LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huisje Topparken

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
gijane
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2012 12:38

Huisje Topparken

Ongelezen bericht door gijane »

Ik was op zoek naar een huisje bij Valkenburg. Wij zochten specifiek iets wat geschikt zou zijn voor ons vanwege problemen van mijn man met zijn luchtwegen. Wij kozen voor een park welke wij hadden gezien in een uitzending van business class. Het gaat om Topparken residence Valkenburg te Schin op Geul. Op het moment dat wij het park bezochten waren er nog een aantal huisjes in aanbouw. Het enige huisje wat voor ons geschikt was was een huisje boven aan het park. Het huisje in de uiterste hoek welke tevens het hoogste gelegen was. De camping ligt ten opzichte van dit huisje een stuk lager. Wij wilden dit huisje graag reserveren omdat dit huisje minder overlast zou hebben van eventuele buren en hun stook/bbq gedrag. Tevens is het huisje verder gelegen van het zwembad. Wij hebben geen kinderen en willen dus ook het minste overlast hiervan ondervinden. Overige parken in deze omgeving waren in onze ogen verouderd en boden niet dezelfde standaard als het huisje bij topparken. Bovendien werd in de tv uitzending gesproken over de uitstekende service op het park. Wij besloten het huisje te reserveren met een voorkeursreservering. Dan betaal je extra om het huisje te krijgen welke je daadwerkelijk wilt. Tijdens ons bezoek werd bij de balie ons meegedeeld dat als wij in het huisje zouden zitten de werkzaamheden klaar waren en alle huisjes op die plek zouden zijn gebouwd. Bij het telefonisch boeken van het huisje bleek al dat het moeilijk is om bij Topparken de juiste boeking voor elkaar te krijgen. Verkeerd aantal personen en dus de verkeerde prijs. Na veel bellen en niet teruggebeld worden kreeg ik de boeking uiteindelijk voor elkaar. Nu slechts 1 week voor mijn vakantie wordt ik ineens gebeld dat wij geen gebruik kunnen maken van ons gereserveerde huisje wegens werkzaamheden. Dit was onlangs pas besloten. Er kon niet verteld worden wat deze werkzaamheden in zouden gaan houden. Ik vroeg of iemand mij kon terugbellen over de werkzaamheden en dat wij niet in een ander huisje wilde gaan zitten wegens hierboven omschreven redenen. Toen ik niet werd teruggebeld belde ik zelf terug. Er kwam een vaag verhaal over een collega die ergens op het park liep en de persoon met wie ik nu sprak wist niets van wat er eigenlijk aan de hand was. Ik voelde de bui al hangen. Ik wilde na overleg met mijn man eigenlijk al niet meer. Ik wilde vragen of ik mijn geld kon terugkrijgen omdat ik dan nog een alternatief zou kunnen zoeken voor mijn welverdiende vakantie. Ik moest zelf maar met het hoofdkantoor bellen werd mij aangegeven. Na wat heen en weer gepraat werd mij gevraagd of ik een ogenblik had want de dame van de receptie zou dan wel even naar het hoofdkantoor bellen. De verbinding werd ineens zonder overleg verbroken. Ik wachtte 20 minuten maar werd wederom niet teruggebeld. Ik belde daarna zelf met het hoofdkantoor. Waar het op neer komt is het volgende: ik kan niet kiezen wat ik wil. Ik krijg als alternatief een ander huisje aangeboden en kan dan het extra bedrag welke ik heb betaald voor mijn voorkeurshuisje terug krijgen. Verder heb ik eigenlijk dus geen keus. Als ik meerdere malen aangeef dat ik dat niet wil maar dat ik liever mijn geld terug wil omdat ik nergens anders wil zitten krijg ik als antwoord dat dit moet worden overlegd en ik ergens in de loop van de week wel weer eens iets zal gaan horen. Ik nam hier geen genoegen mee en wilde minimaal de dag erna voor 12 uur en antwoord hebben. Waarom? Omdat ik ook nog de tijd moet hebben om iets anders te regelen voor mijn vakantie die volgende week al begint. Na eindeloos mijn mening te hebben gegeven en eindeloos te hebben herhaald wat er bij aanvang al fout ging bij de boeking en de toezegging bij bezoek van geen werkzaamheden tijdens ons verblijf kreeg ik geen antwoord. Het enige wat ik eruit heb kunnen halen is een toezegging dat ik morgen voor 17.00 wordt teruggebeld. Antwoorden worden mij niet gegeven behoudens een verhaal over een directie overleg waarin dit zou worden besproken. Waarom moet dit in een directie overleg worden besproken? Ik boek een huisje. Ik betaal voor dat specifieke huisje. Ik kan er niet in dus ik wil mijn geld terug. Wat is het probleem? Ik wil gewoon mijn geld terug dat is alles. Ik wil eindelijk van mijn vakantie kunnen genieten meer niet. Dit kan dus niet op dit park. Ik ben heel benieuwd of ik morgen daadwerkelijk wordt gebeld en wat ze gaan vertellen. Als ik moet wachten op de directie van Topparken dan heb ik een vermoeden over de afloop van mijn vakantie en de verblijfplaats van mijn reeds betaalde geld voor een huisje die ik niet zal krijgen. Mijn vraag: mag topparken zomaar mijn huisje annuleren en mij niet de optie geven om mijn geld terug te storten? Moet ik genoegen nemen met een ander huisje waar ik niet in wil zitten? Als ik een peugeot 107 bestel bij de garage maar ik krijg bij aflevering een citroen C1 moet ik daar dan ook mee akkoord gaan? Of mag ik gewoon mijn geld terug vragen?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Huisje Topparken

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ok, vooruit dan maar.... Rook gaat naar boven, dus waarom wilt u perse een huisje waar alle rook naartoe trek? Mijn aanname is dat iedereen! ( behalve u natuurlijk) gaat BBQ en een sigaretje gaat roken.....

Als ze u een gelijkwaardig huisje kunnen bieden, dan kunt u dat toch gewoon accepteren? Je moet ook een beetje genieten van vakantie hoor, niet op alle slakken zout leggen!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Huisje Topparken

Ongelezen bericht door Har06 »

Wat een epistel.

Heeft U extra betaald voor het afgelegen huisje?.

Ik veronderstel dat het geld inmiddels is terug gestort.

De reactie van Frantic gaat voorbij aan het lijntje van Ts, dat rook van bbq,s en sigaretten cs opstijgt blijkt te kloppen, na 10 m1 is het niet meer merkbaar.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Huisje Topparken

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Onzin Har; rook van een bbq gaat stukken verder en daar heb je met een longaandoening gewoon last van.

Als het park een zelfde klasse huisje/vergelijkbaar product kan aanbieden is dat een acceptabele oplossing. Het is aan TS om dat wel, of niet, te accepteren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huisje Topparken

Ongelezen bericht door moederslink »

U heeft specifiek om dat huisje en op die plek gevraagd en u is toegezegd dat jullie dit konden krijgen en dat de werkzaamheden klaar zouden zijn.
Nu hoort u ( te ) kort van te voren dat dit niet het geval is en ook nog vlak voor uw vakantie.
Wacht even morgen af, is een alternatief huisje op dat park niets ( en waarom zou dat echt niets zijn??? ) , dan kunt u altijd nog uw geld terugvragen.
Ik zou zeggen, ga er een beetje relaxt mee om, het is nog maar 1 week tot uw vakantie en een gelijkwaardig huisje op een andere plek zou best goed kunnen uitpakken . Nu op korte termijn iets anders boeken geeft een hoop stress .

gijane
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2012 12:38

Re: Huisje Topparken

Ongelezen bericht door gijane »

Tot op heden heb ik van topparken niets vernomen. De stress is er inmiddels al. Een ander huisje hadden wij ook vooraf kunnen nemen maar wij wilden niet voor niets dit specifieke huisje. Wij zijn hiervoor zelfs gaan kijken op het park. Wij hebben ook extra betaald voor dit huisje. Topparken geeft aan dat wij zouden annuleren maar dat is niet het geval. Zij annuleren niet wij. Topparken wijkt dus af van de overeenkomst. Wij willen geen ander huisje maar gewoon ons geld terug. Wij willen behalve in een ander huisje ook niet op een park zitten waarbij werkzaamheden worden uitgevoerd. Als bij navraag was aangegeven dat dit het geval kon zijn dan hadden wij niet gereserveerd. Vooralsnog wachten wij op antwoord van Topparken.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Huisje Topparken

Ongelezen bericht door Regggy »

Wellicht wat off-topic hoor, maar de aanbeveling in het programma Business Class met Harry Mensch was voldoende om te boeken? Je weet dat dat programma 100% sponsoring en je alles wat ze daar vertellen complete onzin is he. Beter om op sites als Zoover en Tripadvisor naar beoordelingen te kijken, dan weet je vaak snel of die 'fantastische service' echt geleverd wordt.

Mucha

Re: Huisje Topparken

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Huisje Topparken

Ongelezen bericht door Brahms »

....Overige parken in deze omgeving waren in onze ogen verouderd en boden niet dezelfde standaard als het huisje bij topparken.....
Daar hebben wij een compleet andere mening over (maar mag helaas geen reclamemaken :D ).

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Huisje Topparken

Ongelezen bericht door Har06 »

Julie4444 schreef:Onzin Har; rook van een bbq gaat stukken verder en daar heb je met een longaandoening gewoon last van.

Als het park een zelfde klasse huisje/vergelijkbaar product kan aanbieden is dat een acceptabele oplossing. Het is aan TS om dat wel, of niet, te accepteren.

Ik heb graag dat jij met de voortdurende woorden a la onzin stopt ( melding).

BBQ rook gaat maximaal een meter of 15 opzij cq omhoog, bij normaal stookgedrag.

Ik heb Ts gevraagd of het geld terug gestort is , op een park zijnde of van thuis uit is de gelijkwaardigheid niet te checken.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Huisje Topparken

Ongelezen bericht door newmikey »

gijane schreef:Ik was op zoek naar...
Pfff, wat een tekstworst! Boeking is gewijzigd, gelijkwaardig alternatief geboden is wat ik er uit denk op te maken (maar ik geef toe: het is niet simpel iets uit dit verhaal op te maken). Wat is nu het probleem?

gijane
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2012 12:38

Re: Huisje Topparken

Ongelezen bericht door gijane »

Wij hebben reactie gehad van Topparken. Er is een alternatief geboden middels een ander huisje op het park. Wij krijgen een kleine compensatie voor de boeking. Aangezien wij geen andere oplossing aangeboden hebben gekregen hebben wij met het voorstel ingestemd. Er is ons beloofd dat wij geen overlast zullen ondervinden. Ik zal laten weten hoe het is afgelopen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Huisje Topparken

Ongelezen bericht door Brahms »

Eind goed, al goed, zullen we maar zeggen.
Correct afgehandeld door Topparken.
Overigens zie ik niet wat dit park nu zo bijzonder maakt, maar dat zal wel aan mij liggen......

Prettige vakantie :D

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Huisje Topparken

Ongelezen bericht door crazyme »

gijane schreef:Ik boek een huisje. Ik betaal voor dat specifieke huisje. Ik kan er niet in dus ik wil mijn geld terug. Wat is het probleem? Ik wil gewoon mijn geld terug dat is alles. Ik wil eindelijk van mijn vakantie kunnen genieten meer niet. Dit kan dus niet op dit park. I
Relax ! U gaat op vakantie naar een huisje, u koopt geen villa.

U heeft een voorkeursboeking gedaan, en dan gaat men rekening houden met uw voorkeur. Niemand heeft gegarandeerd dat u precies in dat huisje komt te zitten.

Kennelijk is een ander huisje nu wel naar uw zin. Dat had ook veel sympathieker geregeld kunnen worden.

gijane
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2012 12:38

Re: Huisje Topparken

Ongelezen bericht door gijane »

We zijn inmiddels weer terug van onze vakantie bij Topparken. Bij het inchecken was er een vriendelijke dame die ons het geld voor de compensatie teruggaf en de sleutel van ons huisje overhandigde. We kregen ook een kleine attentie en een tas. Het huisje zag er mooi uit en was schoon. De eerste ochtend echter, werden we om 8 uur wakker van allerlei werkzaamheden rondom ons huisje. Shovels, bestelbusjes en generatoren die stonden te loeien en laden en lossen naast ons huisje. Na een klacht te hebben gedaan bij de balie kregen we wederom een compensatie en de belofte dat alleen deze dag de werkzaamheden werden verricht wegens tv opnames voor business class de volgende dag. Wij zouden verder geen overlast meer ondervinden. Dit accepteerden wij op dat moment. De volgende ochtend was het inderdaad stil en vredig. Helaas begonnen later in de middag na de opnames gelijk allerlei graafwerkzaamheden met groot materieel. Wij zaten die dag tot 20.00 uur in de herrie en het stof. De derde ochtend werden we om 7.15 wakker van wederom allerlei werkzaamheden op het park. Dit ging ook door tijdens ons geplande bbq avondje waarbij de dieseldamp en het stof voorbij vlogen in onze tuin. Die avond kwamen er ook luidruchtige gasten naast ons in een huisje welke diep in de nacht luidruchtig ook weer thuis kwamen. Kortom: veel ellende welke ik had willen voorkomen door mijn geld terug te vragen maar wat bij Topparken niet mogelijk bleek. Wat ik nog wel wil aangeven is dat de dames bij de receptie erg vriendelijk waren. Ze moeten echter niet iets beloven wat niet kan worden nagekomen. Wij gaan nooit meer naar Topparken. Wellicht wordt het ooit nog iets als het af is. Wij kregen de indruk dat het alleen maar te doen is om het geld bij dit soort bedrijven welke huisjes verkoopt aan particulieren als een beleggingsobject. Er zal echter alleen een rendement worden gehaald als gasten zoals wij dit soort huisjes willen huren. Zonder gasten geen geld. Wij hadden de indruk dat de gast afgelopen week op de laatste plaats stond bij Topparken Residance Valkenburg. Bij Vertrek hebben wij nogmaals ons ongenoegen geuit en kregen een excuus en een belofte voor een korting bij een nieuwe boeking welke ons via de mail zou worden opgestuurd. Deze mail met de korting hebben wij tot nu toe niet ontvangen maar dat is voor ons geen ramp want wij zullen toch nooit meer bij Topparken gaan boeken.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Huisje Topparken

Ongelezen bericht door 16again »

gijane schreef:Wij wilden dit huisje graag reserveren omdat dit huisje minder overlast zou hebben van eventuele buren en hun stook/bbq gedrag
gijane schreef:Dit ging ook door tijdens ons geplande bbq avondje.
Ik begrijp dat je niet blij bent door de bouwplaats werkzaamheden.....maar klagen over BBQ van de buren en dan zelf gaan BBQen is niet echt consequent

mh73

Re: Huisje Topparken

Ongelezen bericht door mh73 »

16again schreef:
gijane schreef:Wij wilden dit huisje graag reserveren omdat dit huisje minder overlast zou hebben van eventuele buren en hun stook/bbq gedrag
gijane schreef:Dit ging ook door tijdens ons geplande bbq avondje.
Ik begrijp dat je niet blij bent door de bouwplaats werkzaamheden.....maar klagen over BBQ van de buren en dan zelf gaan BBQen is niet echt consequent
:lol:
Het moet toch ook niet gekker worden!

Moneyman
Berichten: 30040
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huisje Topparken

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
gijane schreef:Wij wilden dit huisje graag reserveren omdat dit huisje minder overlast zou hebben van eventuele buren en hun stook/bbq gedrag
gijane schreef:Dit ging ook door tijdens ons geplande bbq avondje.
Ik begrijp dat je niet blij bent door de bouwplaats werkzaamheden.....maar klagen over BBQ van de buren en dan zelf gaan BBQen is niet echt consequent
Toch is dat - in de context lezend- niet per sé inconsequent. TS wilde een huisje achteraf, zodat zij geen last had van eventuele andere BBQ-ers. Bijkomend voordeel is dan dat je daardoor zélf ook geen overlast veroorzaakt door een BBQ.

gijane
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2012 12:38

Re: Huisje Topparken

Ongelezen bericht door gijane »

Even ter verduidelijking. I.v.m. onze luchtwegen BBQ-en wij zelf altijd elektrisch.

Gesloten