LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afhandeling booking.com na slechte ervaring hotel

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
willemijnvisser
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 okt 2018 11:04

Afhandeling booking.com na slechte ervaring hotel

Ongelezen bericht door willemijnvisser »

Wij hebben thuis via booking.com voor drie dagen een hotel geboekt in de Auvergne, Frankrijk (twee weken geleden 22 t/m 24 juli). Op de site van booking niets dan lof over het hotel, wel (achteraf) weinig foto's van de buitenkant van het hotel en de ligging. Koffiekopje als 'entreefoto' en verder foto's van de kamers en het ontbijt.. Bij aankomst rond 19.00 uur na lange autoreis, bleek het hotel naast een verkeersrotonde te liggen en zag er weinig aantrekkelijk uit, armoedig, type weghotel/restaurant.

De eigenaar vroeg ons direct voor drie nachten te betalen en ook gedaan: dat was heel dom van ons (kamer nog niet eens gezien). Vervolgens naar de kamer (met drie bedden) en stond al direct tegen: zolderkamer, slechts 1 klein raam met zicht op de rotonde. Maar dat maakt eigenlijk niet uit, hotel ligt zo dicht bij de rotonde en de weg, geldt voor alle kamers. En allemaal zolderkamers. Het was snikheet op de kamer, raam open was geen optie - een en al verkeerslawaai - , er was één ventilator neergezet.

Vervolgens buiten op terras wat gegeten, niets bijzonders en heel veel vliegen. Wat van gezegd (antwoord was dat dit door het paard kwam wat vlakbij in de wei stond (?)), citronella kaarsje gekregen maar dat hielp niet.

S nachts allemaal, ook onze zoon van 12, geen oog dichtgedaan: raam kon echt niet open vanwege verkeerslawaai, ventilator hielp nauwelijks tegen hitte en maakte ook lawaai. En volgende ochtend besloten dat we er niet wilden blijven: dit is geen vakantie, leek meer op een straf. Ons er al bij neergelegd dat we het geld voor drie nachten kwijt zouden zijn.

Bij eigenaar aangegeven dat we weg zouden gaan, wel gezegd dat de kamer veel te heet is om te slapen. Hoteleigenaar zei 'u heeft wel voor 3 nachten geboekt'. Maar als booking.com het er mee eens zou zijn, wilde ze wel geld van 2 nachten teruggeven. Wij moesten dat zelf dan regelen met booking.com. Contact opgenomen, 15 minuut in de wacht gestaan en vervolgens werd lijn verbroken: 0,90 cent per minuut! Vervolgens nog een keer gebeld, weer in de wacht, nu Nederlandse dame aan de lijn en zij zegt "u moet dat regelen met het hotel, als hoteleigenaar het goed vindt, gaan wij ook akkoord'. Ik heb aangegeven dat volgens hoteleigenaar juist booking.com akkoord zou moeten gaan maar nee, dat was niet zo. Vervolgens heeft booking.com hotel gebeld (ik al die tijd in de wacht gestaan) en vervolgens blijft het verhaal hetzelfde: hoteleigenaar moet akkoord gaan. Ik weer gezegd dat boodschap hotel anders is, zij zou weer overleggen, daarna niets meer gehoord, in de wacht blijven staan en zelf uiteindelijk de verbinding verbroken. Dus na 15 x 0,90 cent en vervolgens 39 minuten a 0,90 cent niets opgeschoten!

Booking.com en hotel spreken elkaar tegen, klant heeft toch al betaald, komt over als afpoeieren. Echt waardeloze afhandeling.Terwijl het leek alsof er een aanbod was, het juist een optie was. Hotel had dan beter direct kunnen zeggen dat het geen optie was.

Dezelfde dag een mail ontvangen van booking.com dat zij nog hebben teruggebeld maar 'ik niet bereikbaar was'. Ik was gewoon nog ter plekke, ook niet op mijn telefoon een inkomend gesprek gezien. Mail teruggestuurd dat ik ontevreden ben over de afhandeling; traag en vaag, aan het lijntje houden en ook nog 0,90 cent per minuut in rekening brengen. Niets meer gehoord: wel talloze standaardmails met vraag of ik 'tevreden' ben, waardering wil invullen, enzovoort.

Zit mij toch niet lekker. Het gekke is dat op de website er geen mogelijkheid is om een klacht in te dienen: je moet altijd aangeven over welke boeking het gaat, vervolgens laten ze weten wat de status van de boeking is. Een algemene vraag via de mail aan de klantenservice kan niet. Ik kan wel weer bellen a 90 cent per minuut. Maar ik wil juist schrijven of mailen! Want:
1.Informatie op booking.com over dit hotel is misleidend, geeft geen goede indruk. Als er meer foto's waren geweest, hadden wij nooit geboekt!
2.Reviews zijn vol lof
Hierdoor zwem je de fuik in, het lijkt allemaal prachtig, zo werkt het dus.

3.Stom van ons om direct te betalen. Beter eerst kamer bekijken en dan -eventueel-voor 1 nacht betalen.

4.Het was een beroerde ervaring. Was het beter geweest om een klacht in te dienen? Het was armoedig maar is dat de schuld van het hotel?

5. Afhandeling uitchecken is wel weer stom van hotel en van booking: misleidend. Regel het zelf maar en vervolgens met kluitje in het riet, niemands probleem.

Kortom vooral boos op booking. En ik weet niet hoe ik mij nu het beste tot booking kan wenden. Zij komen er nu veel te makkelijk van af.

Lady1234
Berichten: 27110
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Afhandeling booking.com na slechte ervaring hotel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u boekt weet u het adres, kunt u toch op Google Earth of zo kijken wat de ligging is?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Afhandeling booking.com na slechte ervaring hotel

Ongelezen bericht door renewouters »

Dat je 90 cpm hebt betaald om te bellen met booking.com kan je Booking.com niet verwijten maar slechts jezelf. Booking.com heeft een normaal 070 nummer, maar blijkbaar heb je via zo'n doorschakelservice gebeld. Iets meer voorbereiding van de reis (en aanverwante zaken) had al deze ellende kunnen besparen.

Ik zie in het hele (lange) bericht ook niets staan waar uit zou blijken dat het hotel totaal anders is dan werd gesuggereerd door boeking.com of het hotel tijdens het boeken.

Maar goed, eigen verantwoordelijkheid doen we niet meer aan. Bedrijven onterecht zwart maken wel.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Afhandeling booking.com na slechte ervaring hotel

Ongelezen bericht door berndv »

willemijnvisser schreef:
06 aug 2019 23:56
1.Informatie op booking.com over dit hotel is misleidend, geeft geen goede indruk. Als er meer foto's waren geweest, hadden wij nooit geboekt!
Dat is zeker niet misleiding. Misleiding is als er foto's van een ander hotel hadden gestaan, nu was de info hooguit summier, wat voor mij vaak reden is om meer onderzoek te doen of verder te kijken naar een ander hotel.
willemijnvisser schreef:
06 aug 2019 23:56
2.Reviews zijn vol lof
Hierdoor zwem je de fuik in, het lijkt allemaal prachtig, zo werkt het dus.
Wat is de naam van het hotel dan? Ik vind normaliter de reviews op booking.com redelijk representatief, niet heel erg gefilterd ofzo. In tegenstelling tot sommige andere sites.
willemijnvisser schreef:
06 aug 2019 23:56
3.Stom van ons om direct te betalen. Beter eerst kamer bekijken en dan -eventueel-voor 1 nacht betalen.
Ik ben gewend om te betalen wat er geboekt is, als ik al aan het hotel direct betaal tenminste. Dus ik ben wel benieuwd naar hoeveel nachten u geboekt had.
willemijnvisser schreef:
06 aug 2019 23:56
4.Het was een beroerde ervaring. Was het beter geweest om een klacht in te dienen? Het was armoedig maar is dat de schuld van het hotel?
booking.com is geen reisbureau maar een verzamel en boekingsplatform. Het aanbod op de site is niet iets dat booking.com uitzoekt, het hotel wil op de site of niet. En als ze er op staan, is het aan het hotel om gegevens en foto's aan te leveren. Dat gaat booking.com niet voor de site maken.
willemijnvisser schreef:
06 aug 2019 23:56
5. Afhandeling uitchecken is wel weer stom van hotel en van booking: misleidend. Regel het zelf maar en vervolgens met kluitje in het riet, niemands probleem.
vroegtijdig annuleren en geld terug willen van een geboekte kamer is iets anders dan uitchecken.

willemijnvisser
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 okt 2018 11:04

Re: Afhandeling booking.com na slechte ervaring hotel

Ongelezen bericht door willemijnvisser »

Het hotel is: Logis Vulcan Sancy (Nebouzat, Auvergene).

Dank voor de reacties: jullie hebben gelijk. Voorbereiding had zeker beter gekund, verkeerde keuze gemaakt. Te veel vertrouwd op informatie booking, inderdaad beter om echt na te gaan hoe ligging is. En het was inderdaad uitchecken, niet annuleren van een reservering.

Met Nederlands contactpersoon bellen via 070 nummer vanuit Frankrijk is wel degelijk 90 cent per minuut, staat ook zo op de website.

Ook goede ervaringen gehad met booking.com. Normaal gezien is het alleen een internetprocedure, nooit eerder een vraag gehad, afwikkeling van deze vraag was onprettig. Verlies nemen en uit deze ervaring lering trekken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Afhandeling booking.com na slechte ervaring hotel

Ongelezen bericht door sjohie »

Als ik kijk op tripadvisor, zijn de ~50 reviews over het algemeen behoorlijk positief. Wel wordt er inderdaad gemeld dat de locatie, door het verkeer, rumoerig is, maar goed, als je zeg op doorreis bent, is de ligging aan een goede weg voor andere gasten weer een pré, dus dat is wel wat subjectief. Een snelle blik laat ook zien dat de betere, lees onderbouwde reviews, afkomstig zijn van tripadvisor gebruikers met wel wat meer reviews op hun naam, maw dat lijken niet nepaccounts van zeg het zoontje van de hoteleigenaar.

Verder lees ook ik dingen die wel plausibel klinken, dieren/paarden zorgen door de mest inderdaad voor de aanwezigheid van vliegen, en een ventilator is niet synoniem met airco, dus die zal niet zo goed koelen.

Wat betreft die telefoonkosten, als ik inlog bij booking.com zie ik een "genius" telefoonnummer wat ik kan bellen, +31 20 713 3477, waar bij staat dat dit tegen lokaal tarief is? Dat zal dan niet die 90ct/minuut zijn die u betaald heeft.

Ik snap dat jullie balen, en die Fransen kunnen soms serieus nukkig zijn, zeker als ze achter een hotelbalie staan, maar alles zo lezend, is veel van wat is voorgevallen, wel terug te voeren op zoals je zelf ook al zegt, wat door jullie zelf summier ingewonnen info (ik zie nl plenty foto's van het ex- en interieur op tripadvisor), en de eigen keuze om het hotel te verlaten. Dat het hotel en booking.com dan zo naar elkaar wijzen is niet echt klantvriendelijk, maar zoals al gezegd, booking.com is "slechts" de tussenpersoon, dat hotel draait de kont er wat uit, door je naar booking.com te verwijzen.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Afhandeling booking.com na slechte ervaring hotel

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Ik vind het een beetje gezeur. Dat u een hotel boekt dat niet aan uw verwachtingen voldoet kan.
Waarom zal een hotel, of booking.com hiervoor moeten opdraaien?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Afhandeling booking.com na slechte ervaring hotel

Ongelezen bericht door sjohie »

ManchesterU15 schreef:
07 aug 2019 11:15
Ik vind het een beetje gezeur. Dat u een hotel boekt dat niet aan uw verwachtingen voldoet kan.
Waarom zal een hotel, of booking.com hiervoor moeten opdraaien?
Dat is inderdaad wat mij betreft een valide punt. Waar ik dan TS wel snap, en het ook mee eens ben, is het feit dat booking.com en vooral die hoteleigenaar zo lopen te klootviolen met de toegezegde restitutie van die 2 niet genoten nachten. Daar heeft booking.com niks mee van doen, zij faciliteren een overeenkomst tussen de gast en het hotel, als die laatste genegen is om het geld van die 2 niet genoten nachten terug te geven, snap ik niet waarom ze TS naar booking.com verwijzen, dat kunnen ze bij mijn weten prima zelf doen. (je betaald daar aan de balie immers ook het volledige bedrag bij inchecken lees ik). Die hotelier laat zich niet van zijn meest klantvriendelijke kant zien, wat mij betreft.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Afhandeling booking.com na slechte ervaring hotel

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

sjohie schreef:
07 aug 2019 11:21
ManchesterU15 schreef:
07 aug 2019 11:15
Ik vind het een beetje gezeur. Dat u een hotel boekt dat niet aan uw verwachtingen voldoet kan.
Waarom zal een hotel, of booking.com hiervoor moeten opdraaien?
Dat is inderdaad wat mij betreft een valide punt. Waar ik dan TS wel snap, en het ook mee eens ben, is het feit dat booking.com en vooral die hoteleigenaar zo lopen te klootviolen met de toegezegde restitutie van die 2 niet genoten nachten. Daar heeft booking.com niks mee van doen, zij faciliteren een overeenkomst tussen de gast en het hotel, als die laatste genegen is om het geld van die 2 niet genoten nachten terug te geven, snap ik niet waarom ze TS naar booking.com verwijzen, dat kunnen ze bij mijn weten prima zelf doen. (je betaald daar aan de balie immers ook het volledige bedrag bij inchecken lees ik). Die hotelier laat zich niet van zijn meest klantvriendelijke kant zien, wat mij betreft.
Het zijn gereserveede nachten, waarvan de annuleringstermijn zijn verstreken. Dus ik kan mij er wel in vinden dat het hotel geen restitutie wil doen. Zij verwijzen naar Booking, wellicht dat zij wat uit coulance willen doen. Booking wil dit niet, en verwijst voor coulance naar hotel. Of te wel, geen van de twee partijen voelt zich genoodzaakt de klant tegemoet te komen.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Afhandeling booking.com na slechte ervaring hotel

Ongelezen bericht door criticus2 »

even tip: ik gebruik booking.com altijd alleen voor onderzoek naar mogelijke locaties. Vervolgens neem ik regelrecht met hotel naar keuze kontakt op. Naast dat dit vaak veel goedkoper is, krijg je vaak meer waar voor je geld. Veel hotels passen namelijk kunstgrepen toe om de provisie voor booking.com, die best fors is, terug te verdienen. Zo weet ik van een belgisch hotel dat bij regelrecht boeken de prijs incl ontbijt is, bij boeken via booking.com zonder, dus met toeslag wel je ontbijten. Die prijs komt toevallig ook nog heel erg in de buurt van de provisie voor booking.com ..

https://www.ad.nl/reizen/hoe-boekingswe ... ~a19e19f9/ dit is een interessant artikeltje wat dat betreft.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Afhandeling booking.com na slechte ervaring hotel

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

criticus2 schreef:
07 aug 2019 13:59
even tip: ik gebruik booking.com altijd alleen voor onderzoek naar mogelijke locaties. Vervolgens neem ik regelrecht met hotel naar keuze kontakt op. Naast dat dit vaak veel goedkoper is, krijg je vaak meer waar voor je geld. Veel hotels passen namelijk kunstgrepen toe om de provisie voor booking.com, die best fors is, terug te verdienen. Zo weet ik van een belgisch hotel dat bij regelrecht boeken de prijs incl ontbijt is, bij boeken via booking.com zonder, dus met toeslag wel je ontbijten. Die prijs komt toevallig ook nog heel erg in de buurt van de provisie voor booking.com ..
Klopt inderdaad. Aan de andere kant mag booking ook geld verdienen toch? Zij zorgen voor een goede vergelijkingssite, betrouwbare recensies, vaak redelijk goede annuleringsvoorwaarden, meerdere makkelijke betaalmogelijkheden.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Afhandeling booking.com na slechte ervaring hotel

Ongelezen bericht door criticus2 »

recensies zijn niet zo betrouwbaar hoor. Geldt algemeen overigens. En mij zijn meerdere gevallen bekend van wel slechte reviews die vals waren (in de zin dat er aantoonbare onzin in staat) maar waar booking . com niets aan doet ondanks bewijzen hoteleigenaars. Alleen een lijst positieve zegt niet alles. En door de manier waarop booking.com ermee omgaat zeggen slechte ook niet alles. het enige wat klopt is dat ze alleen door een gast geschreven kunnen zijn. dat wordt goed gecontroleerd.
Je betaald er wel redelijk voor overigens, 15% provisie voor hoteleigenaar (die dus op andere punten vaak wat gaat doen om dat terug te verdienen) . Airbnb rekent 3%. voor vergelijk. (wat overigens voor de pandeigenaar ook wat vervelende voorwaarden kent).

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Afhandeling booking.com na slechte ervaring hotel

Ongelezen bericht door sjohie »

criticus2 schreef:
07 aug 2019 14:13
recensies zijn niet zo betrouwbaar hoor. Geldt algemeen overigens. En mij zijn meerdere gevallen bekend van wel slechte reviews die vals waren (in de zin dat er aantoonbare onzin in staat) maar waar booking . com niets aan doet ondanks bewijzen hoteleigenaars. Alleen een lijst positieve zegt niet alles. En door de manier waarop booking.com ermee omgaat zeggen slechte ook niet alles. het enige wat klopt is dat ze alleen door een gast geschreven kunnen zijn. dat wordt goed gecontroleerd.
Je betaald er wel redelijk voor overigens, 15% provisie voor hoteleigenaar (die dus op andere punten vaak wat gaat doen om dat terug te verdienen) . Airbnb rekent 3%. voor vergelijk. (wat overigens voor de pandeigenaar ook wat vervelende voorwaarden kent).
Als je er met wat gezond verstand naar kijkt, kunnen ze best wel waardevol zijn. Voor hotels en restaurants zou ik beginnen met Tripadvisor, en dan altijd meerdere reviews lezen, waarbij je die met 1 zin tekst, of die gemaakt zijn door users die verder niks reviewen, eigenlijk wel over kan slaan, want dat zijn vaak acties van het zoontje van de baas etc. En even goed lezen, als ze een slechte review geven omdat er in het hotel geen kinderdisco is, maar jij met je partner lekker een rustig week je weg wil, kan net dát hotel daarom iets voor jullie zijn.

Reviews op de websites van hotels/touroperators laat ik links liggen, die zijn meestal afkomstig uit een systeem waar zij zelf (te) veel invloed op hebben.


NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afhandeling booking.com na slechte ervaring hotel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

willemijnvisser schreef:
07 aug 2019 08:48
Met Nederlands contactpersoon bellen via 070 nummer vanuit Frankrijk is wel degelijk 90 cent per minuut, staat ook zo op de website.
Sinds het afschaffen van de roamingkosten betaald u in heel Europa hetzelfde als in Nederland. Een vast telefoonnummer wordt niet ineens duurder als u vanuit het buitenland belt. Tenzij u met de telefoon van het hotel gebeld heeft, dan betaald u inderdaad internationaal tarief van de Franse telecomaanbieder.

Verder zegt een revieuw niet alles. Ik ga regelmatig naar een vakantiepark die heel slecht te boek staat. Zelden zo’n leuk park gehad. Ideaal voor jonge kinderen terwijl andere daar met oudere heen gingen.
Langs een rotonde en doorgaande weg dan voor de een ideaal zijn en de ander kan er last van hebben. De een vindt rood een mooie kleur, de andere haat dat. Oftewel, alles is persoonlijk.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Afhandeling booking.com na slechte ervaring hotel

Ongelezen bericht door Jablan »

De belkosten: Booking heeft overal lokale nummers en via het keuzemenu kun je in het Engels altijd terecht of vragen om in eigen taal te worden teruggebeld.
criticus2 schreef:
07 aug 2019 14:13
Je betaald er wel redelijk voor overigens, 15% provisie voor hoteleigenaar (die dus op andere punten vaak wat gaat doen om dat terug te verdienen) . Airbnb rekent 3%. voor vergelijk. (wat overigens voor de pandeigenaar ook wat vervelende voorwaarden kent).
Twee keer halve informatie.
De provisies bij Booking lopen van 5 tot 25%, gemiddeld 15% en als een accommodatie extra gepromoot wil worden, minstens 5 % meer.
Airbnb, tegenwoordig met een bedrijf uit India als grootaandeelhouder naast Google, rekent 3% voor de aanbieder en 12% voor de gast. Daar komen nog allerlei extra kosten voor de aanbieder bij.
Expedia is het allerergst. (o.a. Trivago, Tripadvisor, HomeAway) Daar kan de marge oplopen tot 40%.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Afhandeling booking.com na slechte ervaring hotel

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Booking.com kan heel voordelig zijn, maar kijk ook altijd even op Tripadvisor hoe de recensies daar zijn. Mijn ervaring is dat daar iets betrouwbaarder recensies staan, die minder impulsief geplaatst worden.

Gesloten