LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
Moneyman schreef:.....kaarten die in strijd met de regels zijn overgedragen, kan de loterij er mijns inziens bijzonder weinig aan doen.
Waarom zouden er regels moeten zijn, die overdragen van de kaarten verbieden? Geldprijs kun je ook gewoon weggeven
Het is aan de weggevende partij om de voorwaarden waaronder iets weggegeven wordt te bepalen. Als ontvanger heb je je daar dan aan te houden - of het aanbod niet te accepteren.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door 16again »

mh73 schreef:Dat maakt niet uit. Áls er regels zijn, zul je je daaraan moeten houden.
Ik beweer ook niet het tegendeel.

Maar het bestaan van een dergelijke ongunstige regel is wat mij betreft groen licht om het bedrijf zwart te maken.

mh73

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door mh73 »

16again schreef:
mh73 schreef:Dat maakt niet uit. Áls er regels zijn, zul je je daaraan moeten houden.
Ik beweer ook niet het tegendeel.

Maar het bestaan van een dergelijke ongunstige regel is wat mij betreft groen licht om het bedrijf zwart te maken.
Maar ook dat weet je niet: het kan zomaar zo zijn dat de kaarten wel overdraagbaar zijn en de code al een keer gescand was bij de Efteling.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Mogelijk heeft de Postcodeloterij er niets mee te maken, maar is het door de Efteling gedaan.
Zolang er niets bekend is ........

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door Barre Barry »

16again schreef:
Moneyman schreef:.....kaarten die in strijd met de regels zijn overgedragen, kan de loterij er mijns inziens bijzonder weinig aan doen.
Waarom zouden er regels moeten zijn, die overdragen van de kaarten verbieden?
Geldprijs kun je ook gewoon weggeven
Je kan ze prima overdragen, maar er zijn natuurlijk altijd slimmerikken die proberen dat kaartje aan meerdere mensen over te dragen. Dan krijg je dus dit.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door Dirkie »

Gewonnen kaartjes bij de Postcodeloterij voor theater en dergelijke zijn gewoon overdraagbaar. Wij kopen regelmatig dit soort kaartjes omdat er altijd mensen zijn die niet kunnen/willen enz enz. Laatst nog voor 20 euro met 2 personen naar Moeder ik wil bij de Revue geweest als 'winnaar'. Geheel in de watten gelegd met gratis consumpties, hapjes, kado en een leuke voorstelling.

Als kaarten bij de ingang geweigerd worden dan komt dat eigenlijk alleen maar omdat de barcode al een keer gescand is. Dat kan meerdere oorzaken hebben.
Degene die de kaartjes gewonnen heeft, heeft de kaartjes aan meerdere personen gegeven/verkocht. Dat zal hier waarschijnlijk niet het geval zijn, want TS heeft ze van een familie lid gehad.
Wat ook kan is dat iemand anders kaartjes gekocht heeft via bv. Marktplaats en toen de code gehad heeft om ze zelf af te drukken. En die persoon dacht vervolgens ik ga gewoon wat er op lijkende codes proberen en 'bingo'. En als die kaartjes eerder ingeleverd werden heb je pech. Alleen kom je hier waarschijnlijk nooit achter.

mercvrivs
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2004 19:17

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door mercvrivs »

taxikemperman schreef:Mogelijk heeft de Postcodeloterij er niets mee te maken, maar is het door de Efteling gedaan.
Zolang er niets bekend is ........
Eerlijk gezegd heb ik het idee dat de tickets geblokkeerd zijn omdat er mee gesjoemeld is
tijdens de productie/vervoer van de tickets.Wat ook zou kunnen is dat omdat er meerdere
tickets verstuurd zijn alleen de laatst verstuurde ticket geldig is en al die eerder verstuurde automatisch
ongeldig zijn.Maar de man in de efteling heeft alleen gezegd dat de pc loterij deze tickets ongeldig
heeft verklaard,niet precies waarom.

Pure speculatie natuurlijk,ik zal mijn familielid nog
eens vragen of hij nog contact opneemt met de pc loterij...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door GJvdZ »

crazyme schreef:
puma73 schreef:
Neemt niet weg dat TS zonder een reden te kennen de loterij hier zwart zit te maken.
Ts hoeft de reden niet te kennen. Ts is ontevreden over het resultaat.
Maar dan is het normaal om dit eerst met de andere partij te bespreken voordat je een bedrijf zwart gaat maken. Kwestie van beschaving lijkt me.

mercvrivs
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2004 19:17

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door mercvrivs »

Postcodeloterij vermoed dat er eftelingtickets zijn verstuurd maar niet ontvangen,daarom hebben ze nieuwe gestuurd en dat maakt de oude kaarten ongeldig,blijft dus giswerk

mercvrivs
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2004 19:17

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door mercvrivs »

GJvdZ schreef:
crazyme schreef:
puma73 schreef:
Neemt niet weg dat TS zonder een reden te kennen de loterij hier zwart zit te maken.
Ts hoeft de reden niet te kennen. Ts is ontevreden over het resultaat.
Maar dan is het normaal om dit eerst met de andere partij te bespreken voordat je een bedrijf zwart gaat maken. Kwestie van beschaving lijkt me.
ik lig echt niet wakker van om de postcodeloterij zwart te maken overigens en daar kunnen een heleboel mensen die wel meespelen en ontevreden zijn het roerend mee eens zijn.
En ook mensen die bestookt worden met ongevraagde post van de postcodeloterij
,maar ook mensen waar ongevraagd geld van de rekening wordt geschreven door de postcodeloterij..
Zouden die het erg vinden als ik de postcodeloterij zwart maak?Dit bedrijf is niet bepaald beschaafd
als het gaat om opzeggen van de pc loterij.Nee dus..

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door asterix346 »

mercvrivs schreef:Postcodeloterij vermoed dat er eftelingtickets zijn verstuurd maar niet ontvangen,daarom hebben ze nieuwe gestuurd en dat maakt de oude kaarten ongeldig,blijft dus giswerk
Dat zou het familielid waarvan u de kaartjes heeft gekregen dan toch moeten weten?

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door Moneyman »

De postcodeloterij doet dus iets wat logisch is. En jij klaagt dan?

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door henk51 »

mercvrivs schreef:Postcodeloterij vermoed dat er eftelingtickets zijn verstuurd maar niet ontvangen,daarom hebben ze nieuwe gestuurd en dat maakt de oude kaarten ongeldig,blijft dus giswerk

Zou het niet zo kunnen zijn dat het familielid toch2 sets heeft gekregen en dacht dat is meegenomen en heeft er 1 weggevenen aan u (echter die was al ongeldig gemaakt door postcodeloterij).
Zo zoetjes aan komt het hele echte verhaal met stukjes en beetjes naar voren.

gr Henk

mercvrivs
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2004 19:17

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door mercvrivs »

Moneyman schreef:De postcodeloterij doet dus iets wat logisch is. En jij klaagt dan?

Inderdaad klaag ik dan.Een begeleidende brief er bij met volgende tickets zijn ongeldig en deze nieuwe
zijn wel geldig,maar nee stuur maar een stuk of 20 tickets op en laat ze het zelf maar uitzoeken
welke geldig zijn en welke niet!

Dat is natuurlijk geen stijl om je klanten maar voor niets naar de efteling te laten rijden met ongeldige tickets!

mercvrivs
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2004 19:17

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door mercvrivs »

asterix346 schreef:
mercvrivs schreef:Postcodeloterij vermoed dat er eftelingtickets zijn verstuurd maar niet ontvangen,daarom hebben ze nieuwe gestuurd en dat maakt de oude kaarten ongeldig,blijft dus giswerk
Dat zou het familielid waarvan u de kaartjes heeft gekregen dan toch moeten weten?
Nogmaals nee,er zat geen begeleidende brief bij van het hoe of waarom....
Mijn familielid heeft nu nog een stuk of 20 tickets,komt die 3 van mij er nog bij
en we mogen zelf uitzoeken hoeveel tickets geldig zijn,of er uberhaupt nog tickets geldig zijn
want 1 juli verlopen alle tickets!Maar ik ga zeker niet meer met die tickets naar de Efteling!
Voor hetzelfde geld is er geen een meer geldig en dan zou ik daar voor de 2e keer voor niets komen!
Laatst gewijzigd door mercvrivs op 23 jun 2015 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je bent helemaal geen klant!

mercvrivs
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2004 19:17

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door mercvrivs »

vogels schreef:
mercvrivs schreef:
Moneyman schreef:De postcodeloterij doet dus iets wat logisch is. En jij klaagt dan?

Inderdaad klaag ik dan.Een begeleidende brief er bij met volgende tickets zijn ongeldig en deze nieuwe
zijn wel geldig,maar nee stuur maar een stuk of 20 tickets op en laat ze het zelf maar uitzoeken
welke geldig zijn en welke niet!

Dat is natuurlijk geen stijl om je klanten maar voor niets naar de efteling te laten rijden met ongeldige tickets!
Dat jij voor niets naar de efteling bent gereden, is je eigen keuze geweest. Je had ook nieuwe kaartjes kunnen kopen.
Ik ga geen kaartjes van de efteling kopen als ik er gratis kaartjes voor zou hebben gekregen!
Dan moet de postcodeloterij mensen niet blij maken met een dood vogeltje!

mercvrivs
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2004 19:17

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door mercvrivs »

vogels schreef:
mercvrivs schreef:
Moneyman schreef:De postcodeloterij doet dus iets wat logisch is. En jij klaagt dan?

Inderdaad klaag ik dan.Een begeleidende brief er bij met volgende tickets zijn ongeldig en deze nieuwe
zijn wel geldig,maar nee stuur maar een stuk of 20 tickets op en laat ze het zelf maar uitzoeken
welke geldig zijn en welke niet!

Dat is natuurlijk geen stijl om je klanten maar voor niets naar de efteling te laten rijden met ongeldige tickets!
Dat jij voor niets naar de efteling bent gereden, is je eigen keuze geweest. Je had ook nieuwe kaartjes kunnen kopen.
wat een verschrikkelijk grote onzin dat het mijn eigen keuze geweest zou zijn om er voor niets heen te rijden!

mh73

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door mh73 »

Nu jullie weten dat sommige kaarten geldig zijn en sommige niet, kan er toch contact opgenomen worden met de Postcodeloterij?

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door asterix346 »

mercvrivs schreef:Postcodeloterij vermoed dat er eftelingtickets zijn verstuurd maar niet ontvangen,daarom hebben ze nieuwe gestuurd en dat maakt de oude kaarten ongeldig,blijft dus giswerk
Dus de postcodeloterij heeft ongevraagd vervangende tickets gestuurd?

Gesloten