LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Tipi
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2019 12:09

Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door Tipi »

Mij man en ik wilden graag na alle baby-hectiek en kraamvisite eens met z’n drieen bijkomen, dus hebben wij een vakantiehuisje geboekt voor een lang weekend met onze 8 weken oude baby.
Aangegeven in de website en bij de boeking: volwassenen: 2 / baby’s onder 2 jaar: 1
Ook in het voorstel-berichtje heb ik nogmaals aangegeven: ‘met mijn man en onze baby’.

We hadden een heerlijk huisje geboekt en direct afgerekend. In the pocket! Dacht ik.

In de bevestigingsmail stond de vraag of we de huisregels door wilden nemen. Dit maar gedaan. De laatste huisregel was; geen kinderen onder de 10 jaar. Toen heb ik nogmaals een berichtje gestuurd, dat wij hadden geboekt met een baby van een paar weken oud.

Toen is onze boeking ingetrokken: ‘het huisje is voor maximaal 2 personen’ en wacht ik nu op mijn geld terug.

Ik vraag mij af: mag een organisatie als Belvilla om deze reden een boeking annuleren? Ik zie geen veiligheids- of vernielingsbezwaren o.i.d., gezien ons kind zich nog niet eens kan omdraaien.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door berndv »

Tipi schreef:
03 okt 2019 12:30
In de bevestigingsmail stond de vraag of we de huisregels door wilden nemen. Dit maar gedaan. De laatste huisregel was; geen kinderen onder de 10 jaar. Toen heb ik nogmaals een berichtje gestuurd, dat wij hadden geboekt met een baby van een paar weken oud.

Toen is onze boeking ingetrokken: ‘het huisje is voor maximaal 2 personen’ en wacht ik nu op mijn geld terug.

Ik vraag mij af: mag een organisatie als Belvilla om deze reden een boeking annuleren? Ik zie geen veiligheids- of vernielingsbezwaren o.i.d., gezien ons kind zich nog niet eens kan omdraaien.
Tja, op zich is het niet zo heel erg moeilijk. De regels is geen kinderen die jonger zijn dan 10 jaar en een baby is een kind dat jonger is dan 10 jaar. En welke beweegredenen de verhuurders daarvoor hebben doen er verder niet zo heel erg veel toe. Het zijn in de meeste gevallen particulier verhuurde huizen, misschien woont de eigenaar van de woning wel naast de verhuurde woning en wil die geen spelende/huilende kinderen in de buurt. Of is het in een wijk waar voornamelijk 70+ woont, die niet zitten te wachten op kinderen en de daarbij behorende geluiden.

Hoe dan ook, als zij als voorwaarde stellen dat kinderen onder 10 niet zijn toegestaan, zijn baby's van 0 ook niet toegestaan. En de reden kunt u naar gissen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bij zo'n klantontvriendelijk bedrijf zou ik al geen eens meer willen boeken laat staan overnachten in een van hun "belle" villa's

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door alfatrion »

Tipi schreef:
03 okt 2019 12:30
Ik vraag mij af: mag een organisatie als Belvilla om deze reden een boeking annuleren?
Nee, voor zover deze algemene voorwaarden is toegestaan, had deze voor of tijdens de boeking a) van toepassing zijn verklaart en b) eenvoudig te raadplegen op de website van Bellvilla.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door riddert »

Wellicht stond het gewoon bij de tekst bij het huisje vermeld. Je weet het niet. Maakt ook niet zoveel uit, als de huiseigenaar het niet wil, dan zal er geen kind onder de 10 in huis komen.

Ivo.w
Berichten: 1744
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door Ivo.w »

alfatrion schreef:
03 okt 2019 15:27
Tipi schreef:
03 okt 2019 12:30
Ik vraag mij af: mag een organisatie als Belvilla om deze reden een boeking annuleren?
Nee, voor zover deze algemene voorwaarden is toegestaan, had deze voor of tijdens de boeking a) van toepassing zijn verklaart en b) eenvoudig te raadplegen op de website van Bellvilla.
Waarom zou deze voorwaarde voor een specifieke vakantiewoning niet toegestaan zijn?

Leeftijdsdiscriminatie is niet toegestaan, maar wanneer de organisatie binnen haar aanbod voldoende keuze heeft voor alle leeftijdsgroepen is van leeftijdsdiscriminatie geen sprake.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door alfatrion »

@riddert: Als dat niet goed geregeld is, dan is dat af te dwingen via de rechter. Of je dat als huurder wilt is vers twee.

@Ivo: Discriminatie is mensen anders behandelen, achterstellen of uitsluiten op basis van (persoonlijke) kenmerken. Zou je willen aangeven waarom mensen niet anders worden behandeld wanneer zij op basis van hun (persoonlijke) kenmerken niet een huisje mogen huren dat andere mensen wel mogen huren als een ruim aanbod is dat zij wel mogen aanvaarden?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door kuklos »

He ja, laten we gewoon alle verhuurders verplichten aan iedereen te verhuren onder alle omstandigheden. Kijken hoe snel niemand meer een huisje wil verhuren. Dit is een reactie op de mensen die in het topic hebben gereageerd, niet op TS.

Ik heb in mei een huisje gehuurd in Denemarken, waarbij expliciet vermeld stond dat niet aan groepen jongeren verhuurd zou worden.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En we weten allemaal dat groepen jongeren in de kracht van hun leven zijn en daarom ook netjes alles nog eens goed kunnen poetsen voordat ze vertrekken en alles slik en span achter later. Gemiste kans voor de verhuurder.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door Arizonakid »

olaf79 schreef:
03 okt 2019 15:19
Bij zo'n klantontvriendelijk bedrijf zou ik al geen eens meer willen boeken laat staan overnachten in een van hun "belle" villa's
En ik juist wel, heerlijk zonder baby gehuil!

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door criticus2 »

in het algemeen staan dit soort voorwaarden al op de website bij het huisje vermeld. Wordt vaak niet gelezen (al dan niet expres). Dat er wel een kind onder 10 jaar kan worden opgegeven is wellicht ingebouwd als extra controle.
Kennissen die een BB runnen accepteren ook geen kinderen, en doen dat met een goede reden, namelijk het hebben van een doelgroep die zonder kinderen ergens wil verblijven. Dat mag en kan ook gewoon. Mits je het duidelijk aangeeft lijkt mij. Desondanks slipt er wel eens eentje door die ineens met een baby op de stoep staat.... Dat is blijkbaar geen kind of persoon, en naar mij verteld is blijkt altijd klip en klaar uit de non verbale communicatie dat men het donders goed wist, en gewoon probeert. GEwoon boeken voor 2 personen en voila een baby uit de hoge hoed... Die keer dat het wel (met tegenzin) toegestaan is , is een behoorlijk drama geworden, voor alle betrokkenen eigenlijk... kind was niet zo stil als verteld, en beschikte over verdomd goede longen. In het andere verblijf zat natuurlijk ook net iemand die werkt in een kinderdag verblijf en in de vakantie dus niet hiermee geconfronteerd wenste te worden...

Om op TS terug te komen: ik vermoed dat die leeftijdgrens vast wel ergens vermeld staat. Dan is een weigering van de boeking goed recht van de organisatie. Wellicht hebben ze nog met huiseigenaar gecheckt. Maar het is wel beleid wat kan en mag.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door Jablan »

@Criticus: Het ligt iets anders. De boekingssoftware is niet op dit soort beperkingen ingericht. Pas wanneer je ergens geboortedata moet opgeven, is leeftijdsselectie mogelijk.

Toch vind ik dat Belvilla hier een steek laat vallen. Het huisje is voor maximaal 2 personen. Of de eigenschappen van dit huisje zijn niet correct ingevoerd in het systeem of de boekingssoftware heeft geen check op het aantal personen. Had niet mogen gebeuren en ik kan de ergernis van mevrouw wel begrijpen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door moederslink »

Er stond , in dit geval, in de huisregels dat kinderen onder de 10 jaar niet welkom zijn.
Ts laat blijken dat ze de huisregels niet helemaal had doorgespit.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan de huisregels niet vooraf doorspitten als je pas achteraf een redelijke mogelijkheid krijgt om daar kennis van te nemen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat klopt natuurlijk , maar ik weet niet of de huisregels/ voorwaarden al dóór te lezen waren tijdens het boekingsproces.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik heb net 2 willekeurige huizen op die site bekeken tot aan het moment, dat je je gegevens moet invullen en gaat betalen. Twee keer niets gezien over huisregels, ook het woord 'huisregels' niet.

Bij het eerste huis was plek voor 2 personen en gaf het scherm alleen 'volwassenen'. Een alleenstaande ouder met een kind van 12 zal daar niet welkom zijn, maar dat is niet direct duidelijk, want je boekt dan natuurlijk voor 2 personen en vliegt over het woord 'volwassenen' heen.
Bij het tweede huis waren er meer smaken: volwassenen, kinderen van 3 t/m 17 jaar en baby's.

De huisregels zijn van de eigenaar en pas te lezen zijn nadat je hebt geboekt, wat dan pas krijgt de eigenaar de gegevens van de gasten. Vervang 'huisregels' door 'contract' en dan heeft de voorwaarde 'akkoord met de huisregels' ineens juridische lading.

Het punt 'geen kinderen onder de tien jaar' is niet af te vangen in het systeem van Belvilla. Daar zijn kinderen 3 t/m 17 jaar oud. Een eis 'alleen volwassenen' staat er op zich correct aangegeven, want je kunt geen kinderen of baby's opgeven, maar op mij komt het misleidend over. Het is veel duidelijker om op de boekingspagina in tekst aan te geven wie welkom is in zo'n huisje en wie niet.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door tttlocke »

Jablan schreef:
06 okt 2019 20:41
Het punt 'geen kinderen onder de tien jaar' is niet af te vangen in het systeem van Belvilla. Daar zijn kinderen 3 t/m 17 jaar oud. Een eis 'alleen volwassenen' staat er op zich correct aangegeven, want je kunt geen kinderen of baby's opgeven, maar op mij komt het misleidend over. Het is veel duidelijker om op de boekingspagina in tekst aan te geven wie welkom is in zo'n huisje en wie niet.
Ik zie de misleiding niet. In alle voorbeelden die ik heb bekeken staat op de pagina met het aanbod informatie over aantal personen/huisdieren toegestaan etc. etc. en is de informatie verderop in het boekingsproces, na klikken op de button 'Boek nu' daarmee in lijn.
Ëén huisdier toegestaan? Dan kun je onder huisdieren 0 of 1 kiezen. Twee huisdieren toegestaan? Dan is 0, 1 of 2 te kiezen. Ook voor Geen huisdieren toegestaan? Dan wordt bij huisdieren 'Niet toegestaan' getoond.
De eis 'alleen volwassenen' is in uw voorbeeld als het goed is ook op de aanbodpagina te lezen. Onder bijvoorbeeld 'Goed om te weten', staat dan: 'alleen volwassenen', waarna het bij de boeking onmogelijk is anderen dan volwassenen op te geven. Dat klopt dus.

'Geen kinderen onder de tien jaar' zou in principe wel op de aanbodpagina kunnen staan, maar is inderdaad niet perfect te matchen met de in te vullen boekingsgegevens.
En het gaat zeker mis als pas achteraf, na boeking, wordt gemeld 'geen kinderen onder tien jaar' terwijl de informatie op de website dat in het geheel niet laat zien en je een reisgezelschapssamenstelling inclusief kinderen kunt opgeven.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door Jablan »

De misleiding zit in het niet-tonen van de niet-toegestane leeftijdsgroepen. Als ergens alleen volwassenen naar binnen mogen, laat dan wel de andere categorieën zien met erbij 'sorry, alleen volwassenen'. Dat is veel duidelijker en het voorkomt het 'toch proberen' gedrag, wat in een andere reactie is aangehaald.

Bij de 2 huizen, die ik heb bekeken, is mij niets opgevallen. De knop 'boek nu' zit ook boven het onderdeel 'goed om te weten' op mijn scherm. Als 'goed om te weten' relevante info bevat, moet dat voor de boekingsknop langskomen, niet andersom.

Ik vind die site teveel ingericht op 'snel verkopen' en te weinig op klantwensen of criteria van de verhuurder. Perfect zal het nooit worden, maar er zijn genoeg concurrenten met een betere site. Als een oppervlakkige rondgang al een paar punten oplevert ...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zie toch ook huizen/ huisjes bij Belvilla staan waarbij expliciet wordt aangegeven :
kinderbox, kinderstoel, kinderbedje , huisdieren..etc .
Als je zo.n huisje kiest kan er niets misgaan denk ik.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En na alle baby hectiek lijkt me rustig thuisblijven wel zo verstandig.

Gesloten