LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te lang geleden

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
eetsmakelijk82
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 aug 2012 09:58

Te lang geleden

Ongelezen bericht door eetsmakelijk82 »

Te lang geleden
Laatst gewijzigd door eetsmakelijk82 op 12 feb 2014 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Te lang geleden

Ongelezen bericht door Chocomelk »

eetsmakelijk82 schreef:Ik zou mensen willen afraden bij Booking.com te boeken.Ze laten je boeken met een creditcard die het hotel niet accepteert.Ze geven je echter wel een bevestiging via mail,later zelfs ook nog telefonisch dat er betaald is(betaling plus juiste creditcard).Bij vertrek uit hotel blijkt echter dat het niet betaald was en ontkennen ze aanvankelijk dat er gebeld is.Voor een oplossing gaven ze ook niet thuis.Gelukkig was de hoteleigenaar behulpzaam.Je betaalt een hoop extra voor nul service.Was dat het enige ?Nee, helaas de kamer was goor en kwam niet overeen met de boeking.Het ligbad was niet aanwezig ,de verwarming wel maar niet echt nodig met 30 graden.Airco dan weer niet ,maar een ventilator op poten weer wel .Was een gift ,want stond niet vermeld, hielp weinig.Afdrukken met dode muggen ook ,een geruststelling liever dood dan levend.Volgens de grootte van de handdoeken was grote smurf de vorige gast geweest.Ecologisch was het hotel in orde,stofzuigen tegen betaling ,althans na een gift aan het kamermeisje was een papiertje opgezogen.Het papiertje lag er 2 dagen.Stof op de kasten ook aanwezig, maar a la.Het personeel was aardig ,maar geen woord Engels of Duits.Moet je je maar aanpassen als buitenlander.De eigenaar/manager was de uitzondering.Bij het internet was de beveiliging niet op orde en gegevens bleven bewaard,tenzij je ze zelf wiste.Eten vet en beperkt(geen fruit),maar niet bedorven .8,5 qua waardering gemiddeld iets te veel eer.Boek altijd indien mogelijk bij het hotel zelf en vergeet Booking.com.
Welk hotel en in welke plaats en land ?

En wat was de reactie van booking.com op je klacht ?
Zelf boek ik er nooit !
Ik boek gewoon bij reisbureau's zodat ik ook SGR garantie heb.
Vaak is het goedkoper om bij een reisbureau te boeken als bij het hotel zelf.

eetsmakelijk82
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 aug 2012 09:58

Re: Te lang geleden

Ongelezen bericht door eetsmakelijk82 »

Geen reactie behalve na half uur discussieren,een slap soort excuses .Een soort tennisduel hotel-Booking .com. Hongarije , hotel Fonix .

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: Te lang geleden

Ongelezen bericht door SaritaX »

Ik heb tientallen keren bij booking.com geboekt en nooit problemen gehad. Booking.com zal nooit geld van je cc afschrijven. Ze gebruiken de cc alleen als garantie. Ik heb altijd achteraf in het hotel betaald.

Frits Bband
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2011 07:46

Re: Te lang geleden

Ongelezen bericht door Frits Bband »

Je klacht gaat grotendeels over het hotel, niet over Booking.com.
Je betaalt via Booking.com een bedrag aan, maar het hotel accepteert dat "merk" creditcard niet. Ligt dat dan niet aan het hotel? Welke credit card is dat, trouwens?

Btw, bij ons loopt alles via booking.com altijd perfect. Afgelopen jaren tientallen keren mee geboekt. Enige vervelende is hun dagelijkse mailtjes...

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Te lang geleden

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ik boek ook regelmatig via booking.com en ik heb ook nooit problemen. De creditcard gebruiken ze bij sommige (vooral korte termijn) boekingen wel als betaalmiddel, maar dan wordt het volledige bedrag gelijk afgeschreven en hoef je dus (vrijwel) niets meer bij het uitchecken te voldoen. Bovendien heb ik nog nooit een hotel bezocht waar je niet met gewoon geld kon betalen, en ze hebben in Hongarije toch ook pinautomaten?

Het hotel ziet er heel lekker uit trouwens, zwembadje erbij enzo. Maar: het is wel een vrij goedkoop hotel, als ik zo even heel snel vergelijk met andere hotels in die buurt. Dus verwachtte u niet gewoon heel erg veel?

In uw bericht lijkt het of u echt heel erg hebt zitten letten op hoe schoon het was enzo. Wie kijkt er nu bovenop de kledingkast in een hotel? En wie legt er een papiertje op de grond om te kijken hoe lang het duurt tot het schoongemaakt wordt?

Maar zoals eerder al gezegd wordt: uw klacht betreft voornamelijk het hotel, dus niet booking.com.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Te lang geleden

Ongelezen bericht door Regggy »

Niets mis met booking.com hoor, altijd met plezier geboekt, de komende vakantie weer 4 accommodaties :)

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Te lang geleden

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Hier nog een tevreden klant van Booking.com.
Jammer dat je hotel tegenviel; dat was niet anders geweest als je rechtstreeks had geboekt.
Booking zal nooit je creditcard belasten dus dat is gewoon gelogen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Te lang geleden

Ongelezen bericht door olaf79 »

eetsmakelijk82 schreef:Ik zou mensen willen afraden bij Booking.com te boeken.Ze laten je boeken met een creditcard die het hotel niet accepteert.Ze geven je echter wel een bevestiging via mail,later zelfs ook nog telefonisch dat er betaald is(betaling plus juiste creditcard).Bij vertrek uit hotel blijkt echter dat het niet betaald was en ontkennen ze aanvankelijk dat er gebeld is.Voor een oplossing gaven ze ook niet thuis.Gelukkig was de hoteleigenaar behulpzaam.Je betaalt een hoop extra voor nul service.Was dat het enige ?Nee, helaas de kamer was goor en kwam niet overeen met de boeking.Het ligbad was niet aanwezig ,de verwarming wel maar niet echt nodig met 30 graden.Airco dan weer niet ,maar een ventilator op poten weer wel .Was een gift ,want stond niet vermeld, hielp weinig.Afdrukken met dode muggen ook ,een geruststelling liever dood dan levend.Volgens de grootte van de handdoeken was grote smurf de vorige gast geweest.Ecologisch was het hotel in orde,stofzuigen tegen betaling ,althans na een gift aan het kamermeisje was een papiertje opgezogen.Het papiertje lag er 2 dagen.Stof op de kasten ook aanwezig, maar a la.Het personeel was aardig ,maar geen woord Engels of Duits.Moet je je maar aanpassen als buitenlander.De eigenaar/manager was de uitzondering.Bij het internet was de beveiliging niet op orde en gegevens bleven bewaard,tenzij je ze zelf wiste.Eten vet en beperkt(geen fruit),maar niet bedorven .8,5 qua waardering gemiddeld iets te veel eer.Boek altijd indien mogelijk bij het hotel zelf en vergeet Booking.com.
Snap niet zo goed wat je probleem is. Booking.com rekent geen reserveringskosten (maar de hotels betalen per reservering). Je hoeft in vrijwel geen geval ooit iets aan te betalen en veel hotels hebben ruime annuleringsvoorwaarden.

Je klacht betreft vooral het hotel zelf. Klaag daar dan ook

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Te lang geleden

Ongelezen bericht door newmikey »

Nee, deze klacht daar zit een geurtje aan. Booking.com belast nooit en te nimmer je kaart en geeft bovendien altijd netjes aan of je bij een bepaald hotel wel met kaart kan betalen. Kan dit niet dan is deze ook niet nodig bij de boeking.

Ik heb het in al die jaren dat ik ze gebruik (zakelijk alsmede privé) zegge en schrijve één keer gehad dat bij het uitchecken het pinapparaat (of hoe je dat ding ook noemt waar ze CC betalingen mee verhapstukken) géén verbinding had en heb toen, na véél excuses van het hotel, even bij de dichtsbijzijnde bank gepind en cash moeten betalen.

Dat lag dus niet aan booking.com maar aan het hotel en is amicabel opgelost.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Te lang geleden

Ongelezen bericht door meniles »

Hier nog een tevreden klant van Booking.com (nu we toch bezig zijn). Bovenstaande klopt inderdaad helemaal, Booking innt zelf nooit het bedrag. Zelfs wanneer je een kamer boekt waarbij je direct moet betalen (moet soms bij hele goede deals, dan heb je geen geld terug garantie) dan nog steeds innt het hotel waar je boekt het geld en niet booking.com zelf..

Dus ik vind het een heel raar verhaal, maar Booking valt in ieder geval helemaal niets te wijten. De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op wat andere klanten over het hotel te zeggen hebben, dus die 8,6 zal best wel kloppen wanneer er een signifant aantal reacties is geweest...

Anyway: niets mis met Booking dus..

oude
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2013 08:38

Re: Te lang geleden

Ongelezen bericht door oude »

HOE MENSEN WORDEN MISLEIDT DOOR BOOKING.COM

Commission
How much commission do I pay?
How can I increase the commission?
Is it possible to check how the commission override affects the ranking?
Does commission override affect existing reservations or only future reservations made after the commission override?
How much commission do I pay?
Go to the Finance tab and click on Reservation Statements. You'll be able to look up the commission percentage for each individual booking.



Top
How can I increase the commission?
Go to the Rates & Availability tab. Click on Change Commission Override on the left side of the page. Select the dates you want to increase the commission for, enter the commission and click Update.


Top
Is it possible to check how the commission override affects the ranking?
With the Ranking on Site link, you can see your ranking with the current commission. If you adjust your commission rate, you'll be able to see how it affects your ranking.



Top
Does commission override affect existing reservations or only future reservations made after the commission override?
Commission override only affects new reservations that are made for the period which the commission override is loaded for.

oude
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2013 08:38

Re: Te lang geleden

Ongelezen bericht door oude »

Ik ook heb slechte ervaringen met booking.com.
De revieuws over de hotels kloppen van geen kant.
Volgens mij worden deze gemanipuleerd.
Hotels die booking.com meer betalen komen hoger in de ranglijst met goede revieuws (slechte worden geweerd), hotels die minder betalen komen lager in de ranglijst met slechte revieuws(goede worden geweerd)
Ik heb meerdere malen geboekt bij hotels met slechte revieuws, die mij uitstekend bevielen (dus de revieuws klopten helemaal niet)
Ook geboekt bij hotels met goede revieuws, die erg teleurstellend waren
Volgens hoteleigenaren die ik gesproken heb, hebben ze bij booking.com nog nooit gehoord van
"HOOR EN WEDERHOOR" i.v.m. de revieuws
Door de hoge provisies die booking.com rekent, betaald de klant uiteindelijk veel te veel ca.25%
Dus nu boek ik rechtstreeks naar de hotels waar ik wens te verblijven, dit scheelt mij aanmerkelijk in de kosten. En ik oordeel zelf over de kwaliteit van het hotel

oude
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2013 08:38

Re: Te lang geleden

Ongelezen bericht door oude »

eetsmakelijk82 schreef:Geen reactie behalve na half uur discussieren,een slap soort excuses .Een soort tennisduel hotel-Booking .com. Hongarije , hotel Fonix .
Ik ook heb slechte ervaringen met booking.com.
De revieuws over de hotels kloppen van geen kant.
Volgens mij worden deze gemanipuleerd.
Hotels die booking.com meer betalen komen hoger in de ranglijst met goede revieuws (slechte worden geweerd), hotels die minder betalen komen lager in de ranglijst met slechte revieuws(goede worden geweerd)
Ik heb meerdere malen geboekt bij hotels met slechte revieuws, die mij uitstekend bevielen (dus de revieuws klopten helemaal niet)
Ook geboekt bij hotels met goede revieuws, die erg teleurstellend waren
Volgens hoteleigenaren die ik gesproken heb, hebben ze bij booking.com nog nooit gehoord van
"HOOR EN WEDERHOOR" i.v.m. de revieuws
Door de hoge provisies die booking.com rekent, betaald de klant uiteindelijk veel te veel ca.25%
Dus nu boek ik rechtstreeks naar de hotels waar ik wens te verblijven, dit scheelt mij aanmerkelijk in de kosten. En ik oordeel zelf over de kwaliteit van het hotel

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Te lang geleden

Ongelezen bericht door meniles »

@ oude

Waar in dit topic vindt u de stelling dat booking.com geen commissie vraagt aan hoteliers? Ik snap dr toegevoegde waarde van uw post dus niet. Het is vrij logisch dat het hotel dat het meeste betaald (net als bij bijvoorbeeld Google Adwords) in eerste instantie bovenaan komt te staan in de zoekresultaten. Wanneer je echter zelf de selectie maakt op prijs, locatie of waardering wordt alles wel in een normale volgorde gezet.

Waar denkt u dat booking anders haar inkomsten vandaan haalt? Het is geen liefdadigheids instelling oid...

En persoonlijk check ik ook altijd de prijs op de site van een hotel zelf, die heeft bij mij altijd hoger of maximaal op hetzelfde niveau gelegen als bij booking. En ik boek gemiddeld zo'n 8 keer per jaar een kamer via hen (of andere sites).

Dus volgens mij bent u hier onnodig een (Nederlands) bedrijf door het slijk aan het halen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Te lang geleden

Ongelezen bericht door newmikey »

oude schreef: Ik heb meerdere malen geboekt bij hotels met slechte revieuws, die mij uitstekend bevielen (dus de revieuws klopten helemaal niet)
Ook geboekt bij hotels met goede revieuws, die erg teleurstellend waren
Volgens hoteleigenaren die ik gesproken heb, hebben ze bij booking.com nog nooit gehoord van
"HOOR EN WEDERHOOR" i.v.m. de revieuws
Hier zit een luchtje aan, er klopt in ieder geval niets van. Gevalletje hoteleigenaar die zijn gram wil halen waarschijnlijk.

Ook ik heb vele malen geboekt bij hotels waarna mijn ervaringen niet overeenkwamen met die van andere gasten die mij waren voorgegaan, dat wil toch niet zeggen dat de reviews niet kloppen? Het wil zeggen dat mijn verwachtingspatroon anders is, dat hotels over tijd anders worden, dat je ander personeel treft (en geluk hebt soms of juist niet).

Over de prijs kan ik heel simpel zijn: ik heb nog nooit, in al die jaren dat ik voor mijn werk reis, ook maar één enkele keer een hotel getroffen wat direct geboekt goedkoper bleek te zijn dan via Booking.com - sterker nog, zelfs de travel afdeling van de multinational waar ik voor werk kan vaak niet zulke prijzen bieden onder onze corporate policy.

Dat er hotels zijn die met positieve reviews de resultaten proberen te manipuleren kan je wel degelijk voor waar aannemen gezien recente publicaties maar dat kan je Booking.com weer niet aanrekenen. Je kunt er wel degelijk de mist mee ingaan, gebeurt mij ook wel eens maar je ziet wel vaak of iets echt is of niet als je ratings vergelijkt met Tripadvisor.

wieljn
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2008 11:30

Re: Te lang geleden

Ongelezen bericht door wieljn »

Sluit me aan bij de vorige reactie: Als je meldt - zoals een paar posts geleden - dat je goedkoper kan boeken bij het hotel zelf dan bij booking.com weet je niet waarover je het hebt, respectievelijk spreek je doelbewust onwaarheid.

Ja, en booking.com krijgt commissie, op te brengen door de hotelier. Daarvoor in de plaats krijgen hoteliers meer klantjes dan anders het geval zou zijn geweest, omdat hun bedrijf nu zoveel gemakkelijker te vinden en te boeken is. Lijkt mij niet onredelijk.

En dan de reviews. Die moet je met verstand lezen, en vooral kijken welke concrete slechte feiten er genoemd worden, en of je die zelf erg genoeg vindt. (Vooral Amerikanen kunnen bijvoorbeeld zeuren over zaken die mij niet kunnen schelen). Daarnaast zijn er meestal heel wat objectieve gegevens die je kunt checken, zoals ligging, parkeermogelijkheden, of je moet betalen voor wifi, etc.

Dus: fijn dat er zulke sites zijn, en booking.com is wat mij betreft - regelmatig prive-gebruiker - een van de beste.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Te lang geleden

Ongelezen bericht door olaf79 »

Inderdaad, soms schrijft iemand dat de badkamer klein is, tsja wat wil je dan een balzaal als badkamer.
Of ik lees ook wel eens klachten dat er geen lift is. Ja in een romantisch kasteelhotel...etc...

andre208
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2011 22:55

Re: Te lang geleden

Ongelezen bericht door andre208 »

Ik heb in 2013 toch 2 keer in Noorwegen een hotel gehad wat rechtstreeks boeken goedkopen was dan met booking.com. Maar gelukkig heeft booking.com ook beste prijs garantie dus een mailtje er naar toe en de prijs word aangepast.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Te lang geleden

Ongelezen bericht door mika21 »

Boek regelmatig via Booking.Com.
Vergelijk altijd eerst de prijzen via het betreffende hotel. Kijk daarna op diverse sites die een beoordeling geven over het hotel.
(op Booking.Com staan ook negatieve beoordelingen hoor).

Zijn er dan nog problemen in het hotel, dan regel ik dat bij het hotel en niet via Booking.Com.

Gesloten