LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Icul8r
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2020 16:25

LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Ongelezen bericht door Icul8r »

Wij hebben een reservering op 12 april kunnen maken voor een paar dagen bij het park in Hoek van Holland vanaf 28 april. Nu blijkt dat dit park al lang gesloten was, maar hier wordt je tijdens het reserveren op geen enkele manier op gewezen. Wij vinden dit misleiding en haast oplichting.

Wij snappen de vouchers voor boekingen die zijn gemaakt voordat het park dicht is gegaan uiteraard, maar dat je nu nog steeds kan reserveren en betalen voor dichte parken vinden wij misleiding en misschien wel oplichting.

Landal wil niet op dit belangrijk onderscheid ingaan en wil de communicatie over deze klacht zelfs afsluiten.

Hoe nu verder?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het bericht op dit moment is dat de parken op 28 april weer open gaan. Was is er dan misleidend aan als je vanaf die datum weer kan boeken?
Tot wanneer zijn de faciliteiten op de Nederlandse vakantieparken gesloten?
De faciliteiten op de Nederlandse vakantieparken zijn tot ten minste dinsdag 28 april 2020 gesloten. We volgen hiermee de richtlijnen die de Nederlandse overheid heeft gesteld.
https://www.landal.nl/coronavirus#scroll-to:vragen

En als blijkt dat de maatregelen verlengd worden en het park gesloten blijft krijgt u een voucher.

Maar buiten alles, waarom nu een vakantie gaan boeken als u weet dat de hele wereld zo’n beetje thuis zit?

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Ongelezen bericht door kuklos »

Icul8r schreef:
17 apr 2020 16:38
Wij vinden dit misleiding en haast oplichting.

Nou, nou, nou. Om te beginnen niet zo snel strooien met de term oplichting. Idem voor de term misleiding. Zoals Neodutchio al aangeeft is er op dit moment sprake van beperkingen tot 28 april. Dus misleiding? Had het duidelijker gemeld kunnen worden? Ja, dat wel.

Maar, dit (er is nu een lockdown, en heel veel dingen zijn stopgezet) weet je zelf toch ook? Waarom dan toch iets gaan boeken?

Volgende vraag, wat zij Landal toen je contact met ze opnam en ze dit voorlegde?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Ongelezen bericht door moederslink »

Icul8r schreef:
17 apr 2020 16:38
Wij hebben een reservering op 12 april kunnen maken voor een paar dagen
(...)
Hoe nu verder?
Wedervraag : waarom boekt u midden in de Coronacrisis een vakantie?
Het is nu even afwachten of dit park op 28 april weer open gaat. Zo niet dan krijgt ook u een voucher.
Tip : boek voorlopig niets meer, dit kon wel eens tot ver na de zomer duren. :(

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Icul8r schreef:
17 apr 2020 16:38
Wij hebben een reservering op 12 april kunnen maken voor een paar dagen bij het park in Hoek van Holland vanaf 28 april. Nu blijkt dat dit park al lang gesloten was, maar hier wordt je tijdens het reserveren op geen enkele manier op gewezen. Wij vinden dit misleiding en haast oplichting.
Boven elke pagina staat:
Bekijk de laatste updates en antwoorden op veelgestelde vragen over het coronavirus (COVID-19) www.landal.nl/coronavirus
Op de homepage staat als eerste kop:
Laatste informatie over het Coronavirus
Daaronder het kopje:
Kan ik op vakantie?
Als je zoekt naar de parken die open zijn en op alle pagina's hierna tot het moment dat je echt een resevering maakt, dan zie je geen melding meer.
Wilt u op vakantie?
Als voorzorgsmaatregel m.b.t het Coronavirus zijn veel van onze parkfaciliteiten gesloten. Zolang dit zo is, zijn onze prijzen voor deze periode aangepast ter compensatie. We tonen uitsluitend parken en accommodaties die geboekt kunnen worden.
Hoe bedoeld u misleiding of oplichting? En hoe komt u op het idee dat er op geen enkele manier op gewezen is. Terecht dat Landal uw klacht niet in behandeling wilt nemen! Je kunt op hun pagina niet om de corona meldingen en updates heen!

Het probleem ligt echt bij u en niet bij Landal. Los dat de media het de afgelopen weken over niets anders dan Corona heeft. Het park waar u geboekt is gewoon open en zo niet dan krijgt u een voucher, die keus heeft u zelf gemaakt.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Voor zover nu bekend, zijn er voor na 28 april geen beperkingen opgelegd aan Landal. Het is dus volledig legitiem dat de accommodaties open staan voor boekingen na die datum.

Verder staat er echt voldoende info met betrekking tot de huidige situatie rond Corona maatregelen. Daarin staat ook netjes vermeld dat wanneer de huidige maatregelen verlengd worden, u een voucher krijgt wanneer uw boeking als gevolg van de maatregelen geen doorgang kan vinden.

Het is niet de schuld van Landal dat ondanks alle media aandacht en informatie op de site van Landal u niets met deze informatie doet. Helaas.

Kennelijk was u door de aantrekkelijke aanbieding blind voor de nodige teksten en het nieuws op over Corona maatregelen in alle media.

Icul8r
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2020 16:25

Re: LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Ongelezen bericht door Icul8r »

Ik blijf het misleidend vinden. Op de site staan Corona-maatregelen waarbij aangegeven wordt dat er in geval van geschakelde er slechts een villa geboekt kan worden i.v.m. de mogelijke besmettingsgevaren. Past helemaal met de huisjes op het strand bij Hoek van Holland. Ik vind het gewoon heel raar dat je kunt boeken en let wel "ook betalen" als het park gewoon dicht is op dit moment en daar geen melding van gemaakt wordt.

En waarom nu boeken. Een huisje op het strand om met de kinderen te gaan golfsurfen en een beetje uit te waaien op het strand. Why not. Of ik nu thuis zit of in een huisje op het strand in isolement met mijn gezien, maakt geen verschil.

Dat Landal dan verwijst naar de site en opmerkingen die volledig betrekking hebben op reserveringen van voor de Corona crisis toen alle parken nog open waren, vinden wij gewoon niet passen bij deze situatie. In een nog iets extremere situatie is het eigenlijk alsof een bedrijf al failliet is en toch gewoon doet alsof het in business is en je er gewoon orders kan plaatsen....

Icul8r
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2020 16:25

Re: LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Ongelezen bericht door Icul8r »

@sylvesterb het park is juist niet open en was ook niet open op het moment van boeken, daar gaat het juist om en daar zit het verschil volgens ons.

Icul8r
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2020 16:25

Re: LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Ongelezen bericht door Icul8r »

@Ivo.w. Landal moet volgens ons vermelden tijdens het boeken dat het park momenteel dicht is. Het is cruciale informatie die een verkopende partij waarschijnlijk bewust achter houdt tijdens de verkoop.

De term "een verborgen gebrek" komt bij mij boven. Het is die informatie die niet achterhouden kan worden tijdens het aangaan van een verbintenis als deze de beslissing van de koper dusdanig zou beïnvloeden dat waarschijnlijk van de koop zou worden afgezien.
"Ik zet mijn huis te koop, maar weet eigenlijk niet of ik in staat ben om het huis te verkopen, sterker nog momenteel mag ik mijn huis niet verkopen omdat het eigenlijk van de bank is...." ;)

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Ongelezen bericht door kuklos »

@lcul8r, sorry, maar meen je dat nu serieus wat je allemaal schrijft?

Jij weet van de situatie in het land, kiest er voor om niet op de waarchuwingen op de pagina van Landal te klikken, wil ondanks alles toch een accommodatie boeken, maar nee hoor, alles is de schuld van Landal. Blijkbaar heb jij alleen maar rechten en zij alleen maar plichten.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Icul8r schreef:
17 apr 2020 21:58
@Ivo.w. Landal moet volgens ons vermelden tijdens het boeken dat het park momenteel dicht is. Het is cruciale informatie die een verkopende partij waarschijnlijk bewust achter houdt tijdens de verkoop.

De term "een verborgen gebrek" komt bij mij boven. Het is die informatie die niet achterhouden kan worden tijdens het aangaan van een verbintenis als deze de beslissing van de koper dusdanig zou beïnvloeden dat waarschijnlijk van de koop zou worden afgezien.
"Ik zet mijn huis te koop, maar weet eigenlijk niet of ik in staat ben om het huis te verkopen, sterker nog momenteel mag ik mijn huis niet verkopen omdat het eigenlijk van de bank is...." ;)
Dat het park nu dicht is heeft niets te maken met per wanneer u kunt boeken. Menigeen boekt hun zomervakantie midden in de winter. Juist als alle campings dicht zijn. Maakt dat uit? Nee, natuurlijk niet.
Wat voor toegevoegde waarde heeft het om te weten dat het park nu dicht is en na 28 april niet meer? Waarom zou u niet boeken omdat het park nu dicht zou zijn?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Met Pasen boeken en dan verbolgen over Landal? Volgens mij ben je met Pasen onder een steen vandaan gekropen. De hele wereld weet wat er aan de hand is.

Icul8r
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2020 16:25

Re: LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Ongelezen bericht door Icul8r »

@Theotrucker, wat is het verschil tussen in een huisje zitten op het strand t.o.v. thuis zitten in je tuin en kletsen over de schutting met je buren of op 1.5m afstand gepast je vrienden even kort spreken :)

Ik denk dat je de nuance een beetje mist

Ik zit al weken thuis en werk gewoon 40 uur per week vanuit huis, heb mijn ouders niet gezien en heb 0 bezoek thuis ontvangen en ben ook bij niemand op bezoek geweest, dus nee ik was al een tijdje onder mijn steen vandaag :-), maar dat kun je niet weten uiteraard. No offense.

Icul8r
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2020 16:25

Re: LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Ongelezen bericht door Icul8r »

De hamvraag blijft moet een verkoper aangeven dat hij eigenlijk niet weet of hij op korte termijn in staat is om de verkoop die nu wordt aangegaan kan waarmaken....

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Icul8r schreef:
17 apr 2020 22:44
De hamvraag blijft moet een verkoper aangeven dat hij eigenlijk niet weet of hij op korte termijn in staat is om de verkoop die nu wordt aangegaan kan waarmaken....
De verkoper heeft aangegeven dat de verwachting is dat de parken op 28 april weer open zijn en dat ze de voorwaarden van het RIVM blijven volgen. Het wordt dus gewoon verteld.

Maar het probleem was eerst dat Landal had moeten aangeven dat het park dicht was en nu ineens is het de zekerheid of ze wel open zijn?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Ongelezen bericht door Revoked »

Icul8r schreef: .... Why not. Of ik nu thuis zit of in een huisje op het strand in isolement met mijn gezien, maakt geen verschil...
Door kleauthommels als jij mogen wij straks fijn langer in de intelligente lockdown blijven. Walgelijk gedrag. Wat begreep je niet aan de woorden "blijf thuis"? U wenst Chinese ordehandhaving? Dan krijgt u, compleet met iedereen van uw familie, een geheel onverzorgde, onvrijwillige staatsvakantie. Tot de Partij u heropgevoed acht.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Ongelezen bericht door crazyme »

Revoked schreef:
18 apr 2020 00:11
Icul8r schreef: .... Why not. Of ik nu thuis zit of in een huisje op het strand in isolement met mijn gezien, maakt geen verschil...
Door kleauthommels als jij mogen wij straks fijn langer in de intelligente lockdown blijven. Walgelijk gedrag. Wat begreep je niet aan de woorden "blijf thuis"? U wenst Chinese ordehandhaving? Dan krijgt u, compleet met iedereen van uw familie, een geheel onverzorgde, onvrijwillige staatsvakantie. Tot de Partij u heropgevoed acht.
Wat is volgens jou het belang om in een specifiek huis te zitten dan?

Of roep je gewoon de meute na ?

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Icul8r schreef:
17 apr 2020 21:49
@sylvesterb het park is juist niet open en was ook niet open op het moment van boeken, daar gaat het juist om en daar zit het verschil volgens ons.
Dat het park nu niet open is en dat het op het moment van boeken ook niet open was, is helemaal niet van belang. Als het park, volgens de huidige inzichten, maar open is in de geboekte periode.

Wanneer mensen in de situatie voor Corona in de winter hun zomervakantie op een camping/vakantiepark in Frankrijk, Spanje of Italië boeken, dan is op moment van boeken die camping in de meeste gevallen ook gesloten. Geen punt, want zolang er geen opgelegde beperkingen zijn gaat de camping ruim voor de zomer begint weer open.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Ongelezen bericht door Revoked »

crazyme schreef: ...
Of roep je gewoon de meute na ?
Welja. Niet noodzakelijke verplaatsing. Maak er thuis maar een feestje van met het gezin. Nog goedkoper ook.

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: LANDAL maakt tijdens reserveren geen melding van gesloten parken

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Ik geef melder gelijk. In 1e instantie heeft Landal namelijk niet alle parken gesloten. Sommigen waren open, anderen niet, zoals Vennebos die ze direct hadden gesloten ivm met het aldaar aanwezig zijnde zwemparadijs.
Men mocht ook gewoon nog naar een bungalowpark aldus het kabinet.
TS heeft gelijk: of hij nu thuis zit met restricties, of in een bungalow, dat maakt niet erg uit.
Bovendien zijn er legio parken die nu hun huisjes verhuren als 'thuiswerkplek'.
Zij hadden dus duidelijk moeten maken, c.q. onmogelijk moeten maken om te boeken in het park van hun keuze in een bepaalde periode.

indien Landal geen melding maakt tijdens het boeken, is dat wel degelijk misleiden,..en idd haast oplichting.
Het zou in het geheel niet eens mogelijk moeten zij om een boeking te maken tijdens de Corona maatregelen die gelden.

Ik wens melder succes met het retour krijgen van haar centjes, ook ik lig in de clinch met ze. Inmiddels gemeld bij ACM en geschillencommissie.nl. (zoek op Landal corona en je vind 'm wel)
Ik raad je aan hetzelfde te doen.
Laatst gewijzigd door JanTinusPlukvet op 23 apr 2020 17:39, 3 keer totaal gewijzigd.

Gesloten