LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Landal-reservering met Airmiles kan niet gewijzigd worden

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
woelwas
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2019 17:07

Landal-reservering met Airmiles kan niet gewijzigd worden

Ongelezen bericht door woelwas »

Let op als je met Airmiles korting bij Landal een vakantie boekt, het blijkt namelijk dat je deze niet meer kan wijzigen/verplaatsen. Ook niet met bijbetaling.
Weken geleden boekten wij voor de aanstaande herfstvakantie een weekje op Landal Stroombroek met euro 125 korting na inwisseling van Airmiles. Totaal onverwacht kwamen wij voor de mogelijkheid te staan om een 2e hond te krijgen uit het asiel. Aangezien zij eerst een medische ingreep moet ondergaan kunnen we haar alleen ophalen in dezelfde tijd als onze Landal vakantie gepland stond.
Uiteraard is het geen reden om een beroep te doen op onze annuleringsverzekering. Dus heb ik Landal gebeld, de situatie uitgelegd en gevraagd of we de reservering konden verplaatsen naar bijvoorbeeld de voorjaarsvakantie. Antwoord was nee want het is met Airmiles korting geboekt.
Later nog een keer gemaild en wederom gevraagd de reservering naar de Voorjaarsvakantie te verschuiven en daarbij aangeboden zowel de euro 125 die we als airmiles korting hadden gekregen evenals eventuele andere bijkomende kosten dan bij te betalen. Wederom was het antwoord nee niks kan gewijzigd want het is een airmiles boeking.
Tenslotte geprobeerd om een ander gezin in onze plaats te laten gaan maar ook dat is volgens de voorwaarden niet toegestaan.
We zitten nu dus met een verlies van euro 590.
Jammer dat Landal zo onwrikbaar blijft in zijn opstelling, we zijn al 20 jaar trouwe klant die meerdere keren per jaar boeken en nooit hebben geannuleerd of gewijzigd. Wees dus op uw hoede als u boekt met Airmiles korting.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 okt 2019 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Landal-reservering met Airmiles kan niet gewijzigd worden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Uw eerste zin zegt al iets wat u blijkbaar niet hebt gezien voordat u boekte. Het staat namelijk wel duidelijk in de voorwaarden als u boekt met Air Miles: “Als de reservering is vastgelegd, is het niet mogelijk om het park, accommodatietype en/of de verblijfsperiode te wijzigen.”

Ik vraag me af of er geen oplossing te vinden is om het hondje op te halen. Kan hij/zij zolang niet door iemand anders opgehaald en verzorgd worden?

NeoDutchio
Berichten: 12302
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Landal-reservering met Airmiles kan niet gewijzigd worden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

https://www.landal.nl/contact-en-vragen ... -bijboeken
https://www.landal.nl/contact-en-vragen ... -annuleren

Het is in het geheel niet mogelijk te annuleren. U doet een boeking, en deze is definitief. Het heeft niets te maken met de wijze van betaling.

Het heeft niets te maken of u al lang klant bent of niet, nieuwe klanten krijgen dezelfde behandeling dan klanten die al vaker komen.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Landal-reservering met Airmiles kan niet gewijzigd worden

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
13 okt 2019 13:28
De herfstvakantie is deze week of volgende week (afhankelijk waar u woont). Dan wilt u wel rijkelijk laat de vakantie verplaatsen. Ik begrijp Landal wel.
Ook als TS dit vroeg had aangegeven, had het niet gekund.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Landal-reservering met Airmiles kan niet gewijzigd worden

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Ik weet niet met hoeveel personen dat je naar Landal gaat. Wat ook een optie is, tenminste als je met meer personen gaat. Misschien dat er dan iemand eerder terug naar huis gaat, om de hond te halen. Ik weet niet of er honden op dit park mogen bij Landal. Indien dat wel zo is, zou je kunnen vragen wat het kost om een hond mee te nemen. Indien dit zou kunnen zou je deze als nog kunnen ophalen.
Een aantal jaren geleden heb ik een kat uit het asiel gehaald. De kat mocht ik toen ook ophalen in mijn vakantie. Aangezien ik ook op vakantie ging, heb ik destijds in overleg met het dierenasiel de kat een week later opgehaald. Dat was geen probleem.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Landal-reservering met Airmiles kan niet gewijzigd worden

Ongelezen bericht door BL2 »

Waarom kan de hond in goed overleg niet een weekje langer in het asiel blijven ?

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Landal-reservering met Airmiles kan niet gewijzigd worden

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Ongelofelijk om zoveel heisa te maken voor een hondje ophalen.
Kan me voorstellen dat Landal daar niet in meegaat.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Landal-reservering met Airmiles kan niet gewijzigd worden

Ongelezen bericht door tttlocke »

NeoDutchio schreef:
13 okt 2019 13:21
https://www.landal.nl/contact-en-vragen ... -bijboeken
https://www.landal.nl/contact-en-vragen ... -annuleren
Het is in het geheel niet mogelijk te annuleren. U doet een boeking, en deze is definitief. Het heeft niets te maken met de wijze van betaling.
De informatie waarna gelinkt wordt, laat zien dat reserveringen wettelijk definitief zijn omdat er geen herroepingsrecht is. De annuleringsvraag wordt er echter niet beantwoord.
Annuleren op zich is echter wel mogelijk, zoals uit de Algemene Voorwaarden blijkt.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Landal-reservering met Airmiles kan niet gewijzigd worden

Ongelezen bericht door Lowieze »

tttlocke schreef:
14 okt 2019 03:29
NeoDutchio schreef:
13 okt 2019 13:21
https://www.landal.nl/contact-en-vragen ... -bijboeken
https://www.landal.nl/contact-en-vragen ... -annuleren
Het is in het geheel niet mogelijk te annuleren. U doet een boeking, en deze is definitief. Het heeft niets te maken met de wijze van betaling.
De informatie waarna gelinkt wordt, laat zien dat reserveringen wettelijk definitief zijn omdat er geen herroepingsrecht is. De annuleringsvraag wordt er echter niet beantwoord.
Annuleren op zich is echter wel mogelijk, zoals uit de Algemene Voorwaarden blijkt.
Er worden hier verkeerde links gegeven. Het gaat om het annuleren van een boeking met Air Miles korting, daar gelden andere voorwaarden voor.
https://www.landal.nl/airmiles/airmiles ... oorwaarden

NeoDutchio
Berichten: 12302
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Landal-reservering met Airmiles kan niet gewijzigd worden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik citeer: Wijzigingen van aankomstdatum en/of locatie vanaf 28 dagen voor aankomst zijn niet toegestaan.

Ongeacht de wijze van boeking of betaling kan je binnen 28 dagen voor aankomst niets aanpassen. Staat gewoon in mijn gegeven link.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Landal-reservering met Airmiles kan niet gewijzigd worden

Ongelezen bericht door Lowieze »

NeoDutchio schreef:
14 okt 2019 07:41
Ik citeer: Wijzigingen van aankomstdatum en/of locatie vanaf 28 dagen voor aankomst zijn niet toegestaan.

Ongeacht de wijze van boeking of betaling kan je binnen 28 dagen voor aankomst niets aanpassen. Staat gewoon in mijn gegeven link.
TS heeft geboekt met een korting via Air Miles, dan lijkt het me ook logisch hem te verwijzen naar de voorwaarden die daarbij horen.

NeoDutchio
Berichten: 12302
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Landal-reservering met Airmiles kan niet gewijzigd worden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lowieze schreef:
14 okt 2019 07:47
NeoDutchio schreef:
14 okt 2019 07:41
Ik citeer: Wijzigingen van aankomstdatum en/of locatie vanaf 28 dagen voor aankomst zijn niet toegestaan.

Ongeacht de wijze van boeking of betaling kan je binnen 28 dagen voor aankomst niets aanpassen. Staat gewoon in mijn gegeven link.
TS heeft geboekt met een korting via Air Miles, dan lijkt het me ook logisch hem te verwijzen naar de voorwaarden die daarbij horen.
Kan, maar in beide gevallen, dus bij de specifieke voorwaarden van airmiles en bij de eigen voorwaarden, is annuleren of verzetten niet mogelijk.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Landal-reservering met Airmiles kan niet gewijzigd worden

Ongelezen bericht door 16again »

Ben ik de enige die het bizar vindt, dat andere voorwaarden gelden als je deels met een ander betaalmiddel betaalt?

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Landal-reservering met Airmiles kan niet gewijzigd worden

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
14 okt 2019 08:50
Ben ik de enige die het bizar vindt, dat andere voorwaarden gelden als je deels met een ander betaalmiddel betaalt?
Het klinkt op het eerste gezicht misschien raar, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Het heeft ongetwijfeld te maken met de afspraken die tussen Airmiles en Landal gemaakt zijn, en wellicht ook met de administratieve afhandeling van die "betaling" in de systemen.

Zo lang het echter maar vooraf duidelijk is gemaakt, zie ik het probleem niet zo. Als ik zelf ergens iets met kortingen of acties doe, ben ik extra alert juist omdat de kans op dit soort extra zware voorwaarden groter is.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Landal-reservering met Airmiles kan niet gewijzigd worden

Ongelezen bericht door tttlocke »

NeoDutchio schreef:
14 okt 2019 07:41
Ik citeer: Wijzigingen van aankomstdatum en/of locatie vanaf 28 dagen voor aankomst zijn niet toegestaan.
Ongeacht de wijze van boeking of betaling kan je binnen 28 dagen voor aankomst niets aanpassen. Staat gewoon in mijn gegeven link.
Dat staat er inderdaad, maar in uw bijdrage sprak u expliciet over 'annuleringen', niet over 'wijzigingen van aankomstdatum en/of locatie':
...Het is in het geheel niet mogelijk te annuleren. U doet een boeking, en deze is definitief. Het heeft niets te maken met de wijze van betaling
Uw standpunt dat annuleringen sowieso zijn uitgesloten, onafhankelijk van de wijze van betaling, wordt door geen van beide gedeelde links ondersteund. De eerste link gaat niet eens over annuleringen. De informatie in tweede link sluit annuleringen niet uit. Dat annuleringen niet uitgesloten zijn. wordt bevestigd door de Algemene Voorwaarden.
Ook uit de door Lowieze gedeelde link blijkt niet ondubbelzinnig dat annuleringen zijn uitgesloten indien met Air Miles wordt geboekt. Dan komen we weer bij de Algemene Voorwaarden van Landal: annulering is in principe mogelijk. Het maakt daarbij geen verschil of er sprake is van een Air Miles- boeking of een 'gewone' boeking. Wel zijn annuleringskosten verschuldigd.

Landal maakt inderdaad onderscheid in de wijze waarop ze omgaan met Air Miles-boekingen en 'gewone' boekingen. Dat mag en is op zich niet zo vreemd. Het zal inderdaad te maken hebben met het feit dat bij afspraken rond Air Miles-boekingen een derde partij betrokken is, de Air Miles-organisatie.
Het gemaakte onderscheid heeft betrekking op het toestaan van wijzigingen en beperkt zich daarin zo te zien tot het volgende:
'Gewone boeking': Landal is niet verplicht wijzigingen in de overeenkomst te accepteren. Wijzigingen van aankomstdatum en/of locatie vanaf 28 dagen voor aankomst zijn niet toegestaan.
Air Miles-boeking: Het is sowieso niet mogelijk om het park, accommodatietype en/of de verblijfsperiode te wijzigen, ongeacht het moment waarop dat gebeurt.

triangel
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 nov 2006 14:42

Re: Landal-reservering met Airmiles kan niet gewijzigd worden

Ongelezen bericht door triangel »

16again schreef:
14 okt 2019 08:50
Ben ik de enige die het bizar vindt, dat andere voorwaarden gelden als je deels met een ander betaalmiddel betaalt?
Sterker: de keuze van bungalows te boeken met Airmiles is heel beperkt

Arizonakid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Landal-reservering met Airmiles kan niet gewijzigd worden

Ongelezen bericht door Arizonakid »

20 jaar lang klant, maar nog nooit de algemene voorwaarden gelezen. U valt af, doei.

Gesloten