LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Live Nation en American Express

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
deDijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2012 17:32

Live Nation en American Express

Ongelezen bericht door deDijk »

Live Nation, concertpromotor van vrijwel alle grote buitenlandse artiesten is een samenwerking aangegaan met American Express. Als kaarthouder kun je nu dagen voor de officiele verkoop al kaarten kopen voor grote concerten als Madonna en Lady Gaga. Leuk voor de kaarthouders maar slecht nieuws voor de fans en normale concertgangers. De goede kaarten zijn al verkocht voordat de normale verkoop begonnen is.
Dat leden van een fanclub of vaste concertgangers in een presale alvast de beste kaarten kunnen kopen is natuurlijk terecht. Enkel het feit dat je dagen eerder mag omdat je een bepaalde creditcard kan veroorloven slaat helemaal nergens op.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Live Nation en American Express

Ongelezen bericht door CSM »

Ik vind het even onterecht dat vaste concertgangers voorrang zouden krijgen.
Maar verder inderdaad wel bizar, inderdaad.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Live Nation en American Express

Ongelezen bericht door Winterman »

CSM schreef:Ik vind het even onterecht dat vaste concertgangers voorrang zouden krijgen.
Of leden van de fanclub.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Live Nation en American Express

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Leden van een fanclub betalen al lidmaatschap en zijn daarmee "bewezen groot fan" dus dat kan ik nog begrijpen. Dat mensen die toevallig bij de goede vereniging, verzekering, voetbalclub of credit card zitten voorrang krijgen heb ik meer moeite mee. Maar ja, zo gaat 't al jaaaaaaren bij Bon Jovi. :( Al hebben hun wel voor de "sponsor-verkoop" altijd eerst de fanclub. Op die manier gaan fans toch voor alle anderen. Maar als je geen geld hebt (of geen CC heb of kan lenen voor de betaling) voor de fanclub, "pis je toch mooi naast de pot". Helaas.....

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Live Nation en American Express

Ongelezen bericht door Winterman »

Auti-Mama schreef:Leden van een fanclub betalen al lidmaatschap en zijn daarmee "bewezen groot fan" dus dat kan ik nog begrijpen.
En American Express is gratis?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Live Nation en American Express

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Live Nation (en de artiesten die zij promoten) zijn ook maar gewoon commercieele bedrijven die inkomsten moeten genereren om te bestaan. Omdat de omzet uit CD's tot een minimum is gedaald zie je dat iedereen in die branche alternatieven moet zoeken om de omzet op het juiste niveau te houden. Amex betaald ongetwijfeld een leuke premie om preferred partner te zijn.

Amex is trouwens al een tijdje actief in de concerthoek. Er zijn al een aantal rechtstreekse Youtube concerten geweest (o.a. met Arcade Fire en Coldplay) die gesponsored werden door Amex. Dit klinkt als een logische vervolgstap.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Live Nation en American Express

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Auti-Mama schreef:Leden van een fanclub betalen al lidmaatschap en zijn daarmee "bewezen groot fan" dus dat kan ik nog begrijpen.
Ik niet echt.
Mijn favoriete band heeft geen fanclub en ik ben toch een heel groot fan.
Bewezen ook.
Ik kan dus niet eens een voorverkoop meepikken.
Komt nog bij dat er voor deze band altijd een grote kudde Britse fans ook kaarten koopt en de Noordzee oversteken.
Dan vis je ook nogal eens naast het net.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Live Nation en American Express

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Winterman schreef:
Auti-Mama schreef:Leden van een fanclub betalen al lidmaatschap en zijn daarmee "bewezen groot fan" dus dat kan ik nog begrijpen.
En American Express is gratis?
Hoho, dat zeg ik niet!! Alleen kiezen mensen niet voor American Express vanwege een bepaalde artiest, maar betalen ze voor de credit card. En leden van een fanclub betalen wel vanwege die ene artiest.
VioletPrue schreef: Ik niet echt.
Mijn favoriete band heeft geen fanclub en ik ben toch een heel groot fan.
Bewezen ook.
Ik kan dus niet eens een voorverkoop meepikken.
Komt nog bij dat er voor deze band altijd een grote kudde Britse fans ook kaarten koopt en de Noordzee oversteken.
Dan vis je ook nogal eens naast het net.
Oke, maar dan KAN je ook simpelweg niet lid zijn van een fanclub en is het dus zwaar balen.
Het enige wat ik wilde zeggen in dit topic is dat het niet iets van de laatste tijd is, maar een probleem dat al jaren speelt.
Mag ik trouwens vragen welke artiest dat is??

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Live Nation en American Express

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Queens of the Stone Age.
Ze hebben wel een (Amerikaans) internetforum, maar geen fanclub.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Live Nation en American Express

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ja, die ken ik wel. Goeie muziek. :D Weet inderdaad van een oud-collega (die fan is/was) dat er nooit pre-sales waren. Wastie wel eens een beetje jaloers op als er een tour aankwam van "mijn" bandje. Dan is het een kwestie van heel snel wezen en hopen dat internet meewerkt heb ik begrepen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Live Nation en American Express

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Auti-Mama schreef:Ja, die ken ik wel. Goeie muziek. :D Weet inderdaad van een oud-collega (die fan is/was) dat er nooit pre-sales waren. Wastie wel eens een beetje jaloers op als er een tour aankwam van "mijn" bandje. Dan is het een kwestie van heel snel wezen en hopen dat internet meewerkt heb ik begrepen.
Soms zijn er via het forum pre-sales...maar dat moet je net treffen.
En de computers zijn inderdaad een ramp, ik verlang soms (ook uit gezellige nostalgie) terug naar de rijen mensen die vroeger voor het postkantoor stonden om concertkaartjes te halen.
Dat was gezellig en je had veel meer kans.
Nu met internet zie je steeds vaker mensen die 10 kaartjes kopen en ze vervolgens voor € 100,- extra per stuk op Marktplaats/E-Bay zetten.
Jammer.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Live Nation en American Express

Ongelezen bericht door Winterman »

Auti-Mama schreef: Hoho, dat zeg ik niet!! Alleen kiezen mensen niet voor American Express vanwege een bepaalde artiest, maar betalen ze voor de credit card. En leden van een fanclub betalen wel vanwege die ene artiest.
Bedrijven geven al jarenlang voordeeltjes aan hun klanten. De ANWB doet het al zo lang als ik weet. FNV biedt de leden ook allerlei voordelen. Nu dus ook American Express. Moet dat dan slecht nieuws voor de fans zijn? De mensen die hier gebruik van maken zijn geen fan? Ik vind het juist wel goed dat die vervelende fanclubs eens buiten spel worden gezet. Laten die maar eens als laatste de kaarten ophaalen.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Live Nation en American Express

Ongelezen bericht door CSM »

Helemaal mee eens. Kinderachtig gedoe, zo'n fanclub.
Ik zou niet weten waarom je als individuele liefhebber van een
artiest of band minder recht op een kaartje zou hebben dan mensen die zich thuis voelen in een club.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Live Nation en American Express

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ik heb nooit gezegd dat een individueel MINDER recht zou hebben op een kaartje. Ik snap alleen wel dat een fanclub een pre-sale heeft. :roll: Dat in tegenstelling tot een pre-sale voor een CC of iets dergelijks. Daar heb ik dan weer wel moeite mee.
Laatst gewijzigd door Auti-Mama op 12 apr 2012 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Live Nation en American Express

Ongelezen bericht door CSM »

Als je een fanclub-lid een voorrecht geeft (pre-sale), benadeel je daarmee automatisch alle anderen. Die hebben dan namelijk minder kans. Dus ja, in uw systeem hebben inviduele liefhebbers minder rechten.
Laatst gewijzigd door CSM op 12 apr 2012 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Live Nation en American Express

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Prima, verschillen we op dat punt van mening. :wink:

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Live Nation en American Express

Ongelezen bericht door CSM »

U hanteert een andere logica, of bedoelt u dat fans inderdaad een voorrecht verdienen, ook al worden anderen daarmee (een klein beetje) benadeeld.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Live Nation en American Express

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ik heb het niet over voordelen. Ik zeg alleen dat ik het WEL snap (of begrip voor op kan brengen) als een fanclub van een bepaalde artiest een pre-sale houdt voor zijn eigen concerten. Omdat het dan ook sowieso fans zijn (anders wordt je in mijn ogen ook geen lid van een fanclub) Ik snap het NIET (of kan er geen begrip voor opbrengen) als het een willekeurige sportclub, bank, vereniging of wat dan ook een pre-sale gaat houden voor een artiest die verder op geen enkele manier in verband ermee staat. Op die manier kunnen mensen al eerder kaarten kopen voor een artiest waar ze geen bal aanvinden, en dat snap ik dus niet.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Live Nation en American Express

Ongelezen bericht door CSM »

Volgens mij spreekt u zichzelf tegen. U heeft het naar eigen zeggen niet over voordelen. Maar de pre-sale die u een fanclub gunt.... dat is voor de leden van die club dan toch een voordeel? Dus hoezo spreekt u niet over voordelen.

Volgens mij zegt u simpelweg dat fanclub leden WEL bevoordeeld mogen worden, maar creditcardhouders niet.

Prima, dat mag u natuurlijk vinden. Maar doe dan niet net alsof individuele liefhebbers daar dan niet de dupe van zijn.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Live Nation en American Express

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Zucht.... Dat doe ik ook helemaal niet. Nogmaals, ik zeg dat ik het van een fanclub nog kan begrijpen en dus ook begrip voor op kan brengen en van een ander cluppie kan ik dat niet begrijpen. Voor wie dat wel of geen voordeel is, heb ik 't verder niet over....

Maar ga lekker verder met alles anders uitleggen, ik ga nu niet meer reageren. We kijken hier anders tegenaan en zullen het (vermoed ik) toch niet eens worden. ;)

Gesloten