LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vriendenloterij zeer onvriendelijk voor senioren!

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
jori1942
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2013 11:54

Vriendenloterij zeer onvriendelijk voor senioren!

Ongelezen bericht door jori1942 »

Ik en mijn man hebben al zeker 7 x een prijs gewonnen voor een dagje uit, helaas hebben we hier nog nooit gebruik van kunnen maken :( , omdat dit altijd is voor een pret/attractiepark.
Ik ben 70 jaar en zeer slecht ter been en kan alleen naar buiten in mijn rolstoel.
Dus wat er dan gebeurd, is dat ik de prijs aan mijn kinderen en/of kleinkinderen maar geef!!
Ik zou het erg fijn vinden als ze in de opties die ze je geven ook een prijs aanbieden die geschikt is voor senioren en/of gehandicapten.
Ze gaan er bij de organisatie van de vriendenloterij er volgens mij van uit dat er alleen jongeren en gezinnen mee doen aan deze loterij! Maar als ze iets verder gaan kijken dan hun neus langs is zullen ze merken dat er ook heel veel ouderen en/of gehandicapten mee doen!!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vriendenloterij zeer onvriendelijk voor senioren!

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik zelf zou een gat in de lucht springen als ik al 7 maal iets had gewonnen in de Vriendenloterij. Doe er niet aan mee, maar u bent me toch een bofferd. En hoe leuk is het niet om zo vaak uw kinderen en kleinkinderen blij te maken. Ben zelf ook slecht ter been maar dat mag de pret niet drukken, geven is toch het allerleukste wat er is, vooral als u zo vaak wint. Bijna te mooi om waar te zijn. Dan maar die Vriendenloterij opzeggen. Voortaan maar eerst kijken voor u meedoet aan één of ander iets waar u prijzen mee kan winnen die niet in "uw straatje passen".

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vriendenloterij zeer onvriendelijk voor senioren!

Ongelezen bericht door sjohie »

jori1942 schreef:Ik en mijn man hebben al zeker 7 x een prijs gewonnen voor een dagje uit, helaas hebben we hier nog nooit gebruik van kunnen maken :( , omdat dit altijd is voor een pret/attractiepark.
Ik ben 70 jaar en zeer slecht ter been en kan alleen naar buiten in mijn rolstoel.
Dus wat er dan gebeurd, is dat ik de prijs aan mijn kinderen en/of kleinkinderen maar geef!!
Ik zou het erg fijn vinden als ze in de opties die ze je geven ook een prijs aanbieden die geschikt is voor senioren en/of gehandicapten.
Ze gaan er bij de organisatie van de vriendenloterij er volgens mij van uit dat er alleen jongeren en gezinnen mee doen aan deze loterij! Maar als ze iets verder gaan kijken dan hun neus langs is zullen ze merken dat er ook heel veel ouderen en/of gehandicapten mee doen!!
De paar pretparken waar ik geweest ben, waren toch goed toegankelijk voor minder validen, dus brede paden, op- en afritten naar de ingangen, leen-rolstoelen, en zo verder. Wat zouden ze dan nog meer kunnen doen voor die relatief gezien kleine groep klanten?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vriendenloterij zeer onvriendelijk voor senioren!

Ongelezen bericht door tenormin »

De paar pretparken waar ik geweest ben, waren toch goed toegankelijk voor minder validen, dus brede paden, op- en afritten naar de ingangen, leen-rolstoelen, en zo verder. Wat zouden ze dan nog meer kunnen doen voor die relatief gezien kleine groep klanten?
Nou, ik geloof van het hele verhaal geen bal, daarom schreef ik ook: "ik zou een gat in de lucht springen", :lol: totaal onmogelijk voor me, maar je gelooft toch niet dat je 7x in de vriendenloterij wint?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vriendenloterij zeer onvriendelijk voor senioren!

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:
De paar pretparken waar ik geweest ben, waren toch goed toegankelijk voor minder validen, dus brede paden, op- en afritten naar de ingangen, leen-rolstoelen, en zo verder. Wat zouden ze dan nog meer kunnen doen voor die relatief gezien kleine groep klanten?
Nou, ik geloof van het hele verhaal geen bal, daarom schreef ik ook: "ik zou een gat in de lucht springen", :lol: totaal onmogelijk voor me, maar je gelooft toch niet dat je 7x in de vriendenloterij wint?
Mwoa, mijn vader speelt er ook in mee, en die stuurt regelmatig van die "prijzen" rond naar zijn vrienden. Dat zijn dan vaak vouchers voor 3 weekenden telegraaf gratis etc, maar toch wel met enige regelmaat. Aanbiedingen voor pretparken heeft hij dan weer nooit, dus die 7x zou wel erg toeval zijn ja.

VriendenLoterij
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:02

Re: Vriendenloterij zeer onvriendelijk voor senioren!

Ongelezen bericht door VriendenLoterij »

Beste jori1942,

We bieden zoveel mogelijk afwisseling in de prijzen en proberen hierbij met al onze deelnemers rekening te houden. Op dit moment is er bij het Dagje uit naar keuze inderdaad de keuze uit attractieparken en een watersportactiviteit. Deze zijn echter, afgezien van Dutch Water Dreams, allemaal rolstoeltoegankelijk en geschikt voor jong én oud. We geven uw suggestie door aan de prijzenafdeling en hopen dat we u binnenkort blij kunnen maken met een van onze andere mooie prijzen!

Webcare Team VriendenLoterij

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Vriendenloterij zeer onvriendelijk voor senioren!

Ongelezen bericht door kokka »

wij hebben onlangs ook deze dagje uit gewonnen (2x) gaan 1 keer naar omniversum( is prima als je niet kan lopen) en een keer naar duinrel( iets minder geschikt)
maarrrrr je kan deze prijs ook weggeven aan je vrienden of (klein) kinderen

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: Vriendenloterij zeer onvriendelijk voor senioren!

Ongelezen bericht door armiva »

Ik speel al jaren mee met de vriendenloterij en heb in al die jaren 1x een bon gewonnen voor 4 personen Slagharen. :?

lowievos
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2013 17:32

Re: Vriendenloterij zeer onvriendelijk voor senioren!

Ongelezen bericht door lowievos »

bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door lowievos op 19 jul 2013 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vriendenloterij zeer onvriendelijk voor senioren!

Ongelezen bericht door tenormin »

@lowievos, waarom schrijft u opgelicht, d.w.z. u voelt zich opgelicht door de Vriendenloterij; jori1942 klaagt over prijzen waarvan hij/zij zegt geen gebruik van te kunnen maken vanwege invaliditeit. De 7 keer dat er prijzen zijn gevallen (hoe gelukkig kan iemand zijn) waren niet voor hem/haar te gebruiken. Dat is dus heel iets anders, uw klacht.
Misschien wil het Webcare Team van de Vriendenloterij nog eens 'langskomen' hier op de site en hun email adres voor u achterlaten of, kunt u hen een Privé Bericht versturen met uw privé gegevens. Wel zo gemakkelijk.

VriendenLoterij
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:02

Re: Vriendenloterij zeer onvriendelijk voor senioren!

Ongelezen bericht door VriendenLoterij »

Beste lowievos,

We vinden het vervelend dat het zo is gelopen. We hebben je deelname opgezocht in onze ledenadministratie en zien dat je inderdaad contact met ons hebt gehad over de stopzetting van je deelname en de terugboeking van je inleg. Dit is voor je in orde gemaakt en de inleg is inmiddels naar je overgemaakt. Afhankelijk van je bank kun je deze binnen enkele dagen op je rekening verwachten. Onze excuses voor het ongemak, we hopen dat we je hiermee van dienst zijn geweest.

Webcare Team VriendenLoterij

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Vriendenloterij zeer onvriendelijk voor senioren!

Ongelezen bericht door Annikaatje »

jori1942 schreef:Ik en mijn man hebben al zeker 7 x een prijs gewonnen voor een dagje uit, helaas hebben we hier nog nooit gebruik van kunnen maken :( , omdat dit altijd is voor een pret/attractiepark.
Ik ben 70 jaar en zeer slecht ter been en kan alleen naar buiten in mijn rolstoel.
Dus wat er dan gebeurd, is dat ik de prijs aan mijn kinderen en/of kleinkinderen maar geef!!
Ik zou het erg fijn vinden als ze in de opties die ze je geven ook een prijs aanbieden die geschikt is voor senioren en/of gehandicapten.
Ze gaan er bij de organisatie van de vriendenloterij er volgens mij van uit dat er alleen jongeren en gezinnen mee doen aan deze loterij! Maar als ze iets verder gaan kijken dan hun neus langs is zullen ze merken dat er ook heel veel ouderen en/of gehandicapten mee doen!!
Ik weet niet of u hier nog kijkt, maar als u de prijzen niet leuk vind, waarom doet u dan aan de loterij mee?? Gewoon opzeggen en uw geld opsparen om de leuke uitstapjes zelf te kunnen betalen (en kiezen).

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Vriendenloterij zeer onvriendelijk voor senioren!

Ongelezen bericht door sombody »

Ook graag wil ik wel even een uiting geven aan de Prijzen van de vriendeloterij,nou denk dat mijn vriend ,niet lang mijn vriend blijft.

Je steunt de goede doelen [hopen we maar] ,maar ja je kan ook wat winnen ,en ja het zij heel veel gesponserede prijzen ,heb al eens Oranjekaarten gewonnen ,nou jongens leuk als je 62 ben,en inderdaad vaak de uitje`s,en daar zit je niet op te wachten.dan kan je ze natuurlijk weg geven,

Het ergste vind ik dan dan ,begin juli win je prijs naar keuze,je mag wel uit 3 kiezen ,voor oudere alle 3 niets,maar goed we maken een ander wel blij.

Het schandelijke ,je moet de code activeren ,doe je 12 juli en 20 juli krijg je netjes de kaarten binnen.

entree bewijzen voor 4 personen ,gelig van 14 juni[het is al 20 juli] tot 3 november.

Stoppen ermee en het geld in een potje ,kan je per opbrengst zo toc al snel zelf naar een uitje.

Vriendenloterij .SCHANDALIGE Actie`s :oops: kraychek,cruif ,lokkertje`s ,

sjorsdeleede
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2014 13:13

Re: Vriendenloterij zeer onvriendelijk voor senioren!

Ongelezen bericht door sjorsdeleede »

nou fijn hoor nu is er niks leuks meer voor de jongere onder ons :?

momenteel kan je uit het scheepvaart museum, Beeld en Geluid museum in Hilversum of de sauna kiezen.

nou doe mij maar die pretpark of dierentuin kaartjes, daar hebben ze de meeste leden tevreden mee.

erg jammer dit want heb nog 3 codes ook.

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: Vriendenloterij zeer onvriendelijk voor senioren!

Ongelezen bericht door Eljar »

Voor senioren zijn de prijzen inderdaad niet altijd handig. Je speelt natuurlijk mee voor het goede doel en weggeven is ook leuk, maar toch...

Wij hadden echter ook een "probleem" met een prijs. We hadden namelijk kaarten gewonnen voor het bijwonen van een voetbalwedstrijd. We hadden gekozen voor Pec Zwolle afgelopen zaterdag. Erg leuk vonden we voor onze kinderen om een keer in een echt stadion te kijken. De kaarten werden vorige week netjes thuisbezorgd.

Het probleem was echter dat we er nog graag 1 of 2 kaarten bij wilden bestellen omdat we onze jonge kinderen niet alleen in een stadion wilden laten zitten. Dus gebeld met Pec Zwolle. Hun antwoord was of ik het op de mail wilde zetten. Zo gezegd zo gedaan. Specifiek heb ik nog gevraagd of er een clubcard nodig moest zijn voor het kopen van extra kaarten, maar dat was volgens de medewerkster niet nodig. Vervolgens wachten op antwoord. Dit kwam maar niet. Dus weer een mail gestuurd. Geen reactie. Nog een derde mail gestuurd. Weer geen reactie.

Toen dacht ik: dan moet ik maar via internet zelf kaarten bestellen. Lukte niet. Later bleek je toch een clubcard nodig te hebben. Wisten we niet, want vroeger kon je gewoon een kaartje kopen, maar dat is nu blijkbaar allemaal anders. Toen dit niet lukte naar de Primera gegaan. Ook daar kon ik geen kaarten kopen, want ik had geen clubcard. Ik heb nog een mevrouw van de Ticket box gesproken, maar ook zij kon mij niet helpen. Ik moest bij Pec Zwolle zelf zijn.

Bij thuiskomst weer gebeld met Pec Zwolle. Werd niet opgenomen. Even later weer geprobeerd te bellen, werd nog niet opgenomen. Toen maar weer een mail gestuurd en "gedreigd" met sociale media.
Uiteindelijk kreeg ik vrijdagmiddag iets voor 17.00 uur antwoord dat er helaas geen kaarten meer beschikbaar waren. Daarna heb ik nog een mail gestuurd of ze bedoelde voor het specifieke vak (familievak) of dat er helemaal geen kaarten meer waren (uitverkocht), maar hier heb ik geen antwoord op gekregen.

Aangezien wij niet het risico durfden nemen om op zaterdag naar het stadion te rijden en maar hopen dat er nog kaarten beschikbaar zouden zijn of niet (in het geval van niet heel erg verdrietige kinderen), zijn we dus niet gegaan. Ook was het te kort dag om ze nog aan iemand weg te geven.

De kinderen waren sowieso wel teleurgesteld omdat ze zich hier op hadden verheugd. De prijs leek heel erg leuk, maar het is logisch dat je niet kinderen alleen laat gaan. Het was wellicht handiger geweest wanneer we van tevoren hadden geweten dat er een clubcard vereist is bij het bijbestellen van kaarten. Nu hebben we veel moeite moeten doen voor niets. Erg jammer. En zeker niet netjes van Pec Zwolle om op deze manier met klanten om te gaan. De vriendenloterij kan hier weliswaar niets aan doen, maar de communicatie kan een stuk beter.

Vriendenloterij: misschien zijn er nog kaarten beschikbaar voor een andere wedstrijd? Je weet maar nooit.

Gesloten