LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe per ongeluk betaalde tickets Seatwave annuleren?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
musefan
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2015 15:45

Hoe per ongeluk betaalde tickets Seatwave annuleren?

Ongelezen bericht door musefan »

Laatst was de kaartverkoop van Muse via ticketmaster. We gingen voor kaarten op de woensdag. We waren op zoek naar twee zitplaatsen, dit hadden we ingevuld. Op de volgende pagina konden we de plekken om te zitten kiezen. Op de pagina daarna konden we onze adresgegevens invullen en afrekenen.

Even later bleek echter dat we hele dure kaarten via Seatwave hadden gekocht. We waren uitgegaan van de standaard prijs, aangezien we nog steeds op de pagina van ticketmaster waren.

Contact met Seatwave en Ticketmaster om de aankoop ongedaan te maken haalt vooralsnog niets uit. Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Weet iemand hoe deze aankoop ongedaan gemaakt kan worden? De tickets hebben we overigens ook nog steeds niet ontvangen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe per ongeluk betaalde tickets Seatwave annuleren?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je ziet toch voor welk bedrag je boekt...?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Hoe per ongeluk betaalde tickets Seatwave annuleren?

Ongelezen bericht door kokka »

als de prijs anders is al op de betaal pagina/ specificatie heb je een punt. anders heb je gewoon zitten slapen en heb je pech.
concertkaartjes vallen niet onder de bescherming van koop op afstand.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Hoe per ongeluk betaalde tickets Seatwave annuleren?

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Even voor de beeldvorming: welke ring en vak?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hoe per ongeluk betaalde tickets Seatwave annuleren?

Ongelezen bericht door renewouters »

Hoe kan je per ongeluk betalen? Dat zijn toch enkele stappen die je moet doorlopen.

Verwijderd

Re: Hoe per ongeluk betaalde tickets Seatwave annuleren?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

TS bedoelt waarschijnlijk dat hij er van uit ging dat de prijs die hij betaald heeft ook de gangbare en officiële ticketprijzen waren. Later kwam hij er pas achter dat de werkelijke kaartjes maar €62 waren, maar heeft hij er veel meer voor betaald.

De algemene voorwaarden van TicketMaster verbieden het om kaartjes tweedehands door te verkopen, zonder uitdrukkelijke toestemming van TicketMaster. Dit zegt in de praktijk helemaal niks, daar TicketMaster een jaar geleden zelf SeatWave heeft overgenomen. Er staat geen maximum op de prijs waarvoor kaartjes via SeatWave verkocht mogen worden, en uit onderzoek van consumentenprogramma Kassa van de VARA blijkt dat TicketMaster óók nog eens 10% van het geld van de tweedehands verkochte kaartjes int. Kassa suggereerde zelfs, daar er geen enkele vorm van inzage mogelijk is in de werkwijze van TicketMaster, dat hen geen stroobreed in de weg gelegd wordt om zelf hun kaartjes door te sluizen aan tweedehands verkopers die de kaartjes vervolgens weer op SeatWave zet. Zo verdient TicketMaster dus nóg meer aan een toch al uitverkocht zaal, zoals in het geval van Muse.

De enige reden dat TicketMaster in hun voorwaarden heeft opgenomen dat het verboden is om kaartjes tweedehands door te verkopen, is zodat mensen zich wenden tot de enige legale mogelijkheid, en dat is volgens TicketMaster dan SeatWave, waardoor TicketMaster nog meer geld kan verdienen. TicketMaster maakt zwaar misbruik van hun monopoliepositie.

Het enige goede alternatief op dit moment is http://www.ticketswap.nl (en nee, kennelijk moet ik elke keer dat ik dit schrijf voor sommige mensen erbij zeggen dat ik niet voor TicketSwap werk).
Daar geldt de regel dat kaartjes voor niet meer dan 120% van de vraagprijs doorverkocht mogen worden. TicketSwap kan aan de hand van de streepjescode op de tickets zien of een kaartje legaal danwel geldig is. Je weet dus zeker dat daar gekocht kaarten legaal zijn.

Wat TS in zijn geval kan doen weet ik niet precies. Wellicht proberen zijn kaartje via SeatWave weer door te verkopen (om het door hem betaalde geld er weer uit te krijgen) maar dat houdt ook in dat TicketMaster dan voor een 3e keer geld verdient aan één en hetzelfde ticket. Een absurde situatie natuurlijk. Het is te hopen dat de wet op ticketverkoop eindelijk eens door de Tweede Kamer heen komt, maar net als Mojo heb ik daar mijn vertrouwen in opgezegd.

Gesloten