Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Kimmes86
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2021 11:02

Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Ongelezen bericht door Kimmes86 »

Hallo,

Wij hebben een midweekje geboekt op een camping in de Betuwe via hun eigen website. De vakantie is meteen betaald en we hebben daarna ook netjes een mail ontvangen dat dit allemaal goed is gegaan.

Echter, 1 dag later, ontvangen wij het bericht dat de prijs op de website niet klopt en dat we meer moeten betalen, een bedrag van 100 euro. Of we kunnen een voucher krijgen om later eens te komen. Wij hebben 3 kinderen, dat kun je natuurlijk niet aan ze verkopen....

Kan dit zomaar? Nadat ze een mail gestuurd hebben met en bevestiging?

Vriendelijke groet
Kim

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kimmes86 schreef:
11 jul 2021 11:12
Kan dit zomaar? Nadat ze een mail gestuurd hebben met en bevestiging?
Nee, dat kan niet, tenzij jij had kunnen weten dat de prijs niet klopte. Maar daarvan lijkt me bij een verschil van 100 euro geen sprake.

Ik zou ze nog eens bellen en aangeven dat je navraag hebt gedaan en dat dit niet kan. Maar bedenk wel dat je het niet zodanig op de spits wilt drijven dat je geen vakantie hebt - want dan ben je verder van huis. Misschien is er een oplossing of compromis denkbaar waarbij jullie beiden tevreden zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat was de totale prijs? Een bedrag van €100,- klinkt niet veel als de vakantie €1.000,- gekost zou hebben, maar hebt u een last minute geboekt van €50,-, dan is het duidelijker dat de prijs niet zou kunnen kloppen.

Kimmes86
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2021 11:02

Re: Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Ongelezen bericht door Kimmes86 »

Het was een last minute, wij hebben hier 380 euro voor betaald

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat lijkt me geen prijs waarvoor alarmbellen af zouden moeten gaan.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kimmes86 schreef:
11 jul 2021 11:57
Het was een last minute, wij hebben hier 380 euro voor betaald
Als ik kijk wat wij voor deze zomer betaald hebben voor een goed aangeschreven camping met veel faciliteiten, dan is €380,- voor een midweek last minute aanbieding inderdaad niet zo gek te noemen.
Maar aan u de keuze wat u wilt doen. Wellicht wilt u eens uit eten op de camping, zou daar de voucher ook voor gebruikt kunnen worden?

Kimmes86
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2021 11:02

Re: Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Ongelezen bericht door Kimmes86 »

Wellicht wilt u eens uit eten op de camping, zou daar de voucher ook voor gebruikt kunnen worden?

Nee helaas niet, ze bedoelden een voucher om in het naseizoen te kunnen gebruiken voor een midweekje weg. Ik vind dit heel lastig, ik ga ze zo toch maar eens bellen om te horen wat we er aan kunnen doen. Het meisje van de receptie heeft al overleg gehad hierover, maar van hogerhand wilden ze helaas niet anders

Kimmes86
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2021 11:02

Re: Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Ongelezen bericht door Kimmes86 »

Ik heb dat laatste niet helemaal goed verteld 🙈
Mijn man zei net dat 100 euro de compromis al was, ze wilden er 200 euro bij hebben.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus de "lastminute aanbieding" had moeten zijn €580,- voor een midweek? Dan mag ik toch hopen dat het niet om een kampeerplek gaat maar om een lux huisje. Voor een kampeerplek is dat een normale prijs voor een volle week in het hoogseizoen op een goed aangeschreven camping.

Kimmes86
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2021 11:02

Re: Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Ongelezen bericht door Kimmes86 »

Het gaat om een safari tent

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Is het niet veel verstandiger om het hele verhaal in 1 keer te vertellen? Juist de mensen die behoorlijk vaag zijn weten dat ze het gelijk niet aan hun kant hebben en proberen met halve omschrijvingen toch iets te kunnen bereiken.
Al googelend op safaritent Betuwe kom ik uit op camping Betuwe in Kesteren, klopt dit? Er zijn 2 safaritenten via deze camping rechtstreeks te boeken en de prijs daarvan is €1250,- per week exclusief kosten. €380,- is dan wel een schijntje te noemen. Nergens in het hoogseizoen kan je voor dat bedrag een accommodatie boeken.

Kimmes86
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2021 11:02

Re: Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Ongelezen bericht door Kimmes86 »

Oke... Dit is toch niet een vaag verhaal? Die prijs staat er nu voor een week op, dat had ik zelf ook al gezien.
Wij hebben gisteravond geboekt, voor de prijs die ik noemde. Een midweek voor 380 euro. Daar hebben we de bevestiging van en nu moeten we ineens extra gaan betalen. Mijn enige vraag was of dat zomaar mag.
Niets vaags aan dat verhaal. Ik geef alleen een antwoord

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kimmes86 schreef:
11 jul 2021 12:49
Oke... Dit is toch niet een vaag verhaal? Die prijs staat er nu voor een week op, dat had ik zelf ook al gezien.
Wij hebben gisteravond geboekt, voor de prijs die ik noemde. Een midweek voor 380 euro. Daar hebben we de bevestiging van en nu moeten we ineens extra gaan betalen. Mijn enige vraag was of dat zomaar mag.
Niets vaags aan dat verhaal. Ik geef alleen een antwoord
U zegt enkel camping, maar het blijkt om een safaritent te gaan. U zegt wat u betaald heeft en pas later wat de eigenlijke prijs had moeten zijn. Ik vraag u of het inderdaad camping Betuwe in Kesteren is, daar komt geen antwoord op. Eerst moest u €100,- bijbetalen en daarna bleek het een coulance voorstel te zijn omdat het eerst €200,- was.
Er valt niet zomaar een ja of nee te beantwoorden op uw vraag. In het geval van een kampeerplaats had de camping het recht niet, maar als het inderdaad om een safaritent gaat van €1250,-, dan mag het wel. U had immers zelf ook kunnen weten dat die prijs nooit zou kunnen. Een antwoord is van zoveel zaken afhankelijk dat duidelijk de enige manier is om een antwoord te geven waar u ook daadwerkelijk iets mee kan.

Kimmes86
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2021 11:02

Re: Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Ongelezen bericht door Kimmes86 »

Bedankt voor uw antwoord, het eerdere bericht kwam nogal vijandig over. Helaas hebben we niet alleen al de weet van wat wel en niet kan. In onze ogen was dit een buitenkans. Wij hebben geen prijzen vergeleken, we hebben gewoon geboekt omdat wij op deze manier met ons gezin er ook even uit konden. Niet meer en niet minder. Het is voor ons een enorme domper, thats all.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is niet zo zeer vijandig, wel een vorm van teleurstelling. Als namelijk blijkt dat het verhaal anders in elkaar steekt als bij de openingspost kenbaar gemaakt wordt dan is het niet alleen onjuiste hulp voor uzelf, maar ook verloren tijd voor diegene die er op reageren.
Dat het een domper is kan ik mij voorstellen, maar als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo. Al met al is €480,- nog steeds geen geld voor een dergelijke accommodatie. Maar de keuze ligt bij u.

Kimmes86
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2021 11:02

Re: Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Ongelezen bericht door Kimmes86 »

Dat was niet mijn bedoeling, om tijd te verdoen. En zoals u dat zegt, halve informatie te geven. Eigenlijk meer een bescherming van de camping om ze niet met naam en toenaam te noemen. Enkel en alleen of ze ons meer in rekening mochten brengen.

Maar ik ben blij dat ik nu een antwoord heb op dat het blijkbaar dus mag. Dat was alles, en de uitkomst is wat zuur voor ons.

taxikemperman
Berichten: 629
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ter bescherming van de camping?
Als u gewoon de naam geeft, dan kunnen we zien wat u wilde boeken en aan de hand daarvan een oordeel vellen of de prijs te laag of te hoog is.
En u dan van informatie voorzien.
Nu moeten we gissen

Kimmes86
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2021 11:02

Re: Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Ongelezen bericht door Kimmes86 »

Zoals ik al zei was het vorige antwoord duidelijk genoeg. Wat mij betreft is dit topic dan nu ook wel gesloten

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
11 jul 2021 11:42
Kimmes86 schreef:
11 jul 2021 11:12
Kan dit zomaar? Nadat ze een mail gestuurd hebben met en bevestiging?
Nee, dat kan niet, tenzij jij had kunnen weten dat de prijs niet klopte. Maar daarvan lijkt me bij een verschil van 100 euro geen sprake.

Ik zou ze nog eens bellen en aangeven dat je navraag hebt gedaan en dat dit niet kan. Maar bedenk wel dat je het niet zodanig op de spits wilt drijven dat je geen vakantie hebt - want dan ben je verder van huis. Misschien is er een oplossing of compromis denkbaar waarbij jullie beiden tevreden zijn.
Je kan natuurlijk ook betalen onder protest en er later werk van maken, maar moet je ook maar zin in hebben.

Verder is het belachelijk dat deze camping meent u niet uw geldterug te hoeven geven, maar kan volstaan met een voucher.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Midweek geboekt, betaald en bevestiging ontvangen, toch meer betalen bij aankomst

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumleden,

Het topic is gesloten aangezien TS al een antwoord heeft.

Groet,
Radar Internetredactie

Gesloten