LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Topticketshop met topprijzen...

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
evelien.van.veen
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2015 00:27

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door evelien.van.veen »

Ik wilde kaartjes voor Harry Jekkers in het Afas Circustheater in Scheveningen kopen.
Op de site van Afas was alleen een handje vol lossen stoelen te koop. Bij topticketshop was op dat moment ongeveer 75% van alle stoelen te koop voor meer dan het dubbele van de prijs. (zie bijlagen)
Afas gebeld, die kennen het "probleem" en beroepen zich er op dat ze niet iedere koper kunnen controleren.
Onzin, er zijn genoeg mogelijkheden om je tegen stromannen en robot-aankopen te beschermen.
Bovendien is simpel vast te stellen dat als je in heel korte tijd bijna alle kaartjes hebt verkocht en vrijwel alle stoelen bij topticketshop te koop staan dan is 1 en 1 twee. Dan kun je daar als theater best actie tegen ondernemen door bijvoorbeeld topticketshop voor de rechter te dagen, omdat doorverkopen niet mag. Maar waarom zou Afas? Ze heeft baat bij de gegarandeerde omzet als topticketshop de hele voorraad opkoopt.

Extra probleem voor ons: bij topticketshop betaal je niet alleen veel meer maar je kan het ook niet combineren met een diner en/of pauze-arrangement en Afas verkoop diner en pauze-arrangement alleen als je daar tickets koopt (die er niet zijn).

Zo wordt als theaterbezoeker dubbel gepakt.
Bijlagen
Harrie Jekkers topticketshop.pdf
(405.34 KiB) 290 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Harrie Jekkers Afas.pdf
(490.46 KiB) 185 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door Har06 »

Ts, wat wil je nu eigenlijk ?? een hoop gebakken lucht vangen ?

M.H. Pel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2016 11:30

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door M.H. Pel »

Let op voor kaartje via TopTicketshop. Mijn zus heeft via hen twee kaartjes gekocht voor Symphonica in Rosso a E 89,00 per stuk + E 9,25 per kaartje aan servicekosten. En dat terwijl ik op de site zie dat deeen kaartje E 59,00 kost als je het via symphonicainrosso.nl bestelde. Toen ik ze belde waren er 21 wachtenden voor mij!!
Ik ga nog proberen hen met dit prijsverschil te confronteren.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door Regggy »

M.H. Pel schreef:Let op voor kaartje via TopTicketshop. Mijn zus heeft via hen twee kaartjes gekocht voor Symphonica in Rosso a E 89,00 per stuk + E 9,25 per kaartje aan servicekosten. En dat terwijl ik op de site zie dat deeen kaartje E 59,00 kost als je het via symphonicainrosso.nl bestelde. Toen ik ze belde waren er 21 wachtenden voor mij!!
Ik ga nog proberen hen met dit prijsverschil te confronteren.
Ik vrees helaas dat ze niet echt onder de indruk zijn. Je kiest er zelf (wellicht onbewust) voor om bij een niet officieel verkooppunt te bestellen. Daar mag men de prijzen zelf bepalen. Als jij het er aan uitgeeft, draag je helaas alleen maar bij aan de zwarte handel in kaarten..

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door sjohie »

M.H. Pel schreef:Let op voor kaartje via TopTicketshop. Mijn zus heeft via hen twee kaartjes gekocht voor Symphonica in Rosso a E 89,00 per stuk + E 9,25 per kaartje aan servicekosten. En dat terwijl ik op de site zie dat deeen kaartje E 59,00 kost als je het via symphonicainrosso.nl bestelde. Toen ik ze belde waren er 21 wachtenden voor mij!!
Ik ga nog proberen hen met dit prijsverschil te confronteren.
Dat is een vrij zinloos telefoontje. Wat ze doen mag volgens de wet, en als jij de kaarten besteld, is de overeengekomen prijs blijkbaar wat je er voor over hebt. Dan rest alleen de zakelijke overeenkomst tussen jullie, en als ze leveren wat jij hebt gekocht, is de kous gewoon af, hoe onbevredigend dat misschien ook voelt voor je.

Dat je je nu bekocht voelt, en de malafide tickettussenhandel in stand houdt, zijn hopelijk genoeg sentimenten/leermomenten om niet weer kaartjes via zo'n club te kopen.

WJJansen
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2016 14:02

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door WJJansen »

Helaas zijn ook wij zo stom geweest om kaarten te kopen via topticketshop! :oops: Op hun website staat 100% garantie voor echte tickets en binnen komen bij het concert etc. NIET DUS! Wij hebben 339.50,- betaald voor 3 kaarten van Muse! Zij zeggen dat de prijs hoger is omdat zij kaarten opkopen. Vervolgens zijn wij bij Ziggo Dome geweigerd wegens valse tickets!!! We hebben er jaren naar uit gekeken om naar een concert van Muse te gaan en vervolgens dus dit! Via telefonisch of mail contact krijg je geen enkel normaal antwoord en ook geen antwoord op of ik mijn geld terug krijg! Er loopt een aangifte dus als jullie zijn opgelicht Door deze gasten doe ook aangifte!!! Ze zijn absoluut niet te vertrouwen. :x

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door Brahms »

WJJansen schreef:......Wij hebben 339.50,- betaald.....
Dat lijkt me wat veel voor drie kaartjes :shock:
De kaartjes zijn waarschijnlijk niet vals, maar geblokkeerd om de zwarthandel tegen te gaan.

WJJansen
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2016 14:02

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door WJJansen »

Dat zou ook nog wel heel goed kunnen inderdaad! Ja en t bedrag is ook echt wel hoog, nou waren de officiële tickets ook niet echt goedkoop maar topticketshop beweerd dat ze ze opkopen van anderen. Ze gooien er geld op om zelf ook nog aan te verdienen.

WJJansen
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2016 14:02

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door WJJansen »

Tom2009 schreef:Het "bedrijf" Topticketshop verkoopt theaterkaartjes die zogenaamd door hen zijn opgekocht voor 3 a4 x de oorspronkelijke prijs. In ons geval gebeurde dat met voorstelling van Claudia de Breij in het theater in Almere. Zij sturen kort voor de voorstelling fake-kaarten naar de kopers. Het theater adviseerde ons aangifte te doen tegen hen.
Ik sluit niet uit dat zij tot voor kort een andere bedrijfsnaam gebruikten. Wellicht zijn ook anderen hier ingetuind?

Ook wij zijn inderdaad slachtoffer geworden van een zelfde verhaal voor een concert. Ze hebben gewoon nog dezelfde naam. Wij hebben aangifte gedaan en de politie gaat ermee aan de gang. Misschien als meerdere aangifte doen dat het makkelijker gaat.

WJJansen
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2016 14:02

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door WJJansen »

het is me helaas overkomen, maar zal zeker niet weer gebeuren
Laatst gewijzigd door WJJansen op 22 aug 2016 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.

WJJansen
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2016 14:02

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door WJJansen »

Har06 schreef:
Tom2009 schreef:Het "bedrijf" Topticketshop verkoopt theaterkaartjes die zogenaamd door hen zijn opgekocht voor 3 a4 x de oorspronkelijke prijs. In ons geval gebeurde dat met voorstelling van Claudia de Breij in het theater in Almere. Zij sturen kort voor de voorstelling fake-kaarten naar de kopers. Het theater adviseerde ons aangifte te doen tegen hen.
Ik sluit niet uit dat zij tot voor kort een andere bedrijfsnaam gebruikten. Wellicht zijn ook anderen hier ingetuind
?
Oeps Tom 2009, hopelijk kun jij je beweringen staven :oops:
Dat kan hij zeker. Wij hebben ook valse tickets gekregen op 7 maart j.l geweigerd bij een concert.

memyselveandy
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jan 2010 22:09

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door memyselveandy »

https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html

0857441447 geeft meldingen bij bovenstaande website..

https://www.topticketshop.nl/ geeft meldingen

[email protected] geeft meldingen

3 of meer gedupeerden hebben aangifte gedaan.

WJJansen
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2016 14:02

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door WJJansen »

hogere prijzen zijn zeggen ze wegens opkoping, helaas weinig aan te doen maar voor valse kaarten aangifte doen.
politie doet er weinig mee maar als meerdere gewoon aangifte doen, kan er misschien iets mee worden gedaan.
Laatst gewijzigd door WJJansen op 22 aug 2016 09:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30071
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ga jij ff reageren op een bericht van ruim twee jaar geleden... :roll:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:Ga jij ff reageren op een bericht van ruim twee jaar geleden... :roll:
En dat voor de tweede keer. Maar hopelijk wel geleerd om tickets alleen bij de officiële punten te halen?

WJJansen
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2016 14:02

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door WJJansen »

Julie4444 schreef:
Moneyman schreef:Ga jij ff reageren op een bericht van ruim twee jaar geleden... :roll:
En dat voor de tweede keer. Maar hopelijk wel geleerd om tickets alleen bij de officiële punten te halen?
.
Laatst gewijzigd door WJJansen op 22 aug 2016 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ja, met die houding gaat dit je echt nooit meer overkomen. :roll:

WJJansen
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2016 14:02

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door WJJansen »

.
Laatst gewijzigd door WJJansen op 22 aug 2016 10:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door Julie4444 »

WJJansen schreef:Pfff idd niet nee...als je geen idee hebt waarom dir nogmaals geplaatst wordt en je er niets van weet waarom reageer je dan....lijkt me niet nodig
Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen. :lol:

Moneyman
Berichten: 30071
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Topticketshop met topprijzen...

Ongelezen bericht door Moneyman »

WJJansen schreef:Pfff idd niet nee...als je geen idee hebt waarom dir nogmaals geplaatst wordt en je er niets van weet waarom reageer je dan....lijkt me niet nodig
Als wij van niets weten, ben jij in gebreke gebleven de blijkbaar volgens jou benodigde informatie te verstrekken. Succes verder.

Gesloten