LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advertentie prijs Vakantieparken en de bijkomende kosten!!!!

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
pinokio30
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:04

Advertentie prijs Vakantieparken en de bijkomende kosten!!!!

Ongelezen bericht door pinokio30 »

In het verleden werden de vliegtuigmaatschappijen en reisorganisaties aangepakt op hun misleidende acties reclames door te adverteren met zeer lage prijzen, maar bij boeking bleek men alsnog duurder uit te zijn dan de reclame deed vermoeden.
Nu blijkt zich dit zelfde verhaal zich voor te doen bij de Vakantieparken en camping organisaties.
Voorbeeld :
http://www.roompotparken.nl/acties/800/ ... gwezen.htm
De roompot adverteert met een waanzinnige aanbieding, inpakken en wegwezen
Bungalow 4 personen
type WBJ
van €225,- nu voor €49,-

Al je denkt gebruik te maken van dit aanbod kom je toch bedrogen uit
Je bent verplicht de volgende toeslagen te betalen zoals :
- Reserverings kosten a €22,50 (het is niet mogelijk om zonder reservering gebruik te maken van deze aanbieding, zo blijkt uit navraag!!!)
- Lokale heffingen a €20,04 (4 personen)
- Maak vooral geen gebruik van de verdere aangeboden gemakken zoals lakkenpakket, eindschoonmaak, ontbijtservice, ect,ect!!!!
in plaats van €49,00 betaald u dus minimaal €91,54een TOESLAG VAN 87%
Goedkoper kunnen we het niet maken, je word gelokt met een ongelofelijke prijs van €49,00 n ja eigenlijk weet je al dat het te mooi is om waar te zijn, maar de reclame code commissie doet er tot op heden nog niets tegen. Misschien tijd voor Radar om daar eens op in te haken! zeker nu de vakantie tijd aanbreekt en voor degene die al voorzichtig met zijn centjes om moetgaan toch niet geheel onbelangrijk, want als je eenmaal je zinnen hebt gezet om op vakantie te gaan voor een laag bedrag neem je die bijkomende kosten toch maar weer voor lief!!!! en de vakantieparken hebben weer baat bij hun marketing stunt.

stofzuigertje

Re: Advertentie prijs Vakantieparken en de bijkomende kosten!!!!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Midweek van €19,- en ook die kosten......
Maar ik was de rest familie vergeten dus betaalde maar toeristen belasting voor 1 persoon.
Dat je met 6 personen bent zien ze toch niet.
Je huurde een huisje en alleen de gemeente word dan gepakt.

Alleen hebben enkele nog een zwembad met toegang dus bij tekort opgave krijg je bij sommige minder toegang tot het zwembad. (Centerpacks)

Elk park wil zoveel mogelijk mensen die in hun Restaurant komen eten en kijken niet naar aantal bezoekers dus iets minder opgeven dan werkelijk is zelden een probleem.
Gezien de vele honderden huisjes is controle zeer moeilijk en als je geen laken pakket neemt valt het niet op!

Zo pak je gemeentes die willen profiteren en nauwelijks iets terug doen terug en beperk je de kosten.

Mijn Midweek van €19,- is kale huis prijs en ze hopen op een omzet in restaurant en de winkel, en beter iets dan leegstand rekenen ze.
Het zijn geen vliegreizen en het is bekend en vaste kosten.
Bij vliegen verschillen de kosten wel en daarom gaan ze het daar verbieden.

De vaste boeking kosten gelden per boeking dus bij 10 huisjes (schoolreis) betaal je die maar 1x, en de toeristen belasting en bijkomende kosten, daar kan het park niet vooraf een vaste prijs voor maken.

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Advertentie prijs Vakantieparken en de bijkomende kosten!!!!

Ongelezen bericht door JDII »

Alleen hebben enkele nog een zwembad met toegang dus bij tekort opgave krijg je bij sommige minder toegang tot het zwembad. (Centerpacks)
Dit geldt bij ALLE parken. Dus ook Roompot. Je krijgt toegangkaartjes naar aanleiding van het aantal personen dat je opgeeft en naar aanleiding van dat aantal wordt je ook aangeslagen voor die belachelijke toeristenbelasting.

Een huisje boeken zonder lakens vind ik niet zo fris, en van thuis meenemen vind ik erg omstandelijk. Bij sommige parken zijn lakenpakketten overigens verplicht.

Verder ben ik het overigens volledig eens met TS. Boerenbedrog is het.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Advertentie prijs Vakantieparken en de bijkomende kosten!!!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Stofzuigertje, dus als er bijvoorbeeld iets gebeurd op het park, brand ofzo uitbreekt zijn de andere personen van je gezin niet bekend bij de administratie/receptie.
Hmm voor die paar euro toeristenbelasting zoveel riskeren, nee.
En ook nog zelf je lakens etc meenemen, nee laat ook maar, berg was als je thuis komt.
Dan blijf ik wel thuis als het op zo'n manier moest, geen toeristenbelasting, geen lakenpaket. :?

hobby1
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:10

Re: Advertentie prijs Vakantieparken en de bijkomende kosten!!!!

Ongelezen bericht door hobby1 »

@ Stofzuigertje, dus als er bijvoorbeeld iets gebeurd op het park, brand ofzo uitbreekt zijn de andere personen van je gezin niet bekend bij de administratie/receptie.
Juist, dit vergeten de meeste mensen, maar achteraf klagen,als er iets gebeurd.
Zielig, om voor een paar centen/euros zo moeten vakantie maken. :mrgreen:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Advertentie prijs Vakantieparken en de bijkomende kosten!!!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ben het wel een beetje met pinokkio eens dat er eens wat aangedaan moet worden bij dit soort vakantieparken. Zoals hij schreef heeft de vliegbranche al een aantal jaren geleden moeten geloven aan deze verplichting en was er veel ophef over en is het tijd dat dit ook aangepakt wordt. Hoewel de luchtvaartmaatschappijen de ticketprijs wel weer aan het uitkleden zijn met allerlei zaken (koffers, drankje, hapje enz.).

Nu geeft TS een voorbeeld waarbij enkel reserveringskosten en toeristenbelasting exclusief is. Maar er zijn ook voorbeelden te vinden waar je wel verplicht ene lakenpakket of eindschoonmaak apart moet nemen en welke niet inbegrepen zijn in de prijs.

hobby1
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:10

Re: Advertentie prijs Vakantieparken en de bijkomende kosten!!!!

Ongelezen bericht door hobby1 »

Emmy75 schreef:Ben het wel een beetje met pinokkio eens dat er eens wat aangedaan moet worden bij dit soort vakantieparken. Zoals hij schreef heeft de vliegbranche al een aantal jaren geleden moeten geloven aan deze verplichting en was er veel ophef over en is het tijd dat dit ook aangepakt wordt. Hoewel de luchtvaartmaatschappijen de ticketprijs wel weer aan het uitkleden zijn met allerlei zaken (koffers, drankje, hapje enz.).

Nu geeft TS een voorbeeld waarbij enkel reserveringskosten en toeristenbelasting exclusief is. Maar er zijn ook voorbeelden te vinden waar je wel verplicht ene lakenpakket of eindschoonmaak apart moet nemen en welke niet inbegrepen zijn in de prijs.
Dat is er al jaren zo, dus van ter voren informeren, dan weet je wat er aan de hand is.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Advertentie prijs Vakantieparken en de bijkomende kosten!!!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

hobby1 schreef: Dat is er al jaren zo, dus van ter voren informeren, dan weet je wat er aan de hand is.
Oh wees gerust, dat doe ik ook en als ik een aanbiedingsprijs zie, is mijn eerste vraag en wat komt er allemaal bij.. :wink:

Het gaat me meer om het principe ervan. Bij vliegreizen is er zo'n ophef geweest dat alle beslastingen en toeslagen apart werden vermeld dat deze nu inclusief moeten zijn en dat er zelfs regelgeving voor is geweest. Dus waarom niet bij vakantiehuizen ? dat zou dan wel zo eerlijk zijn.. omdat sommige mensen niet meteen de keuze hebben vaststaan of ze wel of niet gaan vliegen maar gewoon eens kijken wat ze vinden...

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Advertentie prijs Vakantieparken en de bijkomende kosten!!!!

Ongelezen bericht door JDII »

hobby1 schreef:Zielig, om voor een paar centen/euros zo moeten vakantie maken.
hobby1 schreef:Dat is er al jaren zo, dus van ter voren informeren, dan weet je wat er aan de hand is.
Ah, dus dit soort wantoestanden moeten maar verzwegen worden in het kader niet l*llen maar dokken! Deze topic is juist gestart om dit probleem aan te kaarten. Net zoals in de vliegbranche zou het bij de bungalowboeren moeten worden: geadverteerde prijs = te betalen prijs. en niet stiekem met allerlei extra kosten komen.

En lakenpakketten zouden standaard moeten zijn. Wat heb je aan een bed zonder lakens. Als ik een hotel boek zitten er ook lakens op het bed.

Wat is het volgende? Huisje boeken, maar het voor het gebruik van het serviesgoed moet 10 euro pp betaald worden (en anders zit de servieskast op slot)... 25 euro sleutelgeld....15 euro kosten gebruik TV....elektriciteit en gas apart afrekenen....of zoals een park van centerparcs ooit een tijdje gedaan heeft: zwembadkaartjes zijn niet inbegrepen (Kempervennen/budgetbungalows)

pinokio30
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:04

Re: Advertentie prijs Vakantieparken en de bijkomende kosten!!!!

Ongelezen bericht door pinokio30 »

Als consument heb je rechten en plichten,
Het is je plicht om goed te kijken voordat je iets boekt en je handtekening zet, maar het is ook een recht om je goed te laten informeren als je een reclame aanbieding ziet.
Het is mens eigen om te kijken hoeveel rek er in de wetgeving zit en zolang niemand in opstand komt gaat men steeds een beetje verder.
JDII schreef:En lakenpakketten zouden standaard moeten zijn. Wat heb je aan een bed zonder lakens. Als ik een hotel boek zitten er ook lakens op het bed.
Emmy75 schreef:Hoewel de luchtvaartmaatschappijen de ticketprijs wel weer aan het uitkleden zijn met allerlei zaken (koffers, drankje, hapje enz.).
Het is voor mij dan ook een principe kwestie. Als ik een aanbieding zie van rozijnenbrood, wil ik niet bij het afrekenen horen dat ik nog extra moet bijbetalen voor de rozijnen die er in zitten. Het gaat er gewoon om dat we weer terug gaan naar het tijdperk van eerlijke handel en er zal altijd wel een melkboer tussen zitten die stiekem zijn melk neen beetje aanmengt met wat water en ook dan is dit forum er om daarop te reageren en te waarschuwen.
Op dit moment is "Marketing" tot een kunst verheven en hoe beter je het inpakt hoe meer je er aan verdiend, maar voor mij is de maat nu vol.

aaad
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2007 15:33

Re: Advertentie prijs Vakantieparken en de bijkomende kosten!!!!

Ongelezen bericht door aaad »

Ik kreeg mailtje van "ActievandeDag.nl" Chalet in 't Wolfsven bospark te Mierlo.
Slechts €19,= per midweek, plus natuurlijk €22,50 boekingskosten Totaal dus €41,50.
Koopje toch.
Maar dan nog een rekening van de Roompot, heffingen €16,48 plus €65,= waarborgsom,
totaal €81,48, maar de waarborg wordt binnen 7 dagen teruggestort als alles
schoon en opgeruimd is,zeggen ze.
Nu 3 weken terug maar GEEN €65,=, dus mail naar Roompot.
Antwoord:Er is geconstateerd dat er een huisdier in uw cottage is geweest.
De waarborgsom is om die reden niet teruggestort.

En dat is ook wel zo dat wij een puppie kregen in de tussentijd van boeking
en vakantie dus die moest mee in de bench.
Mijn grieven zijn dat ik NIET was gewaarschuwd door de medewerkers die
daar rondliepen en dat ik ook GEEN berichtje van de Roompot had gekregen die
kenbaar moest maken wat er aan de hand was.
N.B De caravan hebben wij EXTRA goed schoongemaakt achtergelaten juist omdat
er een sticker op zat "verboden voor honden".
Dus het midweekje werd daarom geen €19,= maar €123,=.
Al met al, als ik de voorwaarden had gelezen van de Roompot dan had ik het
moeten weten, maar bij "Actie van de dag" werd niets vermeld daarover,dat
zagen we pas bij aankomst in de caravan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Advertentie prijs Vakantieparken en de bijkomende kosten!!!!

Ongelezen bericht door kweenie »

Je had in de voorwaarden kunnen lezen dat bij veel parken de eindschoonmaak verplicht is als je een hond meeneemt. Bij de meeste bezoekers is dat ook wel bekend. Waarom zouden de mensen van Roompot je tijdens je vakantie daar nog weer eens op wijzen?

Ik vind het trouwens tamelijk brutaal om in een chalet die verboden voor honden is toch een hond mee te nemen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Advertentie prijs Vakantieparken en de bijkomende kosten!!!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ergens vind ik dat u wel een punt heeft dat een aanbieding van 19,- ineens zeg maar 58,- kost. In absolute waarden gaat het slechts om een paar tientjes, maar procentueel bezien is het wel fors.

Bovendien ben ik het eens kweenie.
kweenie schreef:Ik vind het trouwens tamelijk brutaal om in een chalet die verboden voor honden is toch een hond mee te nemen.
Er kan met nog zoveel goede bedoelingen extra goed zijn schoongemaakt, echter het is goed denkbaar dat dit niet afdoende is of dat er speciale middelen aan te pas moeten komen. Veel vakantieparken hebben accomodaties waar huisdieren niet zijn toegestaan of iets dergelijks om mensen met allergieën of cara-patiënten ook iets aan te kunnen bieden.


In zijn algemeenheid en wellicht onder de noemer: klein leed, luxeprobleem of zelfs zeuren; wilde ik het fenomeen reserveringskosten cq boekingskosten bij allerlei soorten vakanties even aansnijden. Indien je een vakantie boekt, betaal je eigenlijk altijd wel boekingskosten (of hoe ze het ook mogen noemen). Ja, dit is inmiddels algemeen bekend en geaccepteerd.
Het doet me eigenlijk een beetje denken aan de 'klantkosten'. Je betaalt toch ook niet apart administratiekosten voor de kassahandeling als je een brood koopt. Als dit ineens wel zo zou zijn, zouden velen dat vreemd vinden maar boekingskosten zijn algemeen geaccepteerd. Boekingskosten kunnen dan toch ook in de aanbiedingsprijs worden verwerkt. Het is bekend wat het bedrag is en je ontkomt er niet aan.

aaad
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2007 15:33

Re: Advertentie prijs Vakantieparken en de bijkomende kosten!!!!

Ongelezen bericht door aaad »

Moeilijk he Kweenie,om te lezen!

[quote][/quote]Al met al, als ik de voorwaarden had gelezen van de Roompot dan had ik het
moeten weten, maar bij "Actie van de dag" werd niets vermeld daarover,dat
zagen we pas bij aankomst in de caravan.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Advertentie prijs Vakantieparken en de bijkomende kosten!!!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Uit de algemene voorwaarden van actie van de dag:
Iedere boeking die door een consument wordt gedaan leidt tot een (koop) overeenkomst tussen de consument en de Aanbieder van het desbetreffende product, arrangement en dienst. Door het doen van een boeking gaat de consument akkoord met de boekings-, leverings-, huisregels en andere voorwaarden van de Aanbieder van het desbetreffende arrangement, product of dienst.
Wellicht eerst alle voorwaarden en huisregels van de aanbieder lezen!

Gesloten