LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bioscoopcadeau zonder datum verloopt na 1 jaar

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
marjangros
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2006 21:48

Bioscoopcadeau zonder datum verloopt na 1 jaar

Ongelezen bericht door marjangros »

Vorig jaar hebben we met Kerst twee Bioscoopcadeaukaarten gekregen. Zojuist kwamen we ze weer tegen en lazen we op de kaart dat ze slechts 1 jaar geldig zijn. Er staat echter geen datum van aankoop op, het enige dat je kunt doen is de geldigheid checken op de website. Daar werd gemeld dat de kaart al vorig jaar december was verlopen! En dat terwijl we ze toen juist hebben gekregen! Dat kan dus helemaal niet!
Ik heb bioscoopcadeau een mail gestuurd (je kunt ze niet bellen) en gevraagd of ze ons kunnen helpen. Er werd direct gereageerd: "nee, dit kon niet, de bon was nu meer dan 3 maanden verlopen en we hadden het gehele jaar de tijd gehad om de geldigheid op hun website te checken. "
Hoe nu verder? Ik kan niet bewijzen dat ze vorig jaar zijn gekocht (ik heb de bon niet, het was immers een cadeau), maar Bioscoopcadeau kan evenmin bewijzen dat de bon zelfs nog een jaar ouder is. Met andere woorden: er is geen enkel bewijs van uitgiftedatum.

Volgens Consuwijzer moet een bon zonder datum onbeperkt houdbaar zijn, maar het feit dat er wordt verwezen naar een site met voorwaarden lijkt een grijs gebied te zijn. Ik vind het een zeer slechte zaak dat deze kaart slechts een jaar geldig is terwijl er geen startdatum op de kaart staat. Bioscoopcadeau kan dan wel op de kaart vermelden dat deze 1 jaar geldig is en doorverwijzen naar een website, dit is absoluut niet klantvriendelijk en tevens niet controleerbaar voor de krijger van het cadeau (die immers geen aankoopbon heeft en dus puur afhankelijk is van wat zij in het systeem aangeven). Het lijkt er hier sterk op dat Bioscoopcadeau hier moedwillig aan wil verdienen, anders zouden ze wel transparanter zijn of, net als de andere grote aanbieders, gewoon onbeperkte geldigheid geven op een bepaalde waarde: geld is geld, of het nu munten zijn of een cadeaukaart, en die waarde is niet na 1 jaar nul.

marjangros
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2006 21:48

Re: Bioscoopcadeau zonder datum verloopt na 1 jaar

Ongelezen bericht door marjangros »

Gekregen van naaste familie, mensen die dit echt nooit zouden doen. Maar afgezien daarvan, het ergste vind ik dat de bon slechts 1 jaar geldig is, zonder dat je een datum erop ziet staan. Ik zou echt iedereen willen afraden een Bioscoopcadeaukaart te geven, het is gewoon zonde van je geld. Na 1 jaar is 20 euro 0 euro geworden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bioscoopcadeau zonder datum verloopt na 1 jaar

Ongelezen bericht door berndv »

marjangros schreef:Gekregen van naaste familie, mensen die dit echt nooit zouden doen. Maar afgezien daarvan, het ergste vind ik dat de bon slechts 1 jaar geldig is, zonder dat je een datum erop ziet staan.
Volgensmij geeft u aan dat er op staat dat ze 1 jaar geldig zijn en dat het via internet na te gaan is hoe lang dat nog is. U haalt consuwijzer erbij maar geeft ook nog eens foutieve info. Ik heb voor u de link er even bij gedaan, dan kunt u het zelf nog even nalezen:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... -tegoedbon
Maar goed, dan kan ik ook snappen dat u wel naar ze verwijst, maar geen link er bij geeft. Ook staat er dat als er staat 1 jaar na uitgiftedatum, dit ook 1 jaar is.

Heeft u trouwens uw verwondering ook uitgesproken naar de naaste die u dit genereuze kado gegeven heeft? Of bent u direct begonnen met klagen over dit bedrijf?

marjangros
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2006 21:48

Re: Bioscoopcadeau zonder datum verloopt na 1 jaar

Ongelezen bericht door marjangros »

Bernd, ik doel inderdaad op diezelfde website van Consuwijzer. Hierop staat letterlijk het volgende:

Hoelang is een cadeaubon geldig?
Staat er op de cadeaubon geen datum? Dan is de bon voor altijd geldig. Vaak staat op de bon een uitgiftedatum. De uitgiftedatum is de datum waarop de cadeaubon gekocht is. Staat er alleen een uitgiftedatum op de cadeaubon? Dan is de bon vijf jaar geldig.

Op deze bon staat geen datum, alleen een geldigheidsduur (zonder startpunt). Zoals ik in mijn eerste bericht aangaf, lijkt er een grijs gebied te zijn wanneer er op de kaar wordt verwezen naar een website. Lijkt een makkelijke escape voor de aanbieder. De vraag staat nu uit bij Consuwijzer, ze nemen het in behandeling en komen er volgende week op terug.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bioscoopcadeau zonder datum verloopt na 1 jaar

Ongelezen bericht door berndv »

marjangros schreef: Op deze bon staat geen datum, alleen een geldigheidsduur (zonder startpunt). Zoals ik in mijn eerste bericht aangaf, lijkt er een grijs gebied te zijn wanneer er op de kaar wordt verwezen naar een website. Lijkt een makkelijke escape voor de aanbieder. De vraag staat nu uit bij Consuwijzer, ze nemen het in behandeling en komen er volgende week op terug.
Goed punt inderdaad. Ben ook even in de kast gedoken en had nog wat bol.com bonnen liggen. Staat ook geen datum van begin op, wel dat het 5 jaar geldig is.

Benieuwd wat hier uit komt. Temeer omdat tegenwoordig de meeste bonnen in pasformaat uitgegeven worden,,en hier op het moment van verkoop nooit een datum op komt te staan, wel een geldigheid, welke online na te kijken is.

Gesloten