LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ticketmaster

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door Har06 »

JohnTheBassist schreef:Alleen is die markt niet meer vrij ;) En al helemaal niet sinds TicketMaster eigenaar is geworden van een tweedehands ticketsite, waardoor belangenverstrengeling helemaal een rol gaat spelen. Het is voor TicketMaster een koud kunstje om zijn kaarten door te verkopen aan partijen die voor hen werken en die de kaarten weer op SeatWave kunnen zetten. Zo verdiend TicketMaster nóg meer. Uiteraard is dit moeilijk te bewijzen omdat de werkwijze van TicketMaster zo transparant is als yoghurt.
Jij schrijft dat Ticketmaster de kluit belazerd ???? maak jouw yoghurt eens transparant?.
Niemand verplicht je een kaartje te kopen, de mensen zijn hebzuchtig van aard

Verwijderd

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Har06 schreef:Jij schrijft dat Ticketmaster de kluit belazerd ???? maak jouw yoghurt eens transparant?.
Niemand verplicht je een kaartje te kopen, de mensen zijn hebzuchtig van aard
Voor jou geldt hetzelfde als voor crazyme: lees dit topic nog eens rustig van begin tot einde en vergeet daarbij vooral niet de linkjes te lezen die ik er toch echt niet voor niks bij gedaan heb. Succes, en ik hoor graag van je wat jouw oplossingen zijn zodat een consument zich beter kan beschermen bij het kopen van een tweedehands-ticket.
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 17 dec 2015 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Verwijderd

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Update:

Nieuwe Revu noemt TicketMaster 'maffia'. Het blijkt dat tickets al via SeatWave beschikbaar zijn terwijl de officiële verkoop nog moet beginnen!

Poppodium Melkweg in Amsterdam heeft als experiment dat kaartjes op naam verkocht worden. Iets wat in de praktijk goed blijkt te werken en wat belangenverstrengeling vanuit TicketMaster tegen gaat.

http://revu.nl/nieuws/naar-een-concert- ... -de-elite/

Verwijderd

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Update:

De doorverkooppraktijken van TicketMaster (en SeatWave) worden eindelijk door de Autoriteit Consument en Markt onder de loep genomen.

http://nos.nl/artikel/2083227-doorverko ... -loep.html

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door sjohie »

En het lijkt er op dat ze in de VS nu ook eindelijk stappen gaan ondernemen.

Verwijderd

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door Verwijderd »

sjohie schreef:En het lijkt er op dat ze in de VS nu ook eindelijk stappen gaan ondernemen.
Ja? Dat zou mooi zijn! Heb je daar een bron van?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door sjohie »

JohnTheBassist schreef:
sjohie schreef:En het lijkt er op dat ze in de VS nu ook eindelijk stappen gaan ondernemen.
Ja? Dat zou mooi zijn! Heb je daar een bron van?
Dit is een algemeen artikel, maar de AG heeft aangegeven er serieus naar te gaan kijken, dát artikel las ik ergens vorige week, maar kan ik zo ff niet meer vinden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door GJvdZ »

In Ierland (en misschien ook al in andere landen tegenwoordig) hebben ze een hele simpele oplossing. Ik ben daar naar U2 geweest en je krijgt dan geen tickets, maar je gebruikt de credit card waarmee je de tickets hebt gekocht om toegang te krijgen. Als je dan tickets wilt doorverkopen, moet je ook je credit card meeleveren....

GHCCD
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2016 10:57

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door GHCCD »

Hoe je als kaartverkoopmagnaat handig gebruik maakt van schaarste!
Boycot gesjoemel met gewilde kaartjes.
Vandaag Shawn Mendez voorverkoop vanaf 10.00 uur. Direct op dit tijdstip geen kaarten meer beschikbaar?! Op andere sites gegarandeerde tickets vanaf €160,= tot boven € 200,=, terwijl een kaartje oorspronkelijk € 23,83 zou mogen kosten. De kaarten gaan gewoon 8x zoveel kosten. Waar gaat dit heen? :twisted:

BenEbbinge
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2016 13:08

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door BenEbbinge »

Vandaag probeerde ik 2 kaartjes te boeken voor Shawn Mendes. Wij zaten precies op tijd achter het toetsenbord. Maar om 10.01 uur was alles al uitverkocht. Hoe kan dat? Hoe worden de kaarten toebedeeld? Om 10.10 uur kon je de eerste kaarten al via Facebook voor veel te veel geld kopen. Ik vertrouw dit niet. Dit moet onderzocht worden. Het klopt van geen kant.
Bovendien: wij moesten ons inschrijven voor € 3,50. Anders konden wij geen kaartjes kopen. Hoeveel duizenden mensen hebben € 3,50 moeten betalen voor niets. In wiens zakken verdwijnt dit geld.
Radar: laat ons niet in de steek. Graag onderzoek naar de praktijken van Ticketmaster.

Seasons
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2016 14:13

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door Seasons »

Vandaag zoals velen voor een tweede keer een poging gewaagd om tickets te bemachtigen voor Shawn Mendes. Afgelopen maandag was de pre-sale al binnen enkele seconden uitverkocht; kan gebeuren, Ticketmaster zei ook dat er maar een beperkt aantal tickets door ShawnAccess vrijgegeven waren.
Spijtig genoeg waren toen al tickets beschikbaar op Seatwave, wat dus van de pre-sale zou moeten zijn. Toen vanmorgen om tien uur de gewone ticketverkoop begon, verschenen daar alleen maar meer tickets en was er op de gewone website niets te krijgen. Dan had ik mijn tickets aangeklikt en waren deze de bekende vijftien minuten voor mij beschikbaar, wilde ik betalen kreeg ik een foutmelding. Vele mensen met mij, las ik op Facebook en Twitter. Vervolgens werd iedereen voor meer dan een halfuur in de online wachtrij gezet en kregen wij toen pas de melding dat alles uitverkocht zou zijn.
Ondertussen zijn de tickets van €23,83 ineens voor wel €824,99 aangeboden op Seatwave; te belachelijk voor woorden!
Inmiddels ook maar het management van Shawn Mendes ge-e-maild, misschien dat zij hier iets aan kunnen doen bij een volgend concert.

Verwijderd

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Uit de nieuwe reacties hierboven begrijp ik dat vooral het gebrek aan transparantie bij TicketMaster veel mensen irriteert. Daar kan ik me grotendeels in vinden. Inmiddels lijkt TicketMaster, nu het vuur ze na aan de schenen wordt gelegd, bezig met een charme-offensief.
Vandaag een uitgebreid interview op 3voor12 met Mark Yovich, een hooggeplaatst figuur binnen de internationale tak van TicketMaster:

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2016/Febr ... ocht-.html

Een wollig verhaal, met niet al te sterke argumenten. Niet chique om TicketSwap een trap na te geven. TicketSwap is juist ontstaan als antwoord op de ontransparante houding van TicketMaster. Ook weet Yovich bij mij de schijn van belangenverstrengeling niet weg te nemen tussen TicketMaster en SeatWave. Ik wacht liever het onderzoek van de Autoriteit Consument en Markt af.

"Jullie hebben geen systeem om de echtheid van tickets te garanderen. Je draait bijvoorbeeld geen nieuw ticket uit voor Seatwave-klanten.
“We werken momenteel aan techniek om tickets te valideren, die gaan we over ongeveer een jaar uitrollen. Je kunt dan de barcode van het aanboden ticket controleren, en een nieuwe aanmaken.”

Die techniek bestaat toch al?
“In Amerika, UK en Australië hebben we het al, maar we moeten zorgen dat het helemaal goed werkt. Het moet honderd procent waterdicht zijn.”"

Kijk aan! Datgene wat ik eigenlijk al een tijdje roep zit er dan toch aan te komen. Gewoon een kaart kunnen valideren aan de hand van de barcode. Zo moeilijk is die techniek niet. Dat zou voor mij een grote uitkomst zijn in het tegengaan van ongeldige en illegale kaarten.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door sylvesterb »

JohnTheBassist schreef:Het is mij vorige week helaas voor de 6e keer op rij dat Muse in Nederland speelt, niet gelukt om tickets te bemachtigen via het officiële kanaal van Ticketmaster Nederland. Vorige week heb ik het 3 keer geprobeerd, maar het mocht niet baten. De laatste keer heb ik zelfs anderhalf uur in de wachtrij gestaan (terwijl het scherm het had over 0 tot 30 minuten) en kwam ik uiteindelijk een kwartier nadat de verkoop was begonnen er pas doorheen, maar toen bleek alles al uitverkocht.
U staat 1,5 uur in de wacht...
U krijgt iemand 15 minuten nadat de verkoop is gestart aan de lijn.
De wachttijd was 0 tot 30 minuten
Dan bel ik toch +/- 1 uur te vroeg op om überhaupt kaarten te krijgen?

Kaatjes op marktplaats kopen is altijd een risico. U wilt dit risico verleggen naar Ticketmaster, maar deze staat verkoop buiten haar eigen verkooppunt niet toe. Niemand kan bepalen of u een goede aankoop doet, maar als u de kaarten kan ophalen en degene die ze verkoopt heeft een goede rede voor de verkoop, dan is het risico al een stuk kleiner.

Ik koop persoonlijk enkel op Marktplaats als ik het kan ophalen. Opsturen e.d. doe ik niet aan teveel risico.

Verwijderd

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door Verwijderd »

breien schreef:De laatste update mis ik nog. John the Bassist, hoe was het concert van Muse?
(U hebt dit topic zelf weer ter sprake gebracht, dus we kunnen vrolijk verder gaan)
Ik wilde altijd nog een update plaatsen (maar dat wil ik dan weer veel te uitgebreid doen) want het onderzoek van de ACM naar dubbele belangen Bij TicketMaster is ook al weer een tijdje afgerond (met goed resultaat voor TicketMaster, ik zoek de link later op). Maar de kaartjes heb ik gewoon bij mensen thuis opgehaald en waren geldig, dus we mochten gewoon naar binnen! Wel spannend, om met kaartjes naar Amsterdam af te reizen en toch ergens in je achterhoofd te hebben dat ze heel misschien vals kunnen zijn ;) Nou ja, dan ga je weer naar huis!
Maar het concert was geweldig! Is al de 6e keer inmiddels dat ik Muse gezien heb. Zeer indrukwekkende special effects (met drone-ballonnen door het publiek vliegen) met mooie visuals.

Update:

https://www.acm.nl/nl/publicaties/publi ... p-kaarten/
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 07 mei 2017 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Verwijderd

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door Verwijderd »

sylvesterb schreef:
JohnTheBassist schreef:Het is mij vorige week helaas voor de 6e keer op rij dat Muse in Nederland speelt, niet gelukt om tickets te bemachtigen via het officiële kanaal van Ticketmaster Nederland. Vorige week heb ik het 3 keer geprobeerd, maar het mocht niet baten. De laatste keer heb ik zelfs anderhalf uur in de wachtrij gestaan (terwijl het scherm het had over 0 tot 30 minuten) en kwam ik uiteindelijk een kwartier nadat de verkoop was begonnen er pas doorheen, maar toen bleek alles al uitverkocht.
U staat 1,5 uur in de wacht...
U krijgt iemand 15 minuten nadat de verkoop is gestart aan de lijn.
De wachttijd was 0 tot 30 minuten
Dan bel ik toch +/- 1 uur te vroeg op om überhaupt kaarten te krijgen?

Kaatjes op marktplaats kopen is altijd een risico. U wilt dit risico verleggen naar Ticketmaster, maar deze staat verkoop buiten haar eigen verkooppunt niet toe. Niemand kan bepalen of u een goede aankoop doet, maar als u de kaarten kan ophalen en degene die ze verkoopt heeft een goede rede voor de verkoop, dan is het risico al een stuk kleiner.

Ik koop persoonlijk enkel op Marktplaats als ik het kan ophalen. Opsturen e.d. doe ik niet aan teveel risico.
Ik wilde het risico niet zozeer verleggen naar TicketMaster. Ik heb hen gemaild met de simpele vraag waar de kenmerken van hun kaartjes uit bestaan, zodat ik die kan checken wanneer ik via Marktplaats een kaartje koop. Maar zelfs dat was al te veel gevraagd kennelijk, en daar ging het mij om. In hun voorwaarden staat dat kaartjes niet doorverkocht mogen worden, terwijl TicketMaster zelf een jaar daarvoor een grote site waar 2e-handskaartjes worden verhandeld hadden gekocht, Dat neigt naar dubbele belangen. In deze zelfde tijd kwam er in de media veel aandacht voor dit 2e-hands verhandelen door de uitverkochte concerten van Adele, dus ik had zeker wel een punt met mijn topic.

Verwijderd

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door Verwijderd »

breien schreef:Ik citeer hier de eerste zin van uw OP:
Het is mij vorige week helaas voor de 6e keer op rij dat Muse in Nederland speelt, niet gelukt om tickets te bemachtigen via het officiële kanaal van Ticketmaster Nederland. Vorige week heb ik het 3 keer geprobeerd, maar het mocht niet baten.
Nu schrijft u dat u Muse al zes keer heeft gezien? Ik volg Muse niet op de voet (sterker nog ik ken ze geen eens) maar hoe vaak zijn ze dan wel niet naar Nederland gekomen voor concerten?
Oke, ik ga voor concerten ook naar Duitsland, dus dat kan ook.
Ze zijn voor het eerst in 2001 op Lowlands geweest in Nederland. Daarna dus nog 11 keer.

Verwijderd

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Update:

Bezoekers van Ed Sheeran in de Johan Cruijff Arena moeten zich legitimeren voor ze naar binnen mogen. Mojo wil vanaf nu alleen nog maar tickets op naam, om hiermee zwarthandel te voorkomen:

http://www.nu.nl/muziek/4806753/bezoeke ... nemen.html

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door sjohie »

JohnTheBassist schreef:Update:

Bezoekers van Ed Sheeran in de Johan Cruijff Arena moeten zich legitimeren voor ze naar binnen mogen. Mojo wil vanaf nu alleen nog maar tickets op naam, om hiermee zwarthandel te voorkomen:

http://www.nu.nl/muziek/4806753/bezoeke ... nemen.html
Dus dan moet hun toch al rammelende bestelsysteem/site. vanaf dan een veelvoud aan transacties afhandelen? Dat is dan het gevolg, ik koop de Bruce Springsteen kaarten voor een groepje mensen, die moeten dat dan allemaal afzonderlijk doen? Ben benieuwd hoe ze dát gaan regelen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door renewouters »

sjohie schreef:
JohnTheBassist schreef:Update:

Bezoekers van Ed Sheeran in de Johan Cruijff Arena moeten zich legitimeren voor ze naar binnen mogen. Mojo wil vanaf nu alleen nog maar tickets op naam, om hiermee zwarthandel te voorkomen:

http://www.nu.nl/muziek/4806753/bezoeke ... nemen.html
Dus dan moet hun toch al rammelende bestelsysteem/site. vanaf dan een veelvoud aan transacties afhandelen? Dat is dan het gevolg, ik koop de Bruce Springsteen kaarten voor een groepje mensen, die moeten dat dan allemaal afzonderlijk doen? Ben benieuwd hoe ze dát gaan regelen.
Ik heb kaarten voor de clubtour van Kensington besteld en bij de bestelling moest je de namen opgeven van de personen die mee gaan. Die namen komen op de tickets te staan. Je hoeft verder geen ID kaart gegevens in te vullen. Dus als je toevallig iemand kunt vinden met dezelfde naam, kan je de tickets nog altijd doorverkopen voor veel geld....

Overigens rammelt het systeem niet echt. Gezien het extreme piekverkeer is het systeem bijzonder stabiel. Ze zouden de capaciteit wel kunnen vergroten maar dat heeft alleen maar tot gevolg dat het wat sneller is uitverkocht en dat de administratiekosten hoger worden. Je kunt niet makkelijker aan tickets komen.

HansieZant

Re: Ticketmaster

Ongelezen bericht door HansieZant »

Update:

TicketMaster stopt met 'woekerwebsite'. Dat ik dit nog mag meemaken zeg :'-)

Ik weet dat volgens onderzoek van de ACM niet is gebleken dat TicketMaster dubbele belangen had met SeatWave, maar die schijn is natuurlijk wel gewekt. TicketMaster was zelf eigenaar van (wat ze nu 'woekersite' noemen) SeatWave en dat leek mij altijd al dubieuze handel. Terwijl je op de website van TicketMaster probeert kaartjes te kopen voor een groot concert (zoals in mijn geval Muse) zie je onderin beeld al dat je op SeatWave tweedehands kaartjes kunt kopen (vaak voor 7 tot 20 keer de originele prijs). TicketMaster verdient dus dubbel op deze verkochte kaartjes. Wie kan de consument dan verzekeren dat TicketMaster onderhands die kaartjes niet doorverkoopt aan SeatWave om zo dubbel te verdienen? Zoals gezegd: de ACM heeft onderzoek naar deze praktijken gedaan en niets strafbaars gevonden, maar toch, ik hield er altijd een nare nasmaak aan over. Nu 3 jaar later vind ik het toch raar en hypocriet dat TicketMaster zijn dochteronderneming SeatWave nu een 'woekersite' noemt. Maar ja, beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.

https://nos.nl/artikel/2245931-kaartver ... bsite.html

Gesloten