LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
SimonV
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 nov 2011 19:08

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door SimonV »

Leuke discussie, maar ik mis nog één ding: TS kwam de Efteling niet in, maar we weten nog steeds niet de reden. Zei iemand van de Efteling "dit is ongeldig", of iets anders? Heeft TS contact gehad met de Postcodeloterij en zeiden zij dat de kaarten ongeldig waren verklaard?
Er wordt nu heel veel geroepen, maar het enige dat we nu weten is dat TS kaarten heeft en daarmee de Efteling niet inkwam.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die vraag heb ik al eerder gesteld, maar wordt door ts niet beantwoord. Ook een teken aan de wand.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door Frantic2 »

uit eerdere reacties lijkt het er ook op dat ze via een "slimme"constructie aan de kaarten zijn gekomen.... de winnaar geeft aan geen kaarten te hebben ontvangen en daarom worden deze opnieuw verzonden.... Alleen wordt het originele setje door de PC loterij ongeldig gemaakt..... en met dat setje stonden zij dus aan de kassa....

Rara hoe komen ze aan het verkeerde setje???

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Mijn moeder belde net met een leuk verhaal: Er lag een enveloppe op de deurmat met daarop groot "GEFELICITEERD MET UW EFTELING KAARTEN". Gratis Efteling-kaarten van de Vriendenloterij. Zit al een mooie voucher bij zelfs. Maar...... Deze voucher wordt pas geldig NADAT je (extra) loten heb gekocht!! En aangezien Postcode Loterij en Vriendenloterij zo'n beetje 1 zijn, lijkt mij dit geval wel heel duidelijk. De Postcode Loterij heeft niet de vouchers ongeldig verklaart, de vouchers zijn simpelweg nooit geldig verklaart. ;)

Kortom, raadsel opgelost. In dit geval zijn de kleine lettertjes niet goed gelezen. Deze Efteling kaartjes zijn pas geldig na het kopen van extra loten.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door Moneyman »

hahahaha geweldig hoe eenvoudig het blijkbaar kan zijn... en maar hoog van de toren blazen...

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

vogels schreef:
In dit geval zijn de kleine lettertjes niet goed gelezen.
Dat kan niet, hoor, dat komt toch NOOIT voor????? :roll:

Vermoed dat hij in het vervolg WEL de kleine lettertjes gaat lezen. :mrgreen:
*proest*

Ik hoop eigenlijk ook dat TS het lef heeft om zijn fout toe te geven. Ik weet ook wel dat Postcode Loterij niet altijd even netjes is en problemen geeft. Maar in dit geval zijn ze vals beschuldigd en daar kan ik slecht tegen.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door 16again »

vogels schreef:een bedrijf ten onrechte ergens van hebben beschuldigd. Met veel bombarie topics openen ....
Reclames zoals onderstaand zijn wat mij betreft groen licht om zowel postcode loterij als efteling een koude douche te geven:
GEFELICITEERD MET UW EFTELING KAARTEN". ... bij zelfs.
Dergelijke uitingen zijn al eerder als misleidend bestempeld:
https://ictrecht.nl/reclame/misleidende-reclame/

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door 16again »

16again schreef:Reclames zoals onderstaand zijn wat mij betreft groen licht om zowel postcode loterij als efteling een koude douche te geven:
GEFELICITEERD MET UW EFTELING KAARTEN". Gratis Efteling-kaarten van de Vriendenloterij. Zit al een mooie voucher bij zelfs.
http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... isleidend/

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door Julie4444 »

16again schreef:
16again schreef:Reclames zoals onderstaand zijn wat mij betreft groen licht om zowel postcode loterij als efteling een koude douche te geven:
GEFELICITEERD MET UW EFTELING KAARTEN". Gratis Efteling-kaarten van de Vriendenloterij. Zit al een mooie voucher bij zelfs.
http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... isleidend/
Het staat er toch netjes bij in die brief, mag ik hopen? Anders inderdaad een beetje misleidend. Sowieso lijkt het me redelijk logisch dat ze niet zomaar eftelingkaartjes gaan sturen naar mensen zonder dat er een addertje onder het gras bij zit.. in hun voordeel.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Evengoed is lekker groot op de enveloppe zetten "ALSTUBLIEFT!! UW EFTELINGKAARTJES" Erg misleidend. ;)

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Auti-Mama schreef:Evengoed is lekker groot op de enveloppe zetten "ALSTUBLIEFT!! UW EFTELINGKAARTJES" Erg misleidend. ;)
Het zijn toch eftelingkaartjes? Er zitten alleen voorwaarden aan. Ik kreeg in het verleden ook vaak genoeg van dat soort onzinbrieven van de postcodeloterij. Heb 1 keer de brief die erbij zat gelezen en geconcludeerd dat voor de gratis dingen betaald moet worden in de vorm van een abonnement op loten. Sindsdien gingen die brieven de papierbak in.

Zo moeilijk is het niet. Iedereen weet toch dat dingen (samples uitgezonderd) niet zomaar gratis worden toegestuurd naar mensen die helemaal geen klant van de gever zijn? Er zit altijd een of andere voorwaarde aan.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Zolang er niks is geactiveerd zijn het helemaal MIJN kaartjes nog niet. Het zijn mijn kaartjes pas, op het moment dat ik ze ook kan gebruiken. Tot die tijd zijn ze nog van de loterij.

Dat er altijd een voorwaarde aan zit snap ik ook, ik ben altijd erg wantrouwig bij alles waar "gratis" op staat. Maar ze hadden het anders op de enveloppe moeten zetten. "Krijg nu 2 Eftelingkaartjes" staat al wat anders.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Zolang er niks is geactiveerd zijn het helemaal MIJN kaartjes nog niet. Het zijn mijn kaartjes pas, op het moment dat ik ze ook kan gebruiken. Tot die tijd zijn ze nog van de loterij.

Dat er altijd een voorwaarde aan zit snap ik ook, ik ben altijd erg wantrouwig bij alles waar "gratis" op staat. Maar ze hadden het anders op de enveloppe moeten zetten. "Krijg nu 2 Eftelingkaartjes" staat al wat anders.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
16again schreef:
Moneyman schreef:.....kaarten die in strijd met de regels zijn overgedragen, kan de loterij er mijns inziens bijzonder weinig aan doen.
Waarom zouden er regels moeten zijn, die overdragen van de kaarten verbieden? Geldprijs kun je ook gewoon weggeven
Het is aan de weggevende partij om de voorwaarden waaronder iets weggegeven wordt te bepalen. Als ontvanger heb je je daar dan aan te houden - of het aanbod niet te accepteren.
Dergelijke voorwaarden zijn m.i. onredelijk bezwarend, omdat de Postcodeloterij daar geen rechtens beschermen belang heeft bij een dergelijke maatregel en de balans tussen rechten en plichten van partijen daarbij wezenlijk wordt aangetast in het nadeel van de consument.

Het gaat hier om een vermogensrecht, maar het voelt meer als eigendom.
Auti-Mama schreef:Evengoed is lekker groot op de enveloppe zetten "ALSTUBLIEFT!! UW EFTELINGKAARTJES" Erg misleidend. ;)
Inderdaad. Een dergelijke uitlating komt op de zwarte lijst ex art. 6:193g BW voor:

een product als gratis, voor niets of kosteloos te omschrijven als de consument iets anders moet betalen dan de onvermijdelijke kosten om in te gaan op het aanbod en het product af te halen dan wel dit te laten bezorgen;

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door Moneyman »

Natuurlijk heeft de postcodeloterij wel een rechtens te beschermen belang, namelijk het stimuleren van mensen om deelnemer te worden in de loterij, om zodoende ook de voordeeltjes te kunnen ontvangen.

Voor wat betreft de misleidendheid: eens.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Auti-Mama schreef:Mijn moeder belde net met een leuk verhaal: Er lag een enveloppe op de deurmat met daarop groot "GEFELICITEERD MET UW EFTELING KAARTEN". Gratis Efteling-kaarten van de Vriendenloterij. Zit al een mooie voucher bij zelfs. Maar...... Deze voucher wordt pas geldig NADAT je (extra) loten heb gekocht!! En aangezien Postcode Loterij en Vriendenloterij zo'n beetje 1 zijn, lijkt mij dit geval wel heel duidelijk. De Postcode Loterij heeft niet de vouchers ongeldig verklaart, de vouchers zijn simpelweg nooit geldig verklaart. ;)

Kortom, raadsel opgelost. In dit geval zijn de kleine lettertjes niet goed gelezen. Deze Efteling kaartjes zijn pas geldig na het kopen van extra loten.
Ik dus ook,je moet idd alleen ff activeren,oftwel lid worden dan is die kaart pas geldig... :wink:
Ken ondertussen de tructjes dus verscheurd,opzouten..

Voortaan goed lezen.....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Postcodeloterij verklaart gratis Eftelingtickets ongeldig

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Staat heel groot stuk in krant nu...misleiding bla bla...

@teun,ikga er niet op,geen zin in ...andere dingen aan hoofd :wink: dan zeuren

BRON nu.nl

Ik heb het zelf vd postc.loterij gehad...maar een pot nat daar,komt ie,
--------

De Bankgiro Loterij maakt zich schuldig aan misleiding van consumenten door reclame te maken voor 'gratis' Eftelingkaartjes. Dat vindt de Consumentenbond.
De belangenbehartiger heeft om die reden een klacht ingediend bij de Kansspelautoriteit. 
In juli heeft de loterij duizenden enveloppen naar consumenten gestuurd waarop in grote letters stond geschreven: "Alstublieft, uw Efteling-tickets t.w.v. 72 euro". Maar ontvangers van deze envelop kregen deze kaarten pas na aanschaf van drie loten voor de loterij. De Consumentenbond vindt de wijze waarop klanten worden de toegangsbewijzen worden beloofd "misleidend". 
De Bankgiro Loterij heeft zich al verontschuldigd bij de Consumentenbond en betreurt het dat de envelop niet voor iedereen duidelijk is geweest. 
De Kansspelautoriteit heeft de klacht in behandeling genomen. Mocht de waakhond vaststellen dat er daadwerkelijk sprake is van een overtreding, dan kan er over worden gegaan op het geven van een boete of waarschuwing.

Gesloten