[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Roompot? Prutpot!
Pagina 1 van 2

Roompot? Prutpot!

Geplaatst: 23 jan 2019 10:27
door retep52
Hallo allen,

Wij hebben in de kerstvakantie op het laatste moment een huisje kunnen boeken bij Roompot, nadat wij telefonisch verzekerd hadden gekregen dat de voorzieningen, nodig voor onze invalide vriend, aanwezig waren. Dus wij vol goede moed richting Zuid-Limburg... Daar aangekomen bleek het huisje niet aangepast, was er geen alternatief, dus konden wij, na 235 km. rijden, met invalide vriend, wat de nodige uitdagingen met zich meebrengt, weer huiswaarts, totaal 470 km. voor niets gereden. Met een in het water gevallen vakantie. Wij als mantelzorger hebben niet altijd tijd, hebben beide een drukke baan, dus voor onze vriend was dit een grote teleurstelling, hij kan zelfstandig niet uit de voeten...

Onderweg naar huis werden wij gebeld met de mededeling dat wij een dinercheque konden krijgen van € 50,00, te besteden bij Roompot... Naast het feit dat dit voelde als een sigaar uit eigen doos, wilden wij eigenlijk even niets met Roompot te maken hebben... Overigens hebben wij wel keurig ons geld teruggekregen, maar onze vakantie was in het water gevallen. Na een hoop gezeur, o.a. over de voor niets gemaakte benzinekosten (ca. € 70,00), konden wij nog een aanvullende bon van € 25,00 toegestuurd krijgen.... Wij blijven echter met het gevoel zitten dat Roompot zich er in dit verhaal wel heel erg makkelijk vanaf heeft gemaakt... € 75,00 voor drie personen, en ik wil niet ondankbaar overkomen, maar dat is wel heel erg karig, ook in aanmerking genomen dat wij dit bij Roompot moeten besteden, en dáár hebben we nu net even geen behoefte aan....

Iemand misschien nog tips of we hier nog iets mee kunnen? Of moeten we het laten rusten?

Alvast bedankt voor de reacties!

Vriendelijke groet,

Peter

Re: Roompot? Prutpot!

Geplaatst: 23 jan 2019 10:56
door Lowieze
Heel begrijpelijk dat dit een echte teleurstelling voor u was. Persoonlijk zou ik, als ik niks meer met Roompot te maken zou willen hebben, er verder geen energie meer in steken.
Geef de dinercheque eventueel aan iemand die u daar wel een plezier mee doet en er zelf verder niet meer bij stil blijven staan.

Re: Roompot? Prutpot!

Geplaatst: 23 jan 2019 11:04
door NeoDutchio
Had u een aangepast huisje geboekt? Alleen die huisjes hebben de nodige aanpassingen? Aan de telefoon of per mail kan natuurlijk door Roompot geen inschatting gemaakt worden wat voor aanpassingen er nodig zijn. De ene invalide kan wel in een standaard huisje en een ander niet. Als u een gewoon huisje geboekt heeft zal er weinig te halen zijn achteraf. Als u wel een aangepast huisje had geboekt en uitvoerig besproken welke beperkingen er zijn, dan is het een ander verhaal. Maar dan nog is de vraag wat u verwacht had en wat er aangeboden is.

Re: Roompot? Prutpot!

Geplaatst: 23 jan 2019 11:08
door Komkommertijd
Er zijn slechts enkele invalide woningen per park, moeten ze deze wel dit huisje reserveren en niet willekeurige uitdelen.

Bij boeken had je iets extra voor bepaalde voorkeur woning moeten betalen.
Ook bij andere aanbieder, als je voor invalide vraagt moeten ze dat huisje vastleggen.

Als ze toch een foutje maken en andere woning aanbieden kun je wel schade claimen.

Re: Roompot? Prutpot!

Geplaatst: 23 jan 2019 11:11
door Lowieze
Komkommertijd schreef:
23 jan 2019 11:08
Er zijn slechts enkele invalide woningen per park, moeten ze deze wel dit huisje reserveren en niet willekeurige uitdelen.

Bij boeken had je iets extra voor bepaalde voorkeur woning moeten betalen.
Ook bij andere aanbieder, als je voor invalide vraagt moeten ze dat huisje vastleggen.

Als ze toch een foutje maken en andere woning aanbieden kun je wel schade claimen.

Welke schade? TS zegt: “Overigens hebben wij wel keurig ons geld teruggekregen....”

Re: Roompot? Prutpot!

Geplaatst: 23 jan 2019 11:20
door Moneyman
retep52 schreef:
23 jan 2019 10:27
Hallo allen,

Wij hebben in de kerstvakantie op het laatste moment een huisje kunnen boeken bij Roompot, nadat wij telefonisch verzekerd hadden gekregen dat de voorzieningen, nodig voor onze invalide vriend, aanwezig waren. Dus wij vol goede moed richting Zuid-Limburg... Daar aangekomen bleek het huisje niet aangepast, was er geen alternatief, dus konden wij, na 470 km. rijden, met invalide vriend, wat de nodige uitdagingen met zich meebrengt, weer huiswaarts. Met een in het water gevallen vakantie. Wij als mantelzorger hebben niet altijd tijd, hebben beide een drukke baan, dus voor onze vriend was dit een grote teleurstelling, hij kan zelfstandig niet uit de voeten...

Onderweg naar huis werden wij gebeld met de mededeling dat wij een dinercheque konden krijgen van € 50,00, te besteden bij Roompot... Naast het feit dat dit voelde als een sigaar uit eigen doos, wilden wij eigenlijk even niets met Roompot te maken hebben... Overigens hebben wij wel keurig ons geld teruggekregen, maar onze vakantie was in het water gevallen. Na een hoop gezeur, o.a. over de voor niets gemaakte benzinekosten (ca. € 70,00), konden wij nog een aanvullende bon van € 25,00 toegestuurd krijgen.... Wij blijven echter met het gevoel zitten dat Roompot zich er in dit verhaal wel heel erg makkelijk vanaf heeft gemaakt... € 75,00 voor drie personen, en ik wil niet ondankbaar overkomen, maar dat is wel heel erg karig, ook in aanmerking genomen dat wij dit bij Roompot moeten besteden, en dáár hebben we nu net even geen behoefte aan....

Iemand misschien nog tips of we hier nog iets mee kunnen? Of moeten we het laten rusten?

Alvast bedankt voor de reacties!

Vriendelijke groet,

Peter
Vervelend! Ik snap dat je even niets meer met Roompot te maken wilt hebben, en dat vormt ook gelijk de reden om te zeggen: laat het gaan.

Natuurlijk kan je je schade claimen, er is sprake van wanprestatie. Maar: dan moet je wél kunnen bewijzen dat je de garantie op een voor jouw vriend bruikbaar huisje had, en je moet de tijd en energie beschikbaar hebben om er nog maanden over bezig te zijn.

Persoonlijk zou ik die stress niet meer erbij willen hebben.

Re: Roompot? Prutpot!

Geplaatst: 23 jan 2019 11:30
door Komkommertijd
Vaak kun je op laatste dag nog week bijboeken tenzij Huisnummer gereserveerd is......

Ik denk dat je wel gevraagd maar niet een invalide woning gereserveerd hebt met huisnummer!
Als op dat park en andere parken er geen Invalide woningen meer beschikbaar zijn is het overmacht en jammer.

Reserveer daarom met huisnummer, ook voor parkeerplaats vlak naast woning en zo...!

Re: Roompot? Prutpot!

Geplaatst: 23 jan 2019 13:22
door retep52
Dank allen voor de reacties.... Wij hadden geboekt via het callcenter, en die gaven ons telefonisch de verzekering dat ze bij het park zelf hadden geinformeerd of er een speciaal toilet, beugels in de badkamer etc. aanwezig waren, hetgeen naar hun zeggen was bevestigd.... Dat telefoongesprek is overigens (en dat vond ik wel netjes) door Roompot nageluisterd waarna zij ons meedeelden dat het inderdaad fout was gegaan bij het callcenter... Over duidelijkheid over onze wensen/eisen kon geen twijfel bestaan....

Overigens is het niet onze bedoeling om Roompot een poot uit te draaien, vond alleen wel dat kwaliteit@roompot.nl erg, errug makkelijk met de situatie is omgegaan en de impact van het niet doorgaan van deze vakantie, zeker voor onze vriend, compleet terzijde is geschoven. Dát is hetgeen wat ons nog het meest heeft teleurgesteld.

Verder inderdaad maar vergeten, maar voor ons dus geen Roompot meer....

Vr.gr. Peter

Re: Roompot? Prutpot!

Geplaatst: 23 jan 2019 13:29
door LectoriSalutem
Ter info:

Bron ANWB routeplanner:
Den Helder - Vaals. 311 km
Holwerd - Vaals. 368 km
Eemshaven - Vaals. 393 km

Re: Roompot? Prutpot!

Geplaatst: 23 jan 2019 13:39
door retep52
LectoriSalutem schreef:
23 jan 2019 13:29
Ter info:

Bron ANWB routeplanner:
Den Helder - Vaals. 311 km
Holwerd - Vaals. 368 km
Eemshaven - Vaals. 393 km
:D :oops: Helemaal gelijk.... Verkeerd omschreven, 470 km. was vice versa.... Aangepast en dank!

Re: Roompot? Prutpot!

Geplaatst: 23 jan 2019 14:06
door Lowieze
retep52 schreef:
23 jan 2019 13:22
Dank allen voor de reacties.... Wij hadden geboekt via het callcenter, en die gaven ons telefonisch de verzekering dat ze bij het park zelf hadden geinformeerd of er een speciaal toilet, beugels in de badkamer etc. aanwezig waren, hetgeen naar hun zeggen was bevestigd.... Dat telefoongesprek is overigens (en dat vond ik wel netjes) door Roompot nageluisterd waarna zij ons meedeelden dat het inderdaad fout was gegaan bij het callcenter... Over duidelijkheid over onze wensen/eisen kon geen twijfel bestaan....

Overigens is het niet onze bedoeling om Roompot een poot uit te draaien, vond alleen wel dat kwaliteit@roompot.nl erg, errug makkelijk met de situatie is omgegaan en de impact van het niet doorgaan van deze vakantie, zeker voor onze vriend, compleet terzijde is geschoven. Dát is hetgeen wat ons nog het meest heeft teleurgesteld.

Verder inderdaad maar vergeten, maar voor ons dus geen Roompot meer....

Vr.gr. Peter

U zegt zelf dat er geen alternatief voorhanden was. Roompot heeft toegegeven dat e.e.a. fout is gegaan, u hebt uw geld + een compensatie terug gekregen.
Dat maakt de fout niet goed natuurlijk, maar wat had Roompot nog meer kunnen doen?

Re: Roompot? Prutpot!

Geplaatst: 23 jan 2019 14:08
door Moneyman
Lowieze schreef:
23 jan 2019 14:06
U zegt zelf dat er geen alternatief voorhanden was. Roompot heeft toegegeven dat e.e.a. fout is gegaan, u hebt uw geld + een compensatie terug gekregen.
Dat maakt de fout niet goed natuurlijk, maar wat had Roompot nog meer kunnen doen?
Er is natuurlijk helemaal niet gecompenseerd. TS heeft door de wanprestatie van Roompot kosten gemaakt, die zijn niet gecompenseerd. Een bon die niet besteedt gaat worden is natuurlijk geen compensatie.

Re: Roompot? Prutpot!

Geplaatst: 23 jan 2019 14:10
door Lowieze
Moneyman schreef:
23 jan 2019 14:08
Lowieze schreef:
23 jan 2019 14:06
U zegt zelf dat er geen alternatief voorhanden was. Roompot heeft toegegeven dat e.e.a. fout is gegaan, u hebt uw geld + een compensatie terug gekregen.
Dat maakt de fout niet goed natuurlijk, maar wat had Roompot nog meer kunnen doen?
Er is natuurlijk helemaal niet gecompenseerd. TS heeft door de wanprestatie van Roompot kosten gemaakt, die zijn niet gecompenseerd. Een bon die niet besteedt gaat worden is natuurlijk geen compensatie.

Dat TS die bon niet meer wil gebruiken, is natuurlijk niet de schuld van Roompot.

Re: Roompot? Prutpot!

Geplaatst: 23 jan 2019 14:16
door retep52
Moneyman schreef:
23 jan 2019 14:08
Lowieze schreef:
23 jan 2019 14:06
U zegt zelf dat er geen alternatief voorhanden was. Roompot heeft toegegeven dat e.e.a. fout is gegaan, u hebt uw geld + een compensatie terug gekregen.
Dat maakt de fout niet goed natuurlijk, maar wat had Roompot nog meer kunnen doen?
Er is natuurlijk helemaal niet gecompenseerd. TS heeft door de wanprestatie van Roompot kosten gemaakt, die zijn niet gecompenseerd. Een bon die niet besteedt gaat worden is natuurlijk geen compensatie.
In eerste instantie kregen wij de bon als goedmakertje voor de teleurstelling, in onze ogen niet in verhouding met de wanprestatie... Later werd deze bon van € 50,00 aangevuld met een bon van € 25,00 om het totaal aan benzinekosten goed te maken... Dus nu was deze "sigaar uit eigen doos" ineens gedegradeerd tot het middel om onze voor niets gemaakte kosten te vergoeden... Wij begrijpen natuurlijk best dat als je op vakantie gaat, je daar reiskosten voor moet maken.... Maar aan die reiskosten zit dan normaal gesproken wel een vakantie geplakt... Dat wij de bonnen al of niet gaan besteden is natuurlijk, eerlijk is eerlijk, onze keuze, maar nogmaals: wij vinden vooral de coulance waarmee er met zulke situaties wordt omgegaan - "het is maar een vakantie" lijkt het wel - uiterst kwalijk...

Re: Roompot? Prutpot!

Geplaatst: 23 jan 2019 14:25
door Lowieze
retep52 schreef:
23 jan 2019 14:16
Moneyman schreef:
23 jan 2019 14:08
Lowieze schreef:
23 jan 2019 14:06
U zegt zelf dat er geen alternatief voorhanden was. Roompot heeft toegegeven dat e.e.a. fout is gegaan, u hebt uw geld + een compensatie terug gekregen.
Dat maakt de fout niet goed natuurlijk, maar wat had Roompot nog meer kunnen doen?
Er is natuurlijk helemaal niet gecompenseerd. TS heeft door de wanprestatie van Roompot kosten gemaakt, die zijn niet gecompenseerd. Een bon die niet besteedt gaat worden is natuurlijk geen compensatie.
In eerste instantie kregen wij de bon als goedmakertje voor de teleurstelling, in onze ogen niet in verhouding met de wanprestatie... Later werd deze bon van € 50,00 aangevuld met een bon van € 25,00 om het totaal aan benzinekosten goed te maken... Dus nu was deze "sigaar uit eigen doos" ineens gedegradeerd tot het middel om onze voor niets gemaakte kosten te vergoeden... Wij begrijpen natuurlijk best dat als je op vakantie gaat, je daar reiskosten voor moet maken.... Maar aan die reiskosten zit dan normaal gesproken wel een vakantie geplakt... Dat wij de bonnen al of niet gaan besteden is natuurlijk, eerlijk is eerlijk, onze keuze, maar nogmaals: wij vinden vooral de coulance waarmee er met zulke situaties wordt omgegaan - "het is maar een vakantie" lijkt het wel - uiterst kwalijk...

Maar wat zou u dan graag willen om de teleurstelling goed te maken?

Re: Roompot? Prutpot!

Geplaatst: 23 jan 2019 14:31
door Moneyman
Je hebt reiskosten gemaakt die voorkomen hadden kunnen worden, je hebt mogelijk vrij gevraagd terwijl je dat niet zou doen als je geen vakantie had, en dat is directe schade als gevolg van de wanprestatie. Die is in geld waardeerbaar en moet dus ook gewoon in geld gecompenseerd worden. Een tegoedbon van iets waar je geen gebruik van maakt is geen compensatie.

Re: Roompot? Prutpot!

Geplaatst: 23 jan 2019 14:43
door retep52
Lowieze schreef:
23 jan 2019 14:25
retep52 schreef:
23 jan 2019 14:16
Moneyman schreef:
23 jan 2019 14:08

Er is natuurlijk helemaal niet gecompenseerd. TS heeft door de wanprestatie van Roompot kosten gemaakt, die zijn niet gecompenseerd. Een bon die niet besteedt gaat worden is natuurlijk geen compensatie.
In eerste instantie kregen wij de bon als goedmakertje voor de teleurstelling, in onze ogen niet in verhouding met de wanprestatie... Later werd deze bon van € 50,00 aangevuld met een bon van € 25,00 om het totaal aan benzinekosten goed te maken... Dus nu was deze "sigaar uit eigen doos" ineens gedegradeerd tot het middel om onze voor niets gemaakte kosten te vergoeden... Wij begrijpen natuurlijk best dat als je op vakantie gaat, je daar reiskosten voor moet maken.... Maar aan die reiskosten zit dan normaal gesproken wel een vakantie geplakt... Dat wij de bonnen al of niet gaan besteden is natuurlijk, eerlijk is eerlijk, onze keuze, maar nogmaals: wij vinden vooral de coulance waarmee er met zulke situaties wordt omgegaan - "het is maar een vakantie" lijkt het wel - uiterst kwalijk...

Maar wat zou u dan graag willen om de teleurstelling goed te maken?

Het liefst had ik gewild dat Roompot de klacht serieus had genomen, en er niet zo makkelijk overheen was gestapt... Een weekend in een aangepast huisje zou al in de richting komen, maar nogmaals, en ik kan dat niet genoeg benadrukken, vooral om te laten zien dat zo'n teleurstelling serieus genomen wordt, en er niet geprobeerd wordt om er zo gemakkelijk vanaf te komen.

Re: Roompot? Prutpot!

Geplaatst: 23 jan 2019 20:16
door Komkommertijd
Met de tegoedbon kun je overal dus ook op minder dan 235 Km nogmaals een huisje boeken.

Dan wel een huis dat aangepast is boeken en huis nummer ook reserveren.
Dan mogen ze het niet aan iemand anders geven, en als vlak voor jou iemand het verkeerde huis kreeg....
Ze zien diverse boekingen staan en zonder gereserveerde huis nummer en sommige willen vlak naast elkaar 2 woningen....

Of Call Center of Receptie de aangepaste verkeerd heeft uitgedeeld weten we niet, maar met huis nummer heb je meer zekerheid...
Niet bellen maar online boeken.... en vragen kan, maar boeken met huis nummer kun je beste zelf doen.

Re: Roompot? Prutpot!

Geplaatst: 24 jan 2019 08:13
door Ivo.w
Een tegoedbon is een leuke tegemoetkoming voor ongemakken (bijvoorbeeld als je door een gebrek aan het gasfornuis niet in het huisje kunt koken, dan is een tegoedbon om in het parkrestaurant te kunnen eten een fatsoenlijke oplossing), maar is waardeloos als schadevergoeding.

Schade bestaat uit euro's. Die tegoedbon kun je niet bij je lokale supermarkt besteden, dus die compenseert de schade niet.

Re: Roompot? Prutpot!

Geplaatst: 05 feb 2019 16:53
door Jablan
Dag Peter,

Moneyman heeft het al aangegeven: schadevergoeding is op zijn plaats. Voor een volgende keer:

- Kijk op Micazu. Daar kun je filteren op 'mindervaliden' en navragen bij de verhuurder wat in de omgeving de mogelijkheden zijn met een rolstoel. Bovendien hebben de verhuurders van de aangepaste huizen allemaal ervaring met mindervaliden
- Als zwemmen wel mogelijk is, is CenterParcs misschien een alternatief vanwege de zwembaden op de parken.