LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Disneyland eerste en tweede klas

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Gezellig naar disneyland? Vermaakt U zich vooral als tweede klasse tourist tussen de rijen wachtenden (1 a 2 uur is niet ongebruikelijk) in een overvol park. Ja, U mag een paar keer een zogenaamde fast pass halen waarna u op een ander tijdstip bij een attractie in een korte rij mag staan. En dat allemaal voor 53e euro pp (67 euro voor 2 parken) per dag. Een dagje efteling boekt U voor de helft.

Maar voor de gasten van het dure Disneyland hotel geld dit niet. Die krijgen namelijk van het hotel een VIP kaart waarbij je bij elke attractie een fast pass krijgt die bovendien direct toegang geeft tot die attractie (dus je hoeft niet een halve dag later terug te komen en je kunt meteen naar de volgende attractie).

Leuk voor de VVDers onder ons die het disneylandhotel (al gauw 250,-- pp per nacht) kunnen betalen, maar niet voor Jan Modaal en helemaal niet voor Mien Minima.

Voor een toeslag van (slechts) 60,- per kaartje kun je trouwens ook zo'n VIP behandeling krijgen. Misschien een tip. :D

AEMLB
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 apr 2010 16:25

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door AEMLB »

Tja en ik vind dit gewoon een kwestie van sparen. Als je hiervoor kiest doe het dan goed, spaar iets langer en geniet iets meer. Hebben wij ook gedaan en mijn kids hebben het er jaren later nog over. Wij kozen bewust voor het Disney hotel en hebben vreselijk genoten maar de zomervakantie hebben wij er voor laten staan! Eenmalig is het echt de moeite waard.

Piet Za
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 apr 2010 15:32

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door Piet Za »

Oh dat park met die grote parkings ben er 30 jaar geleden geweest en kon mijn car niet meer terugvinden, kreeg ik vandaag een telefoontje dat ie weer gevonden is.

AEMLB
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 apr 2010 16:25

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door AEMLB »

Piet Za schreef:Oh dat park met die grote parkings ben er 30 jaar geleden geweest en kon mijn car niet meer terugvinden, kreeg ik vandaag een telefoontje dat ie weer gevonden is.
Ja net over de grens he dan word het wat moeilijker ;) ben blij dat je je oldtimer weer heb gevonden. Hoef je tenminste geen wegenbelasting meer te betalen hahahaha.

Piet Za
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 apr 2010 15:32

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door Piet Za »

Ik ben te oud voor die zooi geworden.

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door superwoman »

Had gewoon nog wat doorgespaard en jezelf en je kids een echt leuke vakantie in Disneyland bezorgd. Kan je je ook nog een hapje eten op zo'n park veroorloven.
Een overnachting in zo'n hotel hoort er gewoon bij. Ik hoor van Disneyland Parijs niet anders dan leuke aanbiedingen voor een verblijf met hotel.

Je gaat toch niet voor één dagje naar zo'n mooi park toe ??

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hallo,

eigenlijk lijkt het me niet meer dan logisch dat als je extra geld betaald je ook extra service krijgt. Wil je dat geld niet betalen dan krijg je die service dus niet. Het wordt altijd duidelijk aangegeven dat als u niet wilt wachten in de rij u de vip kaart kunt kopen, als u dus kiest om dit niet te doen dan krijgt u die kaart dus ook niet.

Trudy

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Tja, bij de Efteling en zelfs Walibi sta je soms ook een halve dag in de rij en daar heb je lang niet zoveel moois te zien als op Disneyland Paris.
U weet toch dat (zeker in de vakanties en omdat dit een internationaal park is verschillen de vakanties per land) een attractiepark als Disneyland Paris druk is?

siggy
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mar 2008 10:37

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door siggy »

Ik ben twee jaar geleden in de meivakantie geweest. Die week was het geen vakantie voor duitsers,fransen en engelsen. Ik ben di en wo in het park geweest en het was dus niet al te druk. Max wachttijd was voor ons drie kwartier. Ben met Peter Langhout gegaan i.c.m. twee dagen Parijs voor 400 euro voor mij en kind samen. Je ziet dus, het hoeft niet zo duur te zijn......

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Tja, bij de Efteling en zelfs Walibi sta je soms ook een halve dag in de rij en daar heb je lang niet zoveel moois te zien als op Disneyland Paris.
Dit lijkt mij niet alleen overdreven maar zelfs beneven de waarheid. Of was de Efteling een dagje gratis open voor iedereen? :D

Wat ik wil aangeven is dat disneyland een methode heeft ontwikkeld met die fast pass "service" om een soort eerste klas en tweede klas bezoekers te creeeren.

Bij de andere parken staan arm en rijk gewoon in dezelfde rij, bij disneyland heerst er apartheid.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door Frans75 »

Dan ga je toch lekker naar Noord-Korea, daar hebben ze ook pretparken.

bavarian
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 apr 2010 19:07

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door bavarian »

Jules Degrelle

Geregistreerd: 02 okt 2005 23:33
Berichten: 105

Antwoord met een citaat
Bericht
Maar toch, als Pim Fortuijn nog zou hebben geleeft, zou hij het nooit toegestaan hebben dat de patat zo duur zou zijn geworden. Was Pim er nog maar, dan was alles veel beter.

AEMLB
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 apr 2010 16:25

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door AEMLB »

bavarian schreef:
Jules Degrelle

Geregistreerd: 02 okt 2005 23:33
Berichten: 105

Antwoord met een citaat
Bericht
Maar toch, als Pim Fortuijn nog zou hebben geleeft, zou hij het nooit toegestaan hebben dat de patat zo duur zou zijn geworden. Was Pim er nog maar, dan was alles veel beter.
Geloofd gij nog in sprookjes dan?! PF had ook de crisis niet kunnen voorkomen hoor. Gewoon ff nuchter bekijken wil jij je leven leuk maken moet je even sparen je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, die tijd is allang voorbij.

bavarian
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 apr 2010 19:07

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door bavarian »

Disneyland Orlanda Florida daar moet je zijn niet in Parijs is peanuts.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

J. Degrelle schreef:
Tja, bij de Efteling en zelfs Walibi sta je soms ook een halve dag in de rij en daar heb je lang niet zoveel moois te zien als op Disneyland Paris.
Dit lijkt mij niet alleen overdreven maar zelfs beneven de waarheid. Of was de Efteling een dagje gratis open voor iedereen? :D

Wat ik wil aangeven is dat disneyland een methode heeft ontwikkeld met die fast pass "service" om een soort eerste klas en tweede klas bezoekers te creeeren.

Bij de andere parken staan arm en rijk gewoon in dezelfde rij, bij disneyland heerst er apartheid.
Het wordt tijd voor een revolutie. De decadente kapitalisten Donald Duck en Mickey Mouse moeten verdwijnen. Proletarische parkgangers aller landen verenigt U. J. Degrelle for president! van Disneyland :lol:

Volgens Degrelle is er ook apartheid bij de NS: 1e en 2e klasse
Deze mensonterende situatie doet zich ook voor in de Nederlandse bioscopen: zaal of loge
Ook de KPN maakt zich er schuldig aan gewone post of exprespost
:lol:

Nu ff serieus. Dit scoort in mijn ogen werkelijk een 10 op de Zeurkousenschaal, normaal reageer bijna alleen op fiscale of verzekeringstopics maar hier moest het even :wink:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door VioletPrue »

J. Degrelle schreef:
Tja, bij de Efteling en zelfs Walibi sta je soms ook een halve dag in de rij en daar heb je lang niet zoveel moois te zien als op Disneyland Paris.
Dit lijkt mij niet alleen overdreven maar zelfs beneven de waarheid. Of was de Efteling een dagje gratis open voor iedereen? :D
De bezoekeersaantallen van de Efteling en Walibi liggen wel lager dan die van Disneyland, maar de parken zijn ook veel kleiner.
En ik heb inderdaad ook wel meegemaakt dat je UREN in de rij staat voor de Pyhon of Droomvlucht of de Via Volta.
Dus overdreven?
Nee, niet echt.
J. Degrelle schreef:Wat ik wil aangeven is dat disneyland een methode heeft ontwikkeld met die fast pass "service" om een soort eerste klas en tweede klas bezoekers te creeeren.
Maar ook 'gewone arme' bezoekers van Disney kunnen bij veel attracties een Fast Pass halen.
Ten minste, in november 2008 toen ik er was wel!
J. Degrelle schreef:Bij de andere parken staan arm en rijk gewoon in dezelfde rij, bij disneyland heerst er apartheid.
Tuurlijk, apartheid.
Ik denk dat we Nelson Mandela maar even moeten bellen, want hier moet direct een einde aan worden gemaakt.
Heb hem altijd al eens met Mickey Mouse oren willen zien.
Maar even serieus, als je een abonnement op de Efteling neemt (wat dus duurder is) heb je ook allerlei voordelen, je kunt zelfs gratis naar andere parken en dierentuinen in Nederland en Europa.
Neem je bij Walibi een abonnement, dan kun je ook allerlei extra korting krijgen in het park op eten en souveniers en mag je ook gratis naar Hellendoorn en het dolfinarium.
Moraal: mensen met minder geld die dezelfde behaldeling willen als mensen met meer geld, moeten langer sparen.
Ik heb zelf een uitkering en spaar voor leuke dingen.
Als iets heel duur is wat ik graag wil, dan moet ik dus langer sparen.
Da's geen apartheid, da's logica.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Bavarian, die van het katermedicijn vond ik beter....

meeleester
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 nov 2006 19:12

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door meeleester »

bavarian schreef:Disneyland Orlanda Florida daar moet je zijn niet in Parijs is peanuts.
Oeps, de plank wordt een beetje misgeslagen :wink: . Disneyland bevind zich in California. In Orlando kun je Walt Disney World vinden. Disney mag dan vele 'producten' in vermaak- en reiswereld hebben, maar deze 2 door elkaar halen is net zoiets als Lutjebroek per abuis bestempelen als Amsterdam. Onvergelijkbaar, immens verschil.

highrider
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2008 22:24

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door highrider »

Elk jaar gaan we en dat bevalt prima tot nu. Hotel Cheyenne ,bevalt het best gelet op kwaliteit prijs. New port Bay is luxe maar eigenlijk slaap je er enkel. De meerprijs is derhalve misplaatst of je moet een leuke aanbieding pakken. Beetje aankijken en de wachtrijen vallen dan best mee. Hoe het hartje zomer is weet ik niet want wij gaan altijd in de krokus

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Zouden er hier veel mensen zijn die positieve berichten plaatsen en op de een of andere manier gelieerd zijn aan disney?

Gesloten