Pagina 1 van 1

Geld kwijt nadat iemand anders via mijn code van vakantie veilingen een midweek bij Roompot heeft geboekt.

Geplaatst: 17 nov 2018 01:18
door FM1980
Vorige week heb ik via vakantie veilingen een midweek weg gewonnen naar vakantiepark Weerterbergen van Roompot vakanties.
Dit voor het bedrag van 70 euro, met de normale kosten die je via vakantie veilingen standaard betaald kwam ik op 75 euro uit.
Leuk bedrag voor een midweekje weg dacht ik zo, echter voor de beschikbare periode kon ik geen vrij krijgen en veel was niet meer te boeken. Dus besloot ik om de midweek op marktplaats te zetten en deze te verkopen. Ik heb de voucher die ik van vakantie veilingen ontvangen heb zo op marktplaats gezet en er verder niet over nagedacht dat iedereen nu kon boeken omdat de code van de voucher waarmee je moet boeken zichtbaar was. Ik werd hier door een persoon over benaderd die mijn advertentie voorbij zag komen. Ik bedankte de persoon en deelde mede dat ik de code zal verwijderen. Heb de hele foto verwijderd en de advertentie verder zo laten staan. Omdat er voor 7 November geboekt moest worden anders zou de voucher zijn geldigheid verliezen besloot ik in te loggen en dan maar een midweek te boeken en deze dan voor die week vast op marktplaats te zetten. Toen kwam ik er achter dat ik niet meer kon inloggen en of boeken. Vervolgens contact opgenomen met de klantenservice van vakantie veilingen en het verhaal uitgelegd. En deze deelde mij mede dat er inderdaad met de code van de voucher was geboekt. Meer konden ze niet inzien en voor verdere informatie verzochten ze mij de klanten service van Roompot vakanties te benaderen. Dit heb ik vervolgens gedaan. Ook hier het verhaal eerlijk uitgelegd over de gang van zaken en wat de reden was dat ik de klanten service benaderde. Had verwacht hierin dat we wel tot een oplossing konden komen. Omdat ze inderdaad in het systeem konden zien dat er met de code die ik opgaf reeds was geboekt. Nu vroeg ik of ze de reservering konden annuleren zodat ik kon reserveren om uiteindelijk verder te kunnen. Maar ik viel van de ene na de andere verbazing, want onder het kader van de wet van de privacy konden ze dit niet doen. voelde me nu dus 2 keer gepakt. Ook werd er mij nog even een spiegel voor gehouden omdat er letterlijk werd gezegd van ja meneer maar u bent toch zo dom geweest om de voucher zo online te publiceren? Iets wat ik zelf natuurlijk al wist, maar merkte wel dat ik niet kon rekenen op een vlotte oplossing hierin. Ik werd dus van het bekende kastje naar de muur gestuurd. En het kwam er dus op neer dat ik mijn geld kwijt was en ik niet verder werd geholpen. Ben hier best in teleur gesteld. Want de laatste 4 jaar ben ik met mijn gezin bezoeker geweest bij Roompot vakanties. Ik dacht persoonlijk dat dit door middel van een goede communicatie opgelost kon worden. Helaas.
Kan ik hier verder nog wat mee? Of ben ik nu echt mijn geld kwijt?

Met vriendelijke groet,


Feddo Maasland

Re: Geld kwijt nadat iemand anders via mijn code van vakantie veilingen een midweek bij Roompot heeft geboekt.

Geplaatst: 17 nov 2018 12:29
door mahadma
Kan ik hier verder nog wat mee? Nee, helaas niet.


Of ben ik nu echt mijn geld kwijt? Ja, dat bent u kwijt.


Als de code was gebruikt zonder enige publicatie waar dan ook, had het anders geweest.

Re: Geld kwijt nadat iemand anders via mijn code van vakantie veilingen een midweek bij Roompot heeft geboekt.

Geplaatst: 17 nov 2018 12:31
door NeoDutchio
Hoe kan Roompot weten dat u de waarheid spreekt? Er zijn zoveel mogelijke scenario's te bedenken om u wel, maar ook geen gelijk te geven.
Maar goed, u hebt zelf de boekingscode gedeeld, dan bent u ook verantwoordelijk voor de gevolgen. Ook al zouden ze diegene kunnen aanspreken die geboekt heeft op uw nummer, wie zegt dat deze de week niet heeft doorverkocht, of aangeeft deze eerlijk gekocht te hebben. Dan is het uw woord tegen de zijne. Dan zal u dus moeten bewijzen dat u gelijk hebt en dat zal lastig worden.

Re: Geld kwijt nadat iemand anders via mijn code van vakantie veilingen een midweek bij Roompot heeft geboekt.

Geplaatst: 17 nov 2018 13:52
door StevieNL81
Ik vrees inderdaad dat u 75 euro heeft betaald voor een wijze levensles....en dat het daarbij blijft.

Re: Geld kwijt nadat iemand anders via mijn code van vakantie veilingen een midweek bij Roompot heeft geboekt.

Geplaatst: 17 nov 2018 15:21
door piet987654
Om een beroemde uitspraak aan te halen: U was een beetje dom.

Re: Geld kwijt nadat iemand anders via mijn code van vakantie veilingen een midweek bij Roompot heeft geboekt.

Geplaatst: 17 nov 2018 17:10
door Moneyman
FM1980 schreef:
17 nov 2018 01:18
Vorige week heb ik via vakantie veilingen een midweek weg gewonnen naar vakantiepark Weerterbergen van Roompot vakanties.
Dit voor het bedrag van 70 euro, met de normale kosten die je via vakantie veilingen standaard betaald kwam ik op 75 euro uit.
Leuk bedrag voor een midweekje weg dacht ik zo, echter voor de beschikbare periode kon ik geen vrij krijgen en veel was niet meer te boeken. Dus besloot ik om de midweek op marktplaats te zetten en deze te verkopen. Ik heb de voucher die ik van vakantie veilingen ontvangen heb zo op marktplaats gezet en er verder niet over nagedacht dat iedereen nu kon boeken omdat de code van de voucher waarmee je moet boeken zichtbaar was. Ik werd hier door een persoon over benaderd die mijn advertentie voorbij zag komen. Ik bedankte de persoon en deelde mede dat ik de code zal verwijderen. Heb de hele foto verwijderd en de advertentie verder zo laten staan. Omdat er voor 7 November geboekt moest worden anders zou de voucher zijn geldigheid verliezen besloot ik in te loggen en dan maar een midweek te boeken en deze dan voor die week vast op marktplaats te zetten. Toen kwam ik er achter dat ik niet meer kon inloggen en of boeken. Vervolgens contact opgenomen met de klantenservice van vakantie veilingen en het verhaal uitgelegd. En deze deelde mij mede dat er inderdaad met de code van de voucher was geboekt. Meer konden ze niet inzien en voor verdere informatie verzochten ze mij de klanten service van Roompot vakanties te benaderen. Dit heb ik vervolgens gedaan. Ook hier het verhaal eerlijk uitgelegd over de gang van zaken en wat de reden was dat ik de klanten service benaderde. Had verwacht hierin dat we wel tot een oplossing konden komen. Omdat ze inderdaad in het systeem konden zien dat er met de code die ik opgaf reeds was geboekt. Nu vroeg ik of ze de reservering konden annuleren zodat ik kon reserveren om uiteindelijk verder te kunnen. Maar ik viel van de ene na de andere verbazing, want onder het kader van de wet van de privacy konden ze dit niet doen. voelde me nu dus 2 keer gepakt. Ook werd er mij nog even een spiegel voor gehouden omdat er letterlijk werd gezegd van ja meneer maar u bent toch zo dom geweest om de voucher zo online te publiceren? Iets wat ik zelf natuurlijk al wist, maar merkte wel dat ik niet kon rekenen op een vlotte oplossing hierin. Ik werd dus van het bekende kastje naar de muur gestuurd. En het kwam er dus op neer dat ik mijn geld kwijt was en ik niet verder werd geholpen. Ben hier best in teleur gesteld. Want de laatste 4 jaar ben ik met mijn gezin bezoeker geweest bij Roompot vakanties. Ik dacht persoonlijk dat dit door middel van een goede communicatie opgelost kon worden. Helaas.
Kan ik hier verder nog wat mee? Of ben ik nu echt mijn geld kwijt?

Met vriendelijke groet,


Feddo Maasland
Nee, je kunt hier niets mee. Dure zure les!