LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Ongelezen bericht door Radar »

Lineke zou met haar man een paar dagen naar een vakantiehuisje bij Center Parcs gaan, tot haar partner plots overleed. Ze annuleerde de boeking, maar heeft nooit haar geld teruggekregen omdat ze de annulering niet binnen de termijn van 5 dagen na het overlijden heeft geregeld. Staat Center Parcs in zijn recht of maakt Lineke alsnog aanspraak op een vergoeding?

Bekijk het fragment

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Deze keer vast wel met een bloemetje en een gratis verblijf van een paar dagen.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
28 okt 2019 16:00
Deze keer vast wel met een bloemetje en een gratis verblijf van een paar dagen.

Je zou zomaar gelijk kunnen hebben. :roll: Vast ook nog met 1000x excuus, want had natuurlijk nooooooit zo mogen gebeuren. :oops:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik vind het eerlijk gezegd bezopen dat mensen zich in deze situatie blijkbaar druk maken over een vakantietje van een paar honderd euro. Als je partner is overleden zijn er toch wel grotere problemen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Ongelezen bericht door moederslink »

Radar schreef:
28 okt 2019 15:26
(...)
maar heeft nooit haar geld teruggekregen omdat ze de annulering niet binnen de termijn van 5 dagen na het overlijden heeft geregeld.
Wat er ook vanavond uitrolt :
laat CP allereerst maar eens deze termijn van 5 dagen verlengen tot , pak hem beet, 14 of 21 dagen :evil:
Me dunkt : binnen 5 dagen heb je wel iets anders aan je hoofd, binnen 5 dagen moet je een uitvaart/ crematie geregeld zien te krijgen...inclusief rouwkaarten ...speeches ...muziek en ruimte...bloemen...etc.
Nog afgezien van het feit dat je , mogelijk, volkomen in shock , wezenloos of versuft bent.

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Of het al dan niet redelijk is mag iemand anders bepalen (maar je vult er wel weer lekker tv tijd mee en voor de camera gaat het bedrijf toch wel door het stof).
Ik geloof ik niet dat je van dat beetje geld terug echt blij wordt (temeer omdat je het zonder het overlijden ook kwijt was geweest).
Kun je echt niet zonder dat geld dan is een annuleringsverzekering (op het moment van boeken heb je nog alle tijd om hier even over na te denken). Als je je achteraf hier toch druk over wilt gaan maken en dat een keuze (maar niet eentje waar ik heel veel energie in zou steken).

Tuinman01
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2019 16:25

Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Ongelezen bericht door Tuinman01 »

Dit is inderdaad precies zo'n situatie waar annuleringsverzekeringen voor uitgevonden zijn. (Medewerkers van) bedrijven, reisbureaus s.v.p. "onmenselijk" noemen, omdat zij zich aan vooraf overeengekomen regels houden, is niet netjes. Voor het ongeluk toesloeg (ziekte, ongeluk, relatie uit, overlijden, baan kwijt etc. ) zijn veel mensen niet bereid om wat extra's aan een verzekering uit te geven. Dat is vrije keus. Wees dan niet boos als een bedrijf ook niet bereid is extra geld uit te geven aan jou. Radar erbij roepen is een vorm van chantage, waar Radar zich kennelijk graag voor laat misbruiken (want reclame?).

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat juist over de annuleringsverzekering die die termijn van vijf dagen stelde.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Daarbij was het echtpaar op vakantie in het buitenland toen de echtgenoot plotseling overleed (in juli, als ik het goed heb onthouden). Dan moet er in korte tijd zo veel geregeld worden, dat ik me heel goed kan voorstellen dat je dan niet denkt aan het annuleren van die boeking vier maanden later.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:
29 okt 2019 17:41
Het gaat juist over de annuleringsverzekering die die termijn van vijf dagen stelde.
Wat heeft CenterParcs er dan mee te maken? Dan is het de verzekeraar die de voorwaarden hanteert en stug is.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

NeoDutchio schreef:
29 okt 2019 20:07

Wat heeft CenterParcs er dan mee te maken? Dan is het de verzekeraar die de voorwaarden hanteert en stug is.
Nou....

"Zorgeloos boeken met de reisverzekeringen van Center Parcs"

"Reserveer in alle rust met de verzekeringen van Center Parcs"

"De verzekeringen van Center Parcs zijn verzekeringen die bij u passen!"

Formeel is het de verzekeraar maar ik snap wel dat men ook naar CP wijst.

Bron: https://www.centerparcs.nl/nl-nl/verzekering_sck

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat om dit stuk uit de voorwaarden.

B. U WILT EEN CLAIM INDIENEN DIE GEDEKT IS DOOR EEN VERZEKERINGSDEKKING:
Binnen 2 werkdagen, vanaf het moment dat u zich bewust wordt van het verlies, voor de garantie "BAGAGE EN PERSOONLIJKE BEZITTINGEN" in geval van diefstal en binnen 5 dagen in alle andere gevallen, u of iemand die namens u handelt, moet uw claim online op onze website indienen

Maar er staat ook dit nog onder.


“In geval van niet-naleving van deze termijnen, verliest u voor deze claim het voordeel van de garanties van uw contract als we kunnen vaststellen dat de vertraging heeft geleid tot kosten”

De vertraging heeft natuurlijk helemaal niet geleid tot kosten.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Ongelezen bericht door 16again »

renewouters schreef:
28 okt 2019 19:26
Ik vind het eerlijk gezegd bezopen dat mensen zich in deze situatie blijkbaar druk maken over een vakantietje van een paar honderd euro. Als je partner is overleden zijn er toch wel grotere problemen.
En ik vind het bezopen dat een verzekeringsmaatschappij zich druk maakt om een termijntje in deze situatie.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Ongelezen bericht door kweenie »

renewouters schreef:
28 okt 2019 19:26
Ik vind het eerlijk gezegd bezopen dat mensen zich in deze situatie blijkbaar druk maken over een vakantietje van een paar honderd euro. Als je partner is overleden zijn er toch wel grotere problemen.
Dat is dus ook meteen de reden dat niet 'op tijd' geannuleerd wordt. Dat komt dan op het moment dat de eerste 'storm' is gaan liggen.

alfatrion
Berichten: 21883
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Ongelezen bericht door alfatrion »

renewouters schreef:
28 okt 2019 19:26
Ik vind het eerlijk gezegd bezopen dat mensen zich in deze situatie blijkbaar druk maken over een vakantietje van een paar honderd euro. Als je partner is overleden zijn er toch wel grotere problemen.
Er is een annuleringsverzekering, daar moeten menselijke voorwaarden aan vast zitten. De verzekering moet coulant zijn juist omdat de nabestaande grotere problemen hebben.
moederslink schreef:
28 okt 2019 19:45
Wat er ook vanavond uitrolt :
laat CP allereerst maar eens deze termijn van 5 dagen verlengen tot , pak hem beet, 14 of 21 dagen :evil:
Me dunkt : binnen 5 dagen heb je wel iets anders aan je hoofd, binnen 5 dagen moet je een uitvaart/ crematie geregeld zien te krijgen...inclusief rouwkaarten ...speeches ...muziek en ruimte...bloemen...etc.
Nog afgezien van het feit dat je , mogelijk, volkomen in shock , wezenloos of versuft bent.
Maak er gerust 30 dagen van en dan met uitzonderingen op basis van bijzondere omstandigheden, zoals daar sprake van is in deze casus.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Alfatrion: ik neem aan dat het uw mening is dat : " annuleringsverzekeringen menselijke voorwaarden moeten hebben [ ] "
Daarbij wat zijn menselijke voorwaarden?

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Ongelezen bericht door Radar »

Enkele reacties verwijderd die niet veel toevoegen ^FG

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Radar schreef:
30 okt 2019 13:40
Enkele reacties verwijderd die niet veel toevoegen ^FG
Is dat tegenwoordig het criterium? Waar vind ik dat?
'niet veel toevoegen'.
Dus als de moderator vind dat een reactie 'niet veel toevoegt' wordt deze verwijderd. :?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:
29 okt 2019 20:52
.... en binnen 5 dagen in alle andere gevallen, u of iemand die namens u handelt, moet uw claim online op onze website indienen
Maar er staat ook dit nog onder.

“In geval van niet-naleving van deze termijnen, verliest u voor deze claim het voordeel van de garanties van uw contract als we kunnen vaststellen dat de vertraging heeft geleid tot kosten”
De vertraging heeft natuurlijk helemaal niet geleid tot kosten.
Dat lijkt me inderdaad cruciaal. De voorwaarden zeggen dus geenszins dat de schade niet vergoed wordt, als je 'te laat' de claim indient.

Daarnaast, maar dat zal in dit concrete geval dus niet aan de orde zijn, lijkt het mij niet redelijk dat als er wel kosten zijn vanwege de 'late melding' dat je dan nergens aanspraak meer op kunt maken. Redelijk zou mogelijk nog kunnen zijn dat de extra kosten niet vergoed worden of in mindering worden gebracht op de vergoeding.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die mevrouw heeft bij CP geboekt van 9 tot 13 december. Zij heeft op 1 september geannuleerd.

Dus welke kosten? Is is nog ruim tijd om dat huisje te verhuren.

Gesloten