kunnen worden.

Raadsel68

Ongelezen bericht door Raadsel68 »

Ik hoop ook dat het op TV komt, heb mijn popcorn al klaar staan.

juliomariner

Mag toch hopen dat dit niet op Tv komt. Iedereer weet vooraf al dat het niet goed afloopt behalve de TS.

Raadsel68

Ongelezen bericht door Raadsel68 »

juliomariner schreef:
18 aug 2022 20:03
Mag toch hopen dat dit niet op Tv komt. Iedereer weet vooraf al dat het niet goed afloopt behalve de TS.
Ach met goede films weet eigenlijk ook iedereen dat de goede altijd overleefd. Toch is het altijd spannend

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zou ik toch eerder aan een documentaire denken. Hopen dat het vanavond nog uitgezonden wordt, vanavond is het bier- en chipsavond.

Joep.sr

Erthanax schreef:
17 aug 2022 21:57
Joep.sr schreef:
Er is binnen de beroepstermijn een poging tot beroep gedaan (civiele zaak), deze werd als volgt afgewezen: "Moeilijk om het recht op kosteloze tweedelijnsbijstand na te gaan voor Nederlander, zaak doet denken aan vorige BJB-dossiers waar Nederlandse rechtsonderhorigen in België blijven procederen en in deze (voor) niets of niemand zwichten. Mijn advies luidt dat er na het arrest geen mogelijkheden meer zijn om een procedure te voeren" (lijkt verdraaid veel op etnisch profileren denk ik dan). Deze beslissing werd mede ondersteund door de pro deo advocaat die ons verdedigd had en die ik verteld had dat hij de zaak hopeloos verknald had.
Volgens mij gaat het niet om etnisch profileren, maar om de ervaring dat Nederlanders (van welke etniciteit dan ook) met kosteloze rechtsbijstand maar blijven doorprocederen, ook als dat helemaal geen zin meer heeft. De Belgische rechtsbijstand kan zijn geld wel beter besteden dan aan het voeren van bij voorbaat kansloze zaken.
Joep.sr schreef:
Staat in België een civiel vonnis wel open voor revisie als er sprake zou zijn van een novum? En als dat zo is, weet u dan heel zeker dat die nieuwe gegevens waarover u spreekt ook echt een novum zijn? Heeft u dat bevestigd gekregen van een jurist die goed thuis is in het Belgische civielrecht en de eventuele revisiemogelijkheden daarin? Een leek kan dat namelijk beslist niet beoordelen.
Er staat toch expliciet "NEDERLANDERS"en niets over de feiten of inhoud.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

je was bang om te worden vergeten en geeft dus het topic maar weer eens een kick?

Gesloten