LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Upset
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2014 13:52

Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door Upset »

Ik ben heel benieuwd naar ervaringen met de bedrijven Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland die vakantiewoningen verkopen op onder andere de Droomparken.

Wij zelf hebben een slechte ervaring achter de rug waarbij juridische hulp moest worden ingeschakeld en begrepen hieruit dat er al tientallen rechtszaken bekend waren voor deze bedrijven die allen betrekking hadden op gelijke geschillen op het gebied van aankoop vakantiewoningen en eventueel huur/koop van de grond.

Het gaat dan met name om geschillen omtrent de manier waarop deze bedrijven de vakantiewoningen verkopen, optie- of verkoopcontract opgesteld?, eigen grond of erfpachtconstructie?, volledige informatieverstrekking? misleiding? enz enz

Als er al zoveel rechtszaken/slechte ervaringen binnen de juridische hulpverleners bekend zijn met betrekking tot dezelfde onderwerpen en dezelfde bedrijven hoe kan het dan dat er nooit iets mee wordt gedaan/bekendheid aan wordt gegeven?

LLRS
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2014 10:47

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door LLRS »

Ook wij hebben zeer slechts ervaringen met Recreatie Goed NL BV/Recreatie Verkoop BV dat samenwerkt en Droomparken BV/Parc SpaarnwoudeBV/Parc Beekbergen BV, etc.
Er worden zeer dubieuze verkooppraktijken gehanteerd door snelle verkopers die bij het stellen van kritische vragen intimiderend gedrag niet schuwen. Zo wordt kopers eerst een verkoopbevestiging voorgelegd van een recreatiewoning (wat gewoon een stacaravan op wielen blijkt te zijn). Op een latere datum wordt de overeenkomst m.b.t. de grondaanschaf voorgelegd alsmede een beheer-en exploitatieovereenkomst. Dan pas blijkt het bijvoorbeeld niet om koop maar om onder-ondererfpacht te gaan en worden tevens de vele geboden en verboden duidelijk waaraan de koper zich dient te houden. Alleen dan kan de koper er niet meer onderuit want de recreatiewoning is al aangeschaft, en gaat men schermen met een boeteclausule van 20% als je niet meer meewerkt aan de grondtransactie. Ook neemt men standaard in de kleine lettertjes op dat kopers handelen in de uitoefening van bedrijf. Op deze manier wordt hen de wettelijke 3 dagen bedenktijd die consumenten hebben onthouden. Er zijn inderdaad al vele klachten en rechtszaken bekend. Ongelofelijk ook dat RTL 4 zich leent om deze club een podium te geven in hun programma "Een tweede woning" op de zaterdagmiddag. Hierdoor wordt de schijn van betrouwbaarheid gewekt en er zullen nog vele slachtoffers volgen. Velen durven het niet aan een rechtszaak te beginnen en nemen hun verlies, of ze proberen de objecten vervolgens weer via Marktplaats o.i.d. te verkopen. De club is nu ook aangesloten bij de ANWB en de Recron. Wellicht loont het de moeite ook hier eens aan de bel te trekken.
Laatst gewijzigd door LLRS op 25 nov 2014 12:23, 2 keer totaal gewijzigd.

LLRS
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2014 10:47

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door LLRS »

Van te voren is ook niet precies duidelijk met welke BV je zaken doet. Je denkt dat je zaken doet met Droomparken maar de chalets worden verkocht door Recreatie Verkoop BV / Recreatie Goed NL BV een de grondtransactie vindt met de BV van het betreffende park plaats (bijv. Beekbergen BV, Parc Spaarnwoude BV etc).

chaleteigenaren
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2014 14:02

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door chaleteigenaren »

Ik ben lid van het bestuur van een belangenvereniging op Landgoed Brunssheim in Brunssum. Onze ervaringen zijn dat er op meerdere recreatie parken soortgelijke problemen zijn. Hierbij is te denken aan parkkosten, kosten voor noodzakelijke werkzaamheden (NZW), kosten voor Gas Water en Electra (GWE) en een Beheer en exploitatie overeenkomst voor mensen die het chalet verhuren.Wij proberen in overleg met het management van Europarcs te komen tot overeen stemming op diverse gebieden. Hierbij zijn verschillende scenario's aan de orde en het voert te ver om daar hier in detail op in te gaan. Wij werken samen met een belangenvereniging op Hommelheide in Susteren en Ruighenrode in Lochem.
Mijn advies is om juist bij de aankoop van het chalet heel goed de contracten/overeenkomsten door te nemen en onduidelijkheden vast te laten leggen. Ook afspraken over (eventueel gegarandeerde) huuropbrengsten moeten goed worden vastgelegd. U moet er rekening mee houden dat nadat de overeenkomst is afgelopen er een nieuwe overeenkomst wordt aangeboden die er wellicht heel anders uitziet. Mocht u specifieke vragen hebben kunt u geheel vrijblijvend naar mij mailen [email protected]

Aggieb1000
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2015 12:12

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door Aggieb1000 »

Ook wij hebben slechte ervaringen met Recreatieverkoop BV (droomparken Bad Hoophuizen).
Er is ons onder hoge druk en met fantasie een woning verkocht. We hadden er een slecht gevoel over en deden een opzegging binnen 3 dagen. De verkopers deden er alles aan om ons te doen geloven dat we geen rechten hadden en moesten afnemen of betalen. Er werd veel fantasie gebruikt en gedreigd met een rechtszaak. We zouden geen consumentkoper zijn en we kwamen niet in aanmerking voor de 3 dagen opzegtermijn. Het zou om roerend goed gaan, bij wet is dat niet zo want de woning is geheel ingebed in de omgeving/tuin. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Uiteindelijk zijn wij de rechtszaak aangegaan en de rechtbank heeft ons in het gelijk gesteld, ook in een hoger beroep door Recreatieverkoop BV aan gegaan.
Inmiddels hebben we gezien dat er zeker meer dan 10 rechtszaken zijn geweest en dat Recreatieverkoop BV niet een keer in het gelijk is gesteld. Toch gaan ze maar door. Ze maken misbruik van de angst en onwetendheid van de kopers. Het is te gek dat deze mensen niet gestopt worden. Wij zijn blij dat we eindelijk een podium vinden waarin we mensen kunnen waarschuwen.

Upset
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2014 13:52

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door Upset »

Aggieb1000: wij hadden een gelijk traject als jullie. Eerst voordoen dat we een optie tekenden, voelde niet goed dus opgezegd binnen 3 dagen en toen te horen krijgen dat het geen optie was maar een definitief koopcontract waar we niet onderuit konden omdat we niet als particulier maar als belegger kochten. Dus juridische hulp ingeroepen en toen gehoord dat we de zoveelste waren. Sommige zaken waren gewonnen maar niet allemaal. En iedere keer pasten ze blijkbaar het contract zo aan dat de keer erna niet meer verloren kon worden op dat punt. Wij hebben na lang wikken en wegen besloten minnelijk te schikken omdat we geen zin hadden om een ellenlange rechtszaak te voeren met het risico uiteindelijk te moeten afnemen. Gelukkig lukte het om het bedrag dat ze in eerste instantie eisten ter afkoop behoorlijk naar beneden te krijgen en namen we ons verlies. Maar ik heb er nog altijd geen vrede mee. Hoe kunnen ze deze praktijken al jaren zo voortzetten en al zoveel mensen duperen zonder dat daar ooit een haan naar kraait. Inmiddels is rtl4 zelfs als soort sponsor erbij betrokken geraakt en die maakt programma's waarin ze deze organisatie promoten. Hoe is dat toch mogelijk? Wie stopt deze mensen? Bij ons ging het overigens om park Spaarnwoude, waar achteraf bleek dat je de grond niet in eigendom koopt maar er sprake is van erfpacht!!

roenkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2015 18:04

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door roenkie »

Tsja, vele reacties over deze schandalige verkooppraktijken komen ons heel bekend voor.
Inmiddels denk ik dat we er een boek over kunnen schrijven. Misschien doe ik dat ook wel. Heel Nederland (althans degenen die een 2e "woning" willen kopen) moet over dit conglomeraat aan BV's worden ingelicht. Reactie? mail me naar [mailadres verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mar 2015 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: E-mailadres verwijderd

Aggieb1000
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2015 12:12

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door Aggieb1000 »

Ik zie dat droomparken weer volop aan het verkopen slaat en er dus weer veel gedupeerden zullen komen.Voor ons is de rechtsgang, ook het hoger beroep, voorbij en recreatieverkoop BV is veroordeeld in het betalen van de kosten. Op ons verzoek samen met Erwin van Os Advocaten is de uitspraak gepubliceerd. Hopelijk kan het dienen als info voor iedereen die in deze val loopt. Wij zijn hem zeer erkentelijk voor zijn accurate optreden. De volledige uitspraak is op te vragen via internet bij rechtspraak.nl onder nummer: ECLI:NL;GHARL:2014:8892

stofzuigertje

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Meestal worden parken verkocht die vroeger goed liepen en nu gedumpt worden en verouderd of achterstallig onderhoud hebben...

Als de grote pensioenfondsen dumpen hoef ik het niet meer.
Hoe groter de organisatie, dus te dubieuzer...
De kleine zelfstandige zijn vaak beter....


Zo heeft mijn dochter een park gekocht, meer natuurreservaat met brandnetels....
Ja een verlopen puinhoop en nu verdeeld in 180 aandelen...
Iedere woning bouwer op kavel heeft 1 aandeel en dus 180 eigenaren van park en 180 woningen dus niets mis mee.
Daar beslist de meerderheid en dat zij er 27 heeft, dus nog lang geen 50% dus iedereen beslist of ze iets aan zwembad of internet doen...

Verder hebben ze besloten dat enkele die veel werk doen, gras maaien, planten verzorgen of honden uitlaten en katten voeren dus werk voor park korting of gratis en geen parklasten.
Dit is goedkoper en beter dus voordelige lasten en ze beslissen onderling zelf.

Door de grote bedrijfsaansluiting is ook Gas ,Water , Stroom, TV en Internet goedkoper dan normale huizen want 1 groot bedrijf die aan 180 woningen leverde is goedkoper dan 180 losse...
Wel 1 brievenbus en invalide die de post verder uitdeelde...

Ja, waar vind je honden uitlaat, planten verzorgen en katten en vogeltjes voeren service tijdens vakantie en bepaal je zelf hoe het zwembad moet worden...

Maar ook de wipkippen... een meubelmaker mag tegen materiaal kosten dus meer leuke dingen doen en dus iets anders dan de rest...
Hij betaalde al 7 jaren niets aan park lasten maar daar krijg je wel goede degelijke en perfect onderhouden toestellen voor terug...

Dit is goedkoper en rendabeler als alle commerciële parken en na aanschaf krijg je 179 vrienden!
Het kan dus wel maar wel zoeken.

JVA2821
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2015 21:17

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door JVA2821 »

Beste Aggieb1000, ik ben er afgelopen weekend ook ingetrapt. Heb de brieven al wel aangetekend weggestuurd en maak dus aanspraak op mijn wettelijke bedenktijd. Ik ben op zoek naar een advocaat die al eerder met dit bijltje heeft gehakt, heb jij of iemand anders een tip voor mij.. ik denk dat ik hetzelfde traject in ga met Recreatie Verkoop als ik het zo allemaal lees..

Aggieb1000
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2015 12:12

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door Aggieb1000 »

Beste JVA heel vervelend dat het gebeurd is. Ze zijn zo fout bezig en ze weten precies hoe ze het moeten doen, maar hoe kun je mensen ervoor waarschuwen ? Ik heb al met verschillende mensen contact gehad waarbij het is gebeurd. Je kunt de confrontatie aangaan want ze hebben geen poot om op te staan. Recreatieverkoop zal proberen je 20 % te laten betalen, maar 3 dagen bedenktijd geld gewoon dat kun je lezen in het arrest van het hoger beroep dat wij hebben gehad. Wij waren erg blij met onze advocaat hij was snel, heel goed en gedegen werk en niet te duur.

JVA2821
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2015 21:17

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door JVA2821 »

Beste Aggieb1000,
Bedankt voor de reactie, ik ga ermee aan de slag. Ik zal Julie op de hoogte houden over het verloop van deze eventen zaak.. gr

hvb1965
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2015 14:14

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door hvb1965 »

Ja hoor, ik ben er ook ingetrapt,
bedankt voor jullie reacties op dit forum, ik heb wel binnen 3 dagen de koop geannuleerd .
Ik hoor van jullie allemaal wel, dat het gewoon rechten wordt. OKe
Maar kunnen we niet met alle gedupeerde de [ongefundeerde bewering verwijderd] aanpakken. Dit is toch niet normaal
dat dit kan in nederland.
Inderdaad dat RTL hier geld aan wil verdienen, je heb niet in de gaten dat het gewoon reclame is.
exclusief recreatie verkoop bv in dordrecht .
Ik heb nog geen reactie gekregen, op mijn brieven en mail.
Kan ik het ook op facbook zetten, om mensen te waarschuwen.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 jun 2015 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

hvb1965
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2015 14:14

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door hvb1965 »

Misschien kunnen we samen bundelen en ze aanpakken voor [ongefundeerde bewering verwijderd] .
Ik doe mee
Laatst gewijzigd door Radar op 01 jun 2015 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Cevetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2015 20:02

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door Cevetje »

Aggieb1000 schreef:Ook wij hebben slechte ervaringen met Recreatieverkoop BV (droomparken Bad Hoophuizen).
Er is ons onder hoge druk en met fantasie een woning verkocht. We hadden er een slecht gevoel over en deden een opzegging binnen 3 dagen. De verkopers deden er alles aan om ons te doen geloven dat we geen rechten hadden en moesten afnemen of betalen. Er werd veel fantasie gebruikt en gedreigd met een rechtszaak. We zouden geen consumentkoper zijn en we kwamen niet in aanmerking voor de 3 dagen opzegtermijn. Het zou om roerend goed gaan, bij wet is dat niet zo want de woning is geheel ingebed in de omgeving/tuin. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Uiteindelijk zijn wij de rechtszaak aangegaan en de rechtbank heeft ons in het gelijk gesteld, ook in een hoger beroep door Recreatieverkoop BV aan gegaan.
Inmiddels hebben we gezien dat er zeker meer dan 10 rechtszaken zijn geweest en dat Recreatieverkoop BV niet een keer in het gelijk is gesteld. Toch gaan ze maar door. Ze maken misbruik van de angst en onwetendheid van de kopers. Het is te gek dat deze mensen niet gestopt worden. Wij zijn blij dat we eindelijk een podium vinden waarin we mensen kunnen waarschuwen.
Laatst gewijzigd door Cevetje op 31 aug 2015 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

heb je geen rechtsbijstand verzekering dan????
dan zou ik een advokaat nemen
je zit hier voor jaren aan vast

krijg iedere keer aanbiedingen voor weekend of midweek van oa biesbosch binnen
kan je voor heel goedkoop midweek of weekend er naar toe

geen goed rendement dus als ze zo stunten

Dreamliner
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2015 18:28

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door Dreamliner »

Vanmiddag een bezoek gebracht aan Open Huis Droompark Spaarnwoude, nadat wij hier al meerdere keren waren geweest om ons te oriënteren. Prima ontvangst, vervolgens rondleiding over het park met bezoek aan drietal mogelijke objecten. Info was eerlijk, ook over erfpachtzaken enz. Daarna gesprek (aanvang 16.10 uur) met mooie witte wijn en snelle verkoper die onze vragen probleemloos pareerde. Echter: deadline 17.00 uur. Daarna 10% prijsverhoging en geen aanbiedingspakket t.w.v. 15.000 euro. Geen speld tussen te krijgen, laat staan een dag bedenktijd. Als journalist gewend aan deadlines, maar dit voelde niet goed want bovendien geen tijd om zaken te checken met als meest prangende vraag: hoe los ik probleem op t.a.v. permanente bewoning? Concept park spreekt nog steeds erg aan, maar onderzoek (o.a. via deze site) roept twijfels op en haast is altijd een slechte raadgever.

chaleteigenaren
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2014 14:02

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door chaleteigenaren »

Wellicht goed om te weten dat er inmiddels op steeds meer bungalow parken belangenverenigingen zijn van eigenaren. Wij op Landgoed Brunssheim hebben contacten met o.a. Hommelheide, Ruighenrode en Droomparken. Het probleem van al deze belangenverenigingen is dat het park management onder het motto "bescherming van de privacy" niet bereid is om namen van de diverse eigenaren door te geven maar ook geen inschrijfformulier wil versturen. Bovendien is het bij ons in de algemene voorwaarden verboden om reclame te maken op het park. Als u dit leest en u hebt interesse in meer informatie over de belangen verenigingen van Brunssheim, Hommelheide, Ruighenrode of Droomparken neem dan gerust contact op met [email protected].

In aanvulling hierop wil ik nog aangeven dat wij zeer recent een eigen website hebben gelanceerd. De site is nog in opbouw en bevat in het algemene deel nog niet veel informatie maar kijk gerust even rond
http:\\www.eigenarenbrunssheim.nl
Laatst gewijzigd door chaleteigenaren op 23 jan 2016 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

kl0kkenlu1der
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2015 19:37

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door kl0kkenlu1der »

Allereerst maar eens mijn excuses aan de gedupeerden. Tot enkele jaren geleden ben ik werkzaam geweest in de wereld die jullie ellende heeft veroorzaakt. Omdat de "praktijken" mij persoonlijk te dol werden ben ik opgestapt.

het is niet raar dat de gedupeerden in de val zijn getrapt. Het verhaal klinkt zeer aantrekkelijk en er wordt een mooi rendement voorgespiegeld. Ik kan u verklappen, het rendement dat deze firma's aan u uitkeren heeft u zelf binnengebracht bij de aankoop. Reken eens kritisch het geboden rendement na op basis van de verhuurprijzen, kijk online eens bij een chaletbouwer wat een chalet eigenlijk echt kost... Deze firma's lokken u met een interessant rendement. Als uw rendementstermijn afloopt mag u blijven verhuren maar een vaste omzet is er niet meer bij (tijdens de aankoop zullen ze wel zeggen dat u dat mag verlengen maar neemt u maar van mij aan dat dat niet gaat gebeuren). Bij, een dan, zeer tegenvallende omzet krijgt u vervolgens torenhoge jaarlijkse kosten voorgeschoteld. Is uw rendementstermijn verstreken dan zakt uw omzet keihard weg. Deze firma's verhuren namelijk eerst de chalets met een vast geboden rendement en de kruimeltjes die overblijven worden verdeeld onder de chalets zonder vaste jaarlijkse opbrengst.

Iedere verkoper die u iets anders zegt is met de werkelijkheid aan de haal gegaan.

Iedereen die dit overweegt kan ik van harte aanbevelen om verre van een dergelijke aankoop te blijven, zonde van uw zuurverdiende (spaar)geld.

Overigens, laat u niet afbluffen bij een eventuele annulering binnen drie dagen. Zolang u als particulier koopt kan men u nooit houden aan een zakelijke aankoop, ook niet als u een chalet koopt om mee te beleggen.

U bent gewaarschuwd...

droombedrog
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2015 19:35

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door droombedrog »

Tijdens een verkoopshow zijn wij akkoord gegaan met de aankoop van een Droompark woning, welke tevens verhuurd zou gaan worden. Na ondertekening tijdens de optimaal gekweekte sfeer van gezelligheid zouden de verhuurvoorwaarden , overeenkomsten enz. volgen maar kwamen maar niet. diverse malen schriftelijke en mondeling navraag gedaan, maar dit kwam volgens verkoper wel goed.
Inmiddels door angst en wanhoop wakker geschut, samen met verkoper opnieuw om tafel om de berekeningen voor verhuur met de mooie rendementen en waardestijging van het chalet door te nemen.Dit zou veel meer rendement op leveren dan sparen en je hebt ook nog een leuke stek voor eigen gebruik, als er eens een vrij moment van verhuur zou zijn. Wat blijkt, de niet meegeven berekeningen kloppen van geen kant, want er worden prijzen gebruikt die niet overeenkomen met de werkelijkheid. Voor levering en bouw hebben wij ontbinding gevraagd omdat wij het niet meer vertrouwden. We voelden ons bedrogen en ernstig misleid.
Toen kwam inderdaad de dreiging, of direct 20% boete betalen of er zou afname verplichting volgen.
Na gesprekken over de torenhoge boete clausule voelden wij ons zo onder druk gezet dat we maar betaald hebben, maar zoeken nu een weg naar hulp. Om ook hier op voorhand veel kosten voor maken gaat ons te ver, dus zoeken wij een mogelijkheid om hulp te krijgen. Ineens ben ik ondernemer door de btw truck en daardoor kan onze rechtshulp verzekeraar ons niet helpen, echt alles is met list en bedrog dichtgetimmerd en misbruiken zij mensen die gewoon een verkoper op zijn woord vertrouwen.
Zelfs de chalet's die met een garantie rendement verkocht worden, hangen van misleiding en bedrog aan elkaar, je betaald namelijk veel meer bij aankoop om mee te kunnen doen, waardoor het rendement geen beloofde 7% maar in het gunstigste geval maar 2 % is.
Bewust worden er totaal geen documenten meegegeven, om elke vorm van bewijs tegen te gaan.
Gelukkig heb ik wel de nodige e mail discussies en kan e.e.a daardoor ook echt wel verklaren en weerleggen. Wie kan ons helpen ? dit hoeft natuurlijk niet voor niets, maar wij willen ons '' gestolen'' en zuur verdiende en gespaarde geld gewoon terug hebben.

Gesloten