LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] forensenbelasting

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
des123

forensenbelasting

Ongelezen bericht door des123 »

Wie heeft er wel eens gehoord van forensenbelasting?
Dit is niet het zelfde als toeristenbelasting.
Ik moet dit gaan betalen aan de gemeente ede waar wij een stacaravan hebben.Ik heb alleen nog nooit van deze belasting gehoord.

*Sara*

Re: forensenbelasting

Ongelezen bericht door *Sara* »

Dit vond ik op de site van Ernsy & Young, misschien dat je hier iets aan hebt:
Personen die meer dan negentig keer per jaar overnachten in een gemeente die niet de hoofdverblijfplaats is, worden aangemerkt als forens. Gemeenten kunnen van deze personen forensenbelasting heffen. Ook van personen die meer dan negentig dagen per jaar over een gemeubileerde woning beschikken voor henzelf of hun gezin kan forensenbelasting worden geheven. Er is sprake van een gemeubileerde woning als deze bestemd en geschikt is voor duurzame menselijke bewoning. Stacaravans worden ook gekwalificeerd als gemeubileerde woning. Gemeenten zijn zelfs verplicht stacaravans mee te nemen in de heffing van forensenbelasting. Het komt nog steeds voor dat gemeenten stacaravans niet en recreatiewoningen wel in de heffing betrekken. De heffing van forensenbelasting kan dan succesvol worden bestreden door een beroep te doen op het gelijkheidsbeginsel.

hbwoz

Re: forensenbelasting

Ongelezen bericht door hbwoz »

Op de site van het ministerie van binnenlandse zaken en koninkrijksrelaties is een brochure te downloaden. Hoofdstuk 5 gaat over de forensenbelasting. http://www.minbzk.nl/search/contents/pa ... eenten.pdf

Gesloten