LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Echte tickets kopen voor buitenlands concert

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Echte tickets kopen voor buitenlands concert

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:Volgend jaar wordt erin Oldenburg een concert gegeven waar ik naar toe zou willen. De laatste tijd hoort men zo veel over valse tickets en veel te hoge prijzen voor tickets. Oldenburg heeft volgens hun eigen VVV wel een hele mooie oude binnenstad, maar daarvoor ga ik niet naar Oldenburg. Ik wil dus wel een legale ticket en ik wil niet veel te veel betalen.
Op de officiële website van de Weser Ems Halle staan wel een paar ticketbureaus waar ik de kaarten zou kunnen kopen en ook op de officiële website van de artiest wordt ik doorgelinkt naar een ticketbureau. De prijzen zijn zo tussen de 48 en de 68 euro en lijken mij heel betrouwbaar. Bij internationale artiesten zijn de kaarten altijd duur. (Uit de oude doos. In het verre verleden ben ik wel eens eerder naar grote concerten geweest in het begin van de negentiger jaren van de vorige eeuw. De prijzen voor die concerten waren in guldens even duur. Het was toen wel een andere artiest en in Ahoy Rotterdam. Als ik de inflatie er bij betrek zijn prijzen tussen 48 en 68 euro niet extreem duur voor een groot internationaal artiest) Uitverkocht schijnt het nog niet te zijn.
Wat denkt men ervan. Zullen die ticketbureaus betrouwbaar zijn? Bij de kassa of gewoon bij de echte website van de Wesr Ems halle kan ik de kaarten niet kopen.
Ik heb even een willekeurige artiest in 2017 genomen op hun site, en ik zie bij de ticketopties van die artiest Eventim staan. Dat is een officiële ticketverkoper, in Duitsland de concullega van Ticketmaster, dus zeker geen wederverkoper/scalper, en is de club waar ik al vele jaren, zeker 7x naar volle tevredenheid mijn Bruce Springsteen kaarten heb gekocht, als we naar een concert in Duitsland gaan. Die bezorgen papieren tickets per aangetekende DHL koerier waarde-envelop, en hebben soms ook de optie tot digitale tickets. Betalen dien je wel te doen met een creditcard trouwens.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Echte tickets kopen voor buitenlands concert

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik weet niet hoe populair de artiest in kwestie is, en dus hoe snel eea uitverkocht zal zijn, maar waar ik bij de laatste ronde Bruce Springsteen concerten bij de Duitse ticketmaster site nog in de wachtrij stond (net zo pet als in Nederland dus), had ik bij eventim al de beste front of stage kaarten besteld en betaald. :D

Sterker nog, het kunnen kopen van tickets via eventim is voor ons een van de redenen om juist naar Duitsland te gaan, naast het feit dat Keulen/Mönchengladbach etc vanaf hier goed te doen zijn. Je zou dan ook kaarten via direct via de eventim.de website moeten kunnen bestellen. En een kleine insider tip, als je daar nu alvast een account aanmaakt, krijg je én een berichtje als de voorverkoop begint, en kan je soms gebruik maken van een pre-sale.

Enige 2 aandachtspunten zijn het moeten betalen met creditcard, en het bezorgen met DHL. Die laten dus niks achter bij de buren zoals PostNL doet.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Echte tickets kopen voor buitenlands concert

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Jammer dat hij wel 13 concerten in Duitsland geeft en geen enkele in Nederland.
Veel plezier, ik mag zijn muziek wel.

v.d.Heyden

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Echte tickets kopen voor buitenlands concert

Ongelezen bericht door BL2 »

breien schreef:
>De kaart is besteld. Helaas heb ik geen creditcard en heb ik een ander (zeer betrouwbaar en intelligent persoon) gevraagd om een kaart voor mij te kopen.

>Alleen wet ik niet van welk ticketbureau de kaart is gekocht.

>De artiest is nog steeds razend populair
Het topic gaat over het wel betrouwbaar zijn van ticketbureaus, en dan bestel je via iemand anders en weet je niet waar het ticket nu wel besteld is. Dat is toch wel erg vreemd. Dan overleg je dat toch even of geef je aan alwaar je wilt bestellen.

En over welke artiest gaat het nu, wordt wel erg cryptisch over geschreven. En wees niet bang, ik ga niet :D

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Echte tickets kopen voor buitenlands concert

Ongelezen bericht door sjohie »

Ticketmaster.de is, en werkt, hetzelfde als ticketmaster.nl. Dat werkt inderdaad net zo goed als hier, of als eventim.de in Duitsland, en zoals je nu hebt gemerkt, beide verzenden met DHL, wat in mijn ervaring ook altijd goed gaat. Veel plezier bij het concert straks. (denk je wel even om een umwelt vignette/milieusticker voor de auto, als de locatie in zo'n zone ligt?)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Echte tickets kopen voor buitenlands concert

Ongelezen bericht door moederslink »

Heel fijn voor u dat alles zo goed is gelopen en veel plezier bij het concert!
PS: iets wat ik echt echt niet kwijt moet raken stop ik altijd in een geldkistje in de kast :D

Gesloten