LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachtenregen vakantie sunparc Vielsalm Belgie

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
dokidima
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2009 14:16

klachtenregen vakantie sunparc Vielsalm Belgie

Ongelezen bericht door dokidima »

Wij zijn met ons gezin (2volwassenen met 2 dochters) 1 week naar het Sunparc (onderdeel van Centerparcs) naar sunparc te Vielsalm in Belgie geweest kosten ruim €700.00. Hier een kort verslag van onze bevindingen aan dit parc.
Wij zijn daar aangekomen op 20 Februari en zouden er een week verblijven.Bij aankomst de sleutels opgehaald bij de receptie.
Toen wij naar het huisje gingen wat ons toebedeeld was viel mij gelijk de slechte staat van de weg op,er zaten overal grote diepe gaten in de weg waar je omheen moest rijden om zo weinig mogelijk schade aan de auto te krijgen.
Bij aan komst bij het huisje kregen we gelijk met het volgende euvel te maken en wel er lag hopen hondepoep voor onze ingangs deur wat niet echt fris oogde.
Binnen in het huisje troffen we het volgende aan, de stekkerdozen en schakelaar voor het licht waren niet afgedekt met een beschermkapje wat erg gevaarlijk is voor kinderen ze konden immers onder stroom komen na aanraking ervan en dat in heel het woonkamer gedeelte (dit op 3 plaatsen in de woonkamer), we hadden een huisje met sauna gehuurd echter in de sauna (infrarood sauna max75graden) zat er op het zitgedeelte een flinke rafel van het hout wat zeer deed als je er op ging zitten en een splinter in je bil was het vervolg.
Op het toilet en douche zaten geen sloten op wat volgens de receptie normaal was en verboden was in Belgie ,ik vind het niet fijn als ik op de toilet zit en mijn dochter ineens naar binnen stormt als zij ook hoognodig moet (later hoorde we van andere Nederlanders die er ook een huisje haddden gehuurd zij wel sloten overal op hadden).
Ook hadden wij er moeite mee dat als we gingen koken er maar 1 opdienlepel was voor groente ,aardappelen en jus bij navraag aan de reseptie zeiden ze dat dit het enige was wat we kregen en we maar met een gewone kleine lepel moesten gebruiken.
De parkeerplaatsen bij ons huisje liet ook te wensen over. Het lag vol met ijs cq sneeuw . Bij het pakeren van onze auto aldaar kwamen we ineens vast te staan met onze auto wat bleek we stonden bovenop een afgezaagde stuk boompje die verstopt zat onder bladeren wat als gevolg daarvan schade op leverde aan de onderkant van de auto.Bij het verhaal halen daarvan bij de directie zeiden ze dat wij en al de andere toeristen tever geparkeerd stonden en al onze auto,s zeker 1,5 mtr tever geparkeerd stonden
. Wij waren van mening als je boompjes afzaagd ze op zijn minst moest markeren met afzetlint of iets dergelijk maar ons werd gezegt dat dat geen nut had omdat ze dan dezelfde dag weer werd weggehaald door andere en ze verder niets voor ons konden doen. Hier was ik het niet mee eens en vertelde ze dat ze maar de politie erbij moesten halen. De directie heeft toen gebeld met de politie maar die zeiden dat ze niet kwamen en wij maar naar hun moesten komen, wij hadden zoiets van dat heeft geen zin want in dit gedeelte van Belgie (we zaten in Wallonie) praten ze alleen maar Frans en is Nederlands taboe en leg maar eens uit in het Frans wat we bedoelen ze willen je toch niet verstaan. Al met al zijn we 1 dag eerder vertrokken naar huis omdat we het wel gehad hadden met dit SUNPARC.
Bij thuiskomst heb ik 2 maal een brief gestuurd in de vorm van een enquete formulier maar echter tot 2 keer toe natuurlijk geen reactie op ontvangen.
Wij vinden het schandalig dat je voor zoveel geld een nummer bent en wij niet het idee hebben gekregen dat wij een gast waren en ook totaal geen sorrie laat staan exuses hebben gehad van dit parc.
Wij zullen dan ook nooit meer in een van deze parken komen van SUNPARC EN CENTERPARC.
Hebben hier meer mensen last van gehad dan zouden we dit graag willen horen.

Met vrienelijke groeten,

Fam scheers


meubelklaas
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jan 2009 19:01

Re: klachtenregen vakantie sunparc Vielsalm Belgie

Ongelezen bericht door meubelklaas »

Wat een zeververhaal. Wat kan Sunparcs er nou aan doen dat er een hond voor uw deur schijt. Daarbuiten bent u blijkbaar te lam geweest om even een stukje parkeerplaats schoon te scheppen.... Gaten in de weg na de huidige winter is door opdoooi onontkoombaar, een beetje intelligent mens weet dat. De stekkerdozen zijn wel een terechte klacht, dat kan gewoon niet. Jammer dat u uw vakantie zo laat verpesten door miereneukerige beoordelingen.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: klachtenregen vakantie sunparc Vielsalm Belgie

Ongelezen bericht door roro25 »

volgens mij loopt de ctrl B toets vast.

Een advies: voortaan gewoon lekker op vakantie in eigen huis. Heb jezelf geen last van anderen en anderen niet van jou. Probleem opgelost.

Wat een zeikverhaal zeg. Over muggenzifterij gesproken.

petjecorvetje
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 aug 2008 11:46

Re: klachtenregen vakantie sunparc Vielsalm Belgie

Ongelezen bericht door petjecorvetje »

Inderdaad, wat een gezeik om niets.

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: klachtenregen vakantie sunparc Vielsalm Belgie

Ongelezen bericht door haka10 »

Volgende keer toch maar eerst even op Zoover kijken.

Daar wordt Sunparks Vielsalm namelijk (volkomen terecht) helemaal afgebrand in de reacties.

dokidima
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2009 14:16

Re: klachtenregen vakantie sunparc Vielsalm Belgie

Ongelezen bericht door dokidima »

meubelklaas jij weet echt niet waar je over praat,
1 ik zei alleen maar dat dit dus geen leuke aankomst was zo en als er gezegt word geen honden hier in dit park verwacht ik dus ook geen hopen poep voor de deur terwijl ze net de schoonmaak hebben afgerond
(ik heb zelf een hond en mocht die niet meenemen naar dit huisje dat ik geboekt heb)
2 het kan zijn dat er vorst is geweest maar het lijkt mij normaal dat je zoiets dan tijdelijk opvult met kleine kiezelstenen of iets dergelijk, maar voor jou maakt het niet uit ,met zo,n dom antwoord als jij geeft blijkt wel dat jij totaal niet intelligent bent. en ik zie jou nog geen pakeerplaats schoon maken van ruim 100 meter en jij heb ook natuurlijk standaard een scheppie bij je in je auto en een kilo of 50 kg strooizout en jij maakt ook gelijk ff de hele parkeerplaats vrij van blaadjes zodat iedereen er veilig kan parkeren zonder schade op te lopen en o ja ik had ook gelijk dan een kettingzaag mee moeten nemen om die stronkjes tot de grond gelijk te maken of nee met die gekochte schep natuurlijk moeten uitgraven
roro25 jij gaat zeker alleen maar in 5 sterrenhotels zitten met een vrouwtje erbij die alles voor je doe.
petjecorvetje volgens mij kom jij uit de rimboe daar heb je ook niets en ben je al gauw tevreden met niets of jij bent gewoon een verwent manneke die ook niet veel verstand heb
haka10 bedankt voor je terechte reactie ik zal er eens gaan kijken :)

petjecorvetje
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 aug 2008 11:46

Re: klachtenregen vakantie sunparc Vielsalm Belgie

Ongelezen bericht door petjecorvetje »

Ik vind het wel knap dat jij mijn intelligentie kan beoordelen op een reactie van zes woorden. Iedereen die het niet met je eens is brand je af. Zegt mij meer over jou intelligentie.
En of ik een verwent mannekke ben?? Nee, maar geniet wel van de mooie en leuke dingen i.p.v te mierenneuken tijdens mijn vakantie.
PS. geef volgende keer wat meer geld uit voor je vakantie, KRENT.

petjecorvetje
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 aug 2008 11:46

Re: klachtenregen vakantie sunparc Vielsalm Belgie

Ongelezen bericht door petjecorvetje »

Of ik uit de rimboe kom??? Nee, op dit moment geniet ik van mijn heerlijke vakantie op Prince Edward Island. Dit ligt in Canada, denk leg het maar ff uit, gezien je verstandelijke handicap. En niet zeuren over mijn reactie, jij begint met "stront" te gooien. Als het je niet zint ga je lekker ergens anders je verhaal doen.

dokidima
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2009 14:16

Re: klachtenregen vakantie sunparc Vielsalm Belgie

Ongelezen bericht door dokidima »

petjecorvetje jij kan waarschijnlijkl zelf geen vakantie betalen,vandaar dat je natuurlijk op een papagaai lijkt die zelf geen standpunt in neemt maar andere mensen naaap in de mening dus jou handicap zal veel groter zijn :lol: :lol:

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: klachtenregen vakantie sunparc Vielsalm Belgie

Ongelezen bericht door roro25 »

oeh wat een mensenkennis....
Maar ik ga graag in de rimboe kamperen. Volgend jaar 4 weken trekken met een truck door Kenia en Tanzania. 5 sterrenhotel wat is dat?
Lekker camperen in the wild met een geemancipeerde vriendin......

Maar gooi vooral de frustraties eruit... !!

Soms wil die CTRL B toets nog steeds vastlopen is het niet?

dokidima
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2009 14:16

Re: klachtenregen vakantie sunparc Vielsalm Belgie

Ongelezen bericht door dokidima »

roro25
kan wel zien dat je niets gewent bent als ik primitief wil kamperen dan kies ik daarvoor maar als ik veel geld betaal voor een huisje mag je op zijn minst iets verwachten voor die prijs en zoals ik al in mijn verslag al schreef vind ik dit hele zware minpunten maar jij dus niet.
en als mijn kinderen gevaar lopen in een huisje wat ik gehuurd heb omdat de stroomdraden blood liggen en een sauna bankje waar gerafeld hout zit vind jij normaal om maar eens wat op te noemen zegt dus genoeg over jou verstand van mensen :D :lol:

maar veel succes met jou rimboe vakantie volgend jaar kan je in ieder geval nog ff sparen :wink:

en ik moet zeggen dat ik aan jullie domme reacties nog veel meer lol heb als in de hele vakantie die ik gehad heb dus kom maar

nanah
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2009 12:49

Re: klachtenregen vakantie sunparc Vielsalm Belgie

Ongelezen bericht door nanah »

Mensen, kunnen we niet gewoon normaal op elkaar reageren. Dokidima heeft blijkbaar een minder geslaagde vakantie gehad en heeft het recht hier zijn of haar "beklag" te doen. Daar is het forum tenslotte voor...
Ik moet hier echter wel bijzeggen dat ik sommige "klachten" ook wel een beetje overtrokken vind. In je eerste bericht sprak je over geen beschermkapjes op de stopcontacten en in je laatste over stroomdraden die bloot liggen... Als je met beide hetzelfde bedoelt, is het laatste erg overtrokken. Ik ken heel veel mensen die die dingen thuis niet eens hebben met kinderen, en zelf leef ik ook nog steeds zonder vroeger die kapjes te hebben gehad.
Verder zijn er veel klachtjes die buiten de macht van Sunparks liggen.
En gerafeld hout... als het niet mijn eigen sauna is zit ik altijd ivm hygiene op een handdoek... Simpele oplossing lijkt mij in plaats van dit uitgebreid uit de doeken te doen...
En waarom zou je nooit meer naar een Center Parcs park gaan omdat Sunparks tegenviel? Zijn twee compleet verschillende merken, alleen toevallig van dezelfde eigenaar...

dokidima
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2009 14:16

Re: klachtenregen vakantie sunparc Vielsalm Belgie

Ongelezen bericht door dokidima »

het ging ook over de beschermkapjes die ontbraken maar dan bengeld de rest los en kan je aan de draadjes die vrij komen onder stroom komen te staan en een handdoek erover doen kan wel maar het kwam er doorheen zo groot was de rafel vandaar en de reden dan dat wij niet meer gaan is dat er niets met de klachten werd gedaan dan enkeld nieuwe beschermpakje erop en bij mij weten is de klant koning en niet een nummer daarom nam of neem ik dit de directie zeer kwalijk je betaald een hoop geld mag je toch wel serieus genomen worden met je klachten en niet voor oud vuil behandeld worden zo ga je niet met gasten om excuses was op zijn minst op zijn plaats geweest vandaar passe voor deze parken van de zelfde eigenaar(maar dat is onze mening he velen zullen er een goede vakantie hebben gehad)
maar bedankt voor je reele reactie. :wink:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: klachtenregen vakantie sunparc Vielsalm Belgie

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dokidima: ik zou als ik jou was eens leestekens gebruiken, want op deze manier lezen je posts zwaar beroerd. (niet vervelend bedoelt, gewoon een tip)
de reden dan dat wij niet meer gaan is dat er niets met de klachten werd gedaan dan enkeld nieuwe beschermpakje erop en bij mij weten is de klant koning en niet een nummer daarom nam of neem ik dit de directie zeer kwalijk
Dit stond niet in je eerste post, die klacht is dus opgelost.
De hondenpoep is gewoon vies en heb je wel gemeld dat het saunabankje beschadigd was?
Die lepel, ach er zijn grotere problemen.
Dit komt bij heel veel vakantieparken voor.
De parkeerplaats ijs- en sneeuwvrij maken had moeten gebeuren en die boompjes, tja, daar kun je over discussieren.
Als de toeristen hun auto's inderdaad te ver naar voren zetten, dan kan Sunparc daar weinig aan doen.
En dit:
De directie heeft toen gebeld met de politie maar die zeiden dat ze niet kwamen en wij maar naar hun moesten komen, wij hadden zoiets van dat heeft geen zin want in dit gedeelte van Belgie (we zaten in Wallonie) praten ze alleen maar Frans en is Nederlands taboe en leg maar eens uit in het Frans wat we bedoelen ze willen je toch niet verstaan
Is én niet de schuld van Sunparc én heel normaal.
Je weet dat je naar een Franssprekend deel van België gaat en dat je dus Frans moet kunnen spreken om je verstaanbaar te maken.
Dat de politie niet komt kijken bij schade door een boompje kan ik me ook voorstellen.
Al met al zijn je kleinere klachen wel gegrond, maar de grotere klachten naar mijn mening niet echt.
Dat jij niet meer naar Sunparc gaat staat je vrij, maar bijvoorbeeld het gedrag van de politie en het feit dat jij geen Frans spreekt, kun je hen niet kwalijk nemen.
Ik hoop dat je voortaan betere vakanties hebt.

dokidima
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2009 14:16

Re: klachtenregen vakantie sunparc Vielsalm Belgie

Ongelezen bericht door dokidima »

Het is een optelling van alles he het gaat niet om de kleine dingen maar om alles bij elkaar opgeteld.

(De parkeerplaats ijs- en sneeuwvrij maken had moeten gebeuren en die boompjes, tja, daar kun je over discussieren.
Als de toeristen hun auto's inderdaad te ver naar voren zetten, dan kan Sunparc daar weinig aan doen)

Het feit blijft vinden wij dat je afgezaagde boompjes op zijn minst had kunnen markeren, en nogmaals vinden wij dat excusis op zijn minst op zijn plaats was geweest nu kwam het bij ons zeer arrogant over van de directie. Maar ik denk als het andere mensen ook is gebeurd zij daar ook niet bepaald blij mee waren geweest of bij wie dan ook.

En ik kan zat parken waar we nog wel het gevoel hebben dat we gast zijn daar gaan we dat ook naar toe in de toekomst en dus helaas voor sunparc of center park niet meer maar ieder zijn mening zullen we maar zeggen 8)

Gesloten